۱۱۱
۱۹۰
سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۱
نگرانی از کرونا در بزرگترین آزمون کشور

داوطلبان کنکور سراسری خواستار تعویق آزمون هستند

ادامه‌دار شدن اپیدمی ‌کرونا و بلاتکلیفی واکسیناسیون باعث شد تا آزمون‌های مختلف به تاریخ‌های متفاوتی موکول شوند، با این حال زور کرونا به تنها آزمونی که نرسید کنکور سراسری بود که داوطلب میلیونی دارد! حساسیت‌ها و نگرانی‌های ایجاد شده برای داوطلبان باعث شده تا خواستار تعویق زمان برگزاری این آزمون مهم شوند.
داوطلبان کنکور سراسری خواستار تعویق آزمون هستند
 
ادامه‌دار شدن اپیدمی ‌کرونا و بلاتکلیفی واکسیناسیون باعث شد تا آزمون‌های مختلف به تاریخ‌های متفاوتی موکول شوند، با این حال زور کرونا به تنها آزمونی که نرسید کنکور سراسری بود که داوطلب میلیونی دارد! حساسیت‌ها و نگرانی‌های ایجاد شده برای داوطلبان باعث شده تا خواستار تعویق زمان برگزاری این آزمون مهم شوند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، درحالیکه همه آزمون‌های خرداد و تیر از کارشناسی ارشد و دکتری گرفته تا آیین نامه رانندگی به تعویق افتاده، داوطلبان کنکور سراسری در رشته‌های مختلف از برگزاری کنکور در شرایط کرونایی نگران شده‌اند. البته این نگرانی بیراه هم نیست چراکه کنکور سراسری یکی از مهمترین و حساس‌ترین آزمون‌ها برای داوطلبان ورود به دانشگاه‌هاه بویژه دانشگاه‌های دولتی است.
گروه سنی معمول داوطلبان این آزمون بین 18 تا 22 سال است که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و همین موضوع باعث نگرانی آنها از ابتلا به بیماری یا ناقل شدن شده است. ضمن اینکه با توجه به جمعیت بالای این داوطلبان ممکن است خود داوطلب یا فردی در بین خانواده آنها دارای بیماری زمینه‌ای باشد و همین موضوع به تشدید نگرانی‌ها از برگزاری آزمون پیش از واکسیناسیون دامن زده است.
از طرفی داوطلبان این آزمون معتقدند که با تعویق افتادن همه آزمون‌ها به جز کنکور سراسری، سلسله مراتب آزمون‌ها بهم خورده و داوطلبان مشترک حالا دچار سردرگمی‌شده و نگران از دست دادن این فرصت هستند که در این صورت باید یکسال دیگر برای شرکت در این آزمون صبر کنند!
 
انتخاب رشته؛ مشکل جدی جابجایی آزمون‌ها
یکی از داوطلبان کنکور سراسری در این باره به «مردم سالاری آنلاین» گفت: «کنکور ارشد همیشه قبل از کنکور سراسری برگزار می‌شده و دواطلبان ارشد می‌توانستند در کنکور سراسری نیز شرکت کنند. طبق قانون سازمان سنجش داوطلب می‌تواند در هر دو آزمون شرکت ولی فقط در یکی انتخاب رشته کند. داوطلبان وقتی در ارشد شرکت می‌کردند نزدیک یک ماه بعد نتایج آن را دریافت و اگر مجاز به انتخاب رشته می‌شدند انتخاب رشته می‌کردند ولی اگر موفق نمی‌شدند در کنکور سراسری شرکت و انتخاب رشته می‌کردند. چون همیشه انتخاب رشته ارشد قبل از سراسری بوده می‌توانستند به راحتی انتخاب رشته کنند، اما الان چون کنکور سراسری زودتر از ارشد برگزار خواهد شد زمان انتخاب رشته سراسری نیز زودتر انجام می‌شود و داوطلبان با توجه به عدم عیان بودن نتیجه ارشد نمی‌دانند که آیا در سراسری انتخاب رشته بکنند یا نه چراکه اگر در سراسری انتخاب رشته کنند از انتخاب رشته در ارشد محروم می‌شوند.»
او ادامه داد: «اگر دواطلبی در کنکور سراسری انتخاب رشته نکند و ارشد هم رتبه نیاورد یک سالش را از دست می‌دهد. علاوه بر این پسرها مشکل سربازی را هم پیش رو دارند که در این شرایط ممکن است فرصت حضور در دانشگاه را به دلیل مشمول بودن از دست بدهند.»
 
سردرگمی ‌داوطلبان برای حضور در کنکور سراسری!
رعایت ترتیب آزمون‌های ملی از سوی سازمان سنجش امری است که طی پنجاه سال گذشته، قانونا اجرا شده و داوطلبان مشترک هر سال با علم به این موضوع که معیار و ملاک سازمان سنجش رعایت ترتیب آزمون‌های ملی است، هزینه کرده و در طول سال تحصیلی اولویت خود را قبولی در کنکور ارشد سپس سراسری گذاشته‌اند، اما این بار عدم رعایت ترتیب آزمون‌ها منجر به سردرگمی ‌داوطلبان مشترک برای انتخاب رشته شده، زیرا تا قبل از آمدن نتایج کنکور ارشد، نتایج کنکور سراسری حاضر شده و داوطلبان ناچار به انتخاب رشته هستند در صورتی که هنوز تکلیف نتیجه کنکور ارشد مشخص نشده است. از سویی براساس مصوبات وزارت علوم؛ فاصله امتحانات نهایی و کنکور سراسری باید حداقل 20 روز باشد درحالیکه در این شرایط این فاصله به 16 روز کاهش یافته است.
 
برخی از داوطلبان در بیمارستان بستری هستند
هرچند که این داوطلبان شکایتی از موضوع ندارند، اما می‌گویند تعداد زیادی از داوطلبان که به صورت حضوری در امتحانات نهایی حضور داشتند به کرونا مبتلا شده و به همین دلیل و همچنین فاصله کم امتحانات با کنکور سراسری فرصتی برای اینکه بتوانند عقب افتادگی درسی خود را جبران کنند یا برای کنکور آماده شوند، ندارند. از طرفی برخی از داوطلبان به دلیل شرایط وخیم بیماری کرونا همچنان در بیمارستان بستری هستند و حتی شرکت کردن آنها در کنکور سراسری در‌هاله‌ای از ابهام است. 
مهمترین نکته‌ای که در درخواست داوطلبان مطرح می‌شود این است که با توجه به اینکه پذیرش دانشجو از بهمن آغاز می‌شود و همچنین شرایط کرونایی؛ چه دلیلی وجود دارد که کنکور سراسری به بعد از واکسیناسیون افراد خاص موکول نشود؟!
گزارش: محمد سیاح
کد مطلب: 152631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تروخدا کاری کنین برامون:)
زینب
Iran, Islamic Republic of
از مسئولین عزیز تقاضای تعویق ازمون سراسری را داریم
کاربر
Iran, Islamic Republic of
خیلی ممنون از حمایتتون. به خدا بند به بندش حقه. کاش مسئولین هم فکری بکنن. بازم ممنون از روزنامه مردم سالاری که در کنار مردم هست 🙏
عدالت خواه
Iran, Islamic Republic of
از مسئولان مربوطه خواهشمندیم با تعویق کنکور سراسری عدالت را برقرار کنند
Serik
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا فکری به حالمون کنین با وجود کرونا تدریس آنلاین و فشار کنکور الان وضعیت روحی من و همسالانم خیلی بده بعضی حتی مبتلا هم شدند و افت داشتند لطفا به فکرمون باشید خواهان تعویقیم مثل همه آزمون ها به خدا پر از استرسیم لطفا کاری کنید مسئولین
كنكوري سراسري
Germany
واقعا حال ما داوطلبين سراسري گفتن نداره،از ي طرف بار رواني خود كنكور از ي طرف كه تو اين دقيقا شدت موج پنجم داريم ميريم تو اجتماع بزرگ،من پارسالم كنكور دادم،عزيزان هيچ پروتكلي جوابگو نيست هيچي،همين ماسك اصلا امكان نداره بتونيد تا اخر جلسه بزنيد از شدت گرما و نبود فن هاي مناسب يا وسايل سرمايشي...من خودم ماسكمو در اوردم!چون نميشه،فاصله هاهم دومتري نبود،٢٠ نفر تو ي كلاس بوديم🙃خدا رحم كرد پارسال امسالم بايد با استرس و قيد جونو زدن بري سر جلسه،فقط اميدوارم امسال تو اوج مارو نفرستن حداقل بذارن شرايط تعديل تر بشه.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
دقیقااااااا
تعویق_کنکور
محمدعلی فاطمی
Iran, Islamic Republic of
سلام
از مشکلات کرونا که بگذریم مهم ترین مسئله جابجایی آزمون ارشد با سراسری هست که حق انتخاب رشته رو از ما دانشجویان کارشناسی سلب و ضایع میکنه ، هر سال کنکور ارشد قبل از سراسری بود ولی امسال توالی این آزمونها بهم ریخته و اینگار یکسال از عمر ما تلف میشه ...ما حدودا ۳۰هزار نفر داوطلب مشترک داریم حداقل که از مقام های مسئول و ذی ربط خواهشمندیم نسبت به زمان برگزاری آزمونها تجدید نظر کنند و کنکور سراسری را به بعد ارشد منتقل نمایند ..
ابوالفضل
United Arab Emirates
بسمه الله الرحمن الرحیم
دلایل تعویق کنکور:
1 از حدود 50 ثال پیش و حتی قبل از انقلاب ازمون ارشد قبل از سراسری بود در هر شرایطی حتی وقتی انقلاب شد چون داوطلبان مشترک صراسری و ارشد راحت میتونستن تو دو تا کنکور شرکت و انتخاب رشته کنن امسال سنجش طی حرکتی شائبه بر انگیز این قانون زیر پا له کرده
2حدا اقل فاصله بین اخرین امتحان نهایی و کنکور 20 روزه کا امسال 16 17 روز شده طبق گفته خود رییس سازمان سنجش اقای خدایی
3 بچه هایی که در امتحان نهایی کرونا گرفتن این 2 هفته طلایی از دست میدن که واقعا از کل سال مهم تره و نیز دانش اموزان منطقه 3 ها هم که هیچی اون از وضع اینترنت و اموزش مجازی و اون از قیمت بالای گوشی و تبلت و .... لااقل دلتون به این بنده خداها به رحم بیاد بزارید یکم از رو کتاب جمع بندی کنن اینا که پول معلم خصوصی و.... به هیچ وجه ندارن .
این نکته 3 واقعا نیازمند عدالت تعویق حق ماست مثل انتخابات لطفا حقمون بهمون بدید🙏🙏🙏
مانترا
United States
کاش ما دانش آموزای ستمدیده سرزمین های اشغالی بودیم که صهیونیست ها مارو مورد ظلم و ستم قرار میدن تا تیتر یک اخبار ایران می شدیم.
چقدر غریبه ایم تو کشور خودمون
نسرین
Iran, Islamic Republic of
سلام توروخدا ب تعویق بندازین چرا صدای ما ب گوش کسی نمیرسه ما جنسمون از چیه که کرونا نمیگیریم بخدا چن ماهه زحمت میکشیم استرس کرونا نمیزاره ما ب هدفمون برسیم
س.جهانگیری داوطلب کنکور
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تشکر از خبر خوبتون و حمایتتون.ازتون خواهشمندیم که پیگیری کنید و صدای هزارها جوان باشید ک کسی پشتشون نیست.ما قدرت مث مافیای کنکور نداریم فقط امیدمون ب خبرگزاری هاست ب خبرنگارا ک همشون سکوت کردن.
امیر
Iran, Islamic Republic of
خوااهشن کنکور رو تعویق بدید من ۴روزه مبتلا به کووید۱۹شدم واقعن افسردگی گرفتم آیندم نابود شده حداقل ۱ماه تعویق بدید تروخدا مارودرک کنید
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا به خاطر سلامت کنکوریا،دیر اعلام شدن حذف کنکور نظام قدیم و نبود زمان کافی برای مطالعه مباحث نظام جدید، عدم رعایت سلسله مراتب آزمونهای ملی، عدم رعایت فاصله زمانی بین امتحانات نهایی و کنکور و .... کنکور ۱۴۰۰ رو به تعویق بندازید
رضا محمدی
Iran, Islamic Republic of
از ستاد کرونا خواهشمندیم کنکور سراسری ۱۴۰۰ رو همانند کارشناسی ارشد که به دلیل کرونا تعویق داده شده بود رو، تعویق بدهند. خواهشمند است صدای ما دانش آموزان را بشنوید.
ههه
France
دلیلش واقعا چیه؟کاش بفکر سلامت دانش اموزان و خانواده ها باشیم
Iran, Islamic Republic of
کو چشم بینا
تعویق
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا صدای جوونا رو نمیشنون
Iran, Islamic Republic of
خدایا،خودت شاهدی که ما حق طلبی کردیم اما مثل اینکه نمیخواهند عدالت را اجرا کنند، خودت کاری بکن
مهران
Iran, Islamic Republic of
سلام تکلیف من داوطلب مشترک چیه؟ این همه هزینه کردیم وقت گذاشتیم به سنجش نامه میزنیم جواب سر بالا میده میگه برو با ستاد تماس بگیر به ستاد زنگ میزنیم کسی صدای مارو نمیشنوه.... من داوطلب با این همه تلاشی که کردم الان واقعا باید با استرسی که برامون درست کردن کل تلاشمون دود بشه بره
هوا؟! خسته شدیم بخدا هر روز کارمون شده تماس گرفتن
محمد سجاد رحمانی
Iran, Islamic Republic of
ما_هم_انسانیم
Iran, Islamic Republic of
تعویق کنکور سراسری
سلسله مراتب آزمونهای ملی رعایت شود
علی
Iran, Islamic Republic of
ما خواستار تعویق کنکور سراسری هستیم
باتوجه به شرایط کرونایی کشور و شروع پیک پنجم کرونا
سونیا
Iran, Islamic Republic of
واقعا کنکور تو این شرایط سخته همه تعویق خوردن بجز سراسری ها
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما داوطلبان مشترک کنکور ارشد و سراسری دچار مشکل شده ایم و حق انتخاب رشته ما در کنکور ارشد سوخت میشود
کنکور سراسری را عقب بیندازید
T
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا به داد ما دانش اموزا برسین. مگه خون بقیه ار ما رنگین تره که دارین مارو نادیده میگیرین؟
امیر
Romania
ایول به نویسنده این خبر کامل همه چیو توضیح داد دیگه حرفی نیست واقعا این همه دلیل یکیشم واسه تعویق آزمون کافیه!
برادر من داوطلب مشترکه الان این همه زحمت کشیده پول خرج کرده یا یه جا به جایی ارشد کلش داره به باد میره لطفا با تعویق آزمون سراسری موافقت کنید
مریم
Denmark
سلام این نگرانی ها حتی بازده مطالعاتی مارو خیلی خیلی کاهش داده. واقعا کی پاسخگوی این همه ظلم به ما داوطلب هاست؟ یک سال داریم تلاش میکنیم از هزینه کتاب گرفته تا چاپ جزوه و کلاس آموزشی. چطور تو این وضعیت بد اقتصادی یک سال دیگه پشت کنکور بمونیم؟ حداقل تا واکسینه شدن ماهایی ک بیماری زمینه ای داریم صبر کنند
دوازدهمی
Iran, Islamic Republic of
تا واکسیناسیون همگانی خواستار تعویق هستیم
پارسال کرونا از نوع چینی بود با سرعت انتشار پایین. امسال هندی و انگلیسی هم همه جا پیدا شده. چه دلیلی برای عجله کردن در برگزاری کنکور هست .
کمی به ما هم رحم کنید ...
Russian Federation
لطفا کنکور را مثل بقیه ازمون ها تعویق بدید تا واکسیناسیون بیشتری انجام بشه مثل پارسال تعویق را اعمال کنید لطفا
یک دواطلب مشترک کنکور سراسری و ارشد
United States
حدود ۳۰هزار داوطلب مشترک کنکور ارشد وسراسری وجود دارد که با به هم زدن ترتیب آزمون انتخاب رشته آنها مختل می شود. کنکور هزینه بالایی دارد. تکلیف یکسال عمر و پول این۳۰هزار نفر چه می شود؟ چرا مسئولین پاسخگو نیستند ؟چرا رسانه ها از مسئولین مطالبه نمی کنند؟
نوید
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمان الرحیم

من داوطلب کنکور سراسری هستم رشته تجربی که از وضع موجود کرونا در کشور اصلا راضی نیستم و در چنین وضعی برگزاری باعث استرس است.
دوم اینکه آزمون کارشناسی تعویق خورد و در مرداد ماه برگزار میشود که طبق مصوبات سازمان سنجش اول کارشناسی ارشد و بعد کنکور سراسری برگزار میشود که الان اول سراسری بعد کارشناسی است.
لطفا کنکور سراسری را به تعویق بیندازید.
Asa
Iran, Islamic Republic of
تعوووویق تا شرایط ایمن.اوضاع رفته رفته داره بدتر میشه.ما همه طرفه زیر فشاریم
سوگند
Iran, Islamic Republic of
لطفا تعویق کنکور سراسری
یک کنکوری
Iran, Islamic Republic of
لطفا صدای ما کنکوری هارو بشنوید. خواهش میکنم. چیزی از شما کم نمیشه. آینده ما به کنکور بسته است آیندمون را خراب نکنید
متین سیاح
Iran, Islamic Republic of
ما خواستار تعویق کنکور هستیم، لطفا به مطالبات ما رسیدگی کنید.
morad
Romania
اقا چرا تکلیف ما داوطلبای مشترک رو معلوم نمیکنن؟ اگه فکری برا انتخاب رشتمون کردن پس چرا اعلام نمیکنن ؟ چه کسی جوابگوی این 30 هزار نفر داو طلب مشترکه ؟خب یه چیزی بگید ...
مریم
United Kingdom
امسال دانشگاه ها در بهمن پذیرش میگیرن پس چه عجله ای هست ؟
چند دوست من که تراز بالا قلم چی بودن در امتحان نهایی کرونا گرفتن و بستری شدن و فرصت مطالعه و جمع بندی رو از دست دادن و داوطلبان مشترک در عذاب هستند
تعویق کنکور در شرایط ایمن تر حق همه داوطلبان هست
داوطلب مشترک
Iran, Islamic Republic of
12 دلیل برای تعویق زمان کنکور سراسری

۱. متأسفانه تعداد بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری در طول سال گذشته بالأخص در پیک چهارم، به ویروس منحوس کرونا مبتلا شده و به دلیل شرایط جسمانی نامناسب مدت زیادی از طلایی‌ترین ساعات مطالعاتی خود را از دست داده‌اند که جبران این امر تعویق آزمون سراسری را اقتضا می‌کند.

۲. در طول ۵۳ سال گذشته از زمان برگزاری اولین کنکور در ایران، این برای اولین بار است که کنکور ارشد بعد از کنکور سراسری برگزار خواهد شد که این امر مشکلات عدیده‌ای را برای داوطلبان مشترک در این دو آزمون که جمعیت قابل توجهی هستند من باب موضوع انتخاب رشته و آسیب به برنامه مطالعاتی آنان ایجاد می‌کند.

۳. بعد از ماه مبارک رمضان و پایان امتحانات دانش‌آموزان به دلیل افزایش سفرها و رفت و آمدهای شهری و برون‌شهری همچین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا متأسفانه چند روزی است که با افزایش دوباره آمار مبتلایان در کشور و همچنین قرمز شدن دوباره شرایط برخی شهرها و استان‌ها مواجه شده‌ایم.

۴. ورود انواع ویروس کرونا همچون کرونای هندی و آفریقای جنوبی که قدرت سرایت بیشتری داشته و متأسفانه جوانان را بیشتر درگیر می‌کند.

۵. افزایش میزان واکسیناسیون در کشور با ورود واکسن‌های تولید داخل در ماه آتی و کاهش خطر مرگ و میر و شیوع بیشتر کرونا.

۶. شرایط روحی نامناسب تعداد زیادی از دانش‌آموزان به دلیل وجود محدودیت‌ها و همچنین از دست دادن شماری از عزیزان خویش در موج قبلی کرونا.

۷. شرایط نامطلوب آموزشی به دلیل برگزاری مجازی کلاس‌ها و همچنین عدم دسترسی بسیاری از داوطلبان به این نوع آموزش در کشور اقتضا می‌کند که دانش‌آموزان فرصت بیشتری برای مطالعه داشته باشند.

۸. انتقال آزمون‌های ملی با جمعیتی کمتر نسبت به کنکور سراسری به مرداد ماه از جمله انتقال آزمون وکالت، ارشد و حتی آزمون ارشد وزارت بهداشت با وجود واکسینه شدن داوطلبان.

۹. حذف کنکور نظام قدیم در سال ۹۹ که سبب شد جمعیت عظیمی از پشت کنکوری‌ها امسال منابع نظام جدید را تهیه کرده و لزوماً نیازمند زمان بیشتری برای مطالعه آن با توجه به جدید بودن منابع هستند تا عدالت بین آنان و سایر داوطلبان رعایت شود.

۱۰. برگزاری کنکور سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی در اواخر مرداد ماه که سبب شد داوطلبان پشت کنکوری با توجه به شرایط نامساعد کرونا فرصت و امکانات کمتری برای مطالعه امسال داشته باشند.

11. فاصله کم پایان امتحانات نهایی با برگزاری کنکور سراسری با توجه به اوضاع نامناسب آموزشی امسال نسبت به سال‌های گذشته.

۱۲. تجربه موفق برگزاری کنکور سال گذشته در اواخر مرداد ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عملکرد مناسب دستگاه‌های نظارتی.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
کسی به ما توحه نمیکنه
Nadia
صد و هفت هزار نفر یه ماه هرشب توییت زدن ولی هیچ کس صدای مارو نمیشنوه ، جنوب اوضاع اصلا خوب نیس و ما خواستار عدالت هستیم. تعویق کنکور
سَرُصِدا
Germany
میشه لطفا صدای مارو بهشون برسونید. امضا ها هم که برای کمپین خبرگزاری فارس هستش روز به روز داره بیشتر میشه ولی قشنگ پیگیری نمیکنن. قدرت قلم خیلی زیاده لطفا پیگیری کنید ( ممنون)
Iran, Islamic Republic of
مارو دریابید. از بیکاری و نبودن کار مجبوریم دوتا کنکور بدیم که حداقل یکیشو قبول بشیم .چرا کسی صدای مارو نمیشنوه؟ مگه ما اینده سازای این مملکت نیستیم .چرا کسی برای ما و سلامتی و اینده ی ما ارزش قائل نیست .کجای دنیا با نسل جوونش اینطوری رفتار میکنه .صدای مارو به گوش مسئولین برسونید .اجرکم عندالله ‌
سَرُصِدا
Germany
خیلی ممنون بابت نوشتن این گزارش واقعا سپاسگزاریم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
چرا انقدر به بچه های سراسری ظلم می کنید؟؟؟ چرا نمی فهمید ازمون داوطلب مشترک داره؟؟ طبق قانون اول باید ارشد برگزار بشه بعد سراسری. ما گناهمون چیه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا کمکمون کنید ما به هرکی میگیم توجه نمیکنن. مادر من بیماری زمینه ای داره توروخدا بهشون بگید حداقل بزارن یکم از واکسن زدن بگذره. الان که واکسن داخلی هم داریم تو رو به امام رضا قسم میدم کمکمون کنید. واقعا کسی نمیشنوه صدامونو
کنکوری
Iran, Islamic Republic of
ازتون نهایت تشکر و قددانی رو داریم که پیگیر مطالبه دانش آموزان و دانشجویان هستید.......شما صدای میلیون ها نفر باشید و حق طلبی کنید
هادی
Iran, Islamic Republic of
دیروز ستاد مبارزه با کرونا جلسه داشت و موظف بود در رابطه با وضعیت کشور از لحاظ بیماری بررسی های لازم انجام بگیره ....چرا برگزار نشد؟؟؟؟؟ چون میدونن اگه وضعیت کنونی کشور و کرونای جهش یافته هندی و پیک پنجم کرونا رو درنظر بگیرن باید تعویق بدن ولی بجای اینها ، به بررسی و تصمیم دو ماه پیش بسنده کردن....این چه وضعشه؟؟؟؟ ستاد مبارزه با کرونا و مدیریت بحران کرونا نه ستاد ایجاد بحران و بی مسئولیتی
مونا
Iran, Islamic Republic of
کاش مطالب بالارو مسئولان بخوانند درک کنند
حسن
United States
ما فقط حقمونو میخوایم .تعویق کنکور سراسری . چرا این قدر بی عدالتی میکنین . یه آزمون با این همه شرکت کننده ؛خب معلومه با این شرایط کرونا نمیشه برگزارش کرد. اینم از وضع واکسیناسیون که دیگه ...
علی
Iran, Islamic Republic of
لطفا پیگیری کنید که به حقمون برسیم
خواستار تعویق سراسری
Iran, Islamic Republic of
واقعا تو این مملکت یه دونه مرد یا خانم با وجدان پیدا بشه شما هستین که واقعیت رو میگید. دمتون گرم. لطفا کنکور سراسری رو تعویق بندازین. خواهش میکنم
غزال عظیمی
Iran, Islamic Republic of
چرا پاسخ گو نیستید.
شما‌ با توجه به پیک ۵ ام و عدم رعایت پروتکل ها و عدم وجود سلسله مراتب آزمون ها خواشمند تعویق هستیم.به خدا خانواده هامون بیشتر از ما نگران هستند.شما مارو مجاب کنید از این ۲لحاظ که گفتم ما دیگه چیزی نمیگیم.
کنکوری
Iran, Islamic Republic of
آقایون محترم یک میلیون و خورده ای دانش اموز که فردای ایران دستشونه
چرا میخواید دشمن تراشی کنید ؟
چرا میخواید پایه های نظام رو سست کنید؟
اون وقت میگید نسل جوون پشت سر نظام نیست
وقتی امیدی راجب آیندشون بهشون داده نشه اونا هم پشتیبانی نمیکنن
تعویق کنکور 1400
zahra
United States
سلام وقتتون بخیر.راستش این گزارش ها هیچ فایده ای برای کنکوری ها نداره!هیچ مسئولی تا الان هیچ عکس العملی نشون نداده..اکثر ما کنکوری ها در یک پیک گرفتار این بیماری شدیم و حدود ۱ماه و نیم درگیر این بیماری بودیم. خودم به شخصه ۲ماه تمام افتادم و فرصتمو از دست دادم..ممنون میشیم مسئولین درک کنند و تعویق بندارن.با تشکر از مردم سالاری ولی صرفا مطلبی روی سایت گذاشتن دردی دوا نمیکند لطفا از مسئولین ستاد کرونا مصاحبه کنید.مرسی
پ.پیزایش
سلسله_مراتب_آزمون ها_رعایت_شود. تعویق_کنکور_سراسری_۱۴۰۰
soha
Iran, Islamic Republic of
سلام
اره همینطوره بعضی از خونواده ها اجازه نمیدن بخاطر این اوضاع قرمز بچه هاشون تو آزمون شرکت کنن. فقط یک روزه اما باعث به خطر افتادن زندگیش میشود. تو امتحانای نهایی تعدادی از دانش آموزان مبتلا شدند تو کنکور که جمعیت بیشتره و این اوضاع قرمز خیلی خطرناکه صدرصد افراد بیشتری مبتلا میشوند.
از طرف دیگه دانشگاه ها از بهمن حضوری میشه اگه کنکور تعویق بخوره چیزی نه از سازمان سنجش کم میشه و نه از ما، اگه بتونن از عقلشون درست استفاده کنن
مطمئنا هم به نفع خودشونه هم برای ما خطرش کمتره که تو این اوضاع قرمز کرونا با این حالت استرس و نگرانی بریم رتبه برترم بشیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
هر خانواده ای اجازه نمیده، دانش آموزش شرکت نکنه، خانواده ما که راضیه حق من چی میشه؟ برای چی باید دو ماه استرس بیشتری رو تحمل کنم؟
س
Iran, Islamic Republic of
خواهشا تعویق کنکور را پیگیری کنین. تورو خدا به خواسته ما هم احترام بزارین
مهسا
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا به دلیل افزایش زیاد کرونا و شهرهای قرمز کنکور را دبه تعویق اندازید. خانواده های ما کرونا گرفتن
Iran, Islamic Republic of
ای کاش تعویق بشه. منم دچار کرونا شدم تا حد مرگ رفتم فقط خدا میخاست زنده موندم خیلی ضعیف شدم و هنوز حالم کاملا خوب نیست اصلا توان ندارم، کاش یه کمی هم به فکر ما بودن
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشین ممنون که صدای ما شدین خدا اجرتون بده. من مادر یه کنکوریم انشالله که مسئولین هم زودتر رسیدگی کنن و هم ما خانواده ها و هم جوونامون رو از نگرانی در بیارن
قنبری
باسلام ما خواستار تعویق کنکور سراسری هستیم
محمد باغ بیگی
Iran, Islamic Republic of
سلام. خسته نباشید.
ممنونیم از زحماتتون.ولی ای کاش شما که خبرگزاری هستید بتونین این موضوع رو به گوش مسئولین برسونید
چون یا نمیدونن یا اگه هم میدونن خودشونو به اون راه زدن.
اصن کرونا که هیچی اگه بخاد اینجوری باشه همه ملت کنکور دارن.یکی میره اداره.یکی میره مجلس.یکی میره کانون وکلا....
الان مهمترین مشکل ما سراسری ها این ترتیب آزمونا هست و رعایت فاصله ۲۰ روز از اخرین امتحان نهایی تا کنکور.
با تشکر فراوان
آوا
Iran, Islamic Republic of
ممنونم مردم سالاری آنلاین که تا بحال هیچ سایت و شخصی به اندازه شما مشکلات و استرس و حرف حساب ما رو به طور واضح نگفته خدا اجرتون بده و به همه کسایی که حقشون پایمال شده یه امید دوباره بده ممنونم
دانی
Iran, Islamic Republic of
تعویق حق ماست ...چرا همه تعویق خوردن برای مدتی که شرایط بهتره ولی ما باید اوج کرونا بریم
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
کنکورو ب تعویق بندازید
سپیده کریمی
Iran, Islamic Republic of
سلام از شما عاجزانه درخواست دارم و التماستان میکنم که کنکور را به تعویق بیندازید. التماس دارم از شما التماس.....
س
Iran, Islamic Republic of
توروخدا صدای مارو به مسئولین به ویژه وزیر بهداشت و رئیس جمهور برسونید کنکور رو به تعویق بندازن. شرایط ما رو هم درک کنید
مریم
Iran, Islamic Republic of
بابا خوب اول ملت رو واکسیناسیون کنید بعد برین کنکور رو برگزار کنید.
من خودم مادرم به خدا که میترسم بچم کرونا بگیره
ش ح
Iran, Islamic Republic of
چرا یه فکری به حال ما نمیکنین که داریم از استرس تلف میشیم.
چی میشه یکمممم عقب بندازید؟!...
مائده
Iran, Islamic Republic of
خواسته ۱ میلیون جوونو ببینید لطفا
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا باید ب تعویق بیفته ب فکر مام باشید تورو خدا واقعا ک ی ذره مارو درک نمیکنید تو این شرایط کرونا
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا به عقب نمیندازن جان و سلامتی اینده سازان کشور براشون مهم نیست سلامت روحی و جسمی که بخاطر این کنکور لعنتی دراین شرایط سخت کرونا و گرمای شدید ودوتا ماسک باید آزمون بدن تو این شرایط آیا آزمون یک آزمون نرماله چندتا جوون دیگه بار بعد این آزمون خودکشی کنن و یا روانی و افسرده بشن
Iran, Islamic Republic of
کنکور رو به تعویق بندازین
انیس
Iran, Islamic Republic of
فرقی نداره میخواین بگیرید یا نه اما ما حقمونو تو این که نمیشه ولی تو اون دنیا ازتون میگیریم!
F
Iran, Islamic Republic of
دارن کارت ورود به جلسه میدنبعد شماها میگین تعویق عجبااااا
دل‌آرا
Iran, Islamic Republic of
چه عجب یه خبرگزاری حرف مارو اعلام کرد...واقعا مرسی !
مهدی
United Arab Emirates
سلام لطفا به فکرمون باشید
Sahar
Iran, Islamic Republic of
اره بعد از واکسیناسیون برگزار بشه الان بنده با ترس میخوام برم سر جلسه ما خودمون فشار روحی و روانی رو داریم تحمل میکنیم واقعا اینم نمیشه تحمل کرد
Iran, Islamic Republic of
کی گوش میده اخه
نفس
Iran, Islamic Republic of
مسخرشو در اوردن گند بزنن تو این ازمون که ما میخواییم بدیم ولی نظرمون مهم نیس حلم به هم میخوره از این ....😑😑🤮🤮🤮
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا مسئولین کاری کنید این زنجیره رو قطع کنیم واقعا سلامتی ما و خانواده هامون در خطر هست حتی اگه چند نفر هم مبتلا بشن کلا خانواده هاشون هم مبتلا میشن و این زنجیره ادامه پیدا میکنه تا کلی ادم جونشون رو از دست بدن.
آمیس
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا ظلم نکنید. تعویق حق ماست
Iran, Islamic Republic of
لطفا سلامت کنکوری ها که با رفتن حضوری سر جلسه شاید به کرونا مبتلا بشن رو درک کنین . سلامت مردم براتون کمی ارزشمند و مهم باشه .لطفا رسیدگی کنین
.
Iran, Islamic Republic of
من کنکوری نیستم ولی خب نگران دوستانیم که کنکور دارن واقعا برای مسئولین بی فکر و بدون مسئولیتمون متاسفم همین
Maryam
Iran, Islamic Republic of
وقتی میریم کافینت برافرم خوداظهاری مبتلابه کرونامیگه به کرونامبتلایی؟ماهم میگیم نه بعدیه برگه کپی میکنه ومیگه این فردسالمه آخه این اصن بامنطق جوردرمیادوزیربهداشت شمابه من بگواین چه قاعده ایه که برطبقش شمادارین سالم وبیماربودن بچه هاروکنترل میکنیدوااااقعامسخره است
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا کنکور رو عقب نمیندازین ی دلیل قانع کننده کسی داره ک بگ
Iran, Islamic Republic of
دوستان بزارین بدیم خلاص شویم همش استرس
یک بار زود بدین خلاص
Iran, Islamic Republic of
به شدت با تعویق کنکور مخالفم
این همه برنامه ریزی برای تاریخ 11/4
تعویق یعنی چی؟
پارسال کنکور عقب افتاد خیلیا ضربه دیدن، بازم دوباره میخاین ضربه رو تکرار کنین مسخره ها
nima
Iran, Islamic Republic of
لطفا تعویق کنکور
Iran, Islamic Republic of
خاستار تعویق باشیم یا نباشیم
اوضاع کشور خوب یا بد باشه
تزریق واکسن شروع شده یا نشده
تموم شد !
همه چی تموم شد!
کارت ورود به میدان قتلگاه پخش شد!
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام الان وضعیت کرونا در زاهدان خیلی افتضاحه مثلا دیروز بیشتر از 1100نفر مبتلا داشته تو 24ساعت واین در حالیه که می‌خوان کنکور و آخر همین هفته برگزار کنن واقعا همچین چیزی درسته این یعنی سلامتی داوطلب ها اصلا براشون مهم نیست فقط می‌خوان کار خودشون رو راه بندازن
کنکوری
Iran, Islamic Republic of
خواستار تعویق کنکور هستم چرا درک نمیکنند مسئولین
Iran, Islamic Republic of
بخدا با تعویق ننداختن کنکور مملکت گل و بلبل نمیشه:/
سارا
Iran, Islamic Republic of
سلام خواهش میکنم تاریخ کنکور سراسری تعویق بیوافتد
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
تعویق کنکور به نفع همه هست لطفاً کمک کنید
Iran, Islamic Republic of
بخدا کشتین مارو از نگرانی من پشت کنکوری هستم پارسال کنکور دادم متاسفانه هم امتحانات خرداد وهم آزمون سراری بی نهایت سخت مجبور شدم یکسال دیگه بخونم الان وقت کم آوردیم چرا آخه انقدر استرس میدین ببینم فقط دانشجویان کارشناسی ارشد آدمن مریض نمیشن کرونا نمی‌گیرن چرا درست و منطقی تصمیم گیری نمیکنید
Iran, Islamic Republic of
ما جوانان ایرانی در نهایت بی عدالتی و ظلم و فشار روانی هستیم.و هیچکس اهمیتی نمیدهد.این برگزاری کنکور ارزش شکستن دل جوانان را ندارد.سرکوبمان نکنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
تعویق کنکور خریته، فقط باعث استرس بیشتر و بلاتکلیفی میشه.
Iran, Islamic Republic of
احتمالش صفرِ چون امروز کارت ورود به جلسه دادن
زینب
Iran, Islamic Republic of
بخدا رحم کنید بر ما. چجوری بریم آزمون بدیم توی این وضعیت.
Iran, Islamic Republic of
امتحانات روکه حضوری برگزارشدحداقل مثل پارسال کنکور99 که تعویق خوردامسال هم تعویق بدین تابتونیم بیشترروی دروس سال آخرباوجودمجازی بودن تمرکز کنیم باتشکر
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
خواهشمندم کنکور رو به تعویق بندازید
Iran, Islamic Republic of
لطفا کنکور رو به تعویق بندازین از خدا بترسین به ما هم رحم کنید خاهشا
عسل
Norway
توروخدا چرا با ما این کارارو میکنیددددد چرااااااااا شما خودتون بجه ندارین یا وقتی از مادر زاده شدین در همین سمت بودین هااااااا شماها این دورانو تجربه نکردین ؟؟؟؟؟؟؟؟البته شما میسئولین جز ژن های خوبین والا فقط ما بدبخت بیچاره ها داریم زیر فشار له میشیم
شهرام عبدلله زاده
Germany
لطفا کنکور را به تعویق بیندازید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
https://www.farsnews.ir/my/c/70657
برای تعویق کنکور لصفا حمایت کنین
مائده
United Arab Emirates
لطفا تا تعویق بدین خواهش میکنیم
United Arab Emirates
کنکور عقب بیفته به فکر ما هم باشید خدایی
زمان کمی داریم
Iran, Islamic Republic of
خیلی نامردی تو این شرایط آنلاین و مدت کوتاه کنکور دادن همه که مدارس برتر نبودن معلم دلسوز داشته باشم