۰
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۳

جزییات حادثه نفتکش ایرانی در سواحل چین + اسامی خدمه

جداشدن یکی از قایق های نجات نفتکش، امیدهایی برای زنده بودن خدمه ایجاد کرده است
یک فروند کشتی فله بر چینی با یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس ایرانی حامل میعانات گازی که از عسلویه عازم کره جنوبی بود، ساعت ۲۰ شنبه شب به وقت محلی در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه نفت کش دچار حریق شد و آتش گرفت و ۳۲ خدمه آن که 30 نفر از آنها ایرانی بودند مفقود شدند.
جزییات حادثه نفتکش ایرانی در سواحل چین + اسامی خدمه
یک فروند کشتی فله بر چینی با یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس ایرانی حامل میعانات گازی که از عسلویه عازم کره جنوبی بود، ساعت ۲۰ شنبه شب به وقت محلی در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه نفت کش دچار حریق شد و آتش گرفت و ۳۲ خدمه آن که 30 نفر از آنها ایرانی بودند مفقود شدند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، تا این لحظه هیچ اطلاعی از سرنوشت خدمه نفتکش ایرانی در دست نیست. اما خدمه کشتی باری چینی نجات یافته اند. با این وجود مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: یکی از قایق‌های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این خود امیدواری کوچکی است مبنی بر اینکه احتمال زنده ماندن خدمه وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه برای سلامتی خدمه بسیار نگران هستیم‌،گفت: در میان خدمه چهار نفر دانشجو، دو نفر با ملیت بنگلادشی و یک خانواده حضور دارند که امیدواریم همگی سالم باشند، چون یکی از قایق‌های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این کورسوی امید ما برای احتمال زنده ماندن خدمه است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران پیش از این هم با بیان اینکه علت حادثه و همچنین میزان خسارت وارده در دست بررسی است، گفت: در اثر این سانحه 32 سرنشین این کشتی نفتکش مفقود شدند که عملیات امداد و نجات برای یافتن آنها ادامه داد.
سیروس کیان‎ارثی با ابراز تأسف از حادثه برخورد یک فروند کشتی فله‎بر چینی با یک فروند کشتی تانکر با مالکیت خارجی تحت مدیریت این شرکت با تشریح این حادثه گفت: یک فروند کشتی فله بر چینی با یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی ساعت 20 شب گذشته به وقت محلی در 158 مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه دچار حریق شد و آتش گرفت.
وی بیان داشت: پس از وقوع این حادثه، کمیته ویژه اضطراری با حضور مدیران ارشد شرکت ملی نفتکش ایران در محل این شرکت در تهران تشکیل و اطلاع‎رسانی‎های لازم به سازمان‎های ذیربط دریانوردی و امداد و نجات بین‎المللی انجام شد. وی گفت: مقامات دفتر شرکت ملی نفتکش در چین با حضور در سازمان امداد و نجات شانگهای و شرکت‎هایSalvage ، هماهنگی‎های لازم را به منظور اعزام سریع کشتی‎های تجسس و نجات و عملیات امداد از طریق دریا و هوا انجام دادند. وی ادامه داد: همچنین دو فروند از نفتکش‎های تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران عبوری از منطقه نیز سریعاً به منظور الحاق به تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.
کیان ارثی اضافه کرد: کمیته اضطراری مستقر در شرکت ملی نفتکش ایران ضمن بررسی اخبار و اطلاعات دریافتی از منابع مسئول درمحل، نسبت به اطلاع‎رسانی به خانواده دریانوردان، وزارت‎خانه‎ها و سازمان‎های ذیربط و موسسات بیمه اقدام کرده و همچنین با کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای نیز هماهنگی‎های لازم به منظور تسریع و کمک در عملیات امداد و نجات به عمل آمده است.
وی با بیان اینکه این کشتی که به مقصد کره جنوبی در حال حرکت بود و 32 سرنشین شامل 30 ایرانی و 2 نفر بنگلادشی داشته است، گفت: همه پرسنل این کشتی در اثر این حادثه مفقود شده اند که تلاش‎ها برای پیدا کردن و نجات آنها ادامه دارد. مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد: علت حادثه و همچنین میزان خسارت وارده در دست بررسی است.
شرکت ملی نفت‌کش اسامی کامل خدمه حاضر در این کشتی را اینگونه اعلام کرده است :
۱- مجید قصابی عروجی، کاپیتان
۲- فرید محبی، سرمهندس
۲- مجید نقیان، افسر اول
۴-حسین جهانی هل آباد، افسر دوم
۵-احسان ابولی قاسم آبادی،افسر دوم
۶-میلاد عنایتی، افسر سوم
۷--حامد بهاری هشکوایی، مهندس دوم
۸- محمدرضا رضازاده ماسوله،مهندس سوم
۹- مهدی سادگی، مهندس سوم
۱۰-حسن رومیانی، مهندس چهارم
۱1-محمد کاووسی تکاب، افسر تدارکات
۱۲- بهرام اتحاد، افسر برق
۱۳-عبدالغنی سامری، سرملوان
۱۴- ابوذر نظامی، کمک سر ملوان
۱۵-سیدجواد حیدری، ملوان یکم
۱۶-محمد ساجب علی میریدها، ملوان یکم
۱۷-محمدهارون راشید، ملوان یکم
۱۸-علیرضا نجفی‎فر، ملوان دوم
۱۹- علی حیدریه کهن، ملوان دوم
۲۰-بهرام پوریانی، تعمیرکار
۲۱- یاور افشاری، روغن کار
۲۲-میلاد آروی، روغن کار
۲۳-مسلم علیزاده نودهی، روغن‎کار
۲۴-عبدالکریم بشارتی پور، سرآشپز
۲۵-امید ضیایی، کمک سرآشپز
۲۶-ایوب مظفری عبدگاه، مهماندار
۲۷-احسان فرجی، مهماندار
۲۸- سعید دهقانی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۲۹-پوریا عیدی پور،دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۳۰-سجاد عبداللهی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۳۱-محمد پیریائی، دانشجوی موتور از دانشگاه صنعت نفت محمودآباد
۳۲-ساغی فعال، همسر حسین جهانی هل‎آباد
در همین حال مدیر عامل شرکت ملی نفتکش گفت:‌ یکی از قایق های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این کورسوی امید ما برای احتمال زنده ماندن خدمه است.
سیروس کیان ارثی اظهار کرد: هم اکنون کمیته اضطراری در شرکت ملی نفتکش ایران تشکیل شده و تمام بخش های عملیاتی در آماده باش کامل هستند.
وی با بیان این‌که یک تیم از بخش عملیات در حال اعزام به چین و محل حادثه است، تصریح کرد: همه سازمان ها و دوائر مربوطه در داخل کشور با کمک و همراهی وزارت امور خارجه در حال پیگیری حادثه برای نفتکش سانچی هستند.
وی از اعلام آمادگی چینی ها برای امدادرسانی به خدمه حادثه دیده کشتی سانچی خبر داد و گفت: " لی که چیانگ" نخست وزیر چین نیز در پیامی نسبت به امداد رسانی به حادثه دیدگان نفتکش سانچی از سوی دولت چین «با تمام قوا» و با تمام امکانات اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر این‌که برای سلامتی خدمه بسیار نگران هستیم و ضمن اقدامات لازم، دعا می‌کنیم، اظهار کرد: در میان خدمه چهار نفر دانشجو، دو نفر با ملیت بنگلادشی و یک خانواده حضور دارند که امیدواریم همگی سالم باشند، چون یکی از قایق های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این کورسوی امید ما برای احتمال زنده ماندن خدمه است.
وی نفتکش سانچی را تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران اعلام و خاطرنشان کرد: این کشتی در کشور پاناما ثبت شده است و تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش نیست.
 
 
کد مطلب: 80376
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *