کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا 2018 سال چین خواهد بود؟

17 دی 1396 ساعت 18:49

نزدیک به 40 سال پیش چین مرکز تولید اجناس ارزانقیمت بود. بسیاری در سراسر جهان از کالاهای چینی استفاده می کردند. چند دهه بعد چین شروع به سرمایه گذاری بر روی افراد و برندهای جهانی کرد و اکنون تقریبا هر روز ما اخبار تازه ای را درباره چین می شنویم.


نزدیک به 40 سال پیش چین مرکز تولید اجناس ارزانقیمت بود. بسیاری در سراسر جهان از کالاهای چینی استفاده می کردند. چند دهه بعد چین شروع به سرمایه گذاری بر روی افراد و برندهای جهانی کرد و اکنون تقریبا هر روز ما اخبار تازه ای را درباره چین می شنویم.
 رویترز اخیرا گزارش داد که چین آماده پشت سرگذاشتن ژاپن به عنوان بزرگترین واردکننده گاز طبیعی خواهد شد. چین درحال حاضر بزرگترین واردکننده نفت و زغالسنگ و سومین مصرف کننده گاز طبیعی پس از آمریکا و روسیه است اما به دلیل پایین بودن تقاضا برای کالاهای تولید داخلی تنها می تواند 40 درصد از کالاهای مورد نیازش را وارد کند. این تقاضای بالا برای گاز طبیعی به طور عمیقی بازارهای انرژی جهان را تغییر خواهد داد. رویترز همچنین  در گزارشی دیگر به نقل از خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که دولت چین درحال ساخت پارک تحقیقاتی به ارزش 2 میلیارد دلار برای هوش مصنوعی است تا درسال 2025 رهبری این حوزه را در جهان به دست گیرد. پارک تحقیقاتی هوش مصنوعی در غرب پکن قرار خواهد داشت و 400 شرکت در آن فعالیت خواهند کرد و انتظار درآمد سالانه 50 میلیارد یوآن از این پارک تحقیقاتی می رود. براساس انجمن جهانی اقتصاد شی جینپینگ رئیس جمهور چین در کنفرانس اقلیمی پاریس در سال 2015 اعلام کرد که در دو سال آینده کشورش بازاری برای کربن به راه خواهد انداخت. شی جینپینگ به وعده خود عمل کرده است و به زودی بزرگترین بازار کربن در جهان را باز خواهد کرد.اگر مدیریت آن درست باشد چین می تواند بزرگترین کشوری باشد که اهداف کنفرانس اقلیمی را برآورده کند و از فاجعه تغییرات جوی جلوگیری کند.خبر دیگری که اخیرا منتشر شد نشانگر آن بود که فیس بوک دیگر پرارزشترین شبکه اجتماعی جهان نیست. این به دلیل آن است که سهام غول تکنولوژی چین "تنسنت" بسیار بیش از حد انتظار افزایش داشته و این اولین شرکت آسیایی است که به کلوب شرکت های تجاری با ارزش بیش از 500 میلیون دلار برسد.دراین مسیر ارزش شرکت فیس بوک از فهرست پنج شرکت برتر جهانی در بازار خارج شده است. چین درحال متنوع کردن سرمایه گذاری خود در بازارهای خارجی است و شرکت های آمریکایی نیز از اهداف اصلی چین هستند اما مخالفت با قدرت گرفتن چین وجود دارد. در سوم ژانویه دولت ترامپ به دلیل نگرانی های امنیتی درخواست انتقال پول از Ant financial به شرکت بین المللی  Money gram  را رد کرد. توافق 1.2 میلیارد دلاری ضربه سختی به جک ما مدیر شرکت علی بابا زد که مالک شرکت  Ant financial است به دنبال گسترش شرکتش در آمریکا و رقابت با دیگر شرکت های چینی چون هلدینگ تنسنت و مالک سکوی انتقال مالی وی چت است. چین همچنین در فضا سرمایه گذاری کرده است و در سال 2018 یک جستجوگر پروانه ای را به ماه پرتاب می کند. درحالیکه ما در تلاش برای حل مشکلات مهم در خاورمیانه هستیم و آمریکا در پی یافتن نقش تازه برای خود است و اروپا به دنبال یافتن راهکاری برای جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ اتحادیه اروپا درگیر است چین به سرعت درحال پیشرفت است و ما در سال 2018 اخبار بیشتری درباره چین می شنویم و بدون شک در چندسال آینده شرکت های چینی شرکت های سیلیکون ولی را نیز پشت سر می گذارند.
نویسنده : ارسو آبلاک
ترجمه : فاطمه مهتدی / مردم سالاری آنلاین
منبع : روزنامه حریت ترکیه
 


کد مطلب: 80384

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/80384/آیا-2018-سال-چین-خواهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir