۰
سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
جنگنده‌های چینی در مرز تایوان به پرواز درآمدند

بازی پلوسی با اعصاب پکن

4 ناو آمریکایی در دریای چین در وضعیت آماده‌باش جنگی قرار گرفتند
روزنامه فایننشال تایمز نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از مقامات ارشد دولتش از جمله جیک سالیوان مشاور امنیت ملی خواسته است نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان را از خطر سفر به تایوان آگاه کنند اما به گفته افراد آگاه پلوسی تصمیم خود را برای ادامه این سفر گرفته است.
بازی پلوسی با اعصاب پکن
گروه بین‌الملل: روزنامه فایننشال تایمز نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از مقامات ارشد دولتش از جمله جیک سالیوان مشاور امنیت ملی خواسته است نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان را از خطر سفر به تایوان آگاه کنند اما به گفته افراد آگاه پلوسی تصمیم خود را برای ادامه این سفر گرفته است. همزمان با این سفر احتمالی، تصاویری از اعزام گسترده نیروهای نظامی ارتش چین به سمت جنوب مخابره شده‌است. همزمان، جنگنده‌های چینی به تناوب در مرزهای تایوان به پرواز درآمده‌اند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در ویدئویی که دیروز در مراسم بزرگداشت نود و پنجمین سال تاسیس ارتش آزادی خلق چین در شبکه های اجتماعی منتشر شد پیامی بدین ترتیب نوشته شده است: «ما به شکل کامل برای هرگونه اتفاقی آمادگی داریم. گوش به فرمان می جنگیم و به هر عملیاتی تا پیروزی ملحق می شویم.»
براساس اطلاعات شبکه تلویزیونی «نکست تی وی» تایوان قرار است نانسی پلوسی در تاپیه و در هتل «گراند هی یات» در منطقه شینئی بماند اما هنوز زمان رسیدن او به تایوان مشخص نشده است. علاوه براین شبکه خبری سی ان ان نیز از قول مقام‌های رسمی ارشد آمریکا و تایوان اطلاعات مشابهی را منتشر کرده است.
«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امورخارجه چین در کنفرانس خبری اعلام کرد: «اگر با آتش بازی کنید، خاکستر می شوید. من معتقدم آمریکا به خوبی از پیامِ واضح و قاطع چین آگاه است. اگر پلوسی به تایوان برود، ارتش چین بیکار نخواهد نشست تا از تمامیت ارضی و یکپارچگی کشورمان دفاع کند.»
سماجت بدون بازگشت
از طرف دیگر ، یک مقام نیروی دریایی ایالات متحده از استقرار ۴ کشتی جنگی آمریکایی از جمله یک ناوهواپیمابر در آب‌های شرقی تایوان خبر داد. بنا به گزارش رویترز، ناو هواپیمابر رونالد ریگان از آب‌های جنوبی دریای چین عبور کرده و درحال حاضر در آب‌های فیلیپین در شرق تایوان و جنوب ژاپن مستقر است.
سه نفر از افراد آگاه از برنامه های سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته اند که پلوسی به عنوان بخشی از سفر گسترده تر به آسیا که از روز یکشنبه در سنگاپور آغاز شد، در تایپه با رئیس جمهوری تایوان دیدار خواهد کرد.
کد مطلب: 170497
برچسب ها: چین پلوسی آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *