۰
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
تداوم برگزاري بدون تماشگر مسابقات ليگ برتر؛با چه توجيهي؟!

ليگ بدون تماشاگر فوتبال را تعطيل کنيد!

ليگ برتر فوتبال پس از پايان جام جهاني، دوباره آغاز شد اما همچنان اين رقابتها بدون تماشاگر است! بدون تماشاگر بودن بازيها، از هفته اول گريبانگير رقابتهاي ليگ برتر شد؛ اما پس از مدتي موقتا خاتمه يافت و دوباره از سه ماه پيش مسابقات بدون تماشاگر برگزار مي‌شود.
ليگ بدون تماشاگر فوتبال را تعطيل کنيد!
گروه ورزشي - محمدحسين يزدي: ليگ برتر فوتبال پس از پايان جام جهاني، دوباره آغاز شد اما همچنان اين رقابتها بدون تماشاگر است! بدون تماشاگر بودن بازيها، از هفته اول گريبانگير رقابتهاي ليگ برتر شد؛ اما پس از مدتي موقتا خاتمه يافت و دوباره از سه ماه پيش مسابقات بدون تماشاگر برگزار مي‌شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،پيشبيني مي‌شد پس از پايان رقابتهاي جام جهاني، مسئولان تدابيري براي برگزاري مسابقات با حضور تماشاگران بينديشند اما دربي 99 و ساير بازيهاي هفته اخير ليگ برتر هم بدون تماشاگر برگزار شد تا نشان دهد مسئولان به آرام برگزار شدن بازيها بدون هيچ حاشيه اي علاقه بيشتري دارند!
ليگ برتر فوتبال ايران از مرداد ماه در شرايطي آغاز شد که سايه سنگين الزام به ورود بانوان به ورزشگاهها به خاطر فشارهاي فيفا روي برگزارکنندگان مسابقات احساس مي‌شد. اين فشار البته از بيش از دو سال پيش وجود داشت اما شيوع بيماري کرونا و برگزاري مسابقات فوتبال در جهان بدون حضور تماشاگر از جمله در ايران موجب شد مسئولان برگزاري مسابقات در ايران و همچنين فدراسيون فوتبال، نفس راحتي بکشند. با کاهش کرونا و بازگشت تماشاگران دنيا به ورزشگاههاي فوتبال، فشار روي مسئولان فدراسيون فوتبال براي صدور اجازه ورود زنان به ورزشگاهها افزايش يافت اما در نوروز امسال و در مشهد، ممانعت از ورود تماشاگران زن به ورزشگاه در مسابقه تيم ملي فوتبال ايران در مقابل لبنان و مقابله با زنان با اسپري فلفل، بازتاب بدي پيدا کرد.
با آغاز ليگ برتر و الزام ورود زنان به ورزشگاهها از مرداد، باز هم مسئولان ليگ برتر و فدراسيون فوتبال در مقابل اين الزام مقاومت کردند و حتي به بهانه آماده نبودن زيرساختهاي فروش بليت الکترونيکي، و در واقع به دليل عدم ايجاد تفکيک بين زنان و مردان باي فروش بليتف مسابقات ابتدايي ليگ بدون حضور تماشاگر برگزار شد. اما سرانجام چاره اي جز صدور اجازه ورود محدود زنان و دختران به ورزشگاه آزادي براي تماشاي بازيهاي استقلال و پرسپوليس با حريفانشان وجود نداشت و اين اتفاق افتاد که البته اين اجازه هم با حواشي همراه بود.
 از يک سو ساير تيمهاي ليگ برتر از جمله ملوان بندرانزلي هم خواستار اجازه ورود تماشاگران زن به ورزشگاه خود شدند و از سوي ديگر تدبيري اتخاذ شد تا همان زنان و دختراني که براي تماشاي بازيهاي سرخابيهاي پايتخت به استاديوم آزادي مي‌روندف به جاي طبقه اول که نزديک به زمين است، از طبقه دوم بازيها را تماشا کنند. اين فعلو انفعالات ادامه داشت تا اواخر شهريورف زمان درگذشت مهسا اميني رسيد؛ رخدادي که شرايط کشور را به کلي دگرگون کرد و علاوه بر ايجاد موجي از اعتراضات در شهرهاي مختلف، موجب شد مسئولان سازمان ليگ به درخواست شوراي تامين، بار ديگر مسابقات ليگ برتر و ليگ دسته اول را بدون تماشاگر برگزار کنند. دستوري که با گذشت بيش از سه ماه همچنان پايدار است و مسابقات در آغاز مجدد ليگ برتر باز هم بدون تماشاگر برگزار شد.
نکته عجيب استدلال عجيب مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال درباره برگزاري مسابقه استقلال و پرسپوليس بدون تماشاگر بود. او گفت: «ان‌شاءالله بتوانيم به زودي تماشاگر را هم به ورزشگاه بياوريم. اگر آلودگي هوا نبود احتمالاً اين بازي با تماشاگر برگزار مي‌شد ولي آلودگي هوا باعث اين اتفاق شد.» اين استدلال عجيب مهدي تاج در شرايطي مطرح مي‌شد که اتفاقا آلودي هوا بيش از تماشاگران براي بازيکناني که در زمين مسابقه در حال دويدن است ايجاد مشکل مي‌کند! اما به جاي لغو مسابقه، مسئولان ترجيح دادند بازي را بدون تماشاگر برگزار کنند که دليل آن هم کاملا مشخص است: نگراني هاي شوراي تامين با توجه به اعتراضاتي که در نقاط مختلف کشور ادامه دارد.
برگزاري بدون تماشاگر مسابقات، ليگ برتر فوتبال را از هيجان و جذابيت خالي کرده و مشخص نيست در شرايطي که اغلب تيمهاي حاضر در ليگ برتر صدها ميليارد تومان براي خريد بازيکنان و مربيان جديد يا تمديد قرارداد با بازيکنان و مربيان قبلي خود هزينه کرده اند تا با حمايت تماشاگران، شاهد برگزاري بازيهاي جذاب باشيم، چگونه اين تيمها حاضر مي‌شوند در ورزشگاههاي خالي و بدون حس و حال مسابقه دهند؟ آيا مربيان و بازيکنان و حتي مديران باشگاهها به بازي در ورزشگاههاي خالي از تماشاگر علاقه دارند؟
در چنين شرايطي، به نظر مي‌رسد اين ليگ بدون تماشاگر را که تنها، عامل هدررفت بيت المال و برگزاري آن اقدامي‌از روي رفع تکليف است که نه مربيان و بازيکنان تيمها از آن رضايت دارند و نه طرفداران فوتبال مثل گذشته آن را دنبال مي‌کنند، يا بايد تا اطلاع ثانوي تعطيل کرد، يا اينکه اجازه ورود بدون محدوديت تماشاگران اعم از زنان و مردان را به ورزشگاهها صادر کرد تا ليگ برتر از شکل کسالت آور فعلي خارج شود.
هرچند که به نظر مي‌رسد حتي اگر شوراي تامين هم اجازه برگزاري مسابقات ليگ برتر با حضور تماشاگران را بدهد، باز هم مشکل قديمي‌صدور اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها هم سر باز خواهد کرد!
کد مطلب: 184937
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *