۱
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵
استعدادهای جوان جام ملت‌های اروپا را بشناسید

ستاره امروز، خورشید فردا

در هر رقابتی، ستاره‌های نوظهوری حضور دارند که بهترین فرصت برای نشان دادن توانایی‌هایشان و خیره کردن چشم‌ها به خود و راه‌یابی به تیم‌های بزرگ‌تر هستند. باشگاه‌ها نیز با چشمانی کاملا باز به دنبال بازیکنان مستعد هستند.
ستاره امروز، خورشید فردا
 
در هر رقابتی، ستاره‌های نوظهوری حضور دارند که بهترین فرصت برای نشان دادن توانایی‌هایشان و خیره کردن چشم‌ها به خود و راه‌یابی به تیم‌های بزرگ‌تر هستند. باشگاه‌ها نیز با چشمانی کاملا باز به دنبال بازیکنان مستعد هستند. مردم سالاری آنلاین به بهانه جام ملت‌های اروپا به 10 ستاره جوان این بازی‌ها پرداخته است:
 
رناتو سانچز: در جام ملت‌های پیشین نیز حضور داشت و جایزه ستاره نوظهور را دریافت کرد و از بنفیکا راهی بایرن مونیخ شد و در ادامه به سوانسی و لیل پیوست و در فصل قبل با لیل قهرمان فرانسه شد و اگر مصدومیت نبود می‌توانست، بازی‌های بیشتری در ترکیب باشد.
 
نونو مندس: مدافع 18 ساله پرتغالی هم از کسانی است که انتظار می‌رود در این تابستان از هر طرف به او پیشنهاد بدهند. ظاهرا سرمربی پرتغال، فرناندو سانتوس، به او اعتماد دارد و مندس نیز با آسوده بودنش در دفاع و سرعت و میل به تهاجمی بازی کردن، روند تیم را هجومی می کند. او اما در گل و پاس گل تعریفی ندارد و در 25 بازی با اسپورتینگ لیسبون، فقط یک گل و پاس گل ثبت کرد اما با توجه به سنش راه برای پیشرفت باز است. بند فسخ قرارداد او 63 میلیون یورو است و لیورپول و دو تیم شهر منچستر خواهان او هستند.
 
میرون بوادو: 20 ساله، مهاجم تیم آز آلکمار هلند هم در این لیست است. اگر پایان ناگهانی لیگ هلند در فصل قبل به دلیل کرونا نبود؛ او مدال قهرمانی را با تیمش بر گردن می‌نهاد، در حالی که 14 گل در 24 بازی در لیگ به ثمر رساند و در لیگ اروپا هم شش گل زد. آمار این فصل او اما جالب نیست و 15 گل و یک پاس گل در 33 بازی ثبت کرد اما با این اوصاف در هشت مسابقه اخیرش، شش گل زد تا با روحیه‌ای مثبت راهی تیم ملی شود. یکی از انتقادات به باشگاه آز این است که زیاد خودخواه نیست و در معاملات مهربانانه رفتار می‌کند. بوادو فصل قبل پیشنهادات زیادی نظیر تیم میلان داشت اما جایی نرفت و با توجه به عملکردی که در یورو ثبت می‌کند، باید با بزرگان تیم درباره آینده مشورت کند. البته او به دلیل جوانی، خشن هم هست و گواهش پنج کارت زرد و دو کارت قرمز، در دو فصل اخیر است.
 
آندریاس اسکوف اولسن: مهاجم 21 ساله دانمارکی باشگاه بولونیا، از کسانی است که می‌تواند در این مسابقات مانند دینامیت (لقب تیم ملی دانمارک) همه را منفجر کند. او بازیکن گمنامی بود تا اینکه در ماه مارس در بازی با اتریش، به عنوان یار تعویضی به زمین آمد و یک گل زد. از آنجا بود که مردم متوجه او شدند و برای شناختنش جستجو کردند. او در بولونیا زیر نظر سینیشا میهایلوویچ، تنها دو گل و دو پاس گل در فصل قبل داشت اما با این حال به تیم ملی دعوت شده است و می‌تواند یکی از ستاره‌های تیم ملی در سال‌های آینده باشد. او در پنج بازی ملی، سه گل زده است تا در بازی‌های ملی مکافاتی برای سازگاری نداشته باشد. کاسپر هژوملند سرمربی دانمارک می‌گوید: من مدتهاست او را می‌شناسم، من از توانایی‌های او آگاه هستم و رشدش را دیده‌ام و او در یورو رشد بیشتری خواهد کرد.
 
الکساندر آیساک: مهاجم 21 ساله سوئدی باشگاه سوسیداد، از امیدهای گلزنی سوئد در این مسابقات است. او در لالیگا 14 گل به ثمر رساند تا در رده ششم گلزنان قرار بگیرد. قرارداد او تا سال 2024 است اما درخشش در این بازی‌ها می‌تواند ارزشش را بالا ببرد و یا حتی همین تابستان خریده شود. اما او نیاز به تقویت دارد و این استعداد در او است که مانند ابراهیموویچ شود. به او لقب رابین و به ابراهیمووچ لقب بتمن داده‌اند و در غیاب زلاتان به دلیل مصدومیت، بار گلزنی تیم بر دوش اوست. زلاتان اما با تیم راهی مسابقات می‌شود و در مصاحبه‌ای گفت: بازیکنان را تحت فشار قرار خواهم داد تا مجبور شوند عملکرد بهتری ثبت کنند.
 
الیف الماس: هافبک 21 ساله مقدونیه شمالی، از کسانی است که راه روشنی در پیش دارد. او که عضو باشگاه ناپولی است، از سال 2019، 78 بازی برای آن‌ها انجام داده است و چهار گل و سه پاس گل ثبت کرده است و باشگاه لیدز یونایتد خواهان اوست. ایگور آنجلوفسکی، سرمربی مقدونیه می‌گوید: که الماس در بازی‌های پیش رو میتواند نقش مثبت‌تری به تیم داشته باشد. او کسی است که گل برتری مقدونیه مقابل آلمان را به ثمر رساند.
 
الساندرو باستونی: مدافع 22 ساله ایتالیایی اینتر، امسال به نخستین قهرمانی خود رسید. او بسیاری از تیم‌های انگلیسی و اسپانیایی پیشنهاد دارد و برای مثال، منچستریونایتد دنبال زوجی برای مگوایر در خط دفاع است و با ارزش 50 میلیون یورویی که دارد، خرید او سخت نیست. روبرتو مانچینی از دفاع سه نفره در ایتالیا استفاده می‌کند و در توصیف باستونی گفته است: او بسیار جوان است و می‌تواند پیشرفت زیادی کند و تبدیل به یک کیلینی و بونوچی جدید شود.
 
دنی اولمو: مهاجم 22 ساله اسپانیایی لایپزیک، در آکادمی لاماسیا رشد کرد و در 16 سالگی راهی دینامو زاگرب کرواسی شد و در نوجوانی به تیم اول راه یافت و آنقدر درخشید که سران بارسا به هر دری می‌زدند که او را برگردانند اما لایپزیک او را قاپید تا عضوی از عصر طلایی تیم باشد. در مصاحبه‌های اخیر خود نظر قطعی برای ترک تیم و بازگشت به اسپانیا اعلام نکرد اما گفته است روزی به اسپانیا برمی‌گردد. اولمو بازیکن تطبیق‌پذیری است و لوئیز انریکه، سرمربی اسپانیا این را نقطه قوت او دانسته است و او باید برای پستش با فران تورس رقابت کند. اولمو عضوی از تیم کاملی است و در صورت درخشش تیم، او نیز بیشتر به چشم می‌آید.
 
کمیل جوزویاک: مهاجم 23 ساله لهستانی باشگاه دربی کانتی، بازیکن خوبی است و هوادارن دربی هم معتقدند که می‌تواند مدت بیشتری در لیگ سطح دو انگلیس تلاش کند. او در سال گذشته با قراردادی چهار ساله، از لخ پوزنان راهی انگلیس شد. در لهستان او را برترین بازیکن تیم بعد از لواندوفسکی می‌دانند. او با جدیت بازی می‌کند و با توجه به گروه سختی که درونش هستند این خصلت به تیم کمک می‌کند.
 
مانوئل لوکاتلی: هافبک 23 ساله ایتالیایی، از ارکان اصلی تیم ساسولو است و یکی از برترین هافبک‌های سری آ نیز هست. آرسنال، منچسترسیتی و یوونتوس، بارها اعلام کرده‌اند به او علاقه دارند. او قطعا در این تابستان باشگاهش را ترک می‌کند اما بازی‌های درخشان در تیم ملی می‌تواند ارزش 35 میلیون پوندی او را افزایش دهد تا تیم ساسولو بتواند در نقل و انتقالات، کمی با دست باز خرید کند. مانچینی هم در رابطه با او گفته است: لوکاتلی سال‌هاست در سری آ بازی می‌کند و فکر نمی‌کنم مشکلی در تیم ملی داشته باشد.
 
 
یوسف یازیچی: وینگر 24 ساله ترکیه باشگاه لیل، از ارکان قهرمانی این تیم بود. او در تمامی رقابت‌ها 14 گل و پنج پاس گل داشته است. در ابتدا قرار بود به دلیل مصدومیت، جام ملت‌ها را از دست بدهد اما خودش را به خوبی ریکاوری کرد و می‌تاند فرم مطلوبش در باشگاه را به تیم ملی هم منتقل کند. او می‌تواند در هر دو بال بازی کند و یا به عنوان مهاجم دوم باشد. لیل نیاز به فروش بازیکن دارد و آرسنال نیز برای جذب یازیچی مشتاق است. عملکرد خوب او در این مسابقات می‌تواند قیمت او را بالاتر ببرد و خود نیز به باشگاه مطرح‌تری برود تا هم خودش هم باشگاه لیل سود کنند.
گزارش: سیدمهدی داودی
 
 
کد مطلب: 152165
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *