۳
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۴
بعد از افتتاح دوباره مجتمع پتروشیمی در خوزستان توسط احمدی نژاد

پروژه آب شیرین قم برای سومین بار افتتاح شد

پروژه آب شیرین قم پیش از این دو بار دیگر هم افتتاح شده بود
پروژه آب شیرین قم پیش از این دو بار دیگر هم افتتاح شده بود
سخنان محمود احمدی نژاد در دو سفر استانی اخیرش به خوزستان و قم به حدی تشنج آفرین و اعتراض برانگیز بوده که باعث شده به این موضوع کمتر توجه شود که دولت در این سفرها در حال افتتاح پروژه های تکراری است .
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، اولین اتفاق از این دست ، افتتاح مجتمع پتروشیمی شیمی تکس آریا در اهواز بود که پس از افتتاح و آغاز رسمی آن در پنجم اسفند ماه سال ۱۳۹۱ توسط محمد رضا رحیمی ، دوشنبه گذشته (دوم اردیبهشت) محمود احمدی نژاد برای بار دوم این مجتمع پتروشیمی را در بندر ماهشهر افتتاح کرد! این در حالی بود که نه تنها پروژه افتتاحی توسط احمدی نژاد تکراری بود ، بلکه مصوبات استانی هیات دولت نیز تکرار مصوبات سابق بود که این موضوع مورد اعتراض نمایندگان مجلس حاضر در جلسه قرار گرفت .
سید شریف حسینی نماینده اهواز در این باره توضیح داد :« در جلسه دوم اردیبهشت هیات دولت در استان خوزستان و به ریاست محمد رضا رحیمی، یکی از نمایندگان این استان به یکی از مصوبات دولت معترض شد و گفت این مورد در گذشته هم تصویب شده ، به جای مصوبات جدید یا تکراری ، بهتر است مصوبات گذشته را اجرا کنید. به دنبال اعتراض این نماینده، ‌‌رحیمی معاون ‌از این نماینده خواست که ابتدا نوبت گرفته و سپس صحبت کند. نمایندگان استان خوزستان وقتی که احساس کردند که نسبت به آنان توهین شده، جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند . نوع مصوباتی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این شائبه را بیش از پیش ایجاد کرد که سفر هیات دولت به این استان یک سفر تبلیغاتی و انتخاباتی بوده است و مصوبات مطرح شده در این جلسه فرمایشی و تنها برای تایید مصوبات استانی قبلی بود بدون اینکه هیچ پروژه عمرانی جدیدی را برای این جلسه آماده کرده باشند».
از خوزستان تا قم
بعد از سفر خوزستان ، بلافاصله احمدی نژاد به قم رفت تا « طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به قم» را بهره برداری کند و این در حالی بود که این طرح دو بار دیگر افتتاح و یک بار هم برای آن جشن گرفته شده بود!
اولین افتتاح این پروژه که به پروژه آب شیرین قم معروف شده است ، در اردیبهشت سال ۱۳۹۰ برگزار شد . افتتاح این پروژه مصادف با روزهایی شد که احمدی نژاد به دنبال عزل وزیر اطلاعات و بازگشت وی ، به خانه نشینی ۱۱ روزه رفته بود و به همین دلیل ، سفر احمدی نژاد به قم منتفی شد اما استاندار وقت قم این پروژه را در همان روزها افتتاح کرد . با این حال یک ماه بعد از آن ، در خرداد ماه ۱۳۹۰ محمود احمدی نژاد بدون آنکه به شهر قم و دیدار علما یا مردم برود ، به محل افتتاح پروژه رفت و یکبار دیگر آن را افتتاح کرد . شهریور ماه ۹۱ نیز جشن پایان حفر تونل ۳۶ کیلومتری طرح انتقال آب به قم با حضور وزیر نیرو و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد اما با همه این تفاصیل ، این پروژه یکبار دیگر در سوم اردیبهشت ۹۲ توسط احمدی نژاد افتتاح شد!
چنین رفتاری ، البته به شکلی دیگر ، در انتخابات سال ۱۳۸۸ هم رخ داده بود . در آن سال بسیاری به این موضوع انتقاد داشتند که پروژه هایی که هنوز کامل نشده در آستانه انتخابات افتتاح می شود . نمونه معروف چنین رفتارهایی ، راه آهن شيراز- اصفهان بود که دو هفته قبل از انتخابات ۸۸ افتتاح شد و به اعتراضات هم وقعی نهاده نشد . جالب اینجا بود که دو سال پس از آن ، در خرداد ۹۰ ، از طرف وزارت راه اعلام شد که۸۵ درصد کارهاي اين پروژه به انجام رسيده و قرار است دو ماه ديگر دوباره افتتاح شود!
به نظر می رسد هر چه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیکتر شویم رفتارهایی از این دست ، به همراه اظهارات تنش آفرین شدت بیشتری خواهد گرفت تا دولتمردان بتوانند از آن به سود کاندیدای خود استفاده کنند؛ اما باید منتظر نشست و دید آیا در سال جاری برخلاف سال ۱۳۸۸ ، این گونه رفتارهای دولت از طرف رسانه هایی چون رسانه ملی افشا می شود و همتی برای جلوگیری از این گونه رفتارهای ناپسند وجود دارد؟!
کد مطلب: 28289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *