۰
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۹
واکنشها به قرائت گزارش شهردار در رابطه با حادثه پلاسکو در مجلس

دریغ از یک عذرخواهی!

امروز روز پرتنشی برای مجلسیان بود. محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و رحمانی فضلی وزیر کشور به مجلس آمده بود تا گزارشهای خود درباره حادثه پلاسکو را قرائت کنند. اما اتفاق عجیبی رخ داد. وقتی قالیباف با اعتماد به نفسی مثلا زدنی در حال قرائت گزارشش بود صداهای اعتراض از جمع مجلسیان بلند و کسی با صدای بلند به شهردار تشر می زد که «دروغ نگو»! اتفاقی که باعث شد برای لحظاتی، قالیباف سکوت کند.
دریغ از یک عذرخواهی!
امروز روز پرتنشی برای مجلسیان بود. محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و رحمانی فضلی وزیر کشور به مجلس آمده بود تا گزارشهای خود درباره حادثه پلاسکو را قرائت کنند. اما اتفاق عجیبی رخ داد. وقتی قالیباف با اعتماد به نفسی مثلا زدنی در حال قرائت گزارشش بود صداهای اعتراض از جمع مجلسیان بلند و کسی با صدای بلند به شهردار تشر می زد که «دروغ نگو»! اتفاقی که باعث شد برای لحظاتی، قالیباف سکوت کند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس، در میان قرائت گزارش قالیباف درباره حادثه پلاسکو، وقتی به این بخش از سخنان شهردار در خصوص حضور نیروهای آتش نشان تنها 2.5 دقیقه بعد از آتش سوزی ساختمان پلاسکو رسید، ناگهان فریاد زد «دروغ نگو.» این فریاد نماینده رشت منجر به توقف قرائت گزارش ازسوی قالیباف شد. اما داستان به گفتن همین جمله ختم نشد. این نماینده مجلس در ادامه صحبت هایش گفت: «چیزی که می‌گویید با آنچه وزیر کشور گفت تفاوت دارد. یا شما دروغ میگویی یا وزیر. اگر وزیر دروغ گفته باید با او برخورد شود و اگر تو دروغ میگویی هم همچنین.» این مسئله باعث شد مهردادلاهوتی نمایکده لنگرود با عجله خود را به جعفرزاده برساند تا مانع از ادامه صحبتش شود. همچنین نادر قاضی پور نیز خطاب به نماینده رشت با صدای بلند گفت: بنشین سرجایت. اما او مجددا فریاد زد زمان پیش بینی شده برای آقای شهردار به پایان رسیده است و خواستار اتمام سخنان شهردار شد. همچنین موسوی لارگانی با فریادهای خود نسبت به اظهارات جعفرزاده معترض شد و خواستار ادامه سخنان شهردار شد در مقابل برخی دیگر از نمایندگان نیز به طرفداری از جعفرزاده پرداختند. نهایتا شهردار تهران پس از 35 دقیقه سخنان خود را در رابطه با حادثه پلاسکو جمع بندی کرد. لحظه ای بعد بهروز نعمتی نیز خود را به قائله رساند و با صدای بلند خطاب به نماینده رشت گفت: چرا فریاد میزنی. بنشین. مگر اینجا جای فریاد زدن است. این درحالی بود که پس از آنکه چند نماینده به دلیل این برخورد نعمتی با او صحبت کرده تا جلویش را بگیرند، این نماینده عضو فراکسیون مستقلین ولایی به همکارانش چشمک زد. چشمکی که یادآور چشمک معروف او در جلسه کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم بود. همان چشمکی که موجبات معروفیت نعمتی و امکان حضورش در لیست امید پایتخت را فراهم کرد. با این حال این پایان ماجرا نبود. لحظه ای بعد کمال دهقانی، سیدفرید موسوی و پروانه مافی از اعضای فراکسیون امید نیز خود را به این قائله رساندند و از جعفرزاده حمایت کردند. پروانه مافی خطاب به نعمتی گفت: چه کارش دارید؟! بگذارید حرفش را بزند! فرید موسوی هم در ادامه به آرامی به یکی از نمایندگان گفت: این گزارش صحیح نیست و دروغ می‌گوید.
عذرخواهی از مردم در گزارش شهردار تهران درباره حادثه پلاسکو مغفول ماند
اما آنچه باعث اعتراض بیشتر می شود این است که شهردار در گزارش خود، ذره ای از مردم عذرخواهی نکرد. رئیس مجمع نمایندگان استان تهران نیز با انتقاد از گزارش شهردار تهران درصحن علنی، گفت: عذرخواهی از مردم اصل مهمی بود که در گزارش حادثه پلاسکو شهرداری تهران به آن پرداخته نشد. محمدرضا عارف در حاشیه نشست دیروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در توضیح گزارش شهردار تهران در صحن علنی پیرامون حادثه پلاسکو، گفت: مسئولان باید از مردم عذرخواهی کنند، عذرخواهی اصل مهمی است که متاسفانه هنوز در برنامه‌های ما به آن پرداخته نمی‌شود. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عذرخواهی یکی از بندهای گزارش مجمع نمایندگان تهران بود، تصریح کرد: عذرخواهی از مردم که همراهی خوبی در ساماندهی این حادثه داشتند در گزارش شهردار تهران مطرح نشد. رئیس مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه گویا برخی بزرگتر از آن هستند که عذرخواهی کنند، گفت: از ابتدای وقوع حادثه پلاسکو تاکید شد تا با نگاه سیاسی به این موضوع پرداخته نشود و هم اکنون هم با توجه به مشکلات مطرح و گزارش‌ شهردار تهران که در صحن اعلام شد بهترین کار سکوت است که باید پیشه خود قرار دهیم.
قالیباف در جلسه دیروز حتی یک عذرخواهی نکرد
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از گزارش شهردار تهران در جلسه دیروز مجلس و عذرخواهی نکردن او از وقوع حادثه پلاسکو انتقاد کرد. سهیلا جلودارزاده در حاشیه جلسه علنی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: من می خواهم داد بزنم، سه سال پیش در آتش‌سوزی در خیابان جمهوری، دو زن جان باختند و آتش نشانی گفت تجهیزات و نردبان نداشتیم. در جریان حادثه پلاسکو نیز به دلیل همین ضعف تخصص، آنقدر آب به ساختمان بستند که پلاسکو فروریخت. او با بیان اینکه هم اکنون آتش نشانان نیز از رییس آتش نشانی ناراحت هستند افزود: رییس آتش نشانی بازنشسته نظامی است و هیچ تخصصی ندارد، چرا این مسائل را در مجلس مطرح نکردند؟ جلودارزاده با بیان این که قالیباف در جلسه امروز حتی یک عذرخواهی نکرد، ادامه داد: اگر همان سه سال پیش به بی‌کفایتی مدیر آتش نشانی توجه می‌شد، امروز این وضع پیش نمی‌آمد، روی آتش آب ریختن هنر نیست، بلکه باید یک فرد متخصص و باتجربه مسئولیت آتش نشانی را برعهده بگیرد که بتواند نیروهای خود را تربیت کند. او تصریح کرد: این موضوع که بودجه آتش نشانی برای خرید تجهیزات بی‌کیفیت هدر رفته، نکته‌ای است که مورد بی توجهی قرار گرفته است. این موضوع که تمام بودجه را صرف نردبان‌ها و تجهیزاتی می کنند که در نهایت کار نمی‌کنند، بی‌فایده است، اگر شهرداری تهران بودجه ندارد، پس چگونه این همه فرهنگسرا در سطح شهر می سازد. نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: هنگامی که برای بازدید به ایستگاه های آتش نشانی‌ می‌رویم، می گویند مشکلی ندارند و این نشان می‌دهد که مشکل اصلی در مدیریت آتش نشانی و شهرداری است.
کد مطلب: 66338
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *