۰
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
"مردم سالاری آنلاین" گزارش می دهد

فروش جواب سوالات کنکور با روش های نوین!

کنکور بزرگترین ماراتن علمی ایران است که در سال های اخیر دستمایه درآمدزایی عده‌ای شده که با وعده فروش سوالات یا کمک به عبور از آن با روش های تقلب، ماهیت علمی خود را از دست داده حالا به رقابتی برای جذب مشتری سودجویان بدل شده است!
فروش جواب سوالات کنکور با روش های نوین!
کنکور بزرگترین ماراتن علمی ایران است که در سال های اخیر دستمایه درآمدزایی عده‌ای شده که با وعده فروش سوالات یا کمک به عبور از آن با روش های تقلب، ماهیت علمی خود را از دست داده حالا به رقابتی برای جذب مشتری سودجویان بدل شده است!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، با اینکه سال ها درباره حذف کنکور صحبت شده و طرح ها و لوایحی هم به مجلس و دولت رسیده اما با این حال این موضوع بدون نتیجه باقی مانده چراکه لابی فروشندگان کتاب های کمک درسی بسیار قوی تر و بزرگتر از وزرای علوم و آموزش و پرورش و مجلس و بعضا دولت بود.
باقی ماندن کنکور باعث شد تا همه چیز مانند گذشته ادامه پیدا کند ولی این بار داوطلبان برای عبور از سد کنکور دست به دامن گروه هایی شده اند که گویا دستشان برای رسیدن به سوالات یا رساندن جواب ها باز است! جالب اینکه این کار را هم با آسودگی خاطر در فضای مجازی تبلیغ می کنند و حتی برای آن کانال آموزشی و ارائه راهنمایی دارند!
 
رساندن جواب ها به جای بدست آوردن سوالات!
برخی از کانال های فروش سوال کنکور در گذشته کلاه های گشادی را سر مشتریان خود گذاشتند؛ یعنی با فروش سوالات تقلبی اعتماد مشتریان خود را از دست دادند و این کار پر سود تقریبا به حاشیه رانده شد ولی حیات خود را از دست نداد و برای به دست آوردن مشتری های بیشتر تصمیم گرفتند به جای سوالات، جواب ها را از روی سوالات اصلی در کنکور در اختیار داوطلبان قرار بدهند.
در یکی از این کانال ها که به راحتی در فضای مجازی فعالیت دارد هندزفری‌ای معرفی شده که به ادعای صاحبان کانال آنقدر کوچک است که «نامرئی» تلقی می شود! این هدزفری ابعاد بسیار کوچکی دارد و وقتی درون گوش قرار بگیرد به هیچ وجه قابل تشخیص و شناسایی نیست. یکی از انواع هندزفری مخفی نامریی vip کارت است که این دستگاه به صورت مستقل عمل کرده و نیازی به همراه داشتن تلفن همراه ندارد. هندزفری نامریی vip کارت از تمامی اپراتورهای سیمکارت پشتیبانی می کند و یک دستگاه رجیستر شده است. سیمکارت داخل کارتی گذاشته و به محض تماس از تلفن همراه دیگری بصورت اتومات به همان سیمکارت دستگاه وصل و تماس برقرار می شود.
اما اینکه سوالات چطور به دست این افراد می رسد در این کانال به این سوال هم جواب داده شده است! گردانندگان این کانال در این باره می گویند: «سوالات بعد از شروع کنکور بدست ما می رسد و تیم کلیدزنی پاسخ ها را بصورت تشریحی داخل کانال پخش می گذارند و یک نفر از داخل خانه داوطلب (خواهر،برادر،دوست،آشنا) با داوطلب تماس می گیرد و جواب ها را می خواند و داوطلب پاسخ درست را از داخل گزینه پیدا و وارد پاسخنامه می کند.»
 
قبولی می خواهید میلیونی هزینه کنید!
متوسل شدن به کسانی که ادعا می کنند می توانند جواب سوالات را در اختیار داوطلبان بگذارند برای هر رشته قیمتی متفاوت هم دارد البته باید برای رزرو متقلبان پیش پرداخت هم پرداخت شود!
بر همین اساس تعرفه قیمت کلید کنکور ۱۴۰۰ در این کانال 20 میلیون تومان برای رشته تجربی، 15 میلیون تومان برای رشته انسانی و 15 میلیون تومان برای رشته ریاضی است که شش میلیون تومان آن به صورت پیش پرداخت گرفته می شود و باقی مانده بعد از اعلام نتایج گرفته خواهد شد.
این گروه به قدری به کارش مطمئن است که قبولی را تضمین می کند و همین موضوع نشان می دهد که سیستم کنکور یک نقص بزرگ است که با ایجاد اضطراب افراد سالم را هم به سمت استفاده از راه های ناسالم در رقابتی علمی سوق می دهد و باید از این موضوع ترسید!
 
در امتحانات نهایی هم قبولی بگیرید!
بر اساس تبلیغاتی که در این کانال ها صورت می گیرد به نظر می رسد کار این گروه ها صرفا کنکور نیست؛ با توجه به نقایص سیستم آموزشی کشور و همچنین تمرکز به کسب نمره برای قبولی و جا افتادن این موضوع در نظام آموزشی؛ باعث شده تا برخی از دانش آموزان نیز از ترس قبول نشدن یا دلسرد شدن از آموزش به سمت استفاده از خدمات این افراد گرایش پیدا کنند که اگر این موضوع نبود این گروه ها جسارت تبلیغ مستقیم در زمینه رساندن تقلب در امتحانات نهایی را نداشتند!
حالا تعداد این گروه ها به قدری زیاد شده که به نظر می رسد برای از بین بردن فرصت های کلاهبرداری و پایان دادن به سالها رانت و فساد مالی؛ حذف کنکور به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد. از طرفی با وجود هزاران دانشگاه غیردولتی و علمی_کاربردی و آزاد و ... و صندلی خالی چه نیازی به وجود کنکور است. ضمن اینکه قبولی در دانشگاه دولتی می تواند منوط به نمرات دوره دانش آموزی باشد که این اقدام می تواند به رشد انگیزه تحصیلی هم منجر شود.
گزارش: محمد سیاح
 
کد مطلب: 150992
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *