۴
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۹
منافع و ضررهای برکناری دستجردی برای کاندیداهای ریاست جمهوری

چرا نمی گذارند موضوع برکناری وحید دستجردی کهنه شود؟

موضوع برکناری وحید دستجردی برای برخی کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی فواید و ضررهایی دارد
موضوع برکناری وحید دستجردی برای برخی کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی فواید و ضررهایی دارد

بیش از بیست روز از برکناری مرضیه وحید دستجردی تنها زن کابینه احمدی نژاد – یا همانطوری که احمدی نژاد گفته بود : تنها مرد کابینه – می گذرد اما گویی بخشی از اصولگرایان علاقه دارند تا این موضوع همچنان طراورت و تازگی خود را داشته باشد و در لابلای رفتار و گفتار عجیب و غریبی که از دولتمردان سر می زند ، از یادها نرود .
به گزارش پایگاه خبری فریادگر بدون شک چنین اتفاقاتی می تواند استفاده تبلیغاتی – انتخاباتی خوبی داشته باشد و در حالی که فقط ۵ ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده و هر روز بیش از دیروز از کاندیداهای آماده به خدمت و احساس وظیفه اصولگرایی رونمایی می شود ، دامن زدن به داستان برکناری وحید دستجردی می تواند وزن کاندیداهایی را بالا ببرد و کاندیداهایی را هم از گردونه رقابت حذف کند . به نظر می رسد این تنها علتی است که موجب شده تا همچنان درباره مرضیه وحید دستجردی از طرف رسانه های مختلف اصولگرا خبرسازی شود: یک روز صدا و سیما به سراغ بیمارستان خصوصی خانم وزیر سابق می رود و گزارشی را در اخبار پخش می کند که نمونه اعلای یک آگهی بازرگانی است و روز دیگر سایتها می نویسند که نوبت به خواهر خانم دستجردی رسید و برخی در تلاش هستند تا خانم دکتر "الهه وحیددستجردی" ریاست دانشکده دندانپزشکی نیز از این سمت کناره گیری کند!
از میان کاندیداهای اصولگرا دو نفر از وزیران قبلی احمدی نژاد هستند که سعی وافری دارند تا از نحوه برکناری خود برای طرح خود و جمع آوری رای استفاده کنند . اولین نفر برادر منوچهر متکی است که تا قبل از برکناری عجیب و غریبش در سنگال ، چهره خاصی نبود و فقط یکی از وزیران احمدی نژاد بود که مثل بقیه در کابینه و تحت امر رئیس دولت کار می کرد ، اما برکناری اش از او چهره ای منتقد دولت ساخت ، چند باری با عنوان «یک بنده خدا » وارد کارزار با همکاران سابق شد و طی دو سال اخیر هم سعی کرده خود را به عنوان شخصیتی دارای استقلال نشان دهد که به همین دلیل از دولت حذف شد. نفر دوم هم مصطفی پورمحمدی است که کاندیدایی است که فعالیتهایش مدتها است در مقابل دولت است و بارها به نحوه برکناری

در روزهایی که علی اکبر ولایتی ، محمد باقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل دست به ائتلاف عجیبی زده اند و ادعا می کنند که از بین آنها ، یک نفر کاندیدا می شوند، لاریجانی به روش دیگری سعی در پایان دادن به داستان کاندیداتوری دو رقیب خود دارد
اش و ماجراهای مربوط به آن اشاره کرده و حتی در ماههای اخیر عنوان کرده که احمدی نژاد سه بار قصد داشته که برکنارش کند که دو بار رهبری مانع این کار شده و.... ناگفته پیداست که مانور دادن بر نحوه برکناری مرضیه وحید دستجردی و یادآوری دائمی آن، می تواند برای متکی و پورمحمدی ضرر داشته باشد و یکی از مهمترین جلوه های تبلیغی آنها را کمرنگ و کم تاثیر کند ، به هر حال وحید دستجردی زن است ، به تازگی برکنار شده و علت برکناری اش هم چیزی است که بیش از علت برکناری متکی و پورمحمدی به مردم مربوط است : کمبود دارو و اختصاص ارز دارویی به واردات دسته بیل و غذای سگ و لوازم آرایش!
به این ترتیب یادآوری این برکناری ، مستقیما به تضعیف موقعیت و تبلیغات متکی و پور محمدی می انجامد و حتی می تواند آنها را از گردونه رقابت خارج کند . به این ترتیب این استراتژی به نفع کاندیداهای دیگر اصولگرا که پایگاه سیاسی اجتماعی شان با متکی و پورمحمدی اشتراک دارد ،منجر خواهد شد. در این خصوص می توان به صراحت از علی لاریجانی نام برد که از نظر پایگاه سیاسی، نزدیکی زیادی به پایگاهی که متکی و پورمحمدی برای خود تصور می کنند، دارد .
در روزهایی که علی اکبر ولایتی ، محمد باقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل دست به ائتلاف عجیبی زده اند و ادعا می کنند که از بین آنها ، یک نفر کاندیدا می شوند ، شاید بتوان گفت که لاریجانی به روش دیگری سعی در پایان دادن به داستان کاندیداتوری دو رقیب خود دارد . این موضوع با توجه به اینکه در موضوع برکناری وحید دستجردی ، روزنامه دولت به عضویت وی در ستاد لاریجانی اشاره کرد و سپس ، اطرافیان وزیر بهداشت ، نامه مخالفت وحید دستجردی با استعفای باقر لاریجانی را منتشر کردند. به این ترتیب می توان گفت که یادآوری داستان برکناری وحید دستجردی از دو جهت به نفع علی لاریجانی خواهد بود و او را بیش از پیش به عنوان کاندیدایی که رودرروی دولت احمدی نژاد قرار دارد معرفی خواهد کرد. در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ، کسی که بیش از همه رویاروی دولت احمدی نژاد قرار بگیرد ، شانس انتخاب شدن را دارد و این را علی لاریجانی به خوبی می داند.

کد مطلب: 20062
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *