۱
۰
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۵
برای حضور داماد زاکانی در شهرداری تهران چه توجیهاتی شکل گرفت؟

پای دامادها جای پای آقازاده ها!

ماجرای انتصاب داماد علیرضا زاکانی به عنوان مشاور شهردار تهران اصلا عجیب نیست. اینکه زاکانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فریاد می زد که ما بستگان خود را سرکار نمی آوریم هم حرف خاصی نیست و از این نوع شعارها در این انتخابات بسیار داده شده که اندک اندک توخالی بوده آنها ثابت می شود
پای دامادها جای پای آقازاده ها!
 ماجرای انتصاب داماد علیرضا زاکانی به عنوان مشاور شهردار تهران اصلا عجیب نیست. اینکه زاکانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فریاد می زد که ما بستگان خود را سرکار نمی آوریم هم حرف خاصی نیست و از این نوع شعارها در این انتخابات بسیار داده شده که اندک اندک توخالی بوده آنها ثابت می شود. اینکه اعضای شورای شهر هم در حال رفع و رجوع این رفتار زاکانی هستند هم غیر قابل پیش بینی نبود؛ شورای شهری که قانون مشاغل مرتبط با مدیریت شهری را در مورد زاکانی نادیده می گیرد و او را علی رغم تحصیلات نامرتبط شهردار می کند، باید هم از او حمایت کند! در واقع همه اینها روی هم فقط شاهدی دیگر است بر وضعیت  اصولگرایانی که از همه چیز، فقط ادعایش را دارند!
چند روزی است که در فضای مجازی حکم زاکانی برای دامادش مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است: « علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حکمی حسین حیدری را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد». مهمترین پرسشی که بعد از این انتصاب شکل گرفت ، این بود: زاکانی که می داند چه شعارهای رنگارنگی در انتخابات خرداد ماه داده ، چرا این قدر هوش به خرج نداد که دامادش را به مسئول دیگری بسپارد تا پست بگیرد و در عوض داماد آن مسئول را در شهرداری مشغول کند که اب از آب تکان نخورد؟!
زاکانی اما بیدی نیست که با این بادها بلرزد. او بعد از چند روز بالاخره به واکنش ها نسبت به انتصاب دامادش در شهرداری پاسخ داد و در توئیتی نوشت: « جهت پاسخگویی خدمت عزیزان، آقای مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی باشهرداری ودریافتی از آن نخواهد داشت وصرفا از تجربه و دانش علمی ایشان درحوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌کرد. این امر غیرقانونی نبوده و این حکم صرفا برای اشراف ونظارت دقیق بنده از طریق ایشان در این پروژه مهم صادر شده‌است.»
پاسخ اعضای شورای شهر هم در این باره البته دست کمی از پاسخ زاکانی ندارد. مهدی چمران در حاشیه جلسه سه شنبه شورای شهر تهران به طریقی جالبتر به انتصاب داماد زاکانی به سمت مشاور ویژه شهردار گفت: من در جریان نبودم اما شنیدم و می پرسم ببینم از چه قرار است.گویا براساس نسبت و این چیزها نبوده اما سوال می پرسم. اگر یک نفر از نزدیکان باشد هم می تواند جایگاه داشته باشد به شرط اینکه توان و قابلیت پذیرش انتصابات را داشته باشد. 
سخنگوی شورای شهر تهران اما هوشمندتر از چمران است . او در یادداشتی درباره حکم انتصاب جدید شهردار تهران بعد از توضیحاتی نه چندان مرتبط نوشت: «حوزه هوشمندسازی و فناوری اطلاعات به لحاظ حساسیت امنیتی و ارتباطی، حکم چشم و گوش شهردار را دارد...  لذا آقای زاکانی از آقای حسین حیدری که هم متخصص و با تجربه در این حوزه است و هم کاملا مورد اعتماد، دعوت کرده است که این مسئولیت را به نیابت از خودش بپذیرد و چشم و گوش شهردار در این حوزه و عملا دستیار و بازرس ویژه او در تحقق هوشمندسازی تهران باشد.»
اما داستان به همین سادگی تمام نمی شود. طبق قانون مصوب شورای اسلامی شهر تهران در سال 1397 «به کار گیری بستگان مدیران شهرداری تهران و واحدهای تابعه و بستگان اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی دوره مسئولیت در شهرداری تهران و واحدهای تابعه و شورای اسلامی شهر تهران ممنوع است». این قانون هیچ استثنایی را در بر ندارد.  
در فضای مجازی این موضوع هم مطرح شد که حقوق گرفتن از شهرداری بابت مشاوره در حوزه یاد شده چندان اهمیتی ندارد که زاکانی روی آن مانور می دهد. بلکه این حوزه ای است که در آن پروژه ای پول دریافت می شود و البته بحث رزومه سازی هم در این خصوص مهم است. یکی از فعالان سیاسی در توئتی نوشت: «متوجه نمی شوم! اگر قرار بود حسین حیدری مشاور و دستیار ویژه باشد و حقوق و مزایا دریافت نکند، باید رد حکم او عنوان «افتخاری» ذکر می شد و حتی بهتر بود حکمی (رزومه سازی) صادر نمی شد! این همه حاشیه و هزینه برای یک حکم افتخاری؟! نمی شد از خدمات داماد در دورهمی های فامیلی استفاده کرد؟»
وحید اشتری هم در این خصوص نوشت: « وقتی سر و صدا بلند شده و آقای زاکانی می‌خواهد توییت بزند که دامادم را بعنوان دستیار رایگان و افتخاری بکارگیری کردم، حتی یک نفر مشاور کنار دست شهردار تهران نیست که به وی بگوید حضرت والا همین هفته پیش بخشنامه کردید که حتی بکارگیری نیروی افتخاری و رایگان در مجموعه شهرداری ممنوع است. »
در فضای مجازی همچنین این موضوع مطرح شد که زاکانی در انتصاب های فامیلی سابقه دار است . یک فعال اصولگرا نوشت که زاکانی قبلا نیز بر سر انتصاب مسعود فیاضی برادر داماد دیگرش در مرکز پژوهش های مجلس مورد انتقاد قرار گرفته بود.
دوره داماد سالاری
داستان داماد زاکانی فقط تلنگری است که بگوید به نظر می رسد آقازاده ها به جایگاه خود رسیده اند و دیگر اشباع شده اند! حالا نوبت افرادی چون عروس و دامادها است که از قبل نسبت سببی بالا بروند.
 در فضای مجازی دامادهایی که این ایام در حال رشد هستند در حال شناسایی و معرفی هستند: فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داماد حسن خجسته است. جواد محمدی دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی داماد محمدی عراقی عضو این شورا است. محمد آقاسی دبر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی داماد سرلشگر رحیم صفوی است. وحید خاوه ای مدیر عامل جدید بنیاد علوی داماد احمدی مقدم فرمانده اسبق نیروی انتظامی است. مالک رحمتی قائم مقام آستان قدس داماد هاشمی معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام است. احمدی داماد محسن رضایی هم قرار بوده مدیر عامل بانک صادرات شود که استخاره بد آمده است!
 
کد مطلب: 157160
برچسب ها: زاکانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


///
United States
همه افرادی که زاکانی به آنها سمت داده از بچه های هم خط و فکر اویند. این یکی هم روش/ داماد از گذشته هم، هم معنای آقازاده بوده نه تنها داماد خودش که حتی داماد خواهرش داماد برادرش. آقای تیرانداز که سردبیر مهر و مدیرعامل و الان مدیرعامل فارس است داماد خواهر زاکانی است. بقیه هم به شکلی به او مرتبط هستند/ مثلا مهدیان شد مدیرعامل همشهری، قبلا در مهر و فارس سردبیر و زیردست تیرانداز بوده یا محمدخانی که شده روابط عمومی شهرداری قبلا در مهر و فارس زیردست و دوست تیرانداز بوده/ اینها همه با هم هستند. این یکی هم روش/