۰
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۰
طرفداران نتانیاهو با مخالفان درگیر شدند

جنگ قدرت در قلب اسرائیل

شاباک هشدار جنگ داخلی صادر کرد
بحران سیاسی سرزمین اشغالی به یک گره لاینحل تبدیل شده است. اگر بگوییم که اسرائیل از برجام گرفته تا موضوعات داخلی سرزمین اشغالی دچار اختلاف و شکاف شده است، دروغ نگفتیم. بسیاری از شهروندان صهیونیست نگران بازگشت «بی بی» و موج گسترده فساد در ساختار اسرائیل هستند. منتقدان نخست وزیر سابق می‌گویند که «بنیامین نتانیاهو» از ایران هم برای اسرائیل خطرناک تر است.مصیبت برای تل آویو اینجاست که نتانیاهو شانس بازگشت دارد و این اتفاق پرونده قطور فساد را با چالش مواجه خواهد کرد.
جنگ قدرت در قلب اسرائیل
گروه بین‌الملل - مهدی یزدی: بحران سیاسی سرزمین اشغالی به یک گره لاینحل تبدیل شده است. اگر بگوییم که اسرائیل از برجام گرفته تا موضوعات داخلی سرزمین اشغالی دچار اختلاف و شکاف شده است، دروغ نگفتیم. بسیاری از شهروندان صهیونیست نگران بازگشت «بی بی» و موج گسترده فساد در ساختار اسرائیل هستند. منتقدان نخست وزیر سابق می‌گویند که «بنیامین نتانیاهو» از ایران هم برای اسرائیل خطرناک تر است.مصیبت برای تل آویو اینجاست که نتانیاهو شانس بازگشت دارد و این اتفاق پرونده قطور فساد را با چالش مواجه خواهد کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،«یائیر جولان» عضو کِنِسِت انتقاد شدیدی از نخست وزیر پیشین اسرائیل کرد ‌و گفت که نتانیاهو فردی فاسد و شبیه «رجب طیب» اردوغان رئیس جمهوری ترکیه است. وی در ادامه تاکید کرد که نتانیاهو نه تنها خودش فاسد است، بلکه اطرافیان خود را نیز فاسد می‌کند.
پیش از این نیز یائیر لاپید که رهبری حزب «یش عتید» رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، به دشمن سرسخت خود یعنی بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود حمله کرد. لاپید برای اولین بار از توافق نتانیاهو با احزاب «حریدی» به شدت انتقاد کرد، زیرا نتانیاهو به آن احزاب مذهبی صهیونیستی تعهد داده که از موسساتی که موضوعات اساسی دُرُوس (یهود) را تدریس نکنند، حمایت مالی کند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که تلاش نتانیاهو برای فروش آینده کودکان اسراییل در مقابل یک معامله سیاسی نشان دهنده عدم‌ ادراک و عدم مسئولیت او است.
وی گفت: نتانیاهو نخواهد توانست ما را به عقب ببرد و ما او را متوقف خواهیم کرد.
حزب لیکود در واکنش به اظهارات یائیر لاپید اعلام کرد که این اظهارات دروغ است و به تدریس موضوعات اساسی دروس (یهود) هیچ آسیبی نخواهد رسید و وضعیت موجود به همین شکل باقی خواهد ماند.
ترس از جنگ داخلی
اختلافات داخلی در سرزمین اشغالی آنچنان جدی شده که تظاهرات سراسری علیه بنیامین نتانیاهو رئیس ائتلاف راستگرایان رژیم صهیونیستی با حمله طرفداران او به تظاهرات‌کنندگان به خشونت کشیده شد.به گزارش جروزالم‌پست، حداقل ۱۰۰ نقطه مرکزی و اصلی (پل‌ها و تقاطع‌های مناطق و شهرها) از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات سراسری علیه نتانیاهو ملقب به «بی بی» بود.
در شهر «هودهشارون» در حومه تل‌آویو، گروهی سوار بر موتورهای چهارچرخ به تظاهرکنندگان حمله و آنها را با کلاه ایمنی و مشت زخمی کردند.سازمان «اسرائیلی‌ها نگران سرنوشت اسرائیل» از سازمان‌دهندگان این تظاهرات‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: تشکیل کابینه ای به ریاست نتانیاهو فاجعه‌ای برای آینده اسرائیل خواهد بود.
به موازت این خشونت‌ها، اخیرا«رونن بار» رئیس دستگاه امنیت داخلی اسرائیل موسوم به «شاباک» در سخنانی با اذعان به وجود اختلافات و شکاف میان صهیونیست‌ها، این شکاف و اختلافات را پیچیده‌ترین چالش این رژیم خواند.
«رونن بار» اذعان کرد که این شکاف عمیق، روز به روز درحال عمیق‌تر شدن است و همین مسئله پیچیده‌ترین چالش پیش روی رژیم اشغالگر به شمار می‌رود.
رونن بار در ادامه افزود که بی‌ثباتی سیاسی و اختلافات داخلی، دشمنان اسراییل را به انجام عملیات علیه این رژیم ترغیب کرده است.
رئیس شاباک همچنین گفت که «انسجام» میان صهیونیست‌ها تضعیف شده و همین مسئله تشدید عملیات‌ها علیه اسراییل را به همراه داشته است.
وی ادامه داد: دشمنان ما معتقد هستند که انسجام ما تضعیف شده و این موضوع بیش از هر چیز دیگری موجب نگرانی ما شده است.
اخیرا نیز «بنی گانتس» وزیر اسرائیل با اذعان به گسل‌ها و شکاف‌های داخلی و بحران عمیق سیاسی در این رژیم به دیگر سران و احزاب اسراییل هشدار داد که تعمیق شکاف در درون «اسرائیل» به جنگ داخلی منجر می‌شود.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک برنامه انتخاباتی نسبت به پیچیدگی وضعیت سیاسی داخلی این رژیم به اسراییل‌ها هشدار داد و گفت: هرکس در مسیر تعمیق شکاف موجود در «اسرائیل» گام بردارد به بروز یک جنگ داخلی کمک خواهد کرد.
او درباره وضعیت نابسامان داخلی این رژیم و در چارچوب رقابت‌های سیاسی برای انتخابات پارلمانی پیش روی این رژیم افزود: واقعیت سیاسی در «اسرائیل» پیچیده است و سه احتمال فراروی ما هست. نخست، تشکیل یک کابینه راست‌گرای نژادپرست به ریاست بنیامین نتانیاهو که مهر پایانی بر دموکراسی ما خواهد بود. دوم، تکرار انتخابات برای ششمین بار و سوم، انتخاب من و موفق شدن در تشکیل یک کابینه باثبات و نظامی.
وزن کشی نظرسنجی‌ها
براساس آخرین نظرسنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، فراکسیون طرفداران «بنیامین نتانیاهو» ۶۰ کرسی و فراکسیون مخالفان ۵۶ کرسی کِنِسِت را از آن خود خواهند کرد و کرسی مستقلین و تغییر رویکرد احتمالی آنها نتیجه اصلی و برنده این انتخابات را مشخص خواهد کرد.
در نظر سنجی انجام شده از سوی رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی که امروز (یکشنبه) منتشر شد، در صورتی که این انتخابات همین امروز برگزار شود، حزب نتانیاهو (لیکود) ۳۳ کرسی را به دست خواهد آورد.
حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» نخست وزیر اسرائیل نیز ۲۴ کرسی را از آن خود خواهد کرد.
براساس نتایج این نظرسنجی، سایر احزاب رژیم صهیونیستی از جمله «اردوگاه ملی»، ۱۲ کرسی، «صهیونیسم مذهبی» ۱۲ کرسی، «شاس» ۸ کرسی، «اتحاد یهودیت توراتی» ۷ کرسی، «کار» ۶ کرسی، «اسرائیل خانه ما» ۵ کرسی، «میرتس» ۵ کرسی، «لیست مشترک» ۴ کرسی و «لیست متحد» نیز ۴ کرسی پارلمان (رژیم صهیونیستی) را به دست خواهد آورد.
برخی تحلیلگران سیاسی از هم گسیختگی لیست مشترک و شرکت اعضای این لیست بصورت انفرادی در انتخابات کنست را یک انفجار بزرگ توصیف و اشاره کردند که اقدام آنها ممکن است دو نتیجه به همراه داشته باشد؛ یا تضمین ۶۱ کرسی برای اردوگاه نتانیاهو یا تشکیل دولت لاپید با حمایت عوده (رهبر حزب هدش) و طیبی (احمد طیبی، نماینده عرب کنست). رژیم صهیونیستی ماه نوامبر امسال (آبان ماه)، پنجمین انتخابات سراسری خود در عرض چهار سال گذشته را برگزار می‌کند. طبق توافق حاصل‌شده میان احزاب تشکیل‌دهنده دولت ائتلافی، یائیر لاپید، هدایت دولت انتقالی را تا زمان برگزاری انتخابات کنست و تشکیل دولت جدید این رژیم برعهده خواهد داشت.
رژیم صهیونیستی در چهار سال گذشته، پنج انتخابات برگزار کرده اما به خاطر بی‌ثباتی سیاسی، هیچ ائتلافی نتوانسته کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهد و کابینه‌های ائتلافی به شدت شکننده بوده و منحل شده‌اند.
رقابت اصلی در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر بین ائتلاف چپگرایان به رهبری یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و نتانیاهو رهبر راستگرایان خواهد بود. پیش بینی می‌شود که روند شکنندگی کابینه‌های ائتلافی این رژیم بعد از انتخابات ماه نوامبر نیز ادامه یابد.
کد مطلب: 174883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *