۳
۶
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۷
وقتی لاریجانی ادبیات احمدی نژاد را زیر سوال برد

بازگشت "بگم بگم" به فضای سیاسی کشور

ادبیات بگم بگم توسط احمدی نژاد در جریان انتخابات ریاست جمهوری 88 در یک مناظره زنده تلویزیونی آغاز شد
ادبیات بگم بگم توسط احمدی نژاد در جریان انتخابات ریاست جمهوری 88 در یک مناظره زنده تلویزیونی آغاز شد

علی لاریجانی با پاسخ صریح به اظهارات محمود احمدی نژاد در مجلس، از او به دلیل زیر پا گذاشتن اخلاق به شدت انتقاد کرد و در پایان به او اجازه صحبت نداد تا با طرح عبارت "بگم بگم" فلاش بکی به انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ زده باشد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، امروز احمدی نژاد به خاطر استیضاح شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مجلس حضور یافته بود تا به درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر که به دلیل حفظ سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مطرح شده بود پاسخ داده و مانع از استیضاح وزیر شود اما شرایط به گونه ای پیش رفت که اکثریت مجلس به احمدی نژاد اعتراض کرد و پس از آنکه احمدی نژاد نوار صوتی مذاکرات فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی را در مجلس پخش کرد و متن اظهارات را قرائت کرد، لاریجانی به شدت علیه احمدی نژاد موضع گیری کرد. لاریجانی پس از شنیدن سخنان احمدی نژاد در مجلس، از احمدی نژاد به خاطر اینکه قانون را رعایت نمی کند و اخلاق را زیر پا گذاشته به شدت انتقاد کرد و با اشاره به جمله معروف "بگم بگم" گفت که با این کارها نمی توان اخلاق و عدالت را در جامعه پیاده کرد. پیش از این در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، احمدی نژاد در مناظره زنده تلویزیونی، سندی در مقابل یکی از کاندیداهای انتخاباتی گرفت و با گفتن جمله "بگم بگم" به تهدید او پرداخت. اکنون پس از بیش از سه سال، بار دیگر احمدی نژاد سندی به صورت نوار در مجلس رو کرد که شامل شرح مذاکرات مرتضوی و فاضل لاریجانی برادر لاریجانی بود که با اعتراض شدید لاریجانی مواجه شد؛ به گونه ای که او از ایجاد ادبیات بگم بگم در فضای سیاسی کشور توسط احمدی نژاد به شدت انتقاد کرد. این برای نخستین بار پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بود که یک مسئول رسمی کشور از ادبیات بگم بگم احمدی نژاد که در مقابل یکی از کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری به کار برده بود انتقاد می کرد. لاریجانی در سخنان خود، موضوعاتی را به احمدی نژاد نسبت داد که در سال ۸۸ توسط کاندیداهای انتخاباتی رقیب احمدی نژاد علیه احمدی نژاد مطرح شده بود. زیر پا گذاشتن اخلاق، عدم صداقت، دروغگویی، پرونده سازی و مسایلی از این دست از جمله انتقاداتی بود که رقبای سیاسی احمدی نژاد در سال ۸۸ نسبت به او وارد می کردند. حال پس از گذشت ۳ سال، این انتقادات از سوی یکی از اصولگرایان نسبت به احمدی نژاد وارد می شود که نشانه ای از صحت ادعاهای رقبای احمدی نژاد در گذشته بود؛ هر چند که این پرسش همچنان بی پاسخ مانده که چرا لاریجانی و سایر اصولگرایان، آن زمان در مقابل اظهارات احمدی نژاد واکنش نشان

احمدی نژاد سندی به صورت نوار در مجلس رو کرد که شامل شرح مذاکرات مرتضوی و فاضل لاریجانی برادر لاریجانی بود که با اعتراض شدید لاریجانی مواجه شد؛ به گونه ای که او از ایجاد ادبیات بگم بگم در فضای سیاسی کشور توسط احمدی نژاد به شدت انتقاد کرد. این برای نخستین بار پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 بود که یک مسئول رسمی کشور از ادبیات بگم بگم احمدی نژاد که در مقابل یکی از کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری به کار برده بود انتقاد می کرد
ندادند و سکوت کردند تا کار به اینجا برسد؟ پیش از این هم احمدی نژاد طی سالهای گذشته بارها از ادبیات مشابه بگم بگم استفاده کرده و از جمله چندین بار وعده داده بود اسامی مفسدان اقتصادی را که در جیب کتش است اعلام کند که البته هیچگاه اعلام نشده بود. اما آیا پاسخی را که امروز لاریجانی در قالب اظهاراتی صریح و انتقادهای سنگین به احمدی نژاد داد می توان پایان ادبیات "بگم بگم" در فضای سیاسی کشور ارزیابی کرد؟
بگم بگم؛ سکانس بعدی
به نظر می رسد آنچه امروز لاریجانی در پاسخ به احمدی نژاد مطرح کرد، نه تنها پایانی بر ادبیات بگم بگم نیست، بلکه آغاز دوباره ای بر افشاگری از سوی طرفین باشد؛ چرا که لاریجانی نیز در سخنان خود در مجلس، از اظهارات داوود احمدی نژاد برادر محمود احمدی نژاد در جلسه ای خصوصی سخن گفت و اتهامات بی سابقه ای را علیه احمدی نژاد و اطرافیانش مطرح کرد از جمله ارتباط با بیگانگان و حتی ارتباط با منافقین که اتهامی سنگین محسوب می شود. لاریجانی تنها به ذکر تیتروار این اتهامات بسنده کرد تا نشان دهد دست مخالفان دولت نیز خالی نیست تا در زمان دیگری این موضوعات را به صورت تفصیلی مطرح کنند. این پیش بینی زمانی قوت می گیرد که به یاد آوریم احمدی نژاد از لاریجانی درخواست زمانی برای پاسخگویی کرد اما لاریجانی با عتاب درخواست او را رد کرد و با گفتن عبارت "به سلامت" در حقیقت احمدی نژاد را از مجلس اخراج کرد و از آنجا که احمدی نژاد فرصتی برای پاسخگویی پیدا نکرد باید منتظر باشیم تا "بگم بگم" های جدیدی را از سوی احمدی نژاد در جهت افشاگری شاهد باشیم؛ چرا که قطعا احمدی نژاد همه آنچه را که به هر طریقی جمع آوری کرده بود رو نکرده است. از سوی دیگر و از آنجا که مخالفان دولت نیز در مقابل او کوتاه نخواهند آمد، باید در انتظار رو شدن اسناد جدیدی از سوی این گروه بر ضد دولتمردان و شخص رییس جمهور و نزدیکان او باشیم. داوود احمدی نژاد در سخنرانی خود در مسجد زین العابدین قم که جمعه شب ایراد شد گام اول را در این بازی برداشت و افشاگریهای جدیدی را علیه دولت و جریان انحرافی مطرح کرد که نشاندهنده عزم جدی مخالفان دولت در انتفاد و افشاگری از دولت است. لاریجانی در پایان اظهارات خود خطاب به احمدی نژاد گفت که مردم شخصیت شما را شناختند که این سخنی سنگین بود که شاید از سوی احمدی نژاد پاسخی یابد. بنابراین باید به انتظار سکانسهای بعدی بازی بگم بگم بمانیم. هرچند که به نظر می رسد دود تداوم چنین مباحثی به چشم مردم می رود و بهتر آن است تا با بازگشت آرامش به فضای سیاسی کشور، مطالبات مردم، پاسخی در خور یابد.

کد مطلب: 21708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حامد
خیلی مطلب خوب و به جایی بود ... خلاصه خود این آقایان دارند پرونده های همدیگر را رو می کنند ...
همایون
خداوند حق است و پشتیبان حق و حقیقت ،
هیچ ظلمی از سوی خداوند قادر و متعال بی پاسخ نمی ماند و امروز رسوایی شیوه ی ناصواب احمدی نژاد پاسخی از سوی خداوند بود . باشد که عبرت گیرند . و چه سخت خواهد بود تاوان افرادی که به خاطر برخی مسائل از احمدی نژاد حمایت کردند و کشور را به این اوضاع نابسامان رساندند.
سيد
Iran, Islamic Republic of
خدا تازه مي فهمم جاي حق نشستي