۱
۲
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
حامی دیروز احمدی نژاد، 9 خطای روشی و بینشی او را برشمرد

آقای حداد عادل؛ چرا تازه امروز یادتان افتاده است؟

آقای حداد عادل؛ چرا تازه امروز یادتان افتاده است؟
غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس هفتم که به دلیل حمایتهای فراوانش از دولت محمود احمدی نژاد به عنوان رییس مجلس حامی دولت شناخته می شود، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به یاد انتقاد از احمدی نژاد افتاده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، حداد عادل یکی از اعضای ائتلاف سه نفره با حضور ولایتی و قالیباف است که ابتدا قرار بود تنها یکی از آنها کاندیدا شود اما امروز هر سه اعلام می کنند که تا پایان در عرصه حضور دارند. حداد عادل که نیاز به حمایت مردم دارد، بهترین راه پیش رو را انتقاد از دولت احمدی نژاد یافته؛ هر چند که انتقاد از احمدی نژاد دیگر هزینه ندارد و حجم اشتباهات دولت به حدی افزایش یافته که همگان به انتقاد از آن می پردازند. اما جالب اینجاست که آقای حداد عادل که در مجلس همواره حامی احمدی نژاد بود و حتی ریاست مجلس نهم را هم به دلیل حمایت بی چون و چرا از دولت که انتقاد برخی اصولگرایان را هم موجب شده بود با مخالفت آنها از دست داد، حالا به فکر انتقاد از دولتی افتاده که همواره از آن حمایت می کرد. حداد عادل گفته: احمدی‌نژاد از نظر اجرایی پرکار بود و قدرت اجرایی قوی‌ای داشت اما نگاه واقع‌بینانه‌ای به قدرت و مدیریت کشور نداشت.
وی سپس ۹ خطای روشی و بینشی احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم را برشمرد اما توضیح نداد چرا زمانی که این خطاها را می دید سکوت کرد و چرا حالا که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم یادش افتاده از دولت انتقاد کند. مروری بر اظهارات حداد عادل در مورد ۹ خطای روشی و بینشی احمدی نژاد، این پرسش را بیش از هر زمان دیگری در ذهن ایجاد می کند که آقای حداد عادل چرا در همان زمان که این خطاها را می دید سخن نگفت و در مورد اشتباهات بینشی و روشی مهمی همچون زاویه داشتن با رهبری نظام سکوت کرد؟ حداد عادل گفته: در آمیختن گفتمان معنوی و غیبی با مسائل حکومتی یکی از اشتباهات بزرگ احمدی‌نژاد بود. نمونه آن هم مصاحبه اخیر ملک‌زاده است که گفته است من از امام زمان حکم دارم. وی بی اعتنایی به قانون را یکی دیگر از خطاهای احمدی‌‌نژاد برشمرد و گفت: در ۳ سالی که من رئیس مجلس بودم، احمدی‌نژاد به هیچ یک از قانون‌هایی که تصویب می‌شد، عمل نمی‌کرد. نمونه آن قانون کنکور بود که چند روز مانده بود به کنکور اما هنوز توسط احمدی‌نژاد ابلاغ نشده بود. بی اعتنایی به تخصص و دانش نیز از دیگر خطاهای احمدی‌نژاد بود و هر‌چه که خود به فکر و ذهنش می‌رسید، فکر می‌کرد همان درست است. وی زاویه داشتن با رهبری بخصوص در مسائل فرهنگی را از دیگر خطاهای دولت نام برد و گفت: احمدی‌نژاد مدعی بود که باید دولت سیاستگذار فرهنگی باشد و این یکی از مسائلی بود که دولت را به بیراهه برد. حداد‌عادل اداره کشور بر اساس تضاد را از دیگر ویژگی‌های منفی دولت احمدی‌نژاد برشمرد و خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد متاسفانه در این ۸ سال میان دولت با دیگر نهادهای کشور تضاد ایجاد کرده و یکی از تضادهای دائمی آن با مجمع تشخیص مصلحت بوده است. وی بازی سیاسی با اقتصاد را از دیگر خطاهای احمدی‌نژاد دانست و گفت: احمدی‌نژاد می‌داند که ۵ برابر کردن یارانه‌ها اقتصاد کشور را نابود می‌کند ولی برای کسب قدرت و رای مردم حاضر است با اقتصاد بازی سیاسی کند و برای رسیدن به پیروزی شعار ۵ برابر کردن یارانه‌ها را‌ می‌دهد. حداد‌عادل افزود: از دیگر خطاهای احمدی‌نژاد سپردن کارها به یک باند خاص است در حالی که ایشان در اوایل دولتش شعار می‌داد ‌من دشمن احزاب و مطالبه‌گری گروه‌های سیاسی هستم اما الان نهادهای بزرگ اقتصادی مانند شستا را به دست جوانان بی‌تجربه موافق خود می‌دهد. وی عدم ثبات مدیریت‌، از دست رفتن اعتماد جامعه به عقلانی بودن تصمیم‌گیری‌های دولت و همچنین روش‌های غلط برای نشان دادن مردمی بودن دولت را از دیگر خطاهای احمدی‌‌نژاد برشمرد و خاطرنشان کرد: کشور باید به دست کسی بیفتد که بینش و جهان‌بینی درستی داشته باشد بنابراین در اجرا هم نیازمند تجربه هستیم. من وقتی مجموعه کج‌روی‌ها را نگاه می‌کنم، آمدم و خودم را عرضه کردم.
آقای حداد عادل! واقعا دست مریزاد که این همه خطاها را دیدید و دم برنیاوردید تا در آستانه انتخابات سخن بگویید. به راستی چگونه انتظار دارید با این همه مماشات و تلاش برای پوشاندن اشتباهات، مردم به شما اعتماد کنند؟
کد مطلب: 30766
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاندیدای محبوب و مردمی دکتر عارف