کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کسی در لندن به استقبال رئیس جمهوری آمریکا نرفت

نمایش نفرت از ترامپ در لندن

22 تير 1397 ساعت 20:00

رئیس جمهوری آمریکا عصر پنج‌شنبه وارد بریتانیا شد. سفری که در آن نه تنها کسی برنامه‌ای برای استقبال از او در نظر نداشتند، بلکه در مسیر عبور هلیکوپتر وی به سمت «کاخ بلنهایم» پلاکاردهای «ترامپ خوش نیامدی.» خود نمایی می‌کرد.


رئیس جمهوری آمریکا عصر پنج‌شنبه وارد بریتانیا شد. سفری که در آن نه تنها کسی برنامه‌ای برای استقبال از او در نظر نداشتند، بلکه در مسیر عبور هلیکوپتر وی به سمت «کاخ بلنهایم» پلاکاردهای «ترامپ خوش نیامدی.» خود نمایی می‌کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین سفر کاری «دونالد ترامپ» و همسرش به بریتانیا پس از حضور در اجلاس پرحاشیه ناتو در بروکسل در میان تدابیر شدید امنیتی به دلیل اعتراضات گسترده آغاز شد. او پیش از عزیمت به لندن در یک کنفرانس خبری در حاشیه اجلاس سران ناتو در بروکسل، به انتقاد از دولت بریتانیا پرداخت و گفته بود «من به کانون تنش می‌روم...با استعفاهای زیاد.»
سفر ترامپ به بریتانیا که در طول یک سال و نیم گذشته و از زمان ورود او به کاخ‌سفید با مخالفت‌های گسترده‌ای روبرو بود، در چند روز گذشته مخالفان سیاست‌های رئیس‌جمهوری آمریکا را در بریتانیا به تکاپویی انداخته است. گروه‌های مختلف معترضان در لندن و اسکاتلند برنامه‌های متعددی برای برگزاری تجمع‌های اعتراضی اعلام کرده‌اند و صدها معترض در نزدیکی پارک ریجنت لندن و اطراف سفارت آمریکا در این شهر حضور پیدا کرده‌اند.
با وجود این که ترامپ با هلی‌کوپتر از لندن به «کاخ بلنهایم» برای ضیافت شام با نخست وزیر بریتانیا رفت، اما گروه‌های متعددی از معترضان در نقاط مختلف مسیر پرواز پلاکاردهای اعتراضی بالای سر بردند که بروی آن نوشته شده بود «ترامپ خوش نیامدی.» در لندن نیز صدها نفر در اعتراض به سفر ترامپ به بریتانیا در نزدیکی محل اقامت سفیر آمریکا تجمع کردند. آنها با اشاره به سیاست‌های مهاجرتی «دونالد ترامپ» در بلندگوهای دستی فریاد می‌زدند: «امروز چند کودک را زندانی کردی؟»
سازمان عفو بین‌الملل نیز همزمان با فرود هواپیمای ترامپ، بنری مقابل سفارت آمریکا نصب کرد که روی آن نوشته شده بود «دونالد ترامپ: کابوس حقوق بشر»
با وجود اعتراضات گسترده ترامپ در بروکسل، پیش از پرواز به سوی بریتانیا گفته بود: «فکر می‌کنم در بریتانیا مرا خیلی دوست دارند. به نظرم آنها با من درباره مهاجرت موافقند. من خیلی در مورد مهاجرت قاطعیت دارم.»
هلی‌کوپترهای حامل رئیس جمهوری آمریکا و همسرش در حالی عصر پنجشنبه در محوطه کاخ بلنهایم فرود آمدند که به علت تدابیر امنیتی و محوطه بزرگ این بنا، هیچ تجمع اعتراضی و تظاهراتی در نزدیکی این رویداد شکل نگرفته است. این کاخ زادگاه «وینستون چرچیل»، نخست‌وزیر قرن بیستم بریتانیاست.
بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند پرهیز از رویارویی با معترضان باعث شده بیشتر برنامه‌های سفر دو روزه ترامپ خارج از لندن شکل گیرد تا او با معترضانی که برنامه های مفصلی برای نشان دادن مخالفت‌شان تدارک دیده‌اند، روبرو نشود.
بزرگترین تجمع اعتراضی علیه ترامپ با عنوان «ترامپ را متوقف کنید» برای روز جمعه‌ برنامه‌ریزی شده بود. در تظاهرات بزرگ ضد ترامپ در مرکز لندن حضور زنان چشمگیر بوده است.
بیش از ۶۰ هزار نفر برای تظاهرات روز جمعه لندن ثبت نام کرده بودند، «صادق خان»، شهردار لندن به معترضان اجازه داده که بالن «دونالد ترامپ» را که به‌شکل بچه است در ناحیه وست مینستر هوا کنند. این بالن زرد رنگ نوزادی با پوشک را با شکل و شمایلی شبیه ترامپ در حال فریاد زدن را نشان می‌دهد که روز گذشته در مرکز لندن و در اطراف ساختمان پارلمان این کشور به پرواز درآمد این بادکنک فقط دو ساعت مجوز داشت که آسمان لندن باشد. این تجمع اعتراضی کارناوال مقاومت نام داشته است. گفته می‌شود شهردار لندن در میان معترضان بوده است.
گفته می‌شود پلیس برای تسهیل تظاهرات تمام راه‌ها را در مرکز لندن بسته است. در این تظاهرات «مایکل آوانتی» وکیل استوری دانیلز هم حضور دارد و در توئیتی گفته است در اعتراض به «بی‌رحم‌ترین و غیرعادی‌ترین رئیس جمهور آمریکا» شرکت خواهد کرد.
«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با روزنامه سان، «صادق خان»، شهردار لندن را متهم کرده بود که نتوانسته وظایفش را در قبال مقابله با تروریسم و جرم و جنایت به خوبی انجام دهد. شهردار لندن نیز به بی‌بی‌سی گفت که این غیرمنطقی است که بگوییم مهاجرت عامل ایجاد جرم و جنایت است. صادق خان همچنین گفت که جالب است در شهرهای زیادی شاهد آن هستیم که حملات تروریستی باعث مرگ شمار زیادی شده است، اما ترامپ شهرداران آن شهرها را مورد انتقاد قرار نمی‌دهد.

موضوعات نشست ترامپ و می
رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری مشترکی که با نخست وزیر بریتانیا بر تمایل دو کشور بر برقراری روابط تجاری بهتر با یکدیگر تاکید کرده‌ است .
ایران نیز یکی از موضوعات مورد بحث و گفت‌وگو در دیدار رییس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر بریتانیا بوده است. به گزارش بی بی‌سی ترامپ در این نشست خبری گفت است: ایران نباید به هیچ وجه به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و این کشور نباید هیچ وقت سلاح هسته‌ای داشته باشد. ترامپ همچنین تاکید کرده است که هدف او در اجلاس ناتو این بود که تمام کشورها دو درصد از بودجه خود را به ناتو اختصاص دهند و ترزا می در این هدف در کنار او بوده است.
ترامپ همچنین مهاجرت را برای اروپا بد دانسته و اعلام کرده است که این رخداد مشکلات بسیار و حملات تروریستی به همراه آورده و در حال تغییر فرهنگ اروپایی است.
رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا زیر سوال بردن ناتو هدیه‌ای برای «ولادیمیر پوتین» نبوده است گفت: این نادرستی در گزارش است و او ناتو را در حالی ترک کرده که این سازمان پول بیشتری از گذشته دارد. از وقتی من سرکار آمده‌ام ناتو ٣٤ میلیارد دلار بیشتر بودجه دارد.
ترامپ انتقاد از نخست وزیر بریتانیا را در جریان مصاحبه ای با روزنامه بریتانیایی سان رد کرده است. به گفته او در مطلبی که از او منتشر شده به بخشی که او از خانم می تقدیرکرده، اشاره ای نشده است. در این نشست خبری مشترک از دونالد ترامپ چند بار در باره مصاحبه‌اش با روزنامه سان سوال شد و او با ستایش از ترزا می توضیح داد که تحسین او از «بوریس جانسون» وزیر خارجه مستعفی به معنای زیر سوال بردن رهبری ترزا می نبوده است.
از حواشی نشست این نشست خبری می‌توان به خود داری ترامپ از پاسخ به سوال خبرنگار سی‌ان‌ان اشاره کرد، ترامپ آن رسانه را منبع خبر جعلی خواند و بجای آن به سوال خبرنگاری از شبکه فاکس جواب داد.
ترامپ در بریتانیا نیز دست از انتقاد از اوباما نکشید و گفت: او عملکرد فاجعه‎باری در باره الحاق کریمه به روسیه داشته و اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم «ولادیمیر پوتین» کریمه را ضمیمه خاک روسیه نمی‌کرد. او از پاسخ دادن به این سوال که در این باره چه خواهد کرد خودداری کرد. ترزا می نیز تاکید اعلام کرده است که با ترامپ در باره دیدارش با رئیس جمهوری روسیه گفتگو کرده و این نکته مثبتی است که او از موضع قدرت و اتحاد ناتو به دیدار پوتین می‌رود.

انتقاد ترامپ از می

«دونالد ترامپ» در ابتدای این سفر تاکید کرده بود که برنامه فعلی دولت «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا برای خروج از اروپا می‌تواند مانع از انعقاد یک توافق تجارت آزاد بین بریتانیا و آمریکا بشود.
رئیس جمهوری در یک مصاحبه اختصاصی با روزنامه بریتانیایی سان گفته است اجرای طرح مورد نظر ترزا می احتمالا توافق (تجارت آزاد) را از بین خواهد برد زیرا به معنای آن خواهد بود که آمریکا به جای بریتانیا با اتحادیه اروپا سر و کار پیدا خواهد کرد.
ترزا می معتقد است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) فرصتی تازه برای گسترش روابط کشورش با آمریکاست؛ او در پی انعقاد یک پیمان تجارت آزاد جدید با آمریکاست تا اقتصاد کشورش پس از برگزیت را تقویت بکند.
«دونالد ترامپ» در این مصاحبه ابراز امیدواری کرده است که «بوریس جانسون» به کابینه بازگردد. او جانسون را یک نماینده عالی برای بریتانیا توصیف کرد. رئیس جمهوری آمریکا گفته است که طرح دولت بریتانیا برای روابطش با اتحادیه اروپا پس از اجرای برگزیت با آنچه مردم به آن رای دادند تفاوت زیادی دارد.
او همچنین اعلام کرده است که به نخست وزیر بریتانیا گفته بود که چطور از اتحادیه اروپا خارج بشود ولی او با من موافقت نکرد. «او به (حرف) من گوش نکرد.»
ترامپ در نشست خبری مشترک با می تاکید کرد که او خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را پیش بینی کرده بود، او علت آن مهاجرت دانسته است. او همچنین گفت ترزا می نمی‌تواند میز مذاکره با اتحادیه اروپا را ترک کند. او مهارت می در مذاکره و سرسختی و توانایی او را ستوده است.
ترامپ در کاخ بلنهایم حاضر شد. او روز گذشته نیز به اتفاق «می» از یک عملیات ضدتروریستی تمرینی نیروهای ویژه آمریکایی و بریتانیایی در پادگان سندهرست دیدن کرد. ترامپ همچنین قرار است با ملکه الیزابت دوم در کاخ ویندزور برای صرف چای ملاقات کند. ملاقات های خارج از لندن رئیس جمهوری آمریکا به دلیل بیم از رویارویی وی با معترضین برنامه ریزی شده است.
گزارش : مانیا شوبیری
 


کد مطلب: 90352

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/90352/نمایش-نفرت-ترامپ-لندن

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir