۰
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۶

خط و نشان پوتین در روز پیروزی ارتش سرخ

امروز در روسیه روز پیروزی «День Победы» بود. هفتاد و دو سال پیش در چنین تاریخی آلمان نازی شکست خورد و از آن زمان، 9 می‌در روسیه به احترام 26 میلیون و 600 هزار نیروی ارتش سرخ جشن‌هایی برگزار می‌شود و یگان‌های نظامی‌این کشور در میدان سرخ رژه می‌روند.
خط و نشان پوتین در روز پیروزی ارتش سرخ
امروز در روسیه روز پیروزی «День Победы» بود. هفتاد و دو سال پیش در چنین تاریخی آلمان نازی شکست خورد و از آن زمان، 9 می‌در روسیه به احترام 26 میلیون و 600 هزار نیروی ارتش سرخ جشن‌هایی برگزار می‌شود و یگان‌های نظامی‌این کشور در میدان سرخ رژه می‌روند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، براساس سنت، سران و مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی، کهنه سربازان و نیروهای مردمی‌شریک جنگ در سراسر روسیه و بسیاری از کشورهای مستقل برآمده از فروپاشی شوروی در این آئین‌ها شرکت می‌کنند که اصلی ترین آن در میدان سرخ مسکو مقابل کاخ کرملین با ویژگی قدرت نمایی نظامی‌و تدافعی است.
گرامیداشت قربانیان زن و مرد نظامی‌و غیرنظامی‌و نیروهای داوطلب مردمی‌در این جنگ با همراه داشتن تصاویر آنها و همچنین پرچم‌های قرمز داس و چکش دوران شوروی از جمله اصلی ترین جلوه‌های همراهی مردم به ویژه نسل قدیمی‌همراه جوانان و نوجوانان است.
از سوی دیگر برای دیروز (سه‌شنبه) مانند سال‌های گذشته نیز نمایش پیشرفته ترین جنگ افزارهای روسیه در حضور ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری این کشور در چارچوب مراسم گرامیداشت هفتادو دومین سالگرد پیروزی در جنگ دوم جهانی تدارک دیده شده بود.
نمایش سامانه‌های موشکی با بردهای مختلف از جمله دوربرد یا قاره پیما، میان برد و پدافندی، تانک آرماتا یا هیولای متحرک به عنوان تازه‌ترین دستاورد صنعت نظامی‌این کشور برای نبردهای سنگین زمینی و خودروهای زرهی از جمله جنگ افزارهایی است که در این مراسم به نمایش در آمد.همزمان آسمان مسکو شاهد قدرت نمایی هواپیماها و بالگردهای نظامی‌‌روسیه بود.
رجز خوانی پوتین
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی روز پیروزی خطاب به سربازان نیروهای مسلح کشورش گفت: ما همواره از روسیه محافظت خواهیم کرد همانطور که شما به عنوان سربازان پیروزی این کار را انجام دادید. ما سنت‌های میهن پرستی، و خدمت وفادارانه به سرزمینمان را تقویت خواهیم کرد. درس‌های جنگ‌های گذشته ما را مجبور ساختند که هوشیار باشیم و نیروهای مسلح روسیه آماده دفع هر گونه حمله بالقوه هستند.
پوتین در سخنرانی خود خاطر نشان کرد، اتحاد جماهیر شوروی بیشترین شایستگی را در شکست آلمان نازی در سال ۱۹۴۵ از خود نشان داد و این که ناامنی‌های دنیای امروز روسیه را ملزم به تقویت ارتش خود می‌کند.
او تصریح کرد: در درجه اول باید گفت که به این دلیل جلوی تراژدی عظیم جنگ جهانی دوم گرفته نشد چون ایدئولوژی جنایتکارانه برتری نژادی اجازه بروز پیدا کرد؛ چون کشورهای سردمدار جهان دچار تفرقه شدند.
رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: این خود زندگی است که به ما لزوم تقویت استحکامات دفاعی کشور را دیکته می‌کند.
پوتین همچنین افزود: امروز سربازان روسیه همچنین آماده هر گونه جانفشانی برای کشور و مردم خود هستند.
وی گفت: ما احساس خویشاوندی با نسل قهرمانان و فاتحان را داریم. من به این نسل رو می‌کنم و می‌گویم: ما هرگز شما را شرمنده نخواهیم کرد. سربازان امروز روسیه مثل سربازان همه دوران‌های این کشور شجاعت و قهرمانی خود را نشان داده و آماده انجام هر گونه اقدام شجاعانه و هر گونه فداکاری برای سعادت مردم و سرزمینشان هستند.
پوتین خاطر نشان کرد: یک چنین سربازانی بودند که در میدان سرخ شهر مسکو حضور یافتند و کشور به آنها افتخار می‌کند.
گزارش : علی ودایع
کد مطلب: 69718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *