۰
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
استراتژی سکوت دوران پساانتخابات

قالیباف همچنان پاسخگوی عملکرد شهرداری نیست

علیرغم نزدیک شدن به روزهای پایانی شورای شهر چهارم و حضور محمد باقر قالیباف در راس شهرداری، همچنان بحث های ناتمام و عدم شفافیت های مشهودی در خصوص عملکرد شهرداری باقی مانده و هنوز که هنوز است شهردار تهران پاسخ گوی سوالات نمایندگان مردم نیست.
قالیباف همچنان پاسخگوی عملکرد شهرداری نیست
علیرغم نزدیک شدن به روزهای پایانی شورای شهر چهارم و حضور محمد باقر قالیباف در راس شهرداری، همچنان بحث های ناتمام و عدم شفافیت های مشهودی در خصوص عملکرد شهرداری باقی مانده و هنوز که هنوز است شهردار تهران پاسخ گوی سوالات نمایندگان مردم نیست.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، با تعیین تکلیف مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه، مشخص شد که در پایتخت کشور ترکیب شورای شهر بعدی چگونه است و بر همین منوال از همان روز قطعی شدن تغییر شهردار تهران پس از دوازده سال برای همه روشن شد. با این حال، محمد باقر قالیباف که پس از اتلاف سرمایه های زیاد در سودای ریاست جمهوری و کنار رفتن از عرصه رقابت پیش از شنیدن نه سه باره مردم، حالا دو هفته ای می شود که از حضور در مجامع رسمی و رسانه ای خود داری می کند، هنوز که هنوز است پاسخ گوی سوالات نمایندگان شورای شهر نیست.
در آخرین جلسه برگزار شده شورا، بسیاری از نطق ها به نامعلوم بودن روند استخدامات شهرداری در سال های اخیر اختصاص یافت. احمد مسجد جامعی که چندی پیش بزرگترین مشکل شهردار آینده را پرداخت حقوق دانسته بود، در این جلسه پیرامون استخدام نیرو در شهردار ی تهران گفت: «استخدام‌هایی که با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کشور و بر اساس برنامه و بودجه مصوب شورا باشد بلا مانع است، اما در مورد استخدام 4200 نفر در شرکت بهره‌برداری مترو که مورد خطاب گزارش سازمان بازرسی کشور بوده و موارد مشابه باید تامل کرد تا تصمیمات صحیحی اتخاذ شود.» وی با بیان این نکته که استخدام های جدید در شهرداری تهران اگر با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی و بر اساس پیش بینی برنامه و بودجه مصوب شورا باشد بلامانع است، به تخلفات شهرداری در استخدامات خود اشاره کرده و تصریح کرد: «با توجه به زمان اندک باقی‌مانده تا پایان این دوره مدیریت شهری لازم است از اقدامات شبه انگیزی که منجر به افزایش بار مالی در مدیریت آینده می‌شود و تعهدات ناخواسته ایجاد می‌کند پرهیز کنیم. به خصوص که گفته می‌شوددر روند بخش‌هایی از استخدام‌های جدید، بی نظمی هایی وجود دارد که، بیش از آنکه مبنا بر معیارها و ضوابط قانونی باشد، ملاک‌های غیر شفاف دیگری در دستور قرار گرفته و طبعا چنین برداشت‌هایی به ذهن متبادر می شود.»
از سوی دیگر محمد سالاری دیگر نماینده شورای شهر نیز با انتقاد از عدم شفافیت قالیباف در برخودر با مسایل گوناگون از جمله جذب نیرو در شهرداری اظهار کرد: «خبرهای گوناگونی پیرامون جذب نیرو از سوی شهرداری تهران شنیده می شود. فارغ از صحت و سقم این اخبار شهرداری تهران می بایست هر چه سریعتر در این زمینه شفاف سازی کند.» همچنین رحمت الله حافظی در ادامه اشاره به عدم پاسخ گویی های همیشگی قالیباف و مجموعه تحت مدیریتش، با بیان اینکه در بهمن‌ ماه سال گذشته تذکری مکتوب به شهردار داده‌ام که هنوز پاسخ آن را دریافت نکرده‌ام، گفت: تذکر من در مورد عدم تخصیص دو درصد عوارض ایمنی و آتش‌نشانی در سال‌های 92 تا 95 بود که بی‌پاسخ مانده است.
از طرف دیگر هنوز سرنوشت بسیاری از پرونده های دیگر شهرداری که طبق قانون و به خواست نمایندگان شورا، کاندیدای همیشه بازنده رقابت های ریاست جمهوری که سعی داشت احمدی نژادوار موج جدیدی از بی اخلاقی و طبقه بندی را به جامعه وارد کند مشخص نشده است. بدون شک دوره آتی شهرداری و شورای شهر تهران، سخت ترین و پرفشار ترین دوره های این دو نهاد در تاریخ بعد از انقلاب خواهد بود. مطالبات نمایندگان و چشم های ناظر مردم در انتظار روشن شدن سرنوشت واگذاری غیر قانونی املاک نجومی، بدهی بالغ بر 60 هزار میلیاردی و استخدامات بی رویه در مترو و شهرداری است. قالیباف این روزها سکوت را ترجیح داده و هنوز مشخص نیست که طرح تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری که پس از رایزنی های پشت پرده به بن بست رسیده بود و از نو در شرف راه اندازی بود به کجا می رسد. بدون شک در روزهای پس از انتخاب شهردار جدی و روی کار آمدن رسمی شورای شهر پنجم، بمب های خبری زیادی از تخلفات دوازده ساله مدیری که حاضر به پاسخ گویی نیست خواهیم شنید.
محمد مَهدی حسین نیا
کد مطلب: 71152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *