۰
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۶
"شین بت" وضعیت قرمز امنیتی اعلام کرد

ترس اسرائیل از جنون "شاه بی‌بی"

نتانیاهو می‌خواهد بازی مخالفان را به هرقیمتی بهم بزند
"بنیامین نتانیاهو" را یک دندان گندیده در دهان اسرائیل می‌دانند که به یک مصیبت تبدیل شده‌است. او که 12 سال نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس بوده است ؛ همانند یک گرگ وحشی به هرکسی که سرراهش باشد ، حمله می‌کند. "شاه بی بی" می‌داند که اگر ائتلاف مخالفانش قدرت را در دست بگیرند ، او باید به جرم فساد راهی دادگاه و احتمالا زندانی بشود. ترس از ترور "نفتالی بنت" نخست وزیر آتی اسرائیل و دیگر منتقدان شاه بی بی به یک کابوس برای قدس اشغالی و تل‌آویو تبدیل شده‌است.
ترس اسرائیل از جنون "شاه بی‌بی"
"بنیامین نتانیاهو" را یک دندان گندیده در دهان اسرائیل می‌دانند که به یک مصیبت تبدیل شده‌است. او که 12 سال نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس بوده است ؛ همانند یک گرگ وحشی به هرکسی که سرراهش باشد ، حمله می‌کند. "شاه بی بی" می‌داند که اگر ائتلاف مخالفانش قدرت را در دست بگیرند ، او باید به جرم فساد راهی دادگاه و احتمالا زندانی بشود. ترس از ترور "نفتالی بنت" نخست وزیر آتی اسرائیل و دیگر منتقدان شاه بی بی به یک کابوس برای قدس اشغالی و تل‌آویو تبدیل شده‌است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، ماجرای حذف نتانیاهو از چهارشنبه هفته گذشته جدی شد که «یائیر لاپید» رئیس حزب «آینده‌ای هست» از توافق تشکیل دولت چرخشی میان خود و نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا به مدت دو سال خبر داد. براساس توافق صورت گرفته بین لاپید و بنت، با وجود ماموریت لاپید برای تشکیل حکومت براساس توافق بین دو حزب اپوزیسیون، نفتالی بنت رهبر حزب "یمینا" در دو سال اول این حکومت چهار ساله نخست وزیری رژیم را بر عهده خواهد گرفت و لاپید وزیر خارجه او خواهد بود. در دوسال بعدی نیز پست‌های آنها با یکدیگر جابجا خواهد شد.
 دفتر رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اعلام کرد که قصد دارد روز دوشنبه توافق مخالفان درباره تشکیل دولت ائتلافی برای برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را به طور رسمی به نمایندگان ابلاغ کند. این به معنای کلیدخوردن روند رای‌گیری بر سر دولت آتی و تعیین سرنوشت سیاسی نتانیاهو است. اگر به هر دلیلی جلسه کنست به نتیجه نرسد ، احتمال می‌رود که اسرائیل مجدداً به پنجمین انتخابات طی دو سال و نیم بازگردد. رفتار شاه‌بی‌بی در آشفته‌بازار سیاسی اسرائیل ممکن است همانند یک بمب ساعتی همه چیز را بدتر کند.
امید نتانیاهو به بحران در داخل و خارج
نتانیاهو در عرصه سیاست خارجی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی تهدید ایران و یا حتی تحریک تهران و حماس یک جنگ جدید ایجاد کند. جنگ خارجی همیشه یک فرصت طلایی و دلچسب برای مظنونین فساد در حکومت‌ها است. ترس از پایان صبر جمهوری‌اسلامی آنچنان جدی است که واشنگتن پشت الفاظ «حمایت همیشگی آمریکا از منافع اسرائیل » نسبت به وقوع جنگ با ایران هشدار می‌دهد. واقعیت غیرقابل کتمان این است که آمریکا بیش از هر کشور نگران جنون نتانیاهو در خاورمیانه است.
نخست وزیر صهیونیستی در سرزمین اشغالی هم شروع به تهدید با هدف ارعاب مخالفانش کرده است. اوضاع امنیتی سرزمین اشغالی آنچنان ترسناک شده است که سازمان امنیت داخلی اسرائیل ،«شین بث»( שב"כ) نسبت به بروز خشونت و درگیری داخلی رسما هشدار داده‌است. «ناداو آرگامان» رئیس سازمان امنیت شین بث در بیانیه ای بدون اشاره به نام افراد یا گروه‌ها نوشت که «ما به تازگی شاهد خشونت افراطی فزاینده و رفتار تحریک آمیز به ویژه در شبکه‌های اجتماعی بوده ایم که شاید برخی گروه‌ها یا افراد آن را مجوزی برای فعالیت‌های خشونت بار و غیرقانونی تصور و تفسیر کنند .»
وی تصریح کرد:«این موارد حتی ممکن است به درگیری‌های فیزیکی و یا جنگ داخلی منجر شود.»
آرگامان تاکید کرد که «علاوه بر مسئولیت‌های تحمیل شده به شین بث و سایر نهادهای مجری قانون، این روزها مسئولیت سنگینی بر عهده منتخبان مردم از تمام طیف‌های سیاسی، چهره‌های دینی، معلمان و همه شهروندان اسرائیلی است.»
وی صراحتا با تهدید حامیان نتانیاهو نوشت که«مسئولیت آرام سازی و مهار بحث‌ها به عهده همه ماست.»
«بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل در واکنش به اظهارات آرگامان، در حساب توییتر خود نوشت: «به نظر می‌رسد ما از رخدادهای گذشته درس‌های لازم را نیاموخته‌ایم.»
اصل نگرانی در سرزمین اشغالی این است که رسانه‌های عبری روز شنبه فاش کردند «نفتالی بنت» رهبر حزب اسرائیلی «یمینا» و نخست وزیر احتمالی تهدید به مرگ شده است. کانال هفت تلویزیون اسرائیل گزارش داد که سرویس‌های امنیتی اسرائیل تهدیدهایی را علیه بنت رصد کرده‌اند و آنها این تهدیدات را جدی می‌گیرند.
اتهامات ریز و درشت فساد شاه بی بی
نتانیاهو همانند یک گرگ وحشی به هرکسی حمله می‌کند تا همچنان در مقر نخست وزیری اسرائیل در خیابان بلفور در قدس‌اشغالی باقی‌بماند. او ظاهرا به طمع قدرت می‌خواهد همچنان نخست وزیراسرائیل بماند اما اصل ماجرا این است که ممکن است بعد از کنار گذاشته شدن از قدرت از سوی دادگاه متهم شناخته شده و روانه زندان شود.
در نخستین جلسه دادگاهی که در فروردین سال جاری پس از اقامه دعوی برای نتانیاهو برگزار شد، دادستان‌ها نتانیاهو را به سوء‌استفاده از قدرت از طریق زد و بند با صاحبان رسانه‌ها متهم کرده و گفتند که او به دنبال منافع شخصی خود بوده است. بنیامین نتانیاهو همچنین متهم شده که به دنبال پوشش رسانه‌ای مطلوب برای خود در آستانه انتخابات بوده است.
برخی معتقدند که اعلام پایان دوران نتانیاهو هنوز زود است. او که در طول 12 سال در همه ارکان حکومت صهیونیستی دارای نفوذ است شاید بتواند اوضاع را آنچنان آشفته کند که همه معادلات بهم بخورد. شاه‌بی‌بی تلاش می‌کند انتخابات زودهنگام کنست برگزار شود. او علاوه بر تهدید موج ترور تلاش می‌کند انگشت روی اختلافات احزاب اسرائیلی بگذارد تا دولت گردشی ساقط شود. 
شاه‌بی‌بی ممکن است دست به ترور بزند ،ممکن است محاکمه شود ، ممکن است راهی زندان شود ، ممکن است از حزب لیکود حذف بشود یا هر اتفاق دیگری ممکن است رخ بدهد اما مساله اساسی این است که او 12 سال نخست وزیر اسرائیل بوده و نوع رفتار او همانند آلودگی اورانیومی در رفتار رژیم صهیونیستی تاثیر خواهد گذاشت.
گزارش: علی ودایع
کد مطلب: 151902
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *