; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - ترکيه در تدارک حمله زميني به قلب نيروهاي کُرد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردوغان دنبال ادامه عمليات چنگال- شمشير در شمال عراق و سوريه است

ترکيه در تدارک حمله زميني به قلب نيروهاي کُرد

1 آذر 1401 ساعت 21:35

به موازات ادامه حملات هوايي ترکيه به مقرهاي حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و يگان‌هاي مدافع خلق کُرد (ي.پ.گ) در عراق و سوريه  ؛ «رجب طيب اردوغان» در سخناني از آغاز حملات زميني ارتش کشورش در مناطق شمالي سوريه و عراق به زودي خبر داد.


گروه بين‌الملل: به موازات ادامه حملات هوايي ترکيه به مقرهاي حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و يگان‌هاي مدافع خلق کُرد (ي.پ.گ) در عراق و سوريه  ؛ «رجب طيب اردوغان» در سخناني از آغاز حملات زميني ارتش کشورش در مناطق شمالي سوريه و عراق به زودي خبر داد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رئيس‌جمهوري ترکيه در اين باره اظهار کرد: پاسخ به حمله کثيفي که مردم ما را در استانبول هدف قرار داد در قلب مراکز سازمان‌هاي تروريستي در شمال سوريه و عراق و در اعماق مناطقي داده شد که فکر مي‌کردند امن است. اردوغان بدون ذکر نام آمريکا به عنوان حامي اصلي گروه‌هاي مسلح کُرد در سوريه گفت: ما مي‌دانيم که چه طرفي از تروريست‌ها حمايت مي‌کند و به انها سلاح و پول مي‌دهد. وي تاکيد کرد: در اسرع وقت با تانک‌هاي خود براي انهدام مقر تروريست‌ها وارد عمل مي‌شويم و تانک‌ها و سربازان ما تروريست‌ها را در شمال سوريه و عراق ريشه کن خواهند کرد. رئيس جمهوري ترکيه دوشنبه شب نيز در اين باره گفته بود که عمليات «چنگال- شمشير» [در شمال سوريه و عراق] به حملات هوايي محدود نخواهد شد. اين عمليات به دنبال انفجار اخير استانبول انجام شده است که آنکارا نيروهاي حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و يگان‌هاي مدافع خلق (ي.پ.گ) را عامل آن مي‌داند. اين انفجار شش کشته و 81 مجروح بر جاي گذاشت.
منابع رسانه‌اي ديروز سه‌شنبه اعلام کردند که ارتش ترکيه با انجام يک حمله پهپادي جديد پايگاه مشترک نظاميان آمريکا و گروه‌هاي کُرد در حسکه سوريه را هدف قرار داده است.«ند پرايس» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در بيانيه اي، جان باختن شهروندان غيرنظامي در سوريه و ترکيه را تسليت گفت و خواستار کاهش تنش‌ها در سوريه و احترام به حق حاکميت عراق شد. پيشتر «الکساندر لاورنتيف» نماينده ويژه روسيه در امور سوريه نيز در واکنش به حملات ترکيه عليه شمال سوريه و عراق گفته بود: مسکو از آنکارا مي‌خواهد با خويشتنداري، از تشديد تنش‌ها جلوگيري کند.
خبرگزاري کرد زبان «هاوار» در اين باره اعلام کرد که درپي حمله يک پهپاد متعلق به ارتش ترکيه به پايگاه مشترک نظاميان آمريکا و نظاميان گروه‌هاي کُرد در شمال حسکه دو تن از اين نظاميان کشته شدند.
برپايه گزارش اين رسانه، اين حمله همچنين سه زخمي برجاي گذاشته که حال دو نفر از آنها وخيم گزارش شده است. در همين راستا، خلوصي آکار وزير دفاع ترکيه نيز اظهار داشت: عمليات هوايي ترکيه در شمال سوريه و عراق؛ بزرگترين، جامع‌ترين و کارآمدترين عمليات عليه تروريست‌ها است.
وي افزود: ارتش ترکيه از آغاز سال جاري ميلادي تاکنون 3 هزار و 858 تروريست را در داخل کشور و شمال سوريه و عراق به هلاکت رسانده است. وزير دفاع ترکيه در ادامه از آمريکا خواست که حمايت خود از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و يگان‌هاي مدافع خلق کُرد (ي.پ.گ) را متوقف کند.
وزير دفاع ترکيه دوشنبه شب گفت که از ابتداي حملات هوايي و زميني آنکارا در قالب عمليات «پنجه-شمشير» [در شمال عراق و سوريه]، 184 تن که از آنها به «تروريسم» تعبير کرد، کشته شدند. به گزارش ايرنا از خبرگزاري آناتولي، آکار اين سخنان را در مرکز عمليات فرماندهي نيرو زميني و به همراه ياشار گولر رئيس ستاد مشترک و فرمانده نيروهاي زميني، هوايي و دريايي اين کشور بيان کرده است.
وي در تشريح اين عمليات‌ها گفت: با عمليات پنجه-شمشير، اهدافي در مناطق قنديل، آسوس و خارکوک در شمال عراق و عين العرب، منبج، منطقه «زور مغار»، «تل رفعت»، «جزيره» و «المالکيه» در شمال سوريه مورد اصابت قرار گرفت.
آکار اظهار کرد: در اين عمليات هوايي، 89 هدف مختلف از جمله مخفيگاهها، غارها، انبارها، تونل مربوط به تروريست‌ها در مرحله نخست عمليات منهدم شد.
منابع رسانه‌اي ترکيه عصر دوشنبه نيز از حملات جنگنده‌هاي اين کشور به مقر نظاميان آمريکا در حسکه سوريه خبر داده بودند.
رسانه‌هاي ترکيه در اين باره اعلام کردند که جنگنده‌هاي ارتش اين کشور مقر نيروهاي آمريکا در حسکه را هدف 
حملات خود قرار دادند.
برپايه اين گزارش، نيروهاي آمريکايي مسئوليت آموزش نظاميان حزب کارگران کردستان در حسکه را بر عهده دارند.


کد مطلب: 181405

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/181405/ترکيه-تدارک-حمله-زميني-قلب-نيروهاي-ک-رد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir