۱
سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۹
فعالیتهای تخریبی دلواپسان علیه دولت همچنان ادامه دارد

تحریف زنجیره ای سخنان روحانی

پس از آنکه کارخانه دروغ پردازی دلواپسان، مدتی خط تولیدش را تغییر داد و به ایجاد شایعات، پیرامون حضور یک جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته ای پرداخت، روز سه شنبه بار دیگر تولید دروغ پردازی و افتراسازی درباره فیش های حقوقی برخی مدیران دولتی را از سر گرفت. گویی که محصولاتش پیرامون فیش های حقوقی، مشتریان بیشتری در پی داشته تا تولیداتش درباره حضور جاسوسی در تیم مذاکره کننده هسته ای!
تحریف زنجیره ای سخنان روحانی
پس از آنکه کارخانه دروغ پردازی دلواپسان، مدتی خط تولیدش را تغییر داد و به ایجاد شایعات، پیرامون حضور یک جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته ای پرداخت، روز سه شنبه بار دیگر تولید دروغ پردازی و افتراسازی درباره فیش های حقوقی برخی مدیران دولتی را از سر گرفت. گویی که محصولاتش پیرامون فیش های حقوقی، مشتریان بیشتری در پی داشته تا تولیداتش درباره حضور جاسوسی در تیم مذاکره کننده هسته ای!
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، ماده اولیه تولیدات روز سه شنبه این کمپانیِ بهتان زنی به دولت یازدهم و سخنان رئیس جمهوری در اختتامیه جشنواره شهید رجایی مبنی بر « مبارزه با فساد با بگیر و ببند حل نمی شود» بود. در نهایت هم محصولی که پس از اضافه کردن افزودنی های لازم به اظهارات رئیس جمهوری از دل این کارخانه بیرون آمد« مخالفت رئیس جمهوری با برخورد تنبیهی و قهری با گیرندگان حقوق های نامتعارف» بود!
قلب زنجیره ای سخنان حسن روحانی!
حسن روحانی در مراسم اختتامیه جشنواره شهید روحانی به تغذیه دلواپسان پرداخت و زمانی که بیان کرد:« اگر می خواهیم با فساد مبارزه کنیم که بزرگترین وظیفه ما است نباید تصور کنیم با بگیر و ببند حل می شود و اگر کسی جایی حقوق غیرعادلانه گرفته است، فکر نکنیم باید در قوه قضائیه صف درست کنیم و چوب و شلاق بیاوریم! اول از چوبه‌‌دار شروع می‌کنیم بعد پایین می‌آییم درحالیکه باید قانون را درست کنیم» موجب شد تا چرخ کمپانی دروغ سازی دلواپسان پس از چند روز تعطیلی و کسادی، بار دیگر بچرخد و خط تولید تخریب دولت با حربه فیش های حقوقی را از سر گیرد چراکه نخستین روز پس از انتشار این اظهارات، رسانه های منتقد دولت زنجیروار دست به تحریف و قلب سخنان رئیس جمهوری زدند. یکی از این نشریات که تریبون شهرداری تهران است و این روزها خیل عظیم مفاسد روی داده در سازمان متبوعش در رسانه ها منتشر می شود و واکنش های زیادی نیز در پی داشته تیتر نخست خود را اینگونه نوشته است که :« گلایه رئیس جمهور از برخورد قضایی با مدیران نجومی» . نشریه بعدی متعلق به فردی است که خود را سردار قلم می پندارد و از بیان هرگونه توهین و افترایی به اصلاح طلبان ابایی ندارد، او تیتر یک خود را به « مخالفت دولت با تعقیب قضایی مدیران نجومی!» اختصاص داده است. روزنامه بعدی اما توسط یکی از یاران رئیس دولت های نهم و دهم اداره می شود که توانست با تیتر «خبر مرگش» برای خود شهرتی دست و پا کند. او به سخنان روحانی نیز تیتری دو کلمه ای اختصاص داده است:« حقوق بان». این تیتر در نگاه اول تداعی کننده یکی از اقدامات صورت گرفته توسط حسن روحانی یعنی نگاهبانی و پاسداری از حقوق مردم، به اذهان است. هر چند مدیر جوان احمدی نژادی این روزنامه نظر دیگری در این باره دارد.
نکته جالب توجه آنجایی است که رسانه ها در زمانی که خاک کشور تبدیل به زمین های بایر برای روییدن علف های هرز فساد شد، مهر سکوت بر لبانشان کوبیدند اما در مواجهه با فیش های حقوقی برخی مدیران دولت یازدهم که پیشنه اش به دولت گذشته بازمی گردد، هولوکاست رسانه ای به راه انداخته اند و در پی آنند تا به مردم بقبولانند که روحانی هم همچون محمود احمدی نژاد ،رئیس جمهوری متبوع آنها، کابینه اش برایش حکم خط قرمز را دارد و به دنبال تبرئه مدیرانش است و قرار نیست اقدامی محکم و قاطع در راستای مبارزه با گیرندگان حقوق های نجومی صورت دهد. این درحالی است که بدون تحلیل هم می توان دریافت که روحانی بر این باور است که برای مبارزه با فساد اقتصادی برخورد های تنبیهی تنها راهکار نیست!
مبارزه قاطعانه روحانی
پس از افشای فیش های حقوقی نامتعارف برخی مدیران دولتی، حسن روحانی و دولتمردانش کمر بر میان بستند و برای مبارزه و جلوگیری از این اقدامات فراقانونی همت گماردند. رئیس جمهوری ابتدا اسحاق جهانگیری معاون اولش را در سمت ریاست کمیته ویژه بررسی حقوق های نامتعارف منصوب کرد و طی بیانیه ای 9 بندی خطاب به مردم اظهار داشت که با کسی عهد اخوت نبسته است و مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن ادامه می دهد. در راستای این سخنانش 13 گیرنده حقوق های نامتعارف از کار معزول شدند. جهانگیری هم که مامور پیگیری این حقوق ها بود در گزارشی مبسوط و مفصل عنوان کرد که این حقوق ها ریشه در دولت گذشته داشته و همچون بیماری ویروسی به این دولت و بسیاری از دستگاه های نظام نیز سرایت کرده است. دست آخر هم سایر قوا به کمک دولت برای مبارزه با این پدیده شتافتند. از همین روی مبرهن است که این شانتاژ رسانه ای منتقدین دولت مبنی بر مخالفت روحانی با تعقیب قضایی مدیران حقوق های نجومی چیزی نیست جز فراری رو به جلو.
برخورد قهری به تنهایی کافی نیست
جان کلام روحانی مخالفت با برخوردهای تنبیهی نیست بلکه او بر این باور است که اینگونه واکنش ها منجر به ریشه کن شدن فساد از جامعه ایران نمی شود. از همین روی پر واضح است که تیر انتقادات این دلواپسان زنجیره ای فحوای کلام روحانی را نشانه نرفته و بهره گیری از این اظهارات رئیس جمهوری توسط آنها تنها استمساک به دستاویزی برای سرکوب و تخریب دولت بوده است اما حتی اگر با در نظر گرفتن اندک احتمالی مبنی بر اینکه آنها تنها راه حل سوزاندن بنیاد فساد در کشور را چوب، چماغ، شلاغ و در نهایت چوبه دار می دانند، باید خاطر نشان کرد که این استراتژی آن ها هیچ گاه نتیجه ای در پی نداشته است . چراکه اگر اینگونه بود طبق آمار سالانه سازمان شفافیت بین المللی، ایران در میان 180 کشور مورد بررسی بر پله ی 131 نمی ایستاد. اگر چوب ، چماق و چوبه دار یارای مبارزه ریشه ای با فساد اقتصادی را داشت پس از اعدام مفسدان اقتصادی چون امیر منصور آریا، بیم اینگونه برخوردهای قهری و تنبیهی مفسدان اقتصادی را از انجام هر گونه فسادی منصرف می ساخت. البته که اینگونه راهکارها در جای خود مثمر ثمر واقع شده و تاثیرات خود را بر جامعه گذاشته اند اما هیچ گاه موفق به خشکاندن ریشه های فساد در این مرز و بوم نشده اند.
گزارش : مریم علیزاده منصوری
کد مطلب: 60491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *