۰
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
"مردم‌سالاری آنلاین" بررسی می‌کند

پایان «بیراهه»ی افکار عمومی با باز شدن پای تتلو به ماجرای مائده

تتلو با انتشار عکس از خود و مائده ادعا کرد که این رقصنده‌ی اینستاگرامی که چندی پیش دستگیر و اعترافاتش از «بیراهه‌»ی صداوسیما پخش شد در ترکیه است و شاید در کنسرت استانبولِ تتلو با وی همکاری هم داشته باشد.
مائده هژبری و امیر تتلو در عکس که در اینستاگرام تتلو منتشر شده بود.
مائده هژبری و امیر تتلو در عکس که در اینستاگرام تتلو منتشر شده بود.
امیر تتلو، خواننده‌ی جنجالی رپ، که چندی پیش سر از کارزار انتخاباتی ابراهیم رئیسی درآورده و دیدارش با این نامزد ریاست‌جمهوری خبرساز شده بود، بار دیگر و این بار برای همراهی‌اش با مائده هژبری در ترکیه جنجال‌آفرین شد.
به گزارش «مردم‌سالاری آن‌لاین»، تتلو با انتشار عکس از خود و مائده ادعا کرد که این رقصنده‌ی اینستاگرامی که چندی پیش دستگیر و اعترافاتش از «بیراهه‌»ی صداوسیما پخش شد در ترکیه است و شاید در کنسرت استانبولِ تتلو با وی همکاری هم داشته باشد.
با پخش گسترده‌ی این عکس در فضای مجازی، ساعاتی پس از آن، تتلو این عکس را از برگه‌ی اینستاگرامش پاک کرد.
مائده هم در توئیتی، هرچند اصالت این عکس را تأیید کرد، ولی آن را قدیمی دانست و بازپخش آن را در شرایط کنونی سوءاستفاده‌ی تتلو برای تبلیغ کنسرتش خواند:
«از دیروز عکس زیر در صفحه‌ی اینستاگرام یک خواننده‌ی مجهول‌الحال [مبنی بر این] که من در ترکیه هستم و قرار           است در کنسرت این شخص برقصم منتشر شده. اولا این عکس قدیمی است، و دوما، این فرد با سوءاستفاده از             شرایط فعلی قصد دارد تا تبلیغ کنسرتش را بکند. عکسی که قرار داده بود با پیگیری خانواده‌ی من حذف کرد.»
به رغم این گفته‌ها، دو عکس دیگر نیز منتشر شده‌اند که یکی خروج تتلو را از هتلی در ترکیه و عکس دیگر هم خروج مائده را از همان هتل نشان می‌دهد؛ آنهم با همان آرایشِ مویی که در عکسش با تتلو دیده می‌شود، که می‌تواند گواهی بر راست بودن حضور مائده در ترکیه و نزد تتلو
پرسش اینجا است که دستگیری رقصنده‌های اینستاگرامی در اردیبهشت‌ماه و پخش اعترافات تلویزیونی آنها در تیرماه آن‌هم در اوج شفاف‌سازیهای ارزی و مسائلی از این دست و سپس راه‌اندازی کارزارهایی چون «برقص تا برقصیم» و جنجالهایی که پیرامون فیلتر اینستاگرام در جامعه راه افتاد، آیا تنها برای فریب و به «بیراهه» کشاندن افکار عمومی بوده‌اند؟!
باشد.
کنون پرسش اینجا است که دستگیری رقصنده‌های اینستاگرامی در اردیبهشت‌ماه و پخش اعترافات تلویزیونی آنها در تیرماه آن‌هم در اوج شفاف‌سازیهای ارزی و مسائلی از این دست و سپس راه‌اندازی کارزارهایی چون «برقص تا برقصیم» و جنجالهایی که پیرامون فیلتر اینستاگرام در جامعه راه افتاد، آیا تنها برای فریب و به «بیراهه» کشاندن افکار عمومی بوده‌اند؟!
در همین زمینه، سه روزِ پیش، وزیر ارتباطات، در گفت‌وگویی رادیویی، به وجود اتاق فکرهایی برای انحراف افکار عمومی از شفاف‌سازیهای ارزی اشاره کرد و گفت:
«وقتی فضای کشور روی مطالبه‌ی شفاف‌گرایی قرار گرفته تا تکلیف ارزهایی که گرفته شده مشخص شود، یک باره خانمی تبدیل به سوژه خبری بزرگی می‌شود که کل دنیا شروع به صحبت کردن درباره او می‌کنند که به نظر من طبیعی نیست. ... پیش کشیدن موضوع دختر خانمی که در اینستاگرام فعال بود و فیلتر این شبکه اجتماعی، حاصل تصمیم اتاق فکرهایی بود که منافعشان از موضوع شفاف‌سازی ارزی به خطر افتاده است.»
آذری جهرمی نخستین وزیری بود که سیاهه‌ی شرکتهایی را که برای واردات گوشی ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده بودند، اما بر اساس بهای ارز آزاد گوشیها را به مردم عرضه کرده بودند منتشر کرد. در پی این شفاف‌سازیها، در گزارش اختصاصی «مردم‌سالاری آن‌لاین» دیدیم که چگونه بیشترین ارز دولتی به شرکتی نورسیده در زمینه‌ی واردات موبایل اختصاص یافت.
کنون، با اتفاقهای اخیر، روشن می‌شود که سخن وزیر ارتباطات «بیراهه» نمی‌تواند باشد.
 
کد مطلب: 90366
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *