۰
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۵
مگر دبير جديد شوراي عالي مناطق آزاد با توسعه اين مناطق مخالف نبود؟

قحط الرجال به روايت دولت رئيسي!

کمتر از پنج ماه پس از آن که حجت الله عبدالملکي از وزارت رفاه استعفا داد، با حکم خاندوزي وزير اقتصاد و موافقت ابراهيم رئيسي به دولت بازگشت و دبير شوراي عالي مناطق آزاد شد؛ غافل از اينکه وقتي در خردادماه عبدالملکي استعفا مي‌نوشت، علت آن را «هماهنگي بيشتر در دولت» عنوان کرده بود! وزير سابق رفاه، اين بار دبير شوراي عالي مناطق آزاد شده و جاي سعيد محمد را گرفته که چندي پيش برکنار شد و حالا به نظر مي‌رسد به منتقدان دولت پيوسته است.
قحط الرجال به روايت دولت رئيسي!
گروه سياسي - فخري سادات مسچي: کمتر از پنج ماه پس از آن که حجت الله عبدالملکي از وزارت رفاه استعفا داد، با حکم خاندوزي وزير اقتصاد و موافقت ابراهيم رئيسي به دولت بازگشت و دبير شوراي عالي مناطق آزاد شد؛ غافل از اينکه وقتي در خردادماه عبدالملکي استعفا مي‌نوشت، علت آن را «هماهنگي بيشتر در دولت» عنوان کرده بود! وزير سابق رفاه، اين بار دبير شوراي عالي مناطق آزاد شده و جاي سعيد محمد را گرفته که چندي پيش برکنار شد و حالا به نظر مي‌رسد به منتقدان دولت پيوسته است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،داستان حجت عبدالملکي، داستان بامزه اي است؛ فردي که در توهمات خويش ادعا مي‌کرد که «با يک ميليون تومان مي‌توان شغل راه انداخت» و «چند جوان ايراني توانسته اند لامبورگيني بسازند». مهمترين عنوان او پيش از اين که وزير شود، حضور به عنوان «داور» در مسابقه تلويزيوني «ميدون» بود که به معرفي مشاغل مي‌پردازد. از همان زمان او که فارغ التحصيل اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) بود، در قامت يک نظريه پرداز اقتصادي به زدن توئيت‌هاي عجيب و سخنان غريب در صدا و سيما پرداخت؛ اما وقتي وزير شد تازه هم خودش و هم بقيه فهميدند که چه در انبان دارد. همين موضوع باعث شد که عمر وزارت او به يک سال هم نرسد و سايه برکناري و استيضاح چنان بر سر او سنگيني مي‌کرد که او بعد از مقاومتي چند روزه، تسليم شد و استعفا داد. در آن زمان تجمع و اعتصاب اصناف گوناگون، شدت گرفت و بازنشستگان هم با برگزاري اعتراضات سراسري خواستار استعفاي او شده بودند. مشکلي که او در وزارت رفاه پايه گذاري کرد، هنوز هم ادامه دارد و دولت هنوز نتوانسته مشکل اعتراض به حقوق کارگران و بازنشستگان را حل کند.  عبدالملکي در استعفانامه خويش البته اشاره اي به اين موضوعات نکرد و خطاب به رئيس جمهور نوشت: «با سلام و تحيات و آرزوي توفيق و عافيت؛ ضمن تشکر از حسن‌نظر جنابعالي به اينجانب جهت تصدي مسئوليت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و قدرداني از اعتماد مجلس محترم شوراي اسلامي، به‌منظور افزايش هماهنگي در دولت، استعفاي خود را از اين سمت اعلام مي‌نمايم.» رئيسي هم بلافاصله با اين استعفا موافقت کرد. 
حالا صرف نظر از اينکه چطور بعد از پنج ماه دوباره وي به دولت برگشته و هم او و هم رئيسش يادشان رفته که علت استعفاي او چه بود و چطور حالا «هماهنگي در دولت» اهميت ندارد. گويي دولت رئيسي با قحط الرجالي بي سابقه دست به گريبان است و مجبور است از افرادي مثل عبدالملکي استفاده کند که ناکارآمدي و سوء مديريتش در همان 9 ماه وزارت به روشني عيان شد. 
همچنين موضوع ديگري بعد از اعلام انتصاب وي در فضاي مجازي مورد توجه قرار گرفت؛ اينکه وي از اساس مخالف شکل گيري و توسعه مناطق آزاد است و در اين باره تا به حال چندين توئيت مخالفت آميز زده است!
وي در توئيتي خطاب به نمايندگان مجلس دهم، در انتقاد از افزايش تعداد مناطق آزاد نوشته است: ايجاد هشت منطقه آزاد جديد را با همکاري هم تصويب کرديد. دمتان گرم، از اختياراتي که مردم در اختيارتان گذاشتند، استفاده کرديد اما وجدانا اسم اقتصاد مقاومتي روي آن نگذاريد.
وي همچنين در توييتي ديگر نوشت: جاي نمايندگان محترم بودم مصلحت کشور و آخرت خودم رو به دنياي ديگران نمي‌فروختم. نمايندگان با تصويب اشتباه فرداي قيامت گيرن.
انتقاد وي البته تنها به ماجراي افزايش تعداد مناطق آزاد نيست. وي در توييتي صراحتا اعلام کرده است: مناطق آزاد لطمه بزرگي به عملکرد و فرهنگ اقتصادي کشور بوده! انتظار مي‌رفت مجلس در برابر خواسته غير منطقي افزايش هفت منطقه ازاد جديد مقاومت کند.
وي ادامه داده است: مناطق آزاد که قرار بوده قطب صادرات کشور باشند، به درگاه فراخ واردات کالاهاي خارجي و از آن بدتر پمپاژ فرهنگ مصرفي غربي شده!
عبدالملکي همچنين نوشته بود: تنها به اين شرط افزايش تعداد مناطق آزاد قابل قبول مي‌تواند باشد که در اصلاح قانون مناطق آزاد منبع درآمدي از واردات به صادرات تبديل شود.
وي شرحي از وضعيت مناطق آزاد نيز داده و گفته است رشد بي‌حساب و کتاب مناطق آزاد يک نتيجه‌اش اين مي‌شود که در جايي مثل بشاگرد هم گاهي بايد مدتها دنبال يک نوشيدني ايراني بگردي.
حالا حجت عبدالملکي دبير مناطق آزاد است؛ و بايد اين بار به جاي توضيح دادن درباره اينکه چرا با يک ميليون تومان براي بيکاران اشتغال ايجاد نشده است، بايد درباره توئيت‌هايش درباره مناطق آزاد توضيح دهد يا اگر رويش بشود اين توئيت‌ها را پاک کند.
کد مطلب: 179709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *