۲
۴
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۴
رقابت انتخاباتی در فضای مجازی

کدام کاندیداهای احتمالی انتخابات ، سایت شخصی دارند؟

از بین کاندیداهای احتمالی انتخابات آینده 6 نفر وب سایت شخصی دارند که فقط یک نفر از آنها اصلاح طلب است
از بین کاندیداهای احتمالی انتخابات آینده 6 نفر وب سایت شخصی دارند که فقط یک نفر از آنها اصلاح طلب است

یکی از راه‌های شخصیت‌های سیاسی، مراجعه به زندگینامه آنان است. در سال‌های اخیر با افزایش دسترسی مردم به اینترنت و عمومیت یافتن استفاده از آن، یکی از مهمترین راه‌های دسترسی به زندگینامه شخصیت‌های معروف به ویژه در عرصه سیاست، استفاده از اینترنت و مراجعه به سایت‌های مرجع همچون ویکی پدیا است. اما مشخص نیست که در این سایت‌های مرجع، اطلاعات صحیحی به مراجعان ارائه شود. به همین دلیل وب سایت‌های شخصی افراد، بهترین مرجع دستیابی به اطلاعات صحیح در مورد هر فرد است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در کشور ما راه‌اندازی وب سایت شخصی توسط شخصیت‌های سیاسی چندان جدی گرفته نشده است چرا که بسیاری از شخصیت‌های مطرح سیاسی به دلیل کمبود وقت، یا وب سایت شخصی برای خود راه‌اندازی نمی‌کنند، یا اینکه پس از مدتی، آن را به روز نمی‌کنند. در حالیکه بهره‌گیری از فضای مجازی، نه یک امتیاز، بلکه ضرورتی است که باید بیش از گذشته توسط فعالان سیاسی جدی گرفته شود.
کاندیداهای احتمالی و وب سایت شخصی
با نزدیک شدن به موسم انتخابات ریاست جمهوری، تمایل مردم به آشنایی با نظرات کاندیداهای احتمالی انتخابات افزایش می‌یابد و طبیعتا بهترین و مطمئن‌ترین راه برای آشنایی با زندگی، مواضع و دیدگاه‌های این افراد، مراجعه به وب سایت رسمی آنها است به همین دلیل آن دسته از کاندیداهای احتمالی انتخابات که وب سایت شخصی دارند، یک قدم جلوتر از سایر کاندیداها قرار می‌گیرند. اگر چه هنوز ۵ ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی‌مانده اما فعالیت‌های انتخاباتی غیررسمی برخی از کاندیداهای احتمالی آغاز شده است. هر چند هنوز نمی‌توان با اطمینان ذکر کرد که چه افرادی کاندیداهای احتمالی انتخابات هستند اما می‌توان از بین کاندیداهای احتمالی، بررسی کرد چه کسانی وب‌سایت شخصی دارند؟ اگر بخواهیم براساس حروف الفبا این موضوع را بررسی کنیم، به نام‌های ذیل می‌رسیم:
غلامعلی حداد عادل: سایت شخصی حداد عادل که عکسی از او را در حال مطالعه با پس زمینه‌‌ای از اشعار فارسی در راس خود دارد، سایتی فعال است که خبرها و سخنرانی‌ها و تصاویر مربوط به حداد عادل را به طور مرتب در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد. نکته جالب در مورد سایت حداد، قرار گرفتن بخش‌هایی همچون ترجمه قرآن و همچنین اشعار سروده شده توسط حدادعادل با دستخط خود اوست؛ هر چند که تعداد اشعار او اندک و بیشتر دوبیتی است.
محسن رضایی: پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی با سرکلیشه آبی رنگ همراه با گل‌های لاله سفید که دو گل لاله قرمز رنگ هم در آن دیده می‌شود، سایتی فعال است که کلیه خبرها و سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای رضایی را پوشش می‌دهد. نکته

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای آشنایی با زندگی، مواضع و دیدگاه‌های این افراد، مراجعه به وب سایت رسمی آنها است به همین دلیل آن دسته از کاندیداهای احتمالی انتخابات که وب سایت شخصی دارند، یک قدم جلوتر از سایر کاندیداها قرار می‌گیرند
جالب سایت رضایی، بخش نظرات خوانندگان است که در صفحه اصلی سایت دیده می‌شود و در آن حتی یک نمونه پیام یا نظر انتقادی هم پیدا نمی‌کنید. «آقای دکتر، مردم ایران رشادت‌های شما را در جنگ هرگز فراموش نمی‌کنند» و «همیشه سنگ را به سوی درختان استوار و ثمردار پرتاب می‌کنند که این چیزی از وقار آن کم نخواهد کرد» از جمله نظرات خوانندگان سایت محسن رضایی است.
محمد باقر قالیباف: سایت محمد باقر قالیباف هم همچون سایت رضایی، آبی رنگ است و سایتی فعال محسوب می‌‌شود که یکی از دلایل آن به روز رسانی خبرهای مربوط به عملکرد قالیباف در شهرداری تهران است. بخش زندگینامه سایت قالیباف حاوی نکات جالبی است از جمله اینکه شکست قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ را که برای حامیان او در آن زمان غیرمنتظره به نظر می‌رسید «تجربه‌ای موفقیت‌آمیز» توصیف کرده است؛ چرا که به زعم تهیه کنندگان این مطلب، اولین حضور جدی او در عرصه سیاسی بوده است!
مصطفی کواکبیان: در بین کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آتی، تنها فرد اصلاح‌طلبی که سایت شخصی دارد کواکبیان است. سایت شخصی کواکبیان سبز رنگ است و براساس اطلاعیه کمیته اطلاع‌‌رسانی حزب مرد‌م‌سالاری، از این هفته دوباره فعال شده است. کلیه خبرها و سخنرانی‌های کواکبیان در این سایت قرار گرفته است. بخش جالب سایت شخصی کواکبیان زندگینامه اوست که تصاویر دیده نشده‌ای از او را در دسترس مخاطبان قرار داده است؛ هر چند که بخش خاطرات کواکبیان هنوز راه‌اندازی نشده است. کواکبیان به بهانه شروع به کار مجدد سایت، یادداشتی نگاشته و وعده داده «دیدگاه‌های شفاف و باورهای قطعی خود را نسبت به مهمترین موضوعات جاری کشور» در این سایت ارائه دهد.
علی لاریجانی: سایت علی لاریجانی هم همچون سایر اصولگرایان، رنگ آبی دارد و به طور مرتب به روز می‌شود. البته بخش اعظم خبرهای سایت شخصی لاریجانی، مربوط به خبرهای وی در مجلس است. بر خلاف سایت شخصی قالیباف که شکست در انتخابات ۸۴ را تجربه ای موفق توصیف کرده، بخش زندگینامه سایت لاریجانی، از کنار موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ با بی‌تفاوتی عبور کرده و از انتخاباتی که لاریجانی در آن در بین هفت کاندیدا ششم شده بود هیچ نکته‌ای ذکر نشده؛ گویی اصلا لاریجانی در انتخابات ۸۴ شرکت نکرده بود!
علی اکبر ولایتی: سایت شخصی ولایتی همچنان در دسترس عموم قرار دارد ولی از بهمن ماه سال ۸۸ تاکنون به روز نشده و علی‌رغم وعده مسوولان سایت مبنی بر راه‌اندازی سایت جدید، هنوز خبری از راه‌اندازی سایت جدید ولایتی نیست. سایت ولایتی هم آبی رنگ است اما طراحی آن بر خلاف سایر سایتهای شخصیتهای سیاسی فوق، ابتدایی و ضعیف است.

کد مطلب: 19131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمدیان نژاد
مطلب جالبی بود .. مرسی
سعید
اصولگراین با این همه پشتوانه مالی باید هم در سایتهای شخصی از اصلاح طلبان جلوتر باشند.در ضمن رنگ سایتها هم جالب بود!