۰
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۴

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران را بشناسید

آیا میدانید محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران چه جاهایی هستند؟ دوست دارید بدانید برای فصول مختلف سال، چه مقصدهایی مناسب هستند؟ به دنبال شهری می‌گردید که بتوانید در گرمای طاقت فرسای تابستان به آنجا پناه برده و از هوای مطبوع و دلپذیرش لذت ببرید؟
محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران را بشناسید

آیا میدانید محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران چه جاهایی هستند؟ دوست دارید بدانید برای فصول مختلف سال، چه مقصدهایی مناسب هستند؟ به دنبال شهری می‌گردید که بتوانید در گرمای طاقت فرسای تابستان به آنجا پناه برده و از هوای مطبوع و دلپذیرش لذت ببرید؟ یا اگر سرمای زمستان شما را خسته کرد، مقصدی با آب و هوای معتدل را انتخاب کنید؟ جای درستی آمده‌اید! در این مطلب از آرند تور قصد داریم شما را با زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران برای فصول مختلف سال آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

کیش

یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ ترین مقاصد گردشگری ایران، کیش است که همه ساله هزاران علاقه‌مند و گردشگر را به طرف خودش می‌کشاند. کیش جزء تقسیمات کشوری استان هرمزگان است و تا تهران 1047 کیلومتر فاصله دارد.

جاذبه‌های گردشگری کیش تنها به مراکز خرید و طبیعت بکرش محدود نمی‌شوند. این شهر جاذبه‌های پرطرفدار دیگری همچون دره پرتغالی‌ها، شهر زیرزمینی کاریز، قلعه جنی، کشتی یونانی، شهر باستانی، باغ پرندگان، پارک دلفین‌ها، آکواریوم کیش، جزیره هندورابی و تفریحات آبی هم دارد.

آب و هوای کیش گرم و مرطوب است و این رطوبت در تابستان به اوج خودش می‌رسد. آب و هوای این جزیره در فصل بهار متعادل و دلپذیر است. در نیمه دوم پاییز هم آب و هوای کیش بهاری است. به همین دلیل، بهترین زمان سفر به کیش اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار است.

تور کیش

چابهار

چابهار یکی از زیباترین بندرهای ایران است که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. با سفر به این بندر زیبا با کلی جاذبه‌های طبیعی روبرو خواهید شد و سفری ماجراجویانه را تجربه خواهید کرد.

چابهار کتابی خواندنی است که هر ورقش شما را وجد خواهد آورد. جاذبه‌های گردشگری این بندر در کل جهان بی‌نظیر هستند و شامل ساحل شب‌تابی، دریاچه صورتی، گل افشان، کویر و ساحل درک، اسکله بریس، پسابندر، خلیج گواتر، کوه‌های مریخی، کنارک، روستای تیس و قلعه پرتغالی‌ها می‌شوند.

بهترین زمان سفر به چابهار ابتدا پاییز و سپس بهار است. در فصل تابستان میزان بالای رطوبت هوا باعث شده سفر به این بندر با استقبال کمتری مواجه شود. بهترین زمان سال برای لذت بردن از آب و هوای مطبوع و زیبایی‌های طبیعی این بندر، از آبان تا اردیبهشت است.

قشم

قشم یکی از زیباترین جزایر ایران است که جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری را در دل خودش جای داده است. دیدنی‌های قشم به قدری زیاد هستند که برای لذت بردن از همه آن‌ها باید برنامه کاملی چید.

در تور طبیعت‌گردی قشم از مناطقی مانند جنگل حرا، غار نمکدان، غار خربس، جزیره هنگام، دره ستارگان، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، جزیره هرمز و ساحل پرورش لاکپشت دیدن خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به قشم به سلیقه خودتان بستگی دارد. باید ببینید به هوای گرم علاقه دارید یا دلتان می‌خواهد در هوای بهاری به این جزیره مسافرت کنید. بهترین تور قشم از لحاظ آب و هوایی، انتهای فصل پاییز است. در زمستان هم هوای این جزیره خنک و مطبوع است. اگر قصدتان از سفر به قشم، خرید کردن است، تخفیف‌های تابستانی فروشگاه‌های قشم فوق‌العاده هستند.

تور قشم

سرعین اردبیل

اگر می‌خواهید خستگی روحی و جسمی را از تنتان بزدایید، می‌توانید در استخر آب گرم سرعین غوطه ور شوید. سرعین که قطب آب درمانی ایران نیز هست، با طبیعت بکر و بی‌نظیری که دارد، در 30 کیلومتری اردبیل قرار گرفته است. سرعین به زبان ترکی سربین بوده و به یک محل خنک اشاره دارد و در فرهنگ لغت عربی معنای چشمه را می‌دهد.

در تور سرعین آرند تور علاوه بر بهره‌مندی از چشمه‌های آبگرم، می‌توانید از اماکن تاریخی و تفرجگاه‌هایی همچون آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بازار سنتی اردبیل، ویلا دره، جنگل فندقلو، دریاچه شورابیل و تله کابین حیران هم دیدن کنید.

سفر به سرعین یک تور اختصاصی دو شب و سه روزه است که بنا به درخواست مسافران تعداد روزهایش قابل افزایش خواهد بود. بهترین زمان برای تور سرعین اردبیل، فصل تابستان است. اگر گرمای تابستان‌های تهران شما را کلافه کرده، در تور سرعین از آب و هوای خوب و خنک لذت خواهید برد.

کویر مصر

کویر نوردی یکی از آن دست مسافرت‌هایی است که همیشه طرفداران خاص خودش را دارد. قدم زدن روی شن‌های داغ، صعود از تل‌ماسه‌ها و تماشای آسمان شگفت‌انگیز شب در کویر، هر کسی را برای سفر به این جاذبه طبیعی ترغیب خواهد کرد.

کویر مصر یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. این کویر زیبا در 45 کیلومتری جندق بین دامغان و اصفهان قرار گرفته است.

اولین چیزی که از سفر به تور کویر مصر عایدتان خواهد شد، زیبایی و آرامش است. پا برهنه راه رفتن روی ماسه‌های نرم و روان و لمس شن‌ها در لابه‌لای انگشتان، یکی از به یادماندنی‌ترین خاطراتی است که می‌توانید تجربه کنید.

زیبایی‌های این سفر تنها به روزهای کویر مصر خلاصه نمی‌شوند. شب‌ها هم دنیایی پر از ستاره‌های درخشان را در آسمان خواهید دید. این ستاره‌ها به قدری به شما نزدیک هستند که احساس می‌کنید اگر دستتان را دراز کنید می‌توانید آن‌ها را لمس کنید. علاوه بر این، می‌توانید با همسفرانتان کنار آتش بنشینید و خودتان را مهمان یک فنجان چای ذغالی کنید.

در این تور می‌توانید جاذبه‌های هیجان‌انگیزی مانند سافاری در کویر، موتور سواری، شتر سواری و اسکی در کویر را هم تجربه کنید. بهترین زمان سفر به کویر مصر، نیمه دوم سال است در 6 ماه اول سال هوا به شدت گرم و غیر قابل تحمل خواهد بود.

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب یکی دیگر از زیباترین کویرهای ایران است که در استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. این کویر با ماسه‌های طلایی و پوشش گیاهی خاصی که دارد، همه چشم‌ها را به سمت خود خیره می‌کند.

در تور کویر مرنجاب می‌توانید بازدید از جاذبه‌های دیدنی همچون دریاچه نمک، جزیره سرگردان، کاروانسرای شاه عباسی و چاه دست کن را هم تجربه کنید. درست مانند کویر مصر، بهترین زمان سفر به کویر مرنجاب هم نیمه دوم سال است.

سخن پایانی

اگر قصد مسافرت به هر یک از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد را دارید، می‌توانید با خرید تور نسبت به سفر  اقدام کرده و سفر خاطره‌انگیزی را برای خود و عزیزانتان ترتیب دهید.

کد مطلب: 196971
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *