۰
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۵
کتاب جنجالی«آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» منتشر شد

صف آمریکایی‌ها برای رسوایی ترامپ

«دونالدترامپ» به منفورترین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده در پایان نخستین سال حضور در کاخ سفید تبدیل شده است. او چشم انداز خوبی را پیش روی خود نمی‌بیند زیرا سالی که نکوست از ژانویه اش پیداست.
صف آمریکایی‌ها برای رسوایی ترامپ
«دونالدترامپ» به منفورترین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده در پایان نخستین سال حضور در کاخ سفید تبدیل شده است. او چشم انداز خوبی را پیش روی خود نمی‌بیند زیرا سالی که نکوست از ژانویه اش پیداست.
به گزارش آسوشیتدپرس،امروز(جمعه)، مردم در کتابفروشي‌هاي پايتخت آمريکا صف کشيدند و بي صبرانه منتظر خريد کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» نوشته «مايکل وولف» درباره اولين سال رياست جمهوري ترامپ، شدند. شرکت انتشاراتي «هنري هولت» که ناشر اين کتاب است، اعلام کرد، به علت تقاضاي بي سابقه ي مردم براي خريد اين کتاب، ما تاريخ انتشار چاپ اول اين کتاب را چهار روز جلو انداختيم و آن را در 5 ژانويه در کتابفروشي‌هاي پايتخت براي فروش به عموم، عرضه کرديم.
این کتاب جنجالی به عنوان قسمتی از پازل چهره چندش آور رئیس جمهوری آمریکا است. «دونالدترامپ» که پایش در رسوایی «راشاگیت» و «دستمالی کردن زنان» گیر است حالا با اتهام «عدم تعادل روانی» و افشای خصوصی ترین مسائل است.

گیر دموکرات‌ها به سلامت روانی ترامپ
57 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که حدود 30 درصد از این حزب است پیشنهاد داده‌اند تا قانونی تصویب شود که یک کمیسیون ویژه تشکیل شود تا در مورد صلاحیت ریاست جمهوری تحقیق کند تا تشخیص دهد که آیا رئیس جمهور از لحاظ روانی و یا جسمی‌از انجام فعالیت‌های خود ناتوان است یا خیر؟
به موازات این درخواست،ده‌ها نماینده کنگره آمریکا که اکثرا دموکرات بودند برای بررسی سلامت روحی دونالد ترامپ در دسامبر گذشته به یک استاد روانپزشکی در دانشگاه یال مراجعه کردند. استاد باندی لی که کتابی به عنوان «حال خطرناک دونالد ترامپ» نوشته است.

افشاگری آتش و خشم
 حالا در کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» چه مطالبی فاش شده است که ترامپ با عصبانیت و خشم گفته است که نویسنده کتاب صحبت نکرده و به او اجازه دسترسی به کاخ سفید را هم نداده و نویسنده از منابعی که وجود ندارد دروغ پردازی کرده است.
در این کتاب ترامپ به عنوان شخصی توصیف شده که ثبات روحی روانی ندارد و همچنین از شایستگی برای ریاست جمهوری برخوردار نیست.همچنین وکلا در حال بررسی مطرح کردن ادعای تهمت علیه نویسنده و ناشر هستند.
گفته شده که این کتاب بر مبنای بیش از ۲۰۰ مصاحبه نوشته شده اما بخش‌هایی از کتاب که پیش از انتشار عمومی‌در دسترس قرار گرفت.بنا به گزارش بی بی سی،حتی اگر نیمی‌از آنچه در کتاب آمده درست باشد، تصویری بسیار انتقادی از یک رئیس‌جمهوری پارانوئید و کاخ سفید آشفته ارائه می‌دهد. در این کتاب گفته شده «دونالد ترامپ هرگز نمی‌خواست رئیس‌جمهور شود» و درباره ی ضلع غربی کاخ سفید هم می‌نویسد: «شرایطی پر هرج و مرج و پر برخورد حاکم است که در آن خیانت و تلافی موج می‌زند.»
اظهارات منتسب به «استیو بنن»، مشاور ارشد ترامپ که سال پیش اخراج شد با واکنش‌های زیادی مواجه شده است. ترامپ واکنش خشمگینانه‌ای نشان داد و گفت بنن با از دست دادن مقامش در کاخ سفید «عقلش را هم از دست داده» است.
در این کتاب نوشته شده، آقای بنن ملاقات تابستان سال ۲۰۱۶ پسر بزرگ آقای ترامپ با نماینده روسیه در برج ترامپ را «خائنانه» توصیف کرده است و باید به پلیس فدرال آمریکا FBI باید گزارش می‌شد.  بنا به گفته استراتژیست اخراجی ترامپ، ایوانکا مدل موهای پدرش را مورد تمسخر قرار می‌داد و در جمع دوستانش فوت و فن آن را توضیح می‌داد.
مایکل وولف، در مقاله‌ای برای نیویورک تایمز که برگرفته از کتابش است، نوشته شب انتخابات وقتی معلوم شد ترامپ احتمالا می‌برد، «ملانیا اشک می‌ریخت و ترامپ گیج و ناباور بود، اما ناگهان تبدیل شد به مردی که معتقد بود «شایسته» ریاست‌جمهوری آمریکاست.»
وولف در جایی دیگر می‌نویسد: «مراسم تحلیف به ترامپ خوش نگذشت. عصبانی بود که ستاره‌های درجه یک حاضر نشده بودند به مراسم بیایند. از محل اقامتش در بلر‌هاوس راضی نبود، و آشکارا با همسرش دعوا کرده بود.» در کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» آمده است که ملانیا ترامپ در آستانه گریه بود.
در بخش دیگری از کتاب آمده که «دونالد ترامپ همیشه پز می‌داده که با همسر دوستانش رابطه جنسی دارد.» وولف به نقل از یکی از دوستان ترامپ می‌نویسد: «سعی می‌کرد همسران دوستانش بقبولاند که همسرش آن آدمی‌که فکر می‌کند نیست و برای این کار، آن زن را به دفتر کارش دعوت می‌کرد تا یواشکی به مکالمه ترامپ و همسر آن مرد گوش بدهد که زن ببیند همسرش چه چیزهایی می‌گوید.» ناگفته نماند که سال گذشته و درجریان انتخابات الکترال هم فایلی صوتی از اظهارات سخیف ترامپ درباره «اندام جنسی زنان» و علاقه وی به «دستمالی کردن زنان» یا حتی «تعرض جنسی» منتشر شده بود.
کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» بیان کرده که ترامپ از کاخ سفید می‌ترسد؛وولف می‌نویسد: «به نظر ترامپ کاخ سفید سرگیجه‌آور و حتی کمی‌ترسناک بود. می‌رفت به اتاق خواب خودش. بعد از دوران کندی، این اولین بار بود که رئیس‌جمهور و همسرش اتاق جدا داشتند. در همان روزهای نخست، دستور داد دو تلویزیون دیگر به جز همان تلویزیونی که در اتاق بود برایش ببرند و یک قفل دیگر هم روی در بگذارند.»
نویسنده کتاب می‌افزاید: «به دلیل اتهامات مطرح شده علیه دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی، ملانیا اصلا دوست نداشت او رییس‌جمهور شود. او خود نیز مایل نبود بانوی اول امریکا شود و از شنیدن خبر پیروزی همسرش در انتخابات غافلگیر شد».

تحقیر ترامپ توسط مرداک
بنا به گزارش بی بی سی، وولف پیش از این کتاب زندگینامه روپرت مرداک، غول رسانه‌ای جهان، را هم نوشته. او در کتاب جدید می‌نویسد: «‌روپرت مرداک قول داده بود به رئیس‌جمهور منتخب سر بزند، اما دیر کرده بود. بعضی مهمان‌ها می‌خواستند بروند، اما ترامپ که دستپاچه شده بود بهشان گفت روپرت در راه است و اضافه کرد که او از «بزرگان» است.» وولف معتقد است رفتار ترامپ طوری بود که انگار نه انگار حالا قدرتمندترین مرد جهان است. گویی هنوز می‌خواست خودش را در دل غول رسانه‌ای جا کند. آن هم غولی که ترامپ را شارلاتان و احمق می‌دانست.»
آن‌طور که در کتاب وولف آمده، احترام ترامپ و مرداک متقابل نبود. در بخشی از کتاب که به گفتگوی تلفنی این دو نفر در مورد دیدار ترامپ با مدیران سیلیکون ولی می‌پردازد، آمده که مرداک معتقد بود وعده بستن مرزها و دیوارکشی بین آمریکا و مکزیک، با وعده آسان گرفتن ویزای کار برای شرکت‌هایی که به این مهاجران نیاز دارند، نمی‌خواند. اما ترامپ نگران به نظر نمی‌رسید و به مرداک گفته بود: «یک کاریش می‌کنیم.» به ادعای وولف، مرداک در حالی که گوشی را می‌گذاشت گفته بود «‌عجب ابلهی است.»

حمایت ترامپ از کودتای بن سلمان
مولف در جای دیگر این کتاب نوشته است: «ترامپ به دوستانش می‌گفت که وی به همراه جارد کوشنر، دامادش  کودتایی را در عربستان مهندسی کردند.»به موجب حکم صادره در 21 ژوئن 2017، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در اقدامی‌بی‌سابقه با کنار زدن برادرهایش، پسرش محمد را به عنوان ولیعهد انتخاب کرد که وی همزمان پست وزارت دفاع را نیز در دست داشت.این حکم  بعد از سفر ترامپ به ریاض در ماه مه 2017 صادر شد که این اولین سفر وی از زمان تصدی کرسی ریاست جمهوری آمریکا در ابتدای سال 2017  به شمار می‌رفت.

میخ کتاب خشم و آتش به تابوت ترامپ
صف کشیدن آمریکایی‌ها برای رسوایی ترامپ نشان می‌دهد که افکارعمومی‌ایالات متحده بیش از هرزمان دیگر نسبت به افتضاحات دونالد ترامپ حساس شده است.
اتهامات سنگین و موازی که علیه ترامپ مطرح است هرکدام برای ساقط شدن یک رئیس جمهوری کافی است. ترامپ علی رغم افت شدید محبوبیت توانسته از غائله جان سالم به در ببرد اما سیاست گذاران پشت پرده واشنگتن در انجمن سرّی جمجه و استخوان در تدارک یک نظم جدید هستند. شاید ترامپ دیوانه آمد تا سیاست‌های کلی آمریکا مورد بازنویسی قرار بگیرد. سقوط ترامپ اتفاقی است که پس از عزل «بنیامین نتانیاهو» در تل آویو عملیاتی خواهد شد.جنبش اعتراضی «شرم» علیه فساددولتی اسرائیل اقدامی‌است که از واشنگتن حمایت و طراحی شده است.
گزارش : علی ودایع
 
کد مطلب: 80225
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *