۱
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۰
قالیباف دوباره حمله به دولت را آغاز کرد

بازنده بی اخلاق

محمد باقر قالیباف بار دیگر ثابت کرد که بازنده خوبی نیست. او روز شنبه در ادعاهایی نادرست باز هم سعی کرد دولت را مسوول معضلات تهران جلوه دهد.
بازنده بی اخلاق
محمد باقر قالیباف بار دیگر ثابت کرد که بازنده خوبی نیست. او روز شنبه در ادعاهایی نادرست باز هم سعی کرد دولت را مسوول معضلات تهران جلوه دهد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، محمد باقر قالیباف شهردار تهران که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بارها با تخریب دولت و ادعای این که رئیس جمهور و معاونش دروغ می گویند نشان داده بود که سیاستمدار اخلاق مداری نیست بازهم در آئین بهره برداری از 22 کیلومتر از خط هفت متروی تهران ادعاهای عجیبی مطرح کرد که نشان داد او نه تنها در رقابت، اخلاق را رعایت نمی کند بلکه بعد از رقابت هم حاضر به برگشت به مسیر اخلاق نیست و ترجیح می دهد بر طبل تخریب بکوبد.
شهردار تهران با حمله دوباره به دولت گفت: «شهر به واسطه مدیریت غلط شما به پل، تونل و تقاطع غیرهمسطح نیاز دارد. مدیریت غلط این افراد موجب شده تا روزانه هزار خودرو جدید وارد شهر شده و به آمار خودروهای درحال تردد اضافه شود و درهمین حال این افراد در انجام وظایف و مسئولیت خود کوتاهی کرده و بار این کم کاری را نیز به گردن شهرداری می اندازند.»
با این تفاسیر به نظر می رسد که قالیباف فراموش کرده است که مدیریت شهر وظیفه اوست. شهردار تهران آنقدر در رویای پاستور بوده که برای سیاست های کلان کشور هم برنامه خاص خودش را ریخته است و بر مبنای آن مدیریت شهری مدنظرش را پیش می برد. قالیباف در حالی تعداد زیاد خودرو را عامل بی سر و سامانی تهران می داند که تعداد وسایل نقلیه موتوری و خودرو شخصی به ازای هر هزار نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقریبا 4 برابر ایران است اما پایتخت های این کشور ها کمتر با مشکلات ترافیکی مثل تهران درگیر هستند. انگار شهردار تهران از معضل کمبود وسایل نقلیه عمومی در پایتخت کشور بی خبر است. ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران که تحت مدیریت محمد باقر قالیباف است آنقدر ناکارآمد عمل می کند که عملا شهروندان تهرانی ترجیح می دهند ساعت ها در ترافیک بمانند تا سوار وسایل نقلیه ای شوند که در اکثر اوقات آنقدر پر است که نمی شود در آن ها تنفس کرد.
شهردار تهران همچنین با بیان اینکه برای کارشناسانی که با اغراض سیاسی قلم می زنند متاسفم گفت: توسعه حمل و نقل عمومی تنها راه حل ایجابی برای رفع چالش های اصلی شهر تهران شامل آلودگی هوا، خاک، آب و آلودگی صوتی است که شهرداری تهران طی سال های گذشته اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده که متاسفانه عده ای آن را نادیده می گیرند.
محمد باقر قالیباف در گذشته هم ثابت کرده بود که تحمل نقد را ندارد. او که در تمام 12 سال دوران مدیریتش در شهردای هیچ گاه کنفرانس خبری برگزار نکرد و حاضر به پاسخگویی به خبرنگاران نبود امروز هم در را در همین پاشنه چرخاند و منتقدینش را کارشناسانی با اغراض سیاسی خواند. او توسعه حمل و نقل را تنها راه حل ایجابی حل بحران های شهر خوانده است اما این تنها یک فرار رو به جلو است چرا که این خود شهردار بوده است که بیشتر بودجه پایتخت را خرج ساخت پل سازی و اتوبان سازی کرده است. اسحاق جهانگیری به درستی او را شهردار سازه خواند.
وی با تاکید بر اینکه شورای شهر پنجم باید به این معضلات شهر تهران به عنوان مهمترین چالش شهر توجه کند افزود: «در سال 85 حمل و نقل عمومی به عنوان اولویت شهرداری تهران تعیین و تصمیم گرفته شد در فاصله 350 متری از درب منزل هریک از شهروندان تهرانی یک ایستگاه حمل و نقل عمومی ایجاد شود. روزی که این حرف زده شد تمام مدیران در برابر من ایستادند که کار نشدنی است، اما مدیریت شهری دست به دست هم داد و این امر را عملی و اجرای کرد.»
به عقیده بسیاری از کارشناسان سیاسی صحبت های قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری پوپولیستی بود، او همین سیاست را 12 سال در شهرداری پیاده کرد و حالا هم که آخرین روزهای مدیریتی او در شهرداری است همین مسیر را پیش گرفته است. وجود یک ایستگاه در نزدیکی خانه هر تهرانی الزاما ارتباطی با مدیریت قالیباف ندارد چرا که بسیاری از تاکسی های تهران به صورت مستقل در محل های گوناگون خط ایجاد کرده اند. از طرف دیگر به صرف وجود ایستگاه اتبوس الزاما برای مردم راحتی ایجاد نمی شود. بسیاری از ایستگاه های اتبوس شهر تهران به علت تردد کم سرویس های اتبوسرانی اکثر اوقات خالی از مسافر هستند.

او در بخشی دیگری از صحبت هایش با اشاره به احداث اتوبان امام علی(ع) ، بزرگراه آزادگان و پل صدر در تهران گفت: هیچ امکانی برای تعریض بزرگراه صدر وجود نداشت و ما پس از 2 سال مطالعه، گزینه ساخت آن را انتخاب کردیم و آنهایی که می گویند برای این پروژه مطالعه ای صورت نگرفته رفتاری سیاسی دارند؛ اگر پل صدرساخته نشده بود امروز امکان حرکت در اتوبان های همت و حکیم وجود نداشت.
قالیباف افزود: از این متعجبم که چطور عده ایی حاضرند ابتدایی ترین موضوعات فنی را نیز برای تامین اهداف سیاسی زیرسئوال ببرند.
این صحبت های قالیباف بیشتر مصرفی برای ایرانیان خارج از تهران دارد چرا که شهروندان تهرانی می دانند پل صدر که خودش همیشه ترافیک دارد معضلی از معضلات آنها کم نکرده است.
صحبت های جدید قالیباف ادامه همان روندی است که او در انتخابات ریاست جمهوری پیش گرفته بود. صحبت هایی کلی و پوپولیستی با ادعاهای نادرست!
کد مطلب: 71355
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *