۱
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۴
بررسی ماجرای پیامک تهدید آمیز به خبرنگاران

هشدار: شما تحت نظر هستید

«خبرنگارها بدترین شغل دنیا را دارند!» این نتیجه یک سال تحقیق است. موسسه ارزشیابی کریر کست آمریکا که سال های در رابطه با انواع و اقسام مشاغل در ینگه دنیا فعالیت می کند به تازگی لیست بلند بالایی منتشر کرده که در آن خبرنگاری بدترین شغل دنیا معرفی شده. استرس و فشار روحی که روزنامه نگاران تحمل می کنند در مقابل درآمد اندکی که دارند باعث می شود این شغل یکی از سخت ترین مشاغل دنیا شود.
هشدار: شما تحت نظر هستید

«خبرنگارها بدترین شغل دنیا را دارند!» این نتیجه یک سال تحقیق است. موسسه ارزشیابی کریر کست آمریکا که سال های در رابطه با انواع و اقسام مشاغل در ینگه دنیا فعالیت می کند به تازگی لیست بلند بالایی منتشر کرده که در آن خبرنگاری بدترین شغل دنیا معرفی شده. استرس و فشار روحی که روزنامه نگاران تحمل می کنند در مقابل درآمد اندکی که دارند باعث می شود این شغل یکی از سخت ترین مشاغل دنیا شود.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، حال با تمام این تفاسیر در هفته اخیر پیامکی تهدید آمیز به خبرنگاران سیاسی ایران فرستاده می شود که هیچ نهادی حاضر نمی شود مسولیت آن را به عهده بگیرد. متن پیامک با کلمه تهدید آمیز و رعب آور هشدار شروع می شود.

«هشدار:

هرگونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال های امن و سایر وسایل ارتباطی عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است. ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامک به منزله آخرین هشدار امنیتی است»

اما هیچ نهادی تا کنون مسوولیت این ماجرار را به عهده نگرفته است و همین مساله صدای اهالی بهارستان را درآورده ست.

محمد علی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس و مدیر مسئول روزنامه ابتکار در واکنش به ارسال «پیامی هشدار آمیز به برخی از خبرنگاران» با اظهار بی اطلاعی از آن گفت: وزارت ارشاد مسئول است و باید طی حکمی به شورای مرکزی فضای مجازی درخواست پیگیری کند

 

وکیلی در ادامه گفت وگو با برنا افزود: این مسئله باید به شکل جدی و قانونی برای مشخص شدن مرجع صدور پیام پیگیری شود که آیا این پیام دستور قضایی داشته است یا خیر؟ شخصی بوده است یا امنیتی؟ و اگر شخصی بوده است در جهت دستگیری فرد متخلف اقدام صورت گیرد و اگر از سوی مرجع امنیتی بوده است دلایل مشخص ارائه شود

 

اما علی مطهری نماینده جنجالی مجلس نهم و دهم واکنش تندتری نشان داده است و وعده پیگیری ماجرا را از طریق مجلس داده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از وزارت اطلاعات و پلیس فتا خواست منشاء پیامکهای تهدید آمیز ارسالی به برخی خبرنگاران را مشخص کنند.

علی مطهری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ارسال پیامک‌های تهدید آمیز به برخی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای گفت: هیات نظارت بر مطبوعات نهاد متولی رسانه‌هاست و سایر نهادها حق دخالت در این حوزه را ندارند ؛ بنابراین موارد این چنینی باید از طریق هیات نظارت به مطبوعات اعلام شود.

وی افزود:‌ ارسال چنین پیامک‌هایی موجب ایجاد نگرانی در اهالی رسانه شده و لذا پلیس فتا و وزارت اطلاعات باید به سرعت منشاء این پیامک‌ها را روشن کنند و نتیجه را به اطلاع مردم و رسانه‌ها برسانند و خاطی یا خاطیان به قوه‌قضاییه معرفی شوند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:‌ معنی ندارد که پیامک‌های تهدیدآمیز به شکل مشکوک برای اهالی رسانه ارسال شود بلکه چنین اقداماتی باید به طور آشکار از سوی مرجع قانونی مشخص انجام شود.

نایب رئیس مجلس در پایان گفت که در صورت لزوم این موضوع در مجلس  پیگیری خواهد شد.

 الیاس حضرتی نیز که خود از اهالی رسانه است در رابطه با پیامک تهدید آمیز به خبرنگاران  اظهار کرد: پیامک گسترده به روزنامه‌نگاران و ادبیات به کار رفته در آن مصداق اتهام‌زنی است و دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید طرح شکایت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع ارسال پیامک تهدیدآمیز به تعدادی از روزنامه‌نگاران، گفت: من به طور جدی و رسمی از وزیر اطلاعات و پلیس فتا طی نامه یا تذکری در جلسه علنی خواهم خواست تا این موضوع را پیگیری و عوامل آن را مورد پیگرد قرار دهند چرا که اتهام‌زنی به اصحاب رسانه و نسبت دادن فعالیت با جریان‌های معاند به آنها اتفاق کم‌اهمیتی نیست.

وی افزود: در شرایط خاص کشور عده‌ای در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال ایجاد نگرانی و تشویش در جامعه و برهم زدن فضای آرام کشور هستند که شاید برخی دستاوردها را زیر سوال ببرند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد، تأکید کرد: دنبال کردن منافعی غیر از منافع ملی از سوی هر جریانی محکوم است و این پیامک‌ها که با چند شماره مشخص و با در دست داشتن اطلاعات روزنامه‌نگاران ارسال شده هم به دنبال همین هدف است که موجب نگرانی خاطر اهالی فرهنگ شده و بی‌شک باید با آن برخورد جدی شود و اگر از سوی مراجع ذی‌صلاح این اتفاق نیفتد حتماً جمعی از روزنامه‌نگاران علیه عوامل این اتفاقات طرح دعوا می‌کنند.

 

کد مطلب: 57840
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *