; ?>; ?> بوستر پمپ و منبع انبساط و تحت فشار - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵

بوستر پمپ و منبع انبساط و تحت فشار

در این مقاله به بررسی سیستم‌های بوستر پمپ و منبع انبساط و تحت فشار و کاربرد آنها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.
بوستر پمپ و منبع انبساط و تحت فشار
چرا از بوستر پمپ استفاده می‌کنیم؟
بوستر پمپ آب به سادگی پمپی است که قادر است به طور خودکار فشار را در لوله های آب را در هر شرایطی که فشار لازم است افزایش دهد. هنگامی که فشار کاهش می‌یابد، دستگاه بوستر پمپ اطمینان می‌دهد که فشار و آب به طور خودکار افزایش می‌یابد. این برای سیستم‌های جمع آوری آب باران، سیستم های آبیاری خودکار یا افزایش فشار آب داخل ساختمان ایده آل است.
چه زمانی به پمپ فشار آب نیاز است؟
اگر می خواهید فشار را در لوله ها یا شلنگ های آب خود افزایش دهید تا آب همیشه به راحتی در دسترس باشد، به بوستر پمپ فشار آب نیاز دارید: به عنوان مثال، برای برداشت آب باران یا برای سیستم های آبیاری. علاوه بر این، بوستر پمپ را می‌توان بین لوله‌های آب در خانه نیز نصب کرد که معمولاً زمانی انجام می‌شود که فشار آب بسیار پایین در نظر گرفته شود. دستگاه قادر است آب کشیده شده را تحت فشار بیشتری پمپاژ کرده و فشار را در لوله های آب حفظ کند. این یک فشار خوب و ثابت آب را در هر مکان و در هر زمان تضمین می‌کند.
کدام بوستر پمپ را انتخاب کنید؟
سه نوع بوستر پمپ آب وجود دارد: یکی با سوئیچ فشار و مخزن فشار، یکی با یک کنترل کننده الکترونیکی و دیگری با یک کنترل کننده سرعت. مدلی که انتخاب می‌کنید به نیاز شما بستگی دارد.
بوستر پمپ با سوئیچ فشار و مخزن فشار
بوستر پمپ با سوئیچ فشار و مخزن فشار در شرایطی که دوست دارید یک بافر آب خاص داشته باشید مناسب‌ترین است. انواع منبع تحت فشار به صورت استاندارد می‌توانند 20 لیتر را در خود جای دهند، اما مخازن بزرگتر و کوچکتر نیز موجود است. این مدل بوستر پمپ نیازی به روشن شدن برای منابع کوچک آب ندارد، که در صورت نشتی قطره ای ایده آل است (به عنوان مثال یک مخزن توالت متصل، یا اتصالات غیر آب بند یک سیستم آبیاری). علاوه بر این، این مدل در شرایطی که منبع تغذیه نوسان دارد، مانند قایق یا کشتی نیز توصیه می شود.
بوستر پمپ کنترل کننده الکترونیکی
بوستر پمپ که مجهز به یک کنترل کننده الکترونیکی هستند، برای استفاده به عنوان یک دستگاه فشرده ایده آل هستند. برای تامین آب و فشار شما، سیستم با کوچکترین افت فشار فعال می‌شود. این بوستر پمپ‌ها در شرایطی که نشتی قطره‌ای ندارند و یا در صورت عدم نیاز به مقدار کمی آب مناسب هستند.
بوستر پمپ با یک کنترل کننده سرعت
آخرین مدل بوستر پمپ با کنترل کننده سرعت است. این مدل بوستر پمپ دارای سرعت چرخشی متغیر است، به این معنی که به تدریج سرعت خود را افزایش می‌دهد که برای تامین آب و فشار کافی لازم است. علاوه بر این، این مدل به طور کامل از طریق نمایشگر قابل تنظیم است. با توجه به اینکه این دستگاه کنترل سرعت، یک بوستر پمپ سازگار با انرژی، ثابت و فشرده با طول عمر بالا است، برای هر موقعیت قابل تصوری ایده آل است.
بوستر پمپ را کجا نصب کنیم؟
بوستر پمپ را می توان در دو موقعیت مختلف استفاده کرد: به عنوان یک تقویت کننده بین لوله های آب موجود، یا به عنوان یک پمپ خود پراینگ با منبع آب، مانند مخزن آب زیرزمینی/آب باران، خندق، کانال، دریاچه و غیره. اگر بوستر پمپ به عنوان تقویت کننده بین لوله های آب موجود عمل می‌کند، معمولاً باید نزدیک کنتور آب نصب شود (مثلاً در کمد کنتور).
در صورت امکان، بوستر پمپ باید در نقطه‌ای که سیستم لوله آب شروع می‌شود نصب شود، زیرا فشار در هر قسمت پشت آن بیشتر است. اگر بوستر پمپ به عنوان پمپ خود پرایمینگ استفاده می‌شود، باید تا حد امکان نزدیک به منبع آب نصب شود. بوستر پمپ، آب را از منبع با استفاده از یک شلنگ مکش می‌کشد، که سپس خط تحویل را تحت فشار قرار می‌دهد و عمدتاً در سیستم های برداشت آب باران و آبیاری استفاده می‌شود.
هنگام جستجوی بوستر پمپ مناسب باید چند نکته را در نظر گرفت: به عنوان مثال، بوستر پمپ برای چه چیزی استفاده می‌شود، آنچه می خواهید با آن به دست آورید؛ و اینکه چگونه می‌توان از آن در شرایط شما به بهترین شکل استفاده کرد.
تفاوت های اساسی منبع انبساط و منبع تحت فشار
درک عملکرد مخزن بسیار مهم است. در غیر این صورت، خرید اشتباه آسان‌تر است که چیزی را حل نمی‌کند. هر دوی این مخازن فشار را تنظیم می کنند و از آسیب جلوگیری می کنند. اما اگر پمپ چاه شما به آرامی فشار ایجاد می کند، داستان متفاوت است. بیایید با منبع انبساط شروع کنیم. همانطور که از نام آن پیداست، منبع انبساط به انبساط آب کمک می‌کند. انواع منبع انبساط معمولا با آبگرمکن متصل می‌شوند.
آیا تا به حال آب را در کتری جوشانده اید؟ هنگامی که گرما اعمال می شود، آب به صورت بخار منبسط می شود. به همین دلیل است که هر چند وقت یکبار بخار می کند. به جز، سیستم آب راهی برای جلوگیری از انبساط اضافی ندارد. این امر به مرور زمان به شیرها و بخاری ها آسیب میرساند. می تواند باعث نشتی در سیستم آب شود.این جایی است که منبع انبساط وارد می شود. منبع انبساط لاستیکی در وسط دارد که به حفظ فشار کمک می‌کند. به همین دلیل، آب اضافی در هنگام فشار بالا به داخل می‌رود. سپس هوای فشرده وقتی فشار نرمال شد، آب را به عقب می‌راند. به این ترتیب شیرها، بخاری و خط تامین شما با منبع انبساط محافظت می‌شوند.
برعکس، منبع تحت فشار به پمپ آب مربوط می‌شوند. هنگامی که فشار کم رخ می‌دهد، پمپ آب شما بلافاصله شروع به کار می‌کند. اما اگر مکرر شروع شود، ممکن است آسیب ببیند. مخزن فشار نیز از همان فیزیک فشرده سازی برای ذخیره آب استفاده می‌کند. هنگامی که فشار کم می‌شود، این مخزن به جای آن آب ذخیره شده را تامین می‌کند. این امر از روشن شدن بیشتر پمپ آب جلوگیری می‌کند. کمتر کار می‌کند و توزیع آب بهتری را فراهم می‌کند. به این ترتیب با منبع تحت فشار پمپ آب شما ایمن می‌ماند. منبع تحت فشار گاهی ممکن است غرق آب شود. اما تعمیر یک منبع تحت فشار گالوانیزه غرق در آب آسان‌تر از تعمیر پمپ‌های آب است.
 
پس اگر آبگرمکن نصب کرده‌اید، به سراغ منبع انبساط بروید. در غیر این صورت یک منبع تحت فشار انتخاب کنید.
 
کد مطلب: 174143
برچسب ها: بوستر پمپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *