۰
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۵
با حضور ايران

جام جهاني فوتبال 2022 امروز در حاشيه خليج فارس شروع مي‌شود

بيست‌ودومين دوره جام جهاني فوتبال،از امروز يکشنبه در قطر، کشور کوچک همسايه ما در جنوب خليج فارس آغاز مي‌شود؛مسابقاتي که اين بار بر خلاف دوره‌هاي گذشته، با حاشيه‌هاي مختلف همراه است.
جام جهاني فوتبال 2022 امروز در حاشيه خليج فارس شروع مي‌شود
گروه ورزشي:بيست‌ودومين دوره جام جهاني فوتبال،از امروز يکشنبه در قطر،کشور کوچک همسايه ما در جنوب خليج فارس آغاز مي‌شود؛مسابقاتي که اين بار بر خلاف دوره‌هاي گذشته،با حاشيه‌هاي مختلف همراه است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ايران در دو دوره اخير جام جهاني،در اين رقابتها حضور داشت و امسال سومين حضور متوالي و ششمين حضور خود را در جام جهاني تجربه مي‌کند.اما شرايط ايران در دو ماه اخير به گونه‌اي ديگر است؛انتشار عکس‌هاي بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران توسط فيفا در استوديوي عکاسي براي اين مسابقات که با خنده و شوخي و عشوه همراه بود،موج انتقادات گسترده‌تري را عليه بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران ايجاد کرد.برخي در شبکه‌هاي اجتماعي، بازيکنان تيم ملي را متهم کردند که احساس همدلي با مردم ندارند. 
اين موضوع با انتقاد برخي از بزرگان فوتبال هم همراه شد و يحيي گل محمدي در صفحه اينستاگرام خود از بازيکنان تيم ملي انتقاد کرد. هرچند اين انتقاد با واکنش مواجه شد و علاوه بر احضار او به کميته انضباطي، 20 درصد از قرارداد او هم کسر شد!
حالا تيم ملي فوتبال ايران در سياسي ترين گروه ممکن در جام جهاني که علاوه بر ولز، آمريکا و انگليس را در گروه خود مي‌بيند، با کمترين حمايت مردمي مواجه است. از سوي ديگر هشدارهاي قطر مبني بر اين که به هيچ وجه تيم‌ها و بازيکنان در اين کشور نبايد پيامهاي سياسي يا غيرورزشي ارائه دهند، نشان مي‌دهد ميزبان، در پي برگزاري جام جهاني آرامي است و خبري از ورود پلاکاردها و پرچم‌هاي اعتراضي به ورزشگاهها نخواهد بود. اين که در بازيهاي ايران در جام جهاني چه اتفاقي رخ مي‌دهد مشخص نيست.
آيا بازيکنان ايران موفق به گلزني به رقيبان مي‌شوند و اگر موفق شدند آيا پس از گلزني در اين تورنمنت مهم خوشحالي مي‌کنند يا به احترام آنچه در ايران مي‌گذرد و موجب اندوه و تاثر همگان شده، خوشحالي خود را کنترل مي‌کنند؟ 
آيا ايران مي‌تواند اين بار از گروه خود صعود کند يا به دليل عدم برخورداري از حمايت ملي – بر خلاف دوره‌هاي گذشته – باز هم از دور رقابتها کنار مي‌رود؟
آيا کي روش به بازيکنان دستور داده تا هيچپونه سخن يا حرکت غيرفوتبالي از خود نشان ندهند يا اين که اين موضوع را به اختيار بازيکنان گذاشته؟ و نکته مهمتر اين که آيا بعد از بازي‌هاي تيم ملي فوتبال ايران و در صورت برد احتمالي تيم، باز هم شاهد حضور مردم در خيابان‌ها براي شادي خواهيم بود يا نتايج تيم ملي بهانه اي براي حضور اعتراضي در خيابان خواهد شد؟ پاسخ همه پرسشها پس از بازي اول تيم ملي تا حدودي روشن خواهد شد.
رقابتهاي جام جهاني فوتبال، با مسابقه قطر ميزبان رقابتها با اکوادور در ساعت 19:30 امروز يکشنبه آغاز مي‌شود و روز دوشنبه در دومين مسابقه جام جهاني امسال، ايران و انگليس از گروه دوم در ساعت 16 و سي دقيقه به وقت تهران به ميدان مي‌روند.
جام جهاني امسال تا 27 آذر ادامه خواهد داشت و برزيل، آرژانتين،فرانسه، آلمان، اسپانيا و هلند از مهمترين مدعيان قهرماني در اين جام هستند. 
به جز قطر ميزبان مسابقات که براي نخستين بار حضور در جام جهاني را تجربه مي‌کند، ساير تيمها حداقل يک بار حضور در جام جهاني را تجربه کرده‌اند.
ولز تيم همگروه ايران و کانادا دو کشوري هستند که پيش از اين فقط يک بار در جام جهاني حضور داشته‌اند.
در مرحله گروهي، هر روز چهار مسابقه برگزار مي‌شود که زمان شروع بازي‌ها در دو دور اول ساعت‌هاي 13:30، 16:30، 19:30 و 22:30 به وقت ايران و براي دور آخر و مسابقات مرحله حذفي ساعت‌هاي 18:30 و 22:30 خواهد بود. 
بازي رده‌بندي در تاريخ 26 آذر در ورزشگاه بين‌المللي خليفه و فينال در 27 آذر در ورزشگاه ملي لوسيل هر دو ساعت 18:30 به وقت ايران برگزار مي‌شود. مسابقات در هشت ورزشگاه برگزار مي‌شود. ورزشگاه‌ها مجهز به سيستم‌هاي خنک‌کننده خواهند بود که هدف آنها کاهش دماي داخل ورزشگاه‌ها تا 20 درجه سانتي‌گراد است.
از لحاظ بازاريابي اين ورزشگاه‌ها به‌صورت بدون پسماند و در حمايت از محيط زيست ساخته و توصيف مي‌شوند، طبقات بالايي چند ورزشگاه‌ها نيز پس از پايان جام جهاني جدا شده و به کشورهاي با زيرساخت ورزشي کمتر توسعه يافته و در حال توسعه اهدا مي‌شوند.
قطر از سيستم ارزيابي پايداري جهاني (GSAS) براي تمامي ورزشگاه‌هاي جام جهاني استفاده کرده و از اين رو تمامي ورزشگاه‌ها داراي گواهينامه رسمي اين سازمان هستند.
کد مطلب: 181065
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *