۱
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱

آقای مصباح! چرا در زمان احمدی نژاد سکوت کرده بودید؟

آیت الله مصباح یزدی در موسسه خود و در جمع دانشجویان از گرانی و تورم انتقاد کرده، اما به این پرسش پاسخ نداده که چرا در زمان دولت قبل از گرانی های افسارگسیخته انتقاد نمی کرد و سکوت کرده بود.
آقای مصباح! چرا در زمان احمدی نژاد سکوت کرده بودید؟
آیت الله مصباح یزدی در موسسه خود و در جمع دانشجویان از گرانی و تورم انتقاد کرده، اما به این پرسش پاسخ نداده که چرا در زمان دولت قبل از گرانی های افسارگسیخته انتقاد نمی کرد و سکوت کرده بود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، آیت الله مصباح یزدی که جدی ترین حامی محمود احمدی نژاد از نخستین روزهای تلاش او برای تصدی مسوولیت ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ بود، از مهمترین عوامل جلب حمایت اصولگرایان رادیکال و طیف های جوان اصولگرایان از احمدی نژاد محسوب می شد. او در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد به طور مرتب به حمایت از او می پرداخت و حتی یک بار در مورد گرانی ها و تورم که در طول دوران هشت ساله دولت قبل همواره سیر صعودی داشت به دولت وقت تذکر نداد. مصباح در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ گفته بود احمدی‌نژاد ذخیره خداوند برای امروز ماست. مصباح پس از پیروزی احمدی نژاد در انتخابات هم این رای آوردن را نتیجه توسل به حضرت ولی‌عصر دانست و حتی در برابر انتقادهای برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری از نحوه تامین هزینه تبلیغات انتخاباتی احمدی‌نژاد گفت که «برخی پول‌هایی قرض کردند تا بتوانند خرج ستادهای احمدی‌نژاد را بدهند.»
هفته‌نامه «پرتو سخن» به صاحب‌امتیازی موسسه امام‌خمینی(ره) در شماره ۲۸۴ مورخه ۸/۴/۸۴ یعنی پنج روز پس از انتخاب احمدی‌نژاد در مطلبی تحت عنوان «درس‌ها و نکته‌هایی از انتخابات در سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در جمع اعضای کانون طلوع مطرح شد» به نقل از مصباح یزدی نوشت: «من در این ۲۶ سال انقلا‌ب سراغ ندارم که طلبه‌ای یک‌میلیون‌تومان قرض کرده باشد - که ماهی ۲۰،۳۰هزارتومان برگرداند - برای اینکه خرج انتخابات بشود. همچنین مواردی که مردم نذرهای عجیب و غریبی کرده‌اند. خانمی را سراغ دارم که برای پیروزی آقای احمدی‌نژاد، نذر کرده ۴۰ زیارت عاشورا، ۴۰ زیارت جامعه کبیره، ۴۰ زیارت آل‌یاسین و ۱۴ ختم قرآن کریم بخواند. چند نفر از خانم‌ها ۱۴۰‌هزار صلوات نذر کردند؛ و چقدر تضرعات، گریه‌ها، زاری‌ها و توسلا‌ت عجیب و غریب تا اینکه یک کسی پیروز شود. در حالی که چندان شناخت و سابقه‌ای از این شخص نداشتند. چطور شد که مردم به این شخص علا‌قه پیدا کردند؟ دیشب یکی از دوستان حاضر در جلسه نقل کرد: قبل از برگزاری مرحله اول انتخابات به محضر یکی از علمای اهواز رسیدم، ایشان گفت نگران نباشید، احمدی‌نژاد رییس‌جمهور می‌شود. ایشان گفته بود که شخصی شب بیست‌‌و‌سوم ماه رمضان در حال احیا، پیش از نیمه‌شب به خواب می‌رود. در خواب به او ندا می‌شود که بلند شو برای احمدی‌نژاد دعا کن، وجود مقدس ولی‌عصر(عج) دارند برای احمدی‌نژاد دعا می‌کنند. می‌گوید من حتی اسم احمدی‌نژاد را نشنیده بودم و اصلا‌ او را نمی‌شناختم!»
هرچند اسفندیار رحیم مشایی و نفوذ او بر شخص احمدی نژاد، انتقاداتی را نسبت به او برانگیخت و بین احمدی نژاد و مصباح فاصله انداخت، اما عامل این جدایی هم تفکرات مشایی بود و مصباح یزدی حتی یکبار هم به خاطر فشارهای اقتصادی وارده به مردم در دولت احمدی نژاد که حاصل افزایش افسارگسیخته تورم تا رقم عجیب ۴۵ درصد، کاهش بیسابقه ارزش پول ملی و سه برابر شدن نرخ ارز، اختلاس ها و فسادهای مالی کلان و ... بود لب به انتقاد باز نکرد.
این سابقه ذهنی است که انتقاد مصباح از تورم و گرانی در دولت کنونی را عجیب جلوه می دهد. چراکه از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تورم همواره سیری نزولی داشته و از ۴۵ درصد به کمتر از ۱۵ درصد رسیده و مسوولان وعده تورم تک رقمی را داده اند. طبیعتا کاهش نرخ تورم به معنای ارزانی کالاها و خدمات نیست، بلکه به مفهوم کاهش سرعت رشد قیمتهاست که برخی منتقدان و مخالفان دولت سعی دارند آن را به گونه ای دیگر جلوه دهند.
مصباح یزدی در سخنان جدید خود گفته : امروز جنس و کالایی می خریم به عنوان مثال ۳ هزار تومان اما این جنس در هفته بعد ۸ هزار تومان می شود، پس چگونه گفته می شود که تورم کاسته و تحریم ها برداشته شده است؛ ان شاء الله که سخن این افراد درست است و عقل ما نمی رسد. این سخنان در حالی مطرح می شود که زمانی که احمدی نژاد در پاسخ به گرانی ها به کنایه گفته بود گوجه فرنگی در نزدیکی خانه ما ارزان است، آیت الله مصباح و همفکرانش سکوت کرده بودند و سالهای بعد هم که گرانی ها روند افسارگسیخته ای یافت و درآمدهای افسانه ای نفت تاثیر مثبتی در زندگی مردم نگذاشت به سکوت خود ادامه دادند.
کد مطلب: 47861
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *