۰
سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰
چرا بعضي‌ها اصرار دارند اسطوره فوتبال ايران را به سمت دشمني سوق دهند؟

علي کريمي، سرمايه‌اي که داريم از دست ميدهيم

علي کريمي ملي پوش سابق تيم ملي فوتبال و يکي از اسطوره‌هاي فوتبال ايران، چند وقتي است که به واسطه پست‌هاي اينستاگرامي اش تبديل به چهره اي غيرورزشي شده است. اين ماجراها براي علي کريمي در مردادماه بسيار پرحاشيه شد؛
علي کريمي، سرمايه‌اي که داريم از دست ميدهيم
گروه ورزشي - محمدحسين يزدي: علي کريمي ملي پوش سابق تيم ملي فوتبال و يکي از اسطوره‌هاي فوتبال ايران، چند وقتي است که به واسطه پست‌هاي اينستاگرامي اش تبديل به چهره اي غيرورزشي شده است. اين ماجراها براي علي کريمي در مردادماه بسيار پرحاشيه شد؛ زماني که او مطلبي درباره نذري دادن در استوري اينستاگرامش گذاشت و بعضي از متدينيان آن را توهيني آشکار به مقدسات دانستند. پس از آن يکي از روحانيون در سخنان خود توهين‌هايي به او روا داشت که کريمي هم با گذاشتن پست‌هايي در اينستاگرام، جواب تندي به او داد و هم زمان متني درباره استوري جنجال برانگيزش گذاشت و به نوعي از مردمي که احساسات ديني شان را تحريک کرده، معذرت خواهي کرد. اگر چه آن داستان با خوبي و خوشي پايان يافت اما درگذشت مهسا اميني و اعتراض‌هاي مردمي پس از آن باعث شد يکبار ديگر علي کريمي نقشي پررنگ در اينستاگرام پيدا کند . او که در اين مدت دنبال کنندگان صفحه اش در اينستاگرام رو به افزايش بود و از 9 ميليون و به بيش از 12 ميليون نفر رسيد، نوشته‌هايي را در صفحه اش قرار داده که به نظر بعضي از اصولگرايان معناي تحريک مردم براي اغتشاش را دارد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،با اين وصف يکباره موضوعي مورد توجه بعضي از چهره‌هاي تندرو اصولگرايي قرار گرفت: ويلاي علي کريمي در لواسان مصادره شود. از آنجايي که کريمي در خارج از شکر است دسترسي به خود او وجود نداشت ولي ويلاي مجلل او مورد هدف قرار گرفت. درباره ويلاي او هم در اين سالها سخنان بسياري گفته شده است. جرقه مصادره ويلاي او را حميد رسايي نماينده سابق مجلس زد که از چهره‌هاي تندرو است. وي با ادعاي اين امر که بعد از کودتاي نافرجام چند سال پيش ترکيه، چون‌هاکان شوکور فوتباليست بزرگ آن کشور از کودتاچيان حمايت کرده بود، اموال مصادره شده بود، خواست که با علي کريمي هم چنين معامله اي شود. غافل از اينکه هر برخوردي با کريمي بايد بر اساس قانون جمهوري اسلامي باشد و چنين مثال‌هايي نشان مي دهد که بعضي‌ها چندان توجهي به قانون کشور ندارند!
با انتشار حرف‌هاي حميد رسايي، علي کريمي به او پاسخ داد و نوشت که اگر مي توانيد ويلايم را بگيرد، فدار سر مردمم. رسايي هم سعي کرد که جواب بدهد و درنوشته اي عجيب و غير منطقي علي کريمي را با روح الله زم ( که رسايي او را نيما زم مي داند) مقايسه کرد و نوشت: «به اموال مردم ضرر زدي، بايد حساب پس بدي (اگر قبل از فرار از کشور اموالت را نفروخته باشي). توقيف اموالت، مقدمه توقيف خودته. از تو لات‌تر، نيما زم بود که آخرش وقتي پس‌گردني خورد، به غلط کردن افتاد. عاقبت تو هم گرفتار شدن تو چنگال قانونه»
با اين حال خطي که رسايي آغاز کرده بود از طرف بعضي رسانه‌هاي اصولگرايي دنبال شد و در روز دوشنبه عکس‌هايي منتشر شد که نشان مي داد ويلاي کريمي پلمپ شده است. اما پس از آن عکس‌هايي منتشر شد که نشان مي داد پلمپ‌ها جمع شده است. پس از آن خبرگزاري فارس نوشت که يک منبع آگاه اعلام کرد: دستگاه قضايي تاکنون اقدامي در جهت پلمب ويلاي علي کريمي انجام نداده و به نظر مي‌رسد، اين اقدام، بيشتر يک شيطنت از سوي برخي از عوامل داخلي اين فرد در جهت قهرمان‌سازي از وي بوده است. همزمان اخباري هم مبني بر درخواست دستگيري علي کرمي به پليس اينترپل داده شده است اما معلوم بود که آن هم  از شايعات رسانه اي است.
تبليغ عليه اين بازيکن فوتبال در روزهاي اخير به انحاي مختلف توسط رسانه‌هاي اصولگرا ادامه داشته است. سخنان حسن عباسي که دوست دارد خود را نظريه پرداز بداند، همچون هميشه شعارزده و با توهين‌هايي همراه بود که براي بعضي از دوستدارانش خوشايند بود! همچنين عکس دختري نوجوان از راهپيمايي روز يکشنبه را منتشر کرده اند که پلاکاردي در دست دارد و در خطاب به علي کريمي نوشته است: وطن خودت را به چي فروختي ؟ به ويزاي کانادا؟! علي کريمي اما در مقابل با انتشار عکس اين دختر، در استوري اينستاگرام خود نوشت: دختر گلم ، تو را مثل دختر خودم دوست دارم، بهترين‌ها رو براي تو و تمام دختران سرزمينم آرزو مي کنم.
با همه اين حرفها، بعضي از چهره‌هاي ورزشي از علي کريمي حمايت کردند. سردار ازمون بازيکن ملي پوش اگر چه نامي از کريمي نبرد اما در پستي از مردم معترض حمايت کرد. همچنين کريم باقري مربي تيم پرسپوليس با انتشار پستي در اينستاگرام به صحبت‌هاي حسن عباسي عليه علي کريمي، سردار آزمون و ساير فوتباليست‌ها واکنش نشان داد.
کريم باقري ضمن حمايت از همبازي پيشين خود در تيم ملي ايران خطاب به حسن عباسي نوشت: علي کريمي نه خائن است نه وطن فروش، بلکه يک ميهن پرست با شرف است. قابل توجه ... که مي خواست کاخ سفيد را حسينيه کند. تو با اين ادبيات سخيف به هر قشري از جامعه توهين کرده و مي کني کسي هم نيست جلوي تورو بگيره و هر روز گستاخ تر از ديروز پيش مي روي. مهدي مهدوي کيا ديگر همبازي علي کريمي هم در متني علي کريمي را اصيل و ارزشمند ناميد و روش او را خلاف کساني دانست که نان به نرخ روز مي خورند و به اصطلاح وسط لحاف مي خوابند!
واقعيت اين است که کريمي از سرمايه‌هاي بزرگ اين کشور است و حتي اگر از نظر بعضي رفتاري غيرقانوني دارد، نبايد او را متهم به دشمني کرد؛ آن هم توسط کساني که زماني مي خواستند فردي با ويژگي‌هاي تتلو را جذب کنند و در مراسم‌هايشان از او تقدير مي کردند!
کد مطلب: 175635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *