۰
يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰
مخالفان دولت صهيونيستي براي هشتمين هفته به خيابان آمدند

افزايش خشم اسرائيلي‌ها از نتانياهو

کابينه بي بي هم دچار اختلاف شده است
شهروندان صهيونيست براي هشتمين هفته متوالي در اعتراض به «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل به خيابان آمدند. تصويب قانون بحث برانگيز تغيير در ساختار قضائي در کنست همانند نفت بر آتش منجر به تشديد اعتراضات شده است. سه منطقه تل آويو، حيفا، قدس اشغالي از مراکز اصلي تظاهرات عليه دولت و شخص بنيامين نتانياهو بود.
افزايش خشم اسرائيلي‌ها از نتانياهو
گروه بين الملل - هديه گل محمدي: شهروندان صهيونيست براي هشتمين هفته متوالي در اعتراض به «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل به خيابان آمدند. تصويب قانون بحث برانگيز تغيير در ساختار قضائي در کنست همانند نفت بر آتش منجر به تشديد اعتراضات شده است. سه منطقه تل آويو، حيفا، قدس اشغالي از مراکز اصلي تظاهرات عليه دولت و شخص بنيامين نتانياهو بود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،«يائير لاپيد» به عنوان اصلي ترين رهبري جريان مخالفان دولت نتانياهو در صفحه توييتر خود نوشت: «250 هزار اسرائيلي براي روح اسرائيل در خيابان‌ها مي‌جنگند.» پليس تعدادي از صهيونيست‌هاي معترض را دستگير کرد. تظاهرات اصلي مانند هر هفته در خيابان کاپلان تل آويو برگزار شد. عدادي از صهيونيست‌ها، اقدام به بستن جاده ايالون کردند. «ايهود باراک» نخست وزير پيشين، در تظاهرات در تل آويو گفت: «اگر اين قانون تصويب شود، چاره‌اي جز حرکت به سوي خيزش‌هاي مدني غيرخشونت آميز نخواهد بود اين تلاشي است براي تبديل اسرائيل به ديکتاتوري».
اپوزيسيون اسرائيل مي‌گويد که اصلاحات قضايي منجر به نهادينه شدن فساد در دولت صهيونيستي مي‌شود.وضعيت اختلافات در سرزمين‌هاي اشغالي به گونه اي پيش ميرود که تاکنون هيچ مذاکراتي بين دو جريان سياسي رژيم صهيونيستي براي توافق بر سر حل اختلافات صورت نگرفته است و مخالفان دولت نتانياهو به ساماندهي تظاهرات،‌ اعتراضات و مخالفت‌هاي خود با طرح تغيير در ساختار قضائي ادامه مي‌دهند. بنيامين نتانياهو در جلسه خود با کابينه دولت در رابطه با برخورد با مخالفان و معترضان به طرح تغيير در ساختار قضائي گفته بود که در برخورد با معترضان، بايد کوبنده رفتار شود. طرح تغيير در ساختار قضائي، قدرت نتانياهو و کابينه وي را براي قانون گذاري به صورت قابل توجهي افزايش ميدهد و با عملي شدن اين طرح، تا حد زيادي موانع پيش روي نتانياهو براي حکمراني بر سرزمين‌هاي اشغالي برداشته ميشود.
بگو مگو بين نتانياهو و رفقاي
جنگ طلب
نکته جالب اينجست که اختلافات بين دولت نتانياهو با اپوزيسيون اسرائيل محدود نيست ؛ روزنامه يديعوت آحارونوت فاش کرده که اختلافات شديدي داخل کابينه و به ويژه ميان اعضاي حزب «ليکود» به رهبري «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي و حزب «قدرت يهود» به رهبري «ايتامار بن گوير» وزير امنيت داخلي اين رژيم وجود دارد.
برپايه اين گزارش، بن گوير تماس تلفني از مقامات ليکود و ساير مقامات دريافت کرد و آنها از وزير تندرو کابينه درخواست کردند تا با تعويق رأي گيري امروز درباره قانون مربوط به اعدام مجريان عمليات‌هاي ضد صهيونيستي در کميته قانون گذاري وزيران موافقت کند.اين درخواست حزب ليکود با هدف کاهش وضعيت تنش و عدم تصويب قوانيني مطرح شد که درصورت تصويب قبل از ماه مبارک رمضان منجر به انفجار اوضاع در سرزمين‌هاي اشغالي خواهد شد. يديعوت آحارونوت مي‌نويسد که بن گوير با اين درخواست مخالفت کرد و اين مخالفت بيانگر وجود اختلافات شديد در داخل ائتلاف کابينه رژيم اشغالگر است. همچنين شبکه 13 تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز فاش کرد که بن گوير در واکنش به «پاسخ ضعيف» کابينه به مقاومت فلسطين و عملکرد ضعيف آن در پرونده‌هاي ديگر تهديد به استعفا کرده است. در روزهاي اخير به غير از پيش بيني کارشناسان و تحليل گران مسايل منطقه درخصوص فروپاشي رژيم موقت صهيونيستي، شمار زيادي از مقامات سياسي و امنيتي اين رژيم نيز نسبت به اين مهم هشدار داده اند که اولين آنها اسحاق هرتزوگ مي‌باشد.
«اسحاق هرتزوگ» رئيس رژيم صهيونيستي با ابراز نگراني چندين باره نسبت به فروپاشي اين رژيم گفته که اختلافات داخلي (در سرزمين‌هاي اشغالي) عميق تر و دردناک‌تر شده و بحران‌هاي موجود اکنون آن را در مقابل يک آزمون سرنوشت ساز قرار داده است. بايد منتظر ماند و ديد که نتانياهو براي فرار از مخمصه داخلي اسرائيل در کدام نقطه آتش جنگ را روشن مي‌کند.
کد مطلب: 190428
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *