۱
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۵
رسانه های اصولگرا به دولت می تازند

توپ پر تخریب چی های جریان راست

تخریب ها علیه دولت تمامی ندارد. با نزدیک شدن به انتخابات روز به روز به تعداد این تخریب چی ها اضافه می شود.
توپ پر تخریب چی های جریان راست
تخریب ها علیه دولت تمامی ندارد. با نزدیک شدن به انتخابات روز به روز به تعداد این تخریب چی ها اضافه می شود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، روز یکشنبه در یک اقدام هماهنگ روزنامه های اصولگرا به حسن روحانی و دولت او تاختند. روزنامه کیهان حسین شریعتمداری چهار سال است که حتی یک شماره هم تخریب دولت را کنار نگذاشته است حالا در نزدیکی انتخابات دیگر تنها نیست و ارگان های انتخاباتی قالیباف به کمک او آمده اند. اگر در گذشته رسانه هایی مانند فارس و تسنیم سعی در بزرگ نمایی ضعف های دولت روحانی داشتند امروز رسانه های آقای شهردار هم برای تخریب دولت بسیج شده اند. هفته گذشته بود که قالیباف اعلام کرد قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد اما تاکید کرد که «تمام تلاشم را در جهت کمک به پیروزی گزینه مطلوب در انتخابات ریاست جمهوری بکار خواهم گرفت.»
حالا به نظر می رسد که فعلا تمام تلاش سرهنگ صرف تخریب دولت از طریق خرید رسانه های کاغذی و مجازی شده است اما سرهنگ یک نکته را جا انداخته است؛ دولت به تخریب ها عادت دارد.
کینه ای که قالیباف از روحانی به دل دارد مربوط به مناظرات انتخاباتی سال 92 است. در آن زمان قالیباف تصور می کرد قدرت را به دست آورده است تا این که بحث به ماجرای کوی دانشگاه و اقدام گاز انبری قالیباف کشیده شد پس از شرح آن اتفاق، قالیباف تمام تلاش خود را کرد که ورق را به نفع خود برگرداند اما کار از کار گذشته بود و حسن روحانی سکان دار یازدهمین دولت پس از انقلاب شد. از همان زمان رسانه های اصولگرا تخریب دولت را شروع کردند و در مقابل، تیم رسانه ای دولت سکوت کرد تا جایی که مرحوم آیت الله هاشمی در مصاحبه ای تاکید کرد: «همیشه آنچه به آقای روحانی گفتیم و الان هم می‌گوییم. مساله تیم رسانه‌ای ایشان است. آقای روحانی تیم رسانه‌ای ضعیفی دارد که کارهایش نمود لازم را پیدا نمی‌کند.» با این وجود تیم رسانه ای دولت تغییری نکرد اما طرف دیگر ماجرا اتاق فکری علیه دولت تشکیل داد.
خرداد سال گذشته بود که محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت از وجود اتاق های فکری علیه دولت صحبت کرد که با انگیزه سیاسی تشکیل شده است و هر شنبه تعیین می‌کند که چه اتفاقی باید تا کل هفته رخ بدهد.» حال با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این اتاق های فکر به بار نشسته است و از دل هر جلسه یک نشریه و یک سایت خبری بیرون آمده است.
اخیرا مجید انصاری نیز به این مساله اشاره کرده است. معاون حقوقی رئیس‌جمهور در همین رابطه می گوید: در دوران پس از انقلاب اسلامی، کمتر دولتی با این حجم از فشارها و هجمه‌ها چه در عرصه خارجی و چه در داخل مواجه بوده است. انصاری می
با این که روزنامه صبح نو تمام همت خود را صرف تخریب روحانی و دولتش کرده است اما زیاده خواهی قالیباف باعث شده است که در ایام انتخابات روزنامه افکار را هم به سمت خود بکشاند و از این توپخانه هم به سمت دولت روحانی شلیک کند. اوضاع در فضای مجازی هم به همین صورت است و اصولگرایان با توپ پر به میدان آمده اند، اخیرا روزنامه آرمان از شغل ارزانی پرده برداشته است که این روزها در فضای مجازی رواج دارد. تخریب چی های جریان راست در فضای مجازی با ساختن عکس نوشته هایی در جهت تخریب دولت پول دریافت می کنند
گوید: دولت یازدهم بخصوص طی دوره ۱۸ ماهه که درگیر مذاکرات هسته ای بود در کنار این مسئولیت سخت و سنگین، از یکسو تحت فشار دشمنان خارجی و از سوی دیگر با فشار و تخریب داخلی مواجه بود.
حجت الاسلام انصاری گفت: امروز تعداد زیادی رسانه و سایت در فضای مجازی با پول بیت المال با هدایت کانونهایی خاص، شبانه روز علیه دولت فعالیت می کنند. به عنوان مثال در موضوع حقوقهای نجومی دولت به محض اطلاع، همه اقدامات لازم را برای برخورد با مساله و رفع خلاهای قانونی با هدف جلوگیری از تکرار آن انجام داد، اما عده ای که هنوز در فضای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ باقی مانده اند، همچنان این موضوع را دستمایه تخریب و هجمه علیه دولت قرار می دهند.
معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در موضوعات مختلف برخوردها با دولت به همین شکل است، گفت: فکر می کنم تنها دولتی که در کل دنیا شبکه مستقل ندارد، این دولت باشد. کاش از ۲۲ شبکه تلویزیونی سراسری فقط یک شبکه در اختیار دولت بود تا اقدامات و دستاوردهایش را تشریح کند.»
اگرچه اصولگرایان صدا و سیما را در اختیار دارند اما در ایام انتخابات دست به خرید و انتشار رسانه های کاغذی هم می زنند. روزنامه صبح نو، ارگان انتخاباتی قالیباف از اواسط سال گذشته شروع به انتشار کرد و از شماره اول خود تنها یک هدف را دنبال می کرد؛ تخریب دولت. به همین دلیل در بسیاری از شماره ها، این روزنامه اخلاق را هم فدای هدف خود کرد و صرفا به تخریب دولت پرداخت.
با این که صبح نو تمام همت خود را صرف تخریب روحانی و دولتش کرده است اما زیاده خواهی قالیباف باعث شده است که در ایام انتخابات روزنامه افکار را هم به سمت خود بکشاند و از این توپخانه هم به سمت دولت روحانی شلیک کند.
اوضاع در فضای مجازی هم به همین صورت است و اصولگرایان با توپ پر به میدان آمده اند، اخیرا روزنامه آرمان از شغل ارزانی پرده برداشته است که این روزها در فضای مجازی رواج دارد. تخریب چی های جریان راست در فضای مجازی با ساختن عکس نوشته هایی در جهت تخریب دولت پول دریافت می کنند. «آرمان» در این رابطه می نویسد: «روش کار آنها چنین است که وعده یا جمله‌ای از سخنرانی رئیس‌جمهور را مدنظر قرار می‌دهند، مثلا اگر در مورد کارگران باشد، تصویر کارگری را پیدا می‌کنند که فقر و مشکلات دیگر او مشخص باشد؛ سپس جمله روحانی را بر روی آن عکس می‌گذارند و در انتها کنایه‌ای هم می‌زنند. جالب آنجاست که مشخص نیست این عکس برای چه زمانی و در دوران ریاست جمهوری چه شخصیتی بوده است؛ آنچه برای آنها اهمیت دارد، این است که هر چه تصاویر فلاکت‌بارتر باشد بهتر است».
گزارش : هاشم هاشمیان
کد مطلب: 68176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *