۰
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۷
دادستان تهران:

کیفرخواست فائزه‌ هاشمی صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده فائزه‌هاشمی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات خبر داد.
کیفرخواست فائزه‌ هاشمی صادر شد
گروه سیاسی: دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده فائزه‌هاشمی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات خبر داد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،علی صالحی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فائزه‌هاشمی گفت: در رابطه با این پرونده، قرار جلب به دادرسی صادر شده است. وی افزود: پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است. وی افزود: دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده و پرونده در جریان است. بیستم اردیبهشت بود که سخنگوی قوه قضائیه از ورود دستگاه قضا به اظهارات فائزه‌هاشمی خبر داد و گفت: این شخص توسط دادستان تهران تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است. فائزه‌هاشمی رفسنجانی متولد ۱۷ دی ۱۳۴۱ نماینده تهران در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بود. وی دومین دختر اکبر‌هاشمی رفسنجانی و از اعضای بنیانگذار حزب کارگزاران سازندگی به‌شمار می‌آید. وی در اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ حضور فعالی داشت و در تظاهرات روز ۳۰ خرداد نیز برای مدت کوتاهی دستگیر شد. فائزه‌هاشمی در روز اعتراضات جنبش سبز در ۱ اسفند ۱۳۸۹، برای دومین بار، در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از تقاطع فاطمی بازداشت شد، که این بار نیز پس از مدت کوتاهی، آزاد شد. فائزه‌هاشمی در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۰، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به ریاحی وکیل وی ابلاغ شد. فائزه‌هاشمی برابر حکم دادگاه، به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام، به شش ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد. در اواخر اسفند ۱۳۹۵‌هاشمی بار دیگر به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. اتهامات فائزه‌هاشمی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به قوه قضاییه و سپاه و همچنین سیاه‌نمایی علیه نظام اعلام شد. شاکیان پرونده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بودند.
کد مطلب: 167630
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *