۰
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۰
شدت گرفتن انتقاد از سخنان علم الهدي و حسن عباسي

رئيسي از سکوت خواص انتقاد مي‌کند

و بقيه از سخن گفتن نزديکان رئيسي!
در حالي که چند روز پيش سيد ابراهيم رئيسي از «سکوت» بعضي خواص در خصوص ناآرامي‌هاي اخير انتقاد کرده بود، اين روزها انتقاد از «حرف زدن» بعضي نزديکان رئيس جمهور شدت گرفته است!
رئيسي از سکوت خواص انتقاد مي‌کند
گروه سياسي – محمدحسين روانبخش: در حالي که چند روز پيش سيد ابراهيم رئيسي از «سکوت» بعضي خواص در خصوص ناآرامي‌هاي اخير انتقاد کرده بود، اين روزها انتقاد از «حرف زدن» بعضي نزديکان رئيس جمهور شدت گرفته است!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،واقعيت اين است که در طول دوماهي که از افزايش اعتراض‌ها مي‌گذرد بسياري نسبت به سخنان ناروا و تنش آفرين افرادي چون از جمله احمد علم الهدي امام جمعه مشهد و پدرهمسر رئيسي، حسن عباسي از مدعيان همه چيزداني و حميد رسايي نماينده سابق مجلس هشدار داده اند و اين سخنان را مصداق ريختن نفت بر روي آتش اعتراض‌ها مي‌دانند.
احمد علم‌الهدي در خطبه اين هفته نماز جمعه مشهد گفت: «اين‌هايي که روسري از سر برمي‌دارند و براي رضايت آمريکا کشف حجاب مي‌کنند، بدانند که آمريکا به آنان به چشم همان روسپي‌هاي کودتاي 28 مرداد نگاه مي‌کند. آيا راضي هستيد که عفت خود را رها کنيد تا آمريکا خوشش بيايد؟ » و روز گذشته مهدي فضائلي عضو دفتر نشر آثار رهبري در توئيتي خطاب به امام جمعه مشهد نوشت: «جناب آقاي علم‌الهدي! اينکه دولتمردان منحط آمريکا به زنان ما ولو متأسفانه بي حجاب، چگونه نگاه مي‌کنند مهم نيست، مهم نگاه امثال جنابعالي است. يادآور مي‌شوم که مقام معظم رهبري به ائمه جمعه رفتار پدرانه با «همه» را توصيه و چند بار تکرار فرمودند.»
از سوي ديگر توئيت تازه حسن عباسي هم با انتقادات فراواني از سوي اصولگرايان مواجه شده و خبرهايي از اظهار وي به دادسرا هم منتشر شده است. عباسي که سابقه توهين به افراد مختلف دارد، در توئيت جديد خود نوشته است: «متولي اين فتنه سلبريتي‌هاي ملعون فوتبال و سينما هستند. اين اغتشاشات فقط در برخورد با اين عوامل صهيونيستي جمعمي شود.»
پس از انتشار اين توئيت، خبرگزاري اصولگراي تسنيم نوشت: « يک حساب توئيتري با نام حسن عباسي بعنوان يار کمکي شبکه‌هاي معاند وارد ميدان شده است، انتظار مي‌رود در صورتي که اين صفحه مربوط به حسن  عباسي است، مسئولان در برابر اين اظهارات غيراخلاقي و حاشيه‌ساز وي تصميم قاطع بگيرند. »
خبرگزاري دولتي ايسنا هم در مطلبي با عنوان « دشمن را ول کنيد؛ حسن عباسي را بچسبيد!» نوشت: « براي بررسي علل اعتراضات و بروز خشم و شکاف اجتماعي نياز نيست هميشه به دنبال نظريه‌هاي سراسر سياسي بگرديم. کافي است همين ماشين‌هاي توليد خشم را رصد کنيم تا ببينيم چطور مي‌توانند با يک جمله و اظهارنظر نسنجيده بنزيني بر آتش و خشم اعتراضات باشند. حتي بسياري از خود مي‌پرسند چرا چهره اي نظير حسن عباسي داراي مصونيت هستند و هرآنچه بخواهند مي‌گويند و جماعتي را به صفات ناشايسته خطاب مي‌کنند بدون آنکه نگران مواخظه و احضار باشند. اگر امروز اغتشاشات امنيت ملي را هدف گرفته و جان جوانان معترض و جوانان مدافع امنيت بر زمين ريخته مي‌شود؛ مگر نه اينکه همين اظهارات هم به نوعي اقدام عليه امنيت ملي و تشديد خشونت‌هاست؟»
وحيد ايماني، چهره رسانه‌اي نزديک به طيف جبهه پايداري و تندروهاي اصول‌گرا هم در توئيتي نوشته است؛ «وقتي احمق‌هايي مثل حسن عباسي در کشور هستند ديگر چه نيازي به دشمن خارجي؟! جناب دادستان حواست به آتش‌بياران معرکه هست؟ قصد برخورد جدي با اراجيف ايشان وجود ندارد؟ تا کي جبهه انقلاب بايد هزينه دهن‌گشادي اين افراد را بدهد؟»
همچنين مشاور فرهنگي محمدباقر قاليباف طي توئيتي نوشت: « کاش دستگاه قضا به امثال آقاي عباسي بفهماند از قضا متولي اين فتنه تفکر #سوپرانقلابي‌هائي از جنس ايشان با حرف‌هاي شاذ و بي‌پايه و بي سرته شان هستند که به اسم دکترين سالها در حلق مردم فرو کرده اند. آقايان به همه اعلام کنيد که حرف اينها از چه جنس است،جهالت، حماقت يا خيانت؟»
نورنيوز، رسانه شوراي عالي امنيت ملي هم قبلا در توئيتي نوشت؛ «حسن عباسي سخنگوي هيچ بخشي از حاکميت نيست و اظهاراتش مثل اظهارات همه تريبون‌داران ديگر که موافق يا مخالف جمهوري اسلامي هستند نظرات شخصي اوست. حمايت از اغتشاش و ناامني عليه ملک و ملت به بهانه اظهارات يک فرد غيرمسئول مي‌تواند غبار ناخواسته‌اي بر چهره يک قهرمان باشد.»
اما محمد مهاجري روزنامه نگار اصولگرا به شيوه اي ديگر به توئيت عباسي و انتقادات از وي پاسخ داد. مهاجري نوشت: « دوستان اصولگرا از يک توئيت آقاي حسن عباسي که به زعم آنها به سلبريتي‌هاي فوتبال توهين شده به هم ريخته اند و خواستار برخورد قضايي با او شده‌اند.دست بر قضا دادسرا هم او را احضار کرده است.
1- آقاي عباسي هيچ کاري خارج از عادت و روند هميشگي انجام نداده که مستوجب برخورد سياسي و قضايي باشد. او به روال هميشگي اش عمل کرده و با همان ادبياتي در باره فوتباليست‌ها نوشته که قبلا در باره خيلي‌ها نوشته است.
جوري حرف مي‌زنيد که انگار او در بقيه مطالبش دعاي مکارم اخلاق را شرح مي‌کرده يا کتاب اخلاق الهي حاج آقا مجتبي تهراني را مي‌خوانده يا کتاب اخلاق شهيد دستغيب را روايت مي‌کرده.
2- کساني بايد آقاي عباسي را از توهين و ناسزاگويي نهي کنند که خودشان رطب نخورده باشند. همين امروز رسانه‌هاي اصولگرا را ببينيد. بعضي از آنها سرشار است از حرف‌هايي که آقاي حسن عباسي، ورژن منشوري‌شده آنها را گفته است!
سال‌هاي سال است حتي يک بار ککمان نگزيده است از حرف‌هاي آقاي عباسي و با سکوت مان عملا آنها را تأييد کرده ايم.استاندارد دوگانه‌اي که از آن استفاده مي‌کنيم، همين جاها کار مي‌دهد دست #مااصولگراها.
3- لابد الان در آستانه جام‌جهاني فوتبال و حضور تيم ملي ايران در قطر، دستپاچه شده‌ايد که توئيت حسن عباسي، روحيه آنها را خراب مي‌کند و آسمان به زمين مي‌آيد و...
نه عزيزان. بازيکنان تيم ملي، نه توئيت‌هاي حسن عباسي را مي‌خوانند نه افاضات شما را نه نوشته‌هاي من را! اگر هم بخوانند تره هم برايمان خرد نمي‌کنند. با اين توضيحات لازم ديدم از آقاي عباسي در برابر منتقدانش حمايت کنم!»
حسن عباسي البته پش از اين بارها در سخنراني‌هاي خود دچار انتقاد و اعتراض شده بود. از جمله اينکه يکبار که داشت نظريات اقتصادي ابراز مي‌کرد، يک دانشجو از او خواست که نام چهار اقتصاددان را بگويد که عباسي نتوانست و مجبور به توهين شد.
کد مطلب: 181167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *