۲
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۴
چرا حدادعادل در فیلم تبلیغاتی خود از واژه فتنه استفاده نکرد؟

تغییر تاکتیک اصولگرایان در آستانه انتخابات

تغییر تاکتیک اصولگرایان در آستانه انتخابات
وقتي پاي انتخابات وسط مي آيد مردم نيز مهم مي‌شوند. همين مهم شدن مردم باعث مي‌شود برخي سازشان را به گونه‌ ديگري كوك كنند. يعني اگر تا قبل از انتخابات برخلاف ميل مردم ساز مي‌زدند امروز به شكلي ساز مي‌زنند كه همرنگ جماعت باشند، چون مي‌دانند ناهماهنگي با مردم آن هم در اين روزهاي مهم و سرنوشت‌ساز تبعات بدي به همراه دارد و هرچه ساخته‌اند را پنبه مي‌كند. پس حداقل در اين يك ماهه طوري سخن مي‌گويند و عمل مي‌كنند به مذاق مردم خوش بيايد تا شايد دل ملت را با خود همراه سازند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در اين ميان به نظر مي‌رسد اصولگرايان به دليل عملكردشان در ۸ سال گذشه نياز بيشتري به چنين رفتاري دارند. اتفاقا اين نياز در عملكرد كانديداهاي پرتعداد جناح راست مشخص بوده و ايشان به گونه اي اظهار نظر نموده وعمل كرده تا القاء نمايند مثل مردم فكر مي‌كنند. در واقع اين افراد سعي كرده‌اند در اين روزها بيشتر از ۸ سال گذشته خود را به مردم نزديك نمايند و بيشتر به ميان آنان بيايند. امروز براي اين كانديداها تورم و گراني بسيار مهم است، امروز براي كانديداها بيكاري جوانان مصيبت بار است، امروز براي اين كانديداها سياست خارجي بايد براساس تنش زدايي باشد نه تقابل، امروز براي اين كانديداها آمار معتادان برعكس ديروز قابل باور و پذيرش است، امروز براي اين كانديداها رشد روز افزون بزهكاري نشان دهنده هشدار است نه سياه نمايي، امروز براي اين كانديداها افزايش طلاق نگران كننده است و كارشناسان اين حوزه صادق هستند.
همچنين امروز براي اين كانديدا يادآوري برخي مسائل نان آوري سياسي ندارد. بنابراين اين آقايان سعي مي‌كنند اين مسائل را زنده نكنند و يا حداقل از بعد ديگري به آن نگاه كنند.يكي از اين موضوعات كه اين روزها به خوبي مصداق دارد حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري ۸۸ است. در روزهاي گذشته به ندرت شده و يا اصلا نشده كانديداهاي اصولگرا در مورد اين وقايع سخن بگويد و يا از لفظ" فتنه ۸۸" استفاده نمايد. اين در حاليست كه اين افراد تا پيش از رسيدن به موسم انتخابات روزي نبود كه در مورد آنچه «فتنه ۸۸» مي‌خوانند سخن نگويند. آيا موضوع «فتنه ۸۸» حل شده يا پرداختن به آن هزينه دارد؟
نكته مبهمي كه بدان اشاره شد در مستند تلويزيوني غلامعلي حدادعادل بسيار هويدا بود. رئيس مجلس هفتم بارها و بارها در سخنراني‌هاي مختلف از لفظ «فتنه ۸۸» استفاده نموده و در همين مورد انتقادات تند و تيزي را به عملكرد اصلاح‌طلبان در اين خصوص داشته است. جالب اين جاست اين كانديداي اصولگرايان در مستند تلويزيوني خود وقتي به وقايع سال ۸۸ مي‌رسد اصلا و ابدا از لفظ «فتنه» استفاده نكرده و حتي در استدلالي عجيب بيان مي‌كند كه سخنان‌اش در ميدان وليعصر در جشن حاميان احمدي‌نژاد در روز ۲۶ خرداد ۸۸ به خاطر احمدي‌نژاد نبوده است! در اين مستند وي بارها نام «خاتمي» را آورد و تاكيد كرد كه رابطه او در زمان رياست مجلس با رئيس جمهور وقت يعني محمد خاتمي براساس رفاقت و دوستي بوده است.
به نظر مي‌رسد حدادعادل و باقي كانديداهاي اصولگرا اين ايام تغيير تاكتيك داده و حداقل در كلام تلاش دارند مثل غالب مردم باشند. آنان به نيكي مي‌دانند ملت چه كساني را محق مي‌داند و حق با كدام طرف است. بنابراين تقلا مي‌كنند همرنگ جماعت شوند تا مبادا آراي منفي‌شان بالا نزد. حال اين پرسش مطرح است آيا اين تغيير تاكتيك راه گشا است؟
کد مطلب: 32769
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *