۰
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
ناکامی های بارسلونا و لیونل مسی همچنان ادامه دارد

بارسلونا در عربستان ممنوع التصویر شد!

بارسلونا در عربستان ممنوع التصویر شد!
کنش کلیدی: عربستان کشور جالب و البته عجیبی است. جدای از حکومت قبیله ای و دور از ابتدایی ترین فاکتورهای حقوق بشری و مردم سالارانه و البته نفی هرگونه آزادی زنان که توانست این کشور را در سازمان ملل به ریاست کمیته حقوق زنان برساند، سیاست های کودکانه این کشور هم در نوع خود جالب توجه است. اختلافات سیاسی میان عربستان و قطر منجر به بروز اختلافات اساسی در تمام سطوح میان دو کشور شد، واکنش های جهانی زیادی را برانگیخت. قطری ها با قدم گذاشتن در اتخاذ سیاست های تقابلی، سعی کردند در مواضع خود تغییرات استراتژیک دهند به سمت کشورهایی چرخش کنند که پیشتر گمان نمی رفت در این روزها و آن هم با این سرعت چنین رویدادهای دیپلماتیکی روی دهد. عربستان نیز با اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی سعی دارد قطر را در تنگنا قرار دهد.
واکنش کلیدی: با این حال حکومت آل سعود، پس از جدال های سیاسی پیش آمده با قطر، احساس کرد با صرف تحریم های سیاسی و اقتصادی کلاسیک به جایی نمی رسد. به همین خاطر سعی کرد مبانی تازه ای در تحریم اقتصادی خلق کند. عربستان رسما پوشیدن لباس تیم فوتبال بارسلونا را به دلیل اسپانسر قطری این تیم در این کشور ممنوع و اعلام کرد افرادی که لباس این تیم را بر تن کنند ۱۳۵ هزار پوند (در برخی منابع از واحد یورو استفاده شده است) جریمه و ۱۵ سال زندانی خواهد شد. رویدادی که بدون شک تا به امروز نه در میادین ورزشی سابقه داشته و نه در رویدادهای سیاسی به این نکات توجه می شود. البته داعش نیز سال گذشته پوشیدن پیراهن تیم هایی نظیر رئال مادرید، بارسلونا و منچستریونایتد را به بهانه نماد بودن این باشگاه ها برای حکومت های غربی ممنوع اعلام کرده بود. با این حال، عربستان با چنین رویکردی به وضوح بیشتر از داعش می تواند مضحکه مجامع بین المللی باشد.
خاطره کلیدی: خاطره ای که نداریم؛ منتهای مراتب بعضا پیش آمد کرده است که روزنامه یا رسانه ای در کشوری از کشورهای دنیا، با هنرمندی، ورزشکاری یا شخصیتی گفت و گو کرده و بعد از آن به خاطر عقاید شخصی یا فعالیت های حاشیه ای آن سوژه مورد گفت و گو توبیخ شده است. یا اصلا گفت و گو هم، گاهی همدردی کرده است و ماجرا به شکل دیگری برداشت شده است. کلا خاطره ای در این مورد نداریم. عربستان کار بی معنایی کرده است و قطعا با این تصمیم فشار زیادی روی قطر وجود دارد!
کد مطلب: 71356
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *