۱
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۹
پیگیری پرونده «نرگس کلباسی» نتیجه می‌دهد

امید به نجات دختر ایران در هند

پرونده سازی علیه نرگس کلباسی در هند با #HELPNARGES، واکنش حدود 25 هزار ایرانی در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.
امید به نجات دختر ایران در هند
پرونده سازی علیه نرگس کلباسی در هند با #HELPNARGES، واکنش حدود 25 هزار ایرانی در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، نرگس کلباسی، دختری تنها از ایران است که شش سال در تنهایی، بی‌خبری و سکوت، در میان کوهستان‌های روستایی هندوستان برای کودکان نابینا مادری کرده است. او که تا دیروز سنگینی اعدام را روی گردن خویش احساس می‌کرد ، امروز باور نمی‌کند که یکباره با موجی از همراهی و حمایت هموطنان و مقامات کشورش روبه رو شده است.
نرگس کلباسی اشتری، دختر 29 ساله متولد اصفهان،کار داوطلبانه برای کمک به فقرا و کودکان بی سرپرست و بویژه کودکان نابینا را 6سال پیش آغاز کرده بود اما به دلیل کارشکنی‌ها و فساد اداری دچار مشکل شد. نرگس در اوایل حتی برای این که به عنوان یک خارجی با مخالفت روستاییان برای تاسیس خیریه روبه‌رو نشود، مدتی خود را آفتاب سوخته کرده و به قیافه هندی درآورده است تا بتواند اجازه فعالیت در منطقه را بگیرد.
براساس برخی شایعات در حاشیه دادگاه پرونده‌سازی علیه نرگس کلباسی عده‌ای تلاش کرده‌اند با سنگ‌اندازی مانع از ادامه بنیاد خیریه تحت سرپرستی وی در شهر رایاگادا شوند تا از این طریق بتوانند کمک‌های بین المللی را برای خود مصادره کنند.
اصل ماجرای اخیر نرگس این است که در یکی از گردش‌هایی که بچه‌های خیریه‌اش را همراه با والدینشان برده است، در یک حادثه یکی از بچه‌ها غرق می‌‌شود. اما پس از چند ماه والدین آن کودک به واسطه اغوای دیگران با اتهام قتل، از نرگس شکایت می‌کنند و داستان گرفتاری دخترایرانی در هند آغاز می‌شود.
«حسن نوریان» ، سرکنسول ایران می‌گوید که بنا به دستور مستقیم «غلامرضاانصاری» سفیر جمهوری اسلامی‌در هند مسئول پیگیری پرونده نرگس کلباسی شده و روز گذشته همراه با دختر ایرانی برای دفاع در مقابل اتهامات ساختگی در دادگاه شهررایگادا حضور یافته است.
سرکنسول ایران در جنوب هند در تشریح فضای دادگاه شهررایگادا می‌گوید که منطقه اوریسا از مناطق محروم هند است و متاسفانه دیدگاه خوبی نسبت به فعالیت‌های بشردوستانه نرگس کلباسی وجود نداشته و همین مسئله در شکل گیری پرونده وی سنگینی می‌کرده است.
نوریان تصریح می‌کند که پس از پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی‌در دهلی نو و حضور سرکنسول ایران در دادگاه با ارائه مدارک پرونده و احراز حمایت هموطنان از نرگس کلباسی روند دادگاه به نحو مطلوبی تغییر کرد. مقامات محلی و قاضی دادگاه در دیدارهایی که داشته اند تاکید کردند که ضمن رعایت موازین حقوقی پرونده دخترایرانی در هند ظرف یک ماه آینده مخدومه خواهد شد و امیدهای زیادی به حصول نتیجه وجود دارد.
عملیات نجات نرگس کلباسی نشان می‌دهد که حضور پرشمار ایرانیان به عنوان ابزار دیپلماسی رسانه ای در دست سرکنسول ایران در دادگاه هندی توانست حداقل جان یک شهروند را از مرگ حتمی‌نجات دهد. نرگس کلباسی اگرچه تا دیروز در هند احساس تنهایی می‌کرد اما امروز ایرانیان بسیاری را در کنار خود می‌بیند و برای فعالیت‌های بشردوستانه خود اهداف جدیدی را تعریف خواهد کرد.
گزارش : علی ودایع
کد مطلب: 61810
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *