۱
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱
توهین بی شرمانه رئیس جمهوری آمریکا به مهاجران

وقاحت ترامپ و پاره آجر مرد دیوانه

از قدیم می گفتند که چوب خدا صدا ندارد و حالا آمریکایی ها با ریاست جمهوری «دونالدترامپ» در حال چشیدن طعم سال های ریاست جمهوری «محمود احمدی نژاد» هستند ؛ آنها تقاص تمسخر ایرانیان را پس می دهند. مرددیوانه کاخ سفید با پاره آجرهایی بزرگ تلاش می کند افکارعمومی را از رسوایی های بی پایان ترامپ منحرف کند.
وقاحت ترامپ و پاره آجر مرد دیوانه
از قدیم می گفتند که چوب خدا صدا ندارد و حالا آمریکایی ها با ریاست جمهوری «دونالدترامپ» در حال چشیدن طعم سال های ریاست جمهوری «محمود احمدی نژاد» هستند ؛ آنها تقاص تمسخر ایرانیان را پس می دهند. مرددیوانه کاخ سفید با پاره آجرهایی بزرگ تلاش می کند افکارعمومی را از رسوایی های بی پایان ترامپ منحرف کند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، قاضی مولر ، دادستان پرونده «راشاگیت» که پرونده قطوری از ارتباطات اطرافیان ترامپ به چنگ آورده به دنبال بازجویی از رئیس جمهوری آمریکا است. دموکرات ها که مدام خاطره «واترگیت» را متذکر می شوند،با حرکت اجتماعی دفاع از زنان موردتعرض قرار گرفته به دنبال طرح اتهام «دستمالی کردن زنان» توسط رئیس جمهوری آمریکا هستند. پاره آجر پراکنی های ترامپ منجر به این شده است که همه در سلامت روانی وی شک کنند.ناگفته نمایند که هفته گذشته افشاگری کتاب «آتش و خشم: نمای داخلی کاخ سفید ترامپ» هم به مصیبتی بزرگ تر تبدیل شده است.
روز گذشته ترامپ با توهین وقیحانه و زشت به مهاجران ، پاره آجری دیگر پرتاب کرد.ترامپ در نشستی در کاخ سفید که با حضور نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برگزار شد، با اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفت: " چرا این مردم از کشورهایی که چاله مستراح هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟" رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است او ترجیح می‌دهد مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند.
واشنگتن پست اول بار در گزارشی از اظهارنظر توهین آمیز دونالد ترامپ خبر داد. اتفاق جالب اینجاست که کاخ سفید بدون تکذیب این سخنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "بعضی از سیاستمداران در واشنگتن مدافع منافع کشورهای خارجی هستند ولی آقای ترامپ همیشه برای مردم آمریکا می جنگد."بر اساس این بیانیه آقای ترامپ در پی اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکاست تا این کشور پذیرای مهاجرانی باشد که به رشد اقتصادی آمریکا کمک کنند.
عصردیروز(جمعه) ترامپ در توییتر نوشته که در اظهارات خود "از چنین زبانی" استفاده نکرده بود اما سکوت کاخ سفید و لحن توئیت ترامپ نشان می دهد که او واژگانی سخیف برزبان آورده است.
نیویورک تایمز نیز پیش تر در گزارشی به نقل از ترامپ نوشته بود "اهالی هائیتی مبتلا به ایدز هستند و اگر شهروندان نیجریه پایشان به آمریکا باز شود دیگر به آلونک های خود در کشورشان بر نخواهند گشت."
اعتراضات شدیدالحن
سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل در نشستی خبری در ژنو، در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارارت ترامپ گفت: در این رابطه نمی‌توان از هیچ واژه‌ای به جز نژادپرستانه استفاده کرد. نمی‌توانید همه کشورها و قاره‌ها را "چاه مستراح" خوانده و آنان را نادیده بگیرید؛ کشورهایی که همه جمعیتشان را سفیدپوستان تشکیل نمی‌دهند و بنابراین مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.
«روپرت کلویل» به سخنان ترامپ در ایام تبلیغات انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ اشاره کرده که طی آن او گفته بود مهاجران مکزیکی مجرم و زناکار هستند.سخنگوی سازمان ملل متحد هشدار داده است چنین اظهاراتی خطرناک است و انکارکننده ارزش‌هایی است که جهان از زمان پایان جنگ جهانی دوم برای آن تکاپو کرده است.
نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا هم در واکنش گفته‌اند این اظهارنظر آقای ترامپ آشکارا نشان می‌دهد او نژادپرست است.
سناتور جمهوری‏خواه، «اورین هتچ» در واکنش به این نقل قول از آقای ترامپ در توییتر نوشت که خواهان دریافت توضیحات بیشتر درباره سخنان ترامپ است. به گفته او مهاجرت افراد نخبه از همه کشورهای جهان به آمریکا از عوامل خاص بودن آمریکاست.
«میا لاو» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید، خانواده او از هائیتی به ایالات متحده آمده است. او سخنان ترامپ را "غیرمسئولانه  و تحریک‌آمیز" خواند و  افزود: «این رفتار رهبر ملت ما غیرقابل‌قبول است.»
«اریک پاولسن» همکار حزبی این نماینده مجلس آمریکا هم صحبت‌های ترامپ را "کاملا نامناسب" دانست. این عضو مجلس نمایندگان امیدوار است که ترامپ عذرخواهی کند.
«الیانا راس لیتنین» عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان نیز در توییتر نوشت اطلاق واژه چاله مستراح به هائیتی، بی توجهی به خدمات مهاجران این کشور به آمریکاست. او تاکید کرد چنین واژه هایی زیبنده کاخ سفید نیست.
«چلسی کلینتون» دختر بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا هم از اظهارات ترامپ انتقاد کرد. او در توییت خود خطاب به ترامپ نوشت: «مهاجران السالوادور، هائیتی و ۵۴ کشور آفریقایی به احتمال زیاد در ساختن برج‌های شما کمک کردند و مطمئن باشید که آنها در ساختن آمریکا هم کمک کردند.» قابل پیش بینی است که «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا و «هیلاری کلینتون» کاندیدای شکست خورده دموکرات ها موضع گیری هایی صریح و تند داشته باشند.
اظهارات ترامپ علیه مهاجران و قوانین خشنی که توسط کاخ سفید اعمال می شود قطعا تاثیرات خود را در انتخابات میان دوره ای کنگره وسنا نشان خواهد داد. شکست جمهوری خواهان که پرده نخست آن یک ماه پیش در آلاباما مشاهده شد ، قطعا سال آینده ابعاد بزرگ تری به خود خواهد گرفت اما مساله اینجاست که تاکتیک پاره آجر ترامپ شیب شکست جمهوری خواهان را بیشتر خواهد کرد. می توان گفت که جمهوری خواهان و محافظه کاران آمریکایی رسما تلاش می کنند از ترامپ فاصله بگیرند زیرا می دانند غول های رسانه ای دموکرات ها آشی با یک وجب روغن برای آنها پخته اند. ورای تمام آنچه که گفته شد و ناگفته ماند ؛ باید منتظر ماند و دید حکومت ایالات متحده و لایه های تصمیم گیر واشنگتن تا چه زمانی حاضر به تحمل دیوانگی های دونالدترامپ هستند و آیا به این نقطه می رسند که رئیس جمهوری آمریکا باید حذف شود؟!
گزارش : علی ودایع
 
کد مطلب: 80639
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *