کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گام اول اصلاح طلبان برای اجماع در انتخابات برداشته شد 

معرفی ۱۴ کاندیدای اولیه جبهه اصلاحات ایران

12 ارديبهشت 1400 ساعت 18:02

اولین گام اصلاح طلبان برای رسیدن به اجماع در انتخابات ریاست جمهوری با معرفی چهارده نامزد برداشته شد. این اقدام با معرفی  کاندیداهای پیشنهادی اعضا در جلسه روز یکشنبه جبهه اصلاحات ایران صورت گرفت.


اولین گام اصلاح طلبان برای رسیدن به اجماع در انتخابات ریاست جمهوری با معرفی چهارده نامزد برداشته شد. این اقدام با معرفی  کاندیداهای پیشنهادی اعضا در جلسه روز یکشنبه جبهه اصلاحات ایران صورت گرفت.
در این جلسه اعضای مجمع عمومی جبههٔ اصلاحات ایران فهرست نامزدهای خود را معرفی کردند و چهارده نفر از کاندیداهایی که بیش از ده عضو این جبهه آنها را به عنوان کاندیدای پیشنهادی معرفی کرده بودند، به عنوان کاندیداهای پیشنهادی جبهه اصلاحات ایران شناخته شدند. 
این افراد به ترتیب تعداد پیشنهاد عبارتنداز: محمدجواد ظریف،  اسحاق جهانگیری، مصطفی تاج‌زاده،  مسعود پزشکیان،  محمدرضا عارف،  محسن هاشمی،  محمد شریعتمداری ، مصطفی کواکبیان ، محمد صدر، محمود صادقی ،  شهیندخت مولاوردی ، زهرا شجاعی ، عباس آخوندی  و صادق خرازی .
این افراد در مرحله اول تصمیم گیری انتخاب شده اند و از میان آن ها مجدد انتخاب صورت خواهد گرفت و نامزدهای نهایی انتخاب خواهند شد. در واقع این افراد  از 13 تا ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند تا با حضور در مجمع ملی جبهه اصلاحات برنامه های خود را برای اعضای مجمع ارائه دهند تا در نهایت اعضای جبهه‌ی اصلاحات درباره‌ی این افراد رای گیری کرده و کاندیداهای نهایی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب کنند.
۲۷ حزبی که در جبهه اصلاحات ایران حضور دارند عبارتند از حزب ندای ایرانیان، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، حزب همبستگی دانش آموختگان ایران، انجمن اسلامی معلمان ایران، انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، مجمع ایثارگران، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی، حزب همبستگی ایران اسلامی، انجمن اسلامی روزنامه‌نگاران زن ایران، حزب پیشرو اصلاحات، جمعیت تولیدگرایان، حزب توسعه ملی ایران اسلامی، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، جمعیت زنان مسلمان نو اندیش، حزب کارگزاران سازندگی ایران، حزب مردم‌سالاری، حزب جوانان ایران اسلامی، حزب آزادی، حزب اسلامی کار، حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، مجمع نیروهای خط امام، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، حزب اعتماد ملی، سازمان معلمان ایران و  انجمن مهندسان ایران.
این جبهه در اسفندماه سال گذشته تشکیل و مجوز فعالیت دریافت کرد. 
از سوی دیگر سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد حزبی معرفی نخواهد کرد. پیش از این محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران و عضو این جزب به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی مطرح بود. 
اسماعیل گرامی مقدم درباره آخرین  اقدامات اعتماد ملی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: برای انتخابات نامزدی از حزب اعتماد ملی معرفی نمی شود و اعتماد ملی نامزد حزبی ندارد.
وی ادامه داد: شورای مرکزی کمیته تعامل حزب مامور داده است در راستای رسیدن به نامزد اصلی و اصلح اقدام کند. و آن را در شورای مرکزی معرفی کند و اگر آن فرد رای شورای مرکزی را به دست آورد، در جبهه اصلاحات از او دفاع کند.
گرامی مقدم همچنین تصریح کرد: کمیته تعامل هم تاکنون سه جلسه گذاشته و از میان بیش از 20 نامزد منتسب به اصلاح طلبان به افراد کمی رسیده است. و تا رسیدن به مرحله ارائه برنامه ها توسط نامزدها، حزب هم نامزد یا نامزدهای خود را معرفی می کند ما تاکید داریم همچنان در چارچوب جبهه اصلاحات اقدام می کنیم.
خاطره میرزا


کد مطلب: 149189

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/149189/معرفی-۱۴-کاندیدای-اولیه-جبهه-اصلاحات-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir