۱
۰
جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۴
وزیر بهداشت باز هم وعده واکسیناسیون عمومی کرونا داد!

مردم در انتظار عذرخواهی سعید نمکی

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هنوز از وعده دادن خسته نشده و به طور مستمر، وعده واکسیناسیون کرونا می دهد؛ آن هم در شرایطی که وعده های قبلی او در زمان مقرر عملی نشده است!
مردم در انتظار عذرخواهی سعید نمکی
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هنوز از وعده دادن خسته نشده و به طور مستمر، وعده واکسیناسیون کرونا می دهد؛ آن هم در شرایطی که وعده های قبلی او در زمان مقرر عملی نشده است!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، وزیر بهداشت در تازه ترین وعده خود در استان آذربایجان غربی گفته است: واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از شنبه در کشور شروع می شود.
سعید نمکی باز هم مسئولیت را به گردن دوستان و دشمنان انداخته و بدون آنکه توضیح دهد منظورش از دوستان و دشمنان، دقیقا چه کسانی است گفت: با وجود اینکه در بحث خرید واکسن کرونا دوستان و دشمنان ، کم کاری کردند اما از فردا با تزریق روزانه ۴۰۰هزار دوز واکسن با قدرت تمام واکسیناسیون کرونا شروع می شود.
وی مدعی شده با وجود تحریم ها و کمبود ها به دلیل بیماریابی و درمان سرپایی موج چهارم را با کمترین مرگ و میر پشت سر گذاشتیم ، اما توضیح نداده که اگر در موج چهارم کرونا موفق بوده ایم، پس موج پنجم چگونه شروع شده است؟! 
او همچنین مدعی شد: امروز کشور به صادر کننده ماسک و لوازم بهداشتی و دستگاه اکسیژن ساز تبدیل شده است؛ درحالیکه هنوز وعده های قبلی او درباره تبدیل شدن ایران به قطب تولید و صادرات واکسن کرونا عملی نشده و کمتر از هفت درصد جمعیت کشور واکسن کرونا تزریق کرده اند! 
 
همه وعده های سعید نمکی
سعید نمکی که سوابق نامرتبطی همچون معاون سازمان برنامه و بودجه و معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست را در کارنامه خود دارد، ۱۵ بهمن ماه سال ۹۷ به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد. سوابقش با بهداشت نامرتبط است اما خودش گفته ۲۵ سال پیش، معاون بهداشتی وزیر بهداشت بوده‌است. اما فارغ از سوابق نامرتبط او در حوزه بهداشت، مدیریت چندین کارخانه داروسازی را در زمانهای مختلف بر عهده داشته که اتفاقا این سوابق، زمان رونمایی از واکسنهای داخلی کرونا و داروهای مرتبط با آن، حاشیه ساز شد. اما حالا آنچه باعث انتقاد عمومی از سعید نمکی شده، وعده های عملی نشده او درباره تزریق واکسن کرونا است. شاید هر وزیر دیگری غیر از نمکی، تا این حد وعده عملی نشده داده بود، خودش استعفا میداد یا حداقل توسط مجلس برکنار می شد اما طنز تلخ ماجرا آنجاست که او تلاش کرده با بیان سخنانی در مورد رهبر انقلاب، حاشیه امنی برای خود ایجاد کند. 
او در بهار ۹۹ گفت که هدایت رهبری باعث حماسه آفرینی در مهار ویروس کرونا شد. درحالیکه هنوز با گذشت بیش از یک سال از وجود کرونا، هیچ موفقیتی نصیب کشور نشده است. مدتی بعد گفت که رابطه من و رهبر، رابطه مرید و مراد بود، اما الان به عاشق و معشوق تبدیل شده! او در پاییز سال گذشته گفت که "عهد بسته‌ام کمتر گله کنم تا مبادا سبب رنجش رهبر معظم و مردم شوم." او همچنین گفته بود که "بزرگترین علت کامیابی ایران در مبارزه با کرونا، حمایت‌های بی‌بدیل مقام معظم رهبری بود". درحالیکه همان زمان درباره این کامیابی ابراز تردید شده بود.
سخنان عجیب نمکی به همین حد منحصر نماند و در بهار امسال هم گفت: "هر وقت فکر می‌کنم شاید این مرد بزرگ (رهبر انقلاب) را برنجانمش، بغض گلویم را می‌گیرد." و "نمی‌خواهم خیلی به کالبد شکافی موج چهارم کرونا بپردازم، زیرا غصه‌ای بر غصه‌های رهبری اضافه می‌کند."
انتقادها از نمکی با این سخنان او بالا گرفت چراکه منتقدان اعتقاد دارند او سوءمدیریت وزارت بهداشت را پشت سر این سخنان پنهان میکند. 
بهمن سال گذشته بود که وزیر بهداشت در هفدهمین آیین «ره پویش سلامت» گفت: «این مژده را به مردم ایران می‌دهیم که در دو تا سه ماه آینده یکی از قطب‌های بزرگ تولید واکسن کرونا در منطقه و یکی از صادرکنندگان مهم این واکسن به جهان خواهیم بود.» بنا بر وعده نمکی قرار بود ایران در اردیبهشت امسال قطب صادرات واکسن کرونا شود، اما هنوز واکسیناسیون هفت درصد جمعیت انجام شده است! 
او هشتم اسفند ماه پارسال هم گفته بود: «به‌زودی نه‌ تنها در تولید واکسن خودکفا خواهیم شد بلکه به یکی از صادرکنندگان در این زمینه تبدیل می‌شویم.»
وزیر بهداشت در اردیبهشت امسال گفت: واکسیناسیون از روزی حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ به ۳۰۰ تا ۴۰۰ و حتی ۵۰۰ هزار نفر طی روزهای آینده خواهد رسید و تا اوایل تیر ماه جامعه هدف سالمندان بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را واکسینه خواهیم کرد. البته اکنون در نیمه دوم تیرماه هستیم و این وعده هم عملی نشده است! 
نمکی در بیست و پنجم خرداد امسال گفت: تا پایان پاییز واکسن داخلی علاوه بر مصرف داخلی آمادگی صادرات به کشورهای دیگر را خواهند
وزیر بهداشت ششم تیرماه هم دوباره بدون توضیح درباره وعده های عملی نشده قبلی خود گفت: «در ماه‌های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادر و به کشورهای فقیر هدیه کنیم. » او یک روز قبل هم دوباره وعده داده بود زمستان، صادرکننده واکسن کرونا می شویم! این همه وعده متناقض از یک وزیر آن هم فقط در سه هفته، تنها از وزیر بهداست ساخته است! 
 
دریغ از عذرخواهی! 
طبق اعلام قبلی مسوولان مبنی بر تکمیل فاز دوم واکسیناسیون کرونا در خردادماه، اکنون باید واکسیناسیون فاز دوم یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال و بیماران ۱۶ تا ۶۴ ساله، تمام و برنامه واکسیناسیون وارد فاز سوم شده باشد؛ این درحالیست که به بهانه "نبود واکسن و بدعهدی کشورهای سازنده آن"، هنوز فاز دوم برنامه ملی واکسیناسیون کامل نشده و به دلیل تاخیر در واردات دوز دوم واکسن ها، چند هفته ای است که در مرحله تزریق به سنین ۷۰ سال به بالا، متوقف مانده است و اعلام گروه سنی جدید منوط به تامین واکسن در روزهای پیش رو شده است. مجموع واکسن وارداتی به ایران تا کنون ۷ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن بوده است. اما نه واکسن خارجی کافی بوده و نه واکسن های رنگارنگ داخلی که رونمایی شده اند تاثیر چندانی در کاهش بیماری داشته اند. به همین دلیل است که مردم این شبها رقابتهای فوتبال یورو را در ورزشگاههای مملو از تماشاگر در کشورهایی می بینند که بدون وعده و وعید و در عمل، به دلیل واکسیناسیون کرونا، بیماری را کنترل کرده اند اما ما در ایران وارد اوج چهارم کرونا شده ایم و اغلب شهرهای کشور وضعیت قرمز و نارنجی دارند. در چنین وضعیتی حداقل انتظار از وزیر بهداشت عذرخواهی به دلیل خلف وعده هاست. اما نه تنها از عذرخواهی به خاطر عملی نشدن وعده های قبلی خبری نیست بلکه او همچنان وعده های جدیدی سر می دهد! 
گزارش: سعید تهرانی
کد مطلب: 153377
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


پوریا
United States
با سلام به نظرم جای تاسف داره برای مسئولین که فقط وعده سر خرمن به مردم می دهند حتی کشورهای عقب مانده تر از ما مردم کشورشان را واکسینه کردند مثل ترکیه مثل کشورهای همسایه آن وقت وزیر بهداشت ما و سایر اقایان مدام وعده اینده میدهند. آیا جان مردم برایشان مهم نیست؟ تا کی باید مردم چوب ندانم کاری این آقایان را بخورند؟ چطور رویشان می شود برخی آقایان می گویند مردم بروند ارمنستان واکسن بزنند؟ خدا از آنها نگذرد احتمالا برای خود و افراد خانواده خودشان واکسن زده اند که خیالشان راحته. کاش قدری به فکر مردم بودند. واقعا آدم تاسف میخوره