۰
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۲
وزیر ورزش و جوانان:

گفتم زیدان را بیاورید پولش را می‌دهیم

سید حمید سجادی با تشریح عملکرد یکساله حضورش در این وزارتخانه به سوالاتی در مورد اتفاقات رخ داده پیرامون برخی فدراسیون‌ها و رشته‌های ورزشی توضیح داد.
گفتم زیدان را بیاورید پولش را می‌دهیم
گروه ورزشی - محمدحسین یزدی: سید حمید سجادی با تشریح عملکرد یکساله حضورش در این وزارتخانه به سوالاتی در مورد اتفاقات رخ داده پیرامون برخی فدراسیون‌ها و رشته‌های ورزشی توضیح داد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،وزیر ورزش و جوانان که سوم شهریورماه سال ١٤٠٠ با رای مثبت نمایندگان مجلس به عنوان وزیر ورزشکار در دولت سیزدهم انتخاب شد دیروز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری خود عملکرد این وزارتخانه طی یک سال گذشته را تشریح کرد و به پرسش نمایندگان رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف هم پاسخ داد.
خبر محرمانه در مورد استقلال و پرسپولیس
وی ادامه داد: این اساسنامه به آیین نامه نیاز داشت و به همین دلیل یکی از چالش‌های ما در آغاز به کار همین مسئله شد که مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها را تحت تاثیر قرار داد. ضمن اینکه همزمان برخی فدراسیون‌ها با چالش‌های حقوقی و بین‌المللی هم مواجه بودند. در این شرایط خبر محرمانه ای در مورد سرخابی‌ها هم به دست من رسید که فرصت در نظر گرفته شده برای حرفه ای شدن این دو تیم تمام شده بود و به همین جهت رای ای اف سی در مورد این تیم صادر شد.
سرخابی‌ها بدون تنش شده‌اند
وزیر ورزش در عین حال به مشکلات داخلی سرخابی‌ها هم اشاره کرد و اینکه بلاتکلیفی مالکیت و بدهی از مهمترین‌ها بود؛ وی در این زمینه گفت: معمولا در پایان فصل وقتی بازیکن یا مربی خارجی قصد ترک تیم را داشتند، نگرانی‌هایی پیرامون آنها و وضعیت قرارداد شان وجود داشت، اما الان سرخابی‌ها بدون تنش آغاز به کار کردند و این نتیجه مدیریتی است که برای واگذاری آنها انجام شد.
تیم ملی فوتبال یکی از چالش‌های ما بود
وزیر ورزش با تاکید بر اهتمام ویژه به بخش بانوان از یکسری مشکلات تبلیغات محیطی در حوزه فوتبال و درگیری تیم ملی فوتبال در انتخابی جام جهانی به عنوان دیگر چالش‌های آغاز کارش یاد کرد و اینکه امروز این مشکلات حل شده است.
نامه‌ای برای تعلیق ژیمناستیک و دوچرخه سواری نیامده
سید حمید سجادی در ادامه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد، وی در آغاز این بخش در واکنش پرسشی که در رابطه با وضعیت دوچرخه سواری و ژیمناستیک مطرح شد، گفت. در سفر لوزان چند جلسه مهم داشتیم که مهمترینش با توماس باخ بود، همچنین نشستی با مسئولان جهانی این دو رشته داشتیم. پرسشی که از ما مطرح شد این بود که مسئول ژیمناستیک چه کسی است چون ایمیل‌های ارسالی از ایران هنوز از رئیس سابق است! آنها گفتند مشکلی بابت انتخابات نداریم اما باید این ابهام برطرف شود، در تهران در نشست مشترک با کمیته موضوع بررسی شد، مشکلی برای برگزاری انتخابات در فدراسیون نداریم اما طبق اساسنامه اگر امروز اراده شود ٤ ماه طول می‌کشد به زمان انتخابات برسیم اما بدانید هر دو فدراسیون در پروسه انتخابات به سر می‌برند، نامه ای در مورد تعلیق آنها هم نرسیده است.
شنیده‌ام به خاطر تاج استیضاح می‌شوم
«انتخاب مهدی تاج مجدد موضوع استیضاح شما را مطرح کرده است»، وزیر ورزش در واکنش به این موضوع مطرح توسط خبرنگار مهر گفت: در فضای مجازی کسی را استیضاح نمی‌کنند، من هم شنیدم اما هر دستگاهی بخواهد باید پاسخ بدهیم، اصلا واژه وزیر از «وزر» می‌آید، باید پاسخ بدهیم.
شاید شما دوست داشته باشید از واژه استیضاح استفاده کنید اما من پاسخگوی مجلس و سایر دستگاه‌ها خواهم بود.
پیگیر حق پخش تلویزیونی هستم
وی در مورد حق پخش تلویزیونی و مشکلاتی که همیشه در این زمینه به ویژه برای فوتبال وجود داشته است، توضیح داد و گفت: داستان حق پخش اتفاقی است که شروع آن در دنیا به نیم قرن پیش باز می‌گردد و در فوتبال آمریکا، ١٠ سال طول کشید که در کنگره آمریکا تایید شد و در ادامه هم فیفا از این موضوع استقبال کرد که و موضوع را به تمام اعضا ابلاغ کرد.الان حق پخش تلویزیونی تبدیل به یک شاخص امتیازدهی به عملکرد تیم‌ها از سوی نهادهایی همچون ای اف سی شده است.
این الان یک شاخص برای امتیازدهی است. من در پست‌های مختلف این مسأله را پیگیری می‌کردم و حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه ای که داشتم این کار را انجام می‌دادم. در واقع با این موضوع درگیر بودم. حق پخش در بودجه دیده شده که به صداوسیما داده شود، چون صداوسیما دولتی است. در دنیا صدا و سیما خصوصی است اما در ایران صدا و سیما دولتی است و برای آن بودجه در نظر گرفته می‌شود، الان در ای اف سی و فیفا حق پخش یک امتیاز است برای حرفه‌ای شدن، در این زمینه روز گذشته هم با رئیس صدا و سیما جلسه داشتیم، قرار شد بنده با اقای مخبر مکاتبه‌ای داشته باشم و همین توضیحات را ارائه دهم تا حق پخش را جا بیندازیم، البته اگر قرار است طبق اصول خارجی و بین‌المللی پیش برویم نباید خودمان را زیر سوال ببریم، ما و صدا و سیما خودمان را از هم جدا نمی‌بینیم و دولت هم ما را جدا از خود نمی‌بیند.
گفتم زیدان را بیاورید پولش را می‌دهیم
سجادی در مورد نیمکت تیم ملی فوتبال و صحبت‌هایی که در مورد گزینه‌های مطرح برای آن می‌شود، گفت: امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‌شود به صلاح تیم ملی باشد. ما که نباید به جای آنها فکر کنیم. گفتیم اگر زیدان را می‌خواهید، مذاکره کنید و پولش را می‌دهیم. این وضعیت را درباره کی‌روش و هر مربی دیگری گفتم. هر تصمیمی که می‌گیرید پای آن بایستید و ما حمایت می‌کنیم. خلاصه رأی به تثبیت اسکوچیچ داده شد و ما حمایت کردیم. حتی نام دایی و نکونام مطرح شد که ما گفتیم هر کسی که باشد، مشکل مالی نداریم و خودشان تصمیم بگیرند.الان هم هر تصمیم فنی که بخواهند بگیرند، ما حمایت می‌کنیم.
از تصمیم هیات رئیسه فوتبال حمایت می‌کنیم
وزیر ورزش درباره اینکه «آیا اگر انتخاب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کی‌روش باشد، حمایت می‌کنید؟»، گفت: از اینجا به بعد هر تصمیم فنی می‌گیرند عاقلانه و درست باشد. از هر تصمیمی حمایت می‌کنیم. ما به مسائل فنی ورود نمی‌کنیم.
فدراسیون فوتبال یک تلفن هم به ما نزد!
سجادی در پاسخ به این سوال که «اگر استعلام بگیرند شما با حضور کی‌روش موافقت می‌کنید و آیا با شما صحبتی داشته‌اند؟»، تصریح کرد: میرشاد ماجدی در مورد گزینه‌ها با من صحبت کرد، من گفتم تصمیم خرد جمعی باشد و همه جوانب را بسنجند. آقای پولادگر چندین جلسه داشت، نکات مثبت و منفی را در این جلسات نوشت. مشخص کردند اولویت‌های فوتبال چه کسانی هستند. فدراسیون به نتیجه برسد ما حمایت می‌کنیم اما آنها حتی تلفن هم نزدند بپرسند و در این خصوص چیزی به ما نگفتند. این صحبت‌ها در فضای مجازی است.
آزادی هم نیاز به استحکام دارد
وزیر ورزش در پایان گفت: استادیوم آزادی هم نیاز به استحکام بنا در برخی نقاط دارد. بحث برق مجموعه و ... انجام شد و در بودجه هم دستمان خیلی باز نیست که بتوانیم برای این ورزشگاه هزینه کنیم. نگهداری اینها مثل یک پروژه ساخت است. ایشالا اقدامات مربوط به آزادی هم انجام شود.
کد مطلب: 173852
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *