۱
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶
درباره نماینده اهواز و فریادش بر سر معصومه ابتکار

آقای ساری! هورالعظیم چه زمانی خشک شد؟

پنج شنبه هفته گذشته، آقای روحانی به همراه برخی از وزرا و معاونانش برای بررسی میدانی آخرین وضعیت استان در پی شدت گرفتن گرد و غبار و ریزگرد ها به خوزستان سفر کردند. در خلال این سفر، علاوه بر بازدید از کانون های بحرانی ریزگردها و همچنین افتتاح و بهره برداری از چندین پروژه، عصر همان روز و در محل استانداری خوزستان نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری استان برگزار شد.
آقای ساری! هورالعظیم چه زمانی خشک شد؟
پنج شنبه هفته گذشته، آقای روحانی به همراه برخی از وزرا و معاونانش برای بررسی میدانی آخرین وضعیت استان در پی شدت گرفتن گرد و غبار و ریزگرد ها به خوزستان سفر کردند. در خلال این سفر، علاوه بر بازدید از کانون های بحرانی ریزگردها و همچنین افتتاح و بهره برداری از چندین پروژه، عصر همان روز و در محل استانداری خوزستان نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری استان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست یکی از سخنرانان این نشست بود که در سخنانش به آبگیری تالاب‌ها در خوزستان اشاره کرد و گفت: در سال 92 متاسفانه به دلیل سیاست‌های نادرست، تالاب هورالعظیم به طور کامل خشک شده بود و الان با هماهنگی وزارت نیرو و نفت، آب بر روی تالاب هورالعظیم باز شده، اکنون این تالاب 70 درصد آبگیری شده و مردم در آن مشغول ماهیگیری هستند.
در پایان سخنان ابتکار، علی ساری یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون که از طریق «لیست امید» به مجلس شورای اسلامی راه یافته بود از جای خود برخاست و با صدای بلند خطاب به ابتکار فریاد زد: لطفا دروغ نگویید – کجای هورالعظیم آب دارد که ما نمی ‌دانیم؟
اتفاق پیش آمده و تامل و تحلیل چگونگی راه یافتن آقای علی ساری به مجلس شورای اسلامی، صاحب این نوشتار را به ذکر نکاتی چند با مخاطبان خود وا داشته است:
1- بر همگان آشکار است، علی ساری راه یافتن خود به مجلس شورای اسلامی و تکیه زدن به صندلی سبز بهارستان را مدیون لیست امید است. همان لیستی که نتیجه ائتلاف گسترده اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بوده است. بی شک اگر حمایت این ائتلاف از ایشان نبود، پای آقای ساری تا نزدیک بهارستان و مجلس شورای اسلامی هم نمی رسید. البته نه تنها ایشان، بلکه سایر نمایندگان حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه، راهیابی خود را مدیون لیست امید هستند و شایسته است که این موضوع را هرگز فراموش نکنند و به عقبه سیاسی-اجتماعی خود پشت نکنند.
2- در تاریخ سیاسی خوزستان کم نبوده اند، نمایندگانی که با سر دادن شعارهای آتشین در نطق های پیش از دستور خود و مصاحبه های تند و جنجالی می خواستند خود را به عنوان یگانه ناجی مردم معرفی کنند. حرکات پوپولیستی و عوام فریبانه که نتیجه ای، جز آنچه از اوضاع و احوال امروز استان می بینید، نداشته است. مصداق رفتار بعضی از نمایندگان تاریخ ادوار خوزستان که چنین خط و مشی را دنبال می کردند و می کنند، یک بیت از غزلیات شعر حافظ است که میفرماید:
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند / چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
آقای ساری بداند، دوران اسطوره ها به سر آمده است و شهروندان حوزه انتخابیه ایشان و استان خوزستان به دنبال حل مشکل هستند و دیگر حنایِ این تاکتیک های تبلیغاتی و پوپولیستی برای مردم رنگی نخواهد داشت.

3- آقای ساری، مگر مطلع نیستید که گرد وغبار مهمان سالیان دور مردم خوزستان است و زاییده سیاست های اشتباه در مدیریت منابع آب و ... دولت های قبل بوده است؟ مگر مطلع نیستید، سند چپاول و مرگ هورالعظیم چه زمانی امضا شد؟ زمانی که کمیسیون اقتصادی دولت قبل، مقرر کرد 7 هزار و 520 هکتار از اراضی ملی هورالعظیم را برای عملیات حفاری به مدت 5 سال در اختیار وزارت نفت قرار دهد که پس از قطعیت استخراج نفت، بهره برداری از محل هر یک از چاه های استخراج نفت با شعاع 250متر از نقطه استخراج به مدت 30 سال به وزارت نفت واگذار شود، کجا بودید؟ مگر مطلع نیستید، سند خشک کردن اراضی فوق در دوران صدارت آقای رستم قاسمی بر وزارت نفت بین شرکت نفت و گاز پرشیا و متن، امضا شد؟
آقای ساری، فریادهای عصرِ پنج شنبه شما اشتباه بر سر خانمِ ابتکار فرود آمدند و باید به عرض تاسف به شما بگویم: "وِرد خوب آورده ای / لیک سوراخِ دعا گم کرده ای"
4-- آقای ساری، در زمان امضا نمودن سند نابودی هورالعظیم و خشکاندن آن، رییسِ وقتِ خوزستانیِ سازمان حفاظت محیط زیست حتی یک بار به خوزستان نیامد و به قراردادی که در میدان نفتی "یاران شمالی" منعقد شد، اعتراضی نکرد. او سکوت کرد، تا شاهد نابودی تالاب های سرزمین مادریِ خود باشد. اما در دولت آقای روحانی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، برای نهمین بار بود که به خوزستان سفر می کرد. خانم ابتکار که شما برسر او فریاد زدید و او را دروغگو خطاب کردید، در اوایل کار دولت تدبیر و امید به دلیل نداشتن پیوست زیست محیطی پروژه فوق، آن را پلمپ کرد تا از تخریب آنچه از هور العظیم مانده جلوگیری کند. آقای ساری! مگر مطلع نیستید، با پیگیری خانم ابتکار 70 درصد هورالعظیم آبگیری شده است؟
5- جناب آقای ساری، راهبردِ لیست امید پرهیز از هر گونه افراط و تفریط و حرکت بر محور عقلانیت و تعادل رفتاری و گفتاری است. راهبردی که با تکیه بر همدلی، عقلانیت و پرهیز از هرگونه هیجانات رفتاری و گفتاری می کوشد، منافع مردم را محقق سازد. حال که به مددِ دستِ غیب، شما در لیست امید قرار گرفتی و به مجلس شورای اسلامی راه یافتی، شایسته است بر چنین مرام و مسلکی استوار بمانی و به عهد پیشینِ خود پایبند .آقای ساری! ناگهان چقدر زود، دیر می شود!
مهرداد کیانی
کد مطلب: 67156
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *