۰
جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۵
استقلال و پرسپوليس فيناليست‌هاي جام حذفي شدند

کري خواني بي‌سابقه سرخآبي‌ها

استقلال و پرسپوليس به فينال جام حذفي راه يافته اند ؛ همين اتفاق کافي است تا کري خواني هميشگي سرخآبي‌ها را شعله ور کند.
کري خواني بي‌سابقه سرخآبي‌ها
گروه ورزشي: استقلال و پرسپوليس به فينال جام حذفي راه يافته اند ؛ همين اتفاق کافي است تا کري خواني هميشگي سرخآبي‌ها را شعله ور کند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،تيم فوتبال استقلال چهارشنبه شب در مرحله نيمه نهايي جام حذفي نساجي را با چهار گل در هم کوبيد تا فيناليست اين مسابقات شود.در آن طرف،پرسپوليس هم با نتيجه سه بر يک توانست هوادار را شکست دهد تا رقيب قديمي‌را فينال جام حذفي ملاقات کند.
«ريکاردو ساپينتو» سرمربي آبي پوشان پيغامي‌را براي هواداران تيمش در صفحه شخصي خود منتشر کرد و نوشت : «همانطور که نشسته‌ام و در مورد سفري که در اين فصل آغاز کرده‌ايم فکر مي‌کنم، غرق در قدرداني هستم. تنها پيروزي‌ها نيست که قلب من را پر از غرور مي‌کند. فداکاري، اشتياق و حمايت بي‌نقصي که هر يک از شما نشان داده‌ايد نيز (قلبم را از غرور) پر مي‌کنند. ديروز که بر نساجي مازندران پيروز شديم، صداي شادي شما در گوشمان زمزمه شد و منظره‌اي که برايم ساختيد در دلم نقش بست. آن لحظه، بيش از هر لحظه ديگري، وحدت و استحکامي‌که خون ما در اين فصل بوده را در بر مي‌گرفت. مي‌خواهم به خاطر اين لحظه تشکر کنم.
از بازيکنان به خاطر شجاعت، تعهد و تلاش‌هاي خستگي ناپذيرشان در زمين که الهام بخش بوده، تشکر مي‌کنم. آن‌ها در هر زماني جنگيدند. قلب استقلال هستند و شايسته هر ستايش و قدرداني هستند. هنگام باران يا تابش، پيروزي يا شکست، شما آنجا بوده‌ايد.از روي سکوها، نام ما را فرياد زديد، ما را ستايش کرديد و به ما خون رساني کرديد.
حمايت شما صرفاً پشت صحنه‌اي براي عملکرد ما نبوده بلکه يک نيروي محرکه بوده است. امروز مي‌خواهم عميق ترين قدرداني خود را از تک تک شما ابراز کنم. اينجا هستيم به خاطر ايمان، حمايت و اعتقاد بي پايان شما به ما اما در پايان سفر خود نيستيم. يک قله براي رسيدن داريم و يک جام براي بردن.نبرد تمام نشده، بيش از هر زمان ديگري به شادي، ايمان و قدرت شما نياز داريم.به عنوان مربي شما قول مي‌دهم در تلاش براي پيروزي سنگ تمام بگذاريم و از هيچ تلاشي دريغ نکنيم.خطاب به بهترين هواداران دنيا؛ از شما متشکرم. سفر ادامه دارد و با هم آن را طي مي‌کنيم.»
در آن طرف ميدان ، «يحيي گل محمدي» سرمربي باشگاه فوتبال پرسپوليس هم ر مورد اينکه تيمش يک بازي ديگر تا فتح سه جام فصل (ليگ برتر، جام حذفي و سوپرکاپ) زمان دارد، تصريح کرد: بازي فينال است و دوم شدن در اين جام لطفي ندارد. براي رسيدن به فينال زحمت زيادي کشيديم. با تيم‌هاي خوبي بازي کرديم. با بازي امروز هم خيلي سخت به فينال رسيديم. قرعه‌هاي سختي داشتيم اما با بازيکناني داريم که امسال کارهاي بزرگي انجام دادند و در سخت ترين شرايط توانستند تيم را به موفقيت و جام برسانند. اين بازيکنان لايق تقدير و بهترين‌ها هستند. اميدوارم مسوولان هم توجه بيشتري به اين تيم داشته باشند. مشکلاتي وجود دارد که معمولا در موردشان صحبت نمي‌کنيم اما دليل بر اين نيست که مشکل نداريم.
سرمربي پرسپوليس در رابطه با اينکه استقلالي‌ها خواستار اين هستند تا براي شهرآورد داور خارجي بيايد، گفت: براي مثال هيچ کدام از صحنه‌هايي که در بازي امروز داور براي حريف خطا گرفت، پنالتي نبود. کارشناسان با دقت بيشتري نگاه کنند. به نظر من بحث استفاده از داور خارجي بي احترامي‌بزرگي به داوران ما است.
وي گفت: مي‌دانيم چقدر داوران مشکلات سخت افزاري و مالي دارند، اين صحبت فقط يک دليل دارد. آن هم اينکه تيم داوري دربي را زير فشار ببرند. خودشان هم مي‌دانند داور خارجي نخواهد آمد اما با اين حرف‌ها مي‌خواهند تيم داوري دربي را تحت فشار روحي رواني قرار بدهند. اين کارشان خيلي غير حرفه‌اي بود و به موقع در مورد اين داستان‌ها صحبت خواهم کرد. پارسال اتفاقاتي افتاد و اعتراضاتي شد و 6 جلسه من را محروم کردند ولي اتفاقاتي که امسال افتاد، يک مربي هرچه دلش خواست گفت و به همه بي احترامي‌کرد اما همه رويشان را برگرداندند. دليلش چيست؟ اين تبعيض است. اگر من اين کار را کرده بودم مطمئنم تا سال بعد تيم نداشتم، محروم بودم و نمي‌توانستم مربيگري کنم.
سرمربي سرخپوشان اضافه کرد:‌خودشان مي‌دانند. رويشان را بر مي‌گردانند تا بگويند نديديم. اين درست نيست. وضعيت خوبي نيست. متولياني که بايد به اين مسائل توجه کنند، خودشان مي‌دانند چه کساني هستند. اميدوارم اين تبعيض‌ها بين تيم‌هاي مختلف وجود نداشته باشد. نمي‌دانم به خاطر خارجي بودنش است يا مسائل ديگر، نمي‌دانم چرا قدرت برخورد را از آن‌ها گرفته، اين بر مي‌گردد به آدم‌هايي که نگاه درستي به مسائل و مشکلات ندارند.
گل‌محمدي در مورد شهرآورد پيش رو گفت: دربي در هر شرايطي سخت است و حساسيت‌هاي خاص خودش را دارد. نتايج گذشته تيم‌ها تاثيري روي نتيجه بازي آينده ندارد. کاري که بايد بکنيم اين است که ريکاوري خوبي داشته باشيم و مشکلات تيم را تا آن موقع حل کنيم. هم مديران و هم ما بايد اين دو کار را انجام بدهيم.
 
 
 
دوگانه براي پرسپوليس
 
بازيکن سابق پرسپوليس درباره انگيزه‌هاي متفاوت استقلال و پرسپوليس در داربي 101 گفت: پرسپوليس يک جام گرفته و مي‌خواهد با پيروزي در اين بازي دبل کند، از طرف ديگر استقلال جامي‌نگرفته و مي‌خواهد با کسب جام حذفي دست خالي فصل را به پايان نبرد. دو تيم انگيزه زيادي دارند واين موضوع  بازي را جذاب خواهند کرد.
محمد برزگرٰ مدافع سال‌هاي دور پرسپوليس در گفت‌وگو با ايسنا، درباره پيروزي پرسپوليس برابر هوادار و صعود به فينال جام حذفي فوتبال ايران، اظهار کرد: پرسپوليس در اين فصل بازي‌هاي خوبي را انجام داد و با شايستگي‌ به قهرماني رسيد و يک قهرماني پاک به دست آورد. اين يک قهرماني ارزشمند بود. من به عنوان يک پرسپوليسي واقعا خوشحالم و اين تيم باعث افتخار ما است. همه اين‌ها حاصل زحمات کادر فني و بازيکنان بود. الان هم تيم با اقتدار به فينال جام حذفي رسيده و اين شانس را دارد که دوباره دبل (کسب دوگانه) کند و هواداران را بيشتر خوشحال کند. وي افزود: شرايط پرسپوليس واقعا خوب است و اين تيم واقعا فوتبال زيبايي بازي مي‌کند. تيم هم از نظر مباحث تاکتيکي هم در مباحث فردي واقعا عملکرد خوبي دارد که باعث شده هواداران از فوتبال لذت ببرند. با وجود اينکه تيم در مقاطعي از فصل دچار مشکل شد و نتايج دلخواه را نمي‌گرفت اما خيلي زود به بازي‌ها برگشت و توانست با درايت کادر فني و بازيکنان بازي‌هاي خوبي به نمايش بگذارد و در نهايت با شايستگي به قهرماني برسد.
مدافع چپ سابق پرسپوليس درباره مصاف پرسپوليس و استقلال در فينال جام حذفي هم گفت: بازي بسيار حساسي را شاهد خواهيم بود. بازي‌هاي استقلال و پرسپوليس هميشه حساس هستند و حالا هم که اين بازي قرار است در فينال جام حذفي برگزار شود، حساسيت دو چندان شده است. از طرفي پرسپوليس يک جام گرفته و مي‌خواهد با پيروزي در اين بازي دبل کند، از طرف ديگر استقلال جامي‌نگرفته و مي‌خواهد با کسب جام حذفي دست خالي فصل را به پايان نبرد. دو تيم انگيزه زيادي دارند واين موضوع  بازي را جذاب خواهند کرد. من فکر مي‌کنم از همان ابتدا دو تيم براي برد وارد زمين شوند و اين موضوع باعث شود که بازي جذابي ببينيم.
برزگر درباره مصاف پرسپوليس و استقلال در فينال جام حذفي در سال 78 که با برتري و قهرماني پرسپوليس تمام شد گفت: آن ديدار اولين بازي من براي پرسپوليس بود. واقعا بازي حساس و سختي بود اما آقاي پروين به خوبي تيم را هدايت مي‌کردند و اجازه نمي‌داند که استرس روي تيم تاثير بگذارد. در آن ديدار من عملکرد خوبي داشتم و در نهايت با گل‌هاي مهدي‌هاشمي‌نسب و افشين پيرواني برنده بازي شديم و به قهرماني جام حذفي رسيديم.
او در پاسخ به اين سوال که پيش‌بيني‌ او از داربي 101 چيست گفت: فکر مي‌کنم پرسپوليس بازي را يک بر صفر ببرد و به قهرماني برسد. البته همانطور که گفتم فکر مي‌کنم بازي زيبا و جذابي  را شاهد باشيم.
 
 
استقلال شايسته‌ترين تيم براي قهرماني در جام‌حذفي
پيشکسوت تيم استقلال گفت: استقلال از نظر مهره و شرايط روحي خيلي بهتر از پرسپوليس است. در بازي آخر دو تيم که چند هفته پيش در ليگ برتر انجام شد اگر داور اشتباه نمي‌کرد و در همان اوايل بازي پنالتي را مي‌گرفت استقلال برنده داربي 100 مي‌شد.
رضا عادلخاني، پيشکسوت استقلال در گفت‌وگو با ايسنا، درباره برتري پرگل آبي‌ها مقابل نساجي مازندران و صعود به فينال جام حذفي اظهار کرد: استقلال نتوانست در ليگ برتر قهرمان شود، در حالي که اگر دقت مي‌کرد و در بازي‌هاي مهم امتياز از دست نمي‌داد بدون شک به قهرماني مي‌رسيد. استقلال مقابل نساجي عملکرد بسيار خوبي داشت و توانست يک برد پرگل را کسب کند تا با روحيه خوبي به مصاف بازي پاياني جام‌حذفي برسد.
وي ادامه داد: قهرماني در جام حذفي بايد به استقلال برسد تا به نوعي ناراحتي هواداران از قهرمان نشدن در ليگ برتر جبران شود. هماهنگي بسيار خوبي بين بازيکنان شکل گرفته و با تمرکز بالا مي‌توان به قهرماني در جام حذفي اميد داشت. به نظرم استقلال شايسته‌ترين تيم براي قهرماني جام حذفي است زيرا فوتبالي که اين تيم ارائه مي‌دهد زيباتر از بازي‌هايي بوده که سال‌هاي اخير انجام داده است.
پيشکسوت استقلال درباره برگزاري فينال جام حذفي ميان استقلال و پرسپوليس که داربي 101 تهران خواهد بود؟ تصريح کرد: استقلال از نظر مهره و شرايط روحي خيلي بهتر از پرسپوليس است. استقلال مي‌خواهد شکست دور برگشت ليگ برتر را جبران کند زيرا آن شکست باعث شد تيمي‌که صدر جدول بود از کورس قهرماني جا بماند. در بازي آخر دو تيم که چند هفته پيش در ليگ برتر انجام شد اگر داور اشتباه نمي‌کرد و در همان اوايل بازي پنالتي را مي‌گرفت استقلال برنده داربي 100 مي‌شد اما آن بازي به پايان رسيده و بازيکنان و کادرفني بايد فراموش کنند و با تمرکز بالا خودشان را براي فينال حذفي آماده کنند.
عادلخاني درباره اينکه هواداران استقلال نگران تمديد قرارداد ساپينتو هستند؟ بيان کرد: بازي‌هايي که استقلال انجام مي‌دهد موردپسند هواداران است.فوتبال زيبايي که استقلال انجام مي‌دهد مديون زحمات و تلاش‌هاي ساپينتو است و اين مربي بايد فصل آينده هم در استقلال بماند و يقين دارم استقلال با ساپينتو فصل آينده مدعي اصلي قهرماني خواهد بود. چرا بايد سراغ يک مربي جديد برويم و دوباره همه‌چيز از اول شروع شود؟ فکر مي‌کنم ساپينتو وضعيت فوتبال ايران را خوب شناخته و از همه مهمتر بازيکنانش را مي‌شناسد و مي‌داند براي فصل آينده از هر کدام از آن‌ها چه مي‌خواهد.
مهاجم اسبق استقلال درباره عملکرد خط حمله آبي‌پوشان ادامه داد: استقلال اين روزها بسيار خوب کار مي‌کند و خط حمله زهرداري دارد. استقلال در دو بازي اخيرش 11 گل زده و به تيم‌هاي قدرتمندي مثل تراکتور و نساجي گل‌هاي زيادي زده که نشان مي‌دهد خط حمله اين تيم چقدر زهردار است و فکر مي‌کنم عملکرد بازيکنان در اين پست در اين فصل بسيار خوب بوده است. قايدي موثرترين بازيکن استقلال و ليگ برتر بوده است.
 
 
حساسيتهاي ويژه داوري براي فينال جام حذفي
 
رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: فينال جام حذفي با داور ايراني برگزار مي‌شود.
به گزارش ايرنا، خداداد افشاريان رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال در گفتگويي تلويزيوني اظهار داشت: ليگ فرسايشي را پشت سر گذاشتيم. اين فرسايشي بودن در ليگ آزادگان و ليگ دسته دوم نيز وجود داشته است. مسابقات با همه رفتارهاي متعارف و نامتعارف و با اشتباهات و قضاوت‌هاي خوب به اين مرحله رسيد.
وي افزود: آنچه که در ذهن من، رئيس و تمام ارکان فدراسيون است رسيدن حق به حقدار است. هيچ وقت دنبال اين نبوده و نيستيم که خدايي‌ناکرده حقي ضايع شود، کسي که جام مي‌گيرد يا حذف مي‌شود بايد با بازي خودش باشد.
رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال درباره درخواست باشگاه استقلال که فينال شهرآورد حذفي با حضوذ داور خارجي برگزار شود، گفت: شايد بهترين و راحت‌ترين کار براي من اين باشد که براي دربي داور خارجي بياوريم و خود را پشت تصميمات او پنهان کنيم. کوتاه‌ترين راه و شايد بهترين راه براي فدراسيون همين آوردن داور خارجي است ولي فينال ايراني با داور ايراني برگزار مي‌شود، شهرآورد حذفي که بازي فينال خواهد بود با قضاوت داوران ايراني برگزار خواهد شد.
افشاريان تصريح کرد: با توجه به نتايج اخير استقلال و پرسپوليس اين دربي حساس شده است. اين بازي بسيار، بسيار حساس است. سعي مي‌کنيم يک کوبل قوي داوري بگذاريم و ريسک نکنيم. حتي اگر بشود دو کمک داور پشت دروازه مي‌گذاريم و سعي مي‌کنيم حق به حق‌دار برسد و کسي از بابت داوري نگراني نداشته باشد.
وي گفت: توانايي داوري به تشکيلات داوران ارتبلاطي ندارد. شايد داوري در يک بازي صحنه‌اي را نبيند. اين اشتباه در بازي‌هاي ديگر هم وجود دارد و نمي‌توان گفت فقط در يک بازي خاص اشتباه انجام شده است. تا زماني که VAR به داوري ايران وارد نشود، حلقه گمشده داوري به فوتبال کشور بر نخواهد گشت.
کد مطلب: 196354
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *