۰
جمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰
همزمان با شب عید غدیر از سوی شاخه پزشکان حزب مردم‌سالاری برگزار شد:

همایش بزرگداشت روز پزشک

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی: مقام پزشک برای حفظ نعمت خدادادی سلامت بسیار والاست/ دکتر کواکبیان: وزارت بهداشت حتما باید در مورد برخ
سومین همایش بزرگداشت روز پزشک به همت شاخه پزشکی حزب مردم سالاری چهارشنبه ۷ شهریور با حضور انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی ، دکتر مصطفی کواکبیان، دکتر علی نوبخت، علیرضا محجوب نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ایرج حسابی فرزند مرحوم پروفسور حسابی، کیانوش عیاری کارگردان سرشناس سینما و جمعی از پزشکان برتر ایرانی برگزار شد.
همایش بزرگداشت روز پزشک
سومین همایش بزرگداشت روز پزشک به همت شاخه پزشکی حزب مردم سالاری چهارشنبه ۷ شهریور  با حضور انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی ، دکتر مصطفی کواکبیان، دکتر علی نوبخت، علیرضا محجوب نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ایرج حسابی فرزند مرحوم پروفسور حسابی، کیانوش عیاری کارگردان سرشناس سینما و جمعی از پزشکان برتر ایرانی برگزار شد.
دکتر انوشیروان محسنی بندپی  سرپرست وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی طی سخنانی گفت: از حزب مردم سالاری و دکتر کواکبیان بخاطر زنده نگه داشتن این سنت خوب و برگزاری منظم همایش پزشک تشکر میکنیم. مقام پزشک بسیار والاست چرا که روز و شب نمی‌شناسد و همواره و در هر شرایطی آماده خدمت رسانی به همنوعانش است.
وی افزود: برای ارج نهادن و قدردانی از این عزیزان زحمت کش، اخلاقمدار، شجاع، درستکار و پاک هر روز از سال می‌توان مراسماتی از این دست برگزار کرد، چرا که هرچه از قشر پزشک تشکر کنیم کافی نیست. سلامت یک نعمت خدادادی است و از وقتی انسان به اهمیت این هدیه الهی پی برد، همواره تلاش کرده آن را حفظ کند و ارتقا دهد.
سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: به لطف خدا در علم پزشکی نسبت به کشورهای منطقه و در داخل کشور نسبت به سایر علوم پیشرفت چشمگیری داشته ایم. امروزه نه تنها از پزشکان هندی و بنگلادشی و سایر کشورها بی نیاز شده ایم که در بسیاری موارد در منطقه سرآمد هستیم و این افتخاری است که نخبگان علمی که از هوش و ذکاوت فراوانی بودند برای مردم ایجاد کردند.
دکتر انوشیروان محسنی بندپی تصریح کرد: مردم ما فراموش نخواهند کرد که در زمان دفاع مقدس چه خدمات ارزشمندی از سوی پزشکان این مرز و بوم صورت گرفت و با ایثارگری جامعه پزشکی از آن ایام عبور کردیم.
رئیس سابق شاخه پزشکی حزب مردم سالاری گفت: در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دو سازمان در ارتقای سلامت در جامعه نقش اساسی دارند. سازمان بهزیستی کشور که پیش قراول اقدامات پیشگیرانه و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها و معلولیت‌ها است. در طرح غربالگری شنوایی سنجی پس از ۲۰ سال تلاش توانستیم به بیش از ۸۰درصد غربالگری شنوایی در بدو تولد دست یابیم.
وی تصریح کرد: طرح تنبلی چشم و غربالگری مربوط به آن نیز امروز بیش از ۸۵درصد کودکان بین ۳تا۵ سال انجام می‌شود. طرح بسیار ارزشمند غربالگری ژنتیکی که با کمک دکتر نوبخت و در تکمیل برنامه ششم توسعه قرار گرفت، باعث شد به صورت قانونی و با تایید احکام شرعی در سال ۹۶ به ۱۴۶۸ سقط قانونی داشتیم که ادامه بارداری منجر به تولد کودک معلول می‌شد. تولد کودکان با معلولیت علاوه بر بار مالی بار روحی و روانی فراوانی برای خانواده‌ها به دنبال داشت.
محسنی بندپی گفت: در سازمان تامین اجتماعی که ارائه دهنده خدمات درمانی و سلامت بخش به بیش از ۴۲ میلیون از آحاد جامعه است، یک سوم این خدمات به طور مستقیم و دو سوم آن به طور غیر مستقیم و با کمک مراکز درمانی و دانشگاهی انجام می‌شود. از سازمان نظام پزشکی به خاطر همکاری متشکریم و امیدواریم بتوانیم خدمات این سازمان  را با پرداخت مطالباتشان جبران کنیم.
دکتر نوبخت، رئیس فراکسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تبریک روز پزشک گفت: از دکتر مزینانی پزشک جوان، فعال و اندیشمند به خاطر برگزاری شایسته این مراسم و زحمات ایشان در عرصه پزشکی و خدمات مهم در شاخه پزشکی حزب مردم سالاری تشکر می‌کنیم.
وی با اشاره به دلیل نامگذاری روز پزشک افزود: ابن سینا هم داروساز و هم طبیب بود و در طول ۵۸ سال زندگی ۴۵۰ کتاب نوشت. یکی از کتاب‌هایش را بر روی اسب و در حین سفر نوشت که نشان از اهتمام ایشان به علم و گسترش و ترویج آن دارد.
دکتر نوبخت گفت: جامعه سربلند پزشکی ایران یکی از جوامع پزشکی سرآمد و شناخته شده در جهان است که نه تنها نیاز‌های طیف عظیم جامعه ایرانی در زمینه بهداشت، درمان، سلامت و آموزش را تامین می‌کند که هر روز حدود ۸۰۰ نفر از سایر کشور‌ها برای رفع نیاز‌های پزشکی به پزشکان توانمند ایرانی مراجعه می‌کنند.
رئیس فراکسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته و زمانی که در وزارت بهداشت حضور داشتیم گاه مجبور بودیم ۳۰ هزار دلار برای پیوند کلیه به یک بیمار اختصاص دهیم، یا برای عمل رگ‌های قلب ۵هزار دلار هزینه کنیم و در موارد دیگر همچون درمان چشم و سایر اعضا نیاز به خروج بیمار و همچنین خروج ارز از کشور بود چراکه در قانون اساسی ملزم به پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران در این موارد هستیم.
وی تصریح کرد: اینکه امروز نیازی به پزشکان خارجی نداریم و بهترین سطح از خدمات درمانی و بهداشتی در کشور ارائه می‌شود افتخاری است که پزشکان و نخبگان علمی ایرانی آفریدند که از خداوند متعال طلب اجر برای آن‌ها داریم و امیدواریم همواره موفق و سربلند باشند.
دکتر نوبخت در پایان با خواندن ابیاتی از مولانا مقام پزشک را گرامی داشت:
حکیمیم طبیبیم ز بغداد رسیدیم
بسی علتیان را ز غم بازخریدیم
سبل‌های کهن را غم بی‌سر و بن را
ز رگ‌هاش و پی‌هاش به چنگاله کشیدیم
طبیبان فصیحیم که شاگرد مسیحیم
بسی مرده گرفتیم در او روح دمیدیم
بپرسید از آن‌ها که دیدند نشان‌ها
که تا شکر بگویند که ما از چه رهیدیم
رسیدند طبیبان ز ره دور غریبان
غریبانه نمودند دواها که ندیدیم
سر غصه بکوبیم غم از خانه بروبیم
همه شاهد و خوبیم همه چون مه عیدیم
طبیبان الهیم ز کس مزد نخواهیم
که ما پاک روانیم نه طماع و پلیدیم
مپندار که این نیز هلیله‌ست و بلیله‌ست
که این شهره عقاقیر ز فردوس کشیدیم
حکیمان خبیریم که قاروره نگیریم
که ما در تن رنجور چو اندیشه دویدیم
دهان باز مکن هیچ که اغلب همه جغدند
دگر لاف مپران که ما بازپریدیم
در ادامه دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ضمن تبریک روز پزشک و عید غدیر گفت: از دکتر مزینانی و شاخه پزشکی حزب مردم سالاری برای برگزاری این مراسم تشکر می‌کنیم. چون امشب شب عید غدیر است روایتی از امیر المومنین حضرت علی (ع) ذکر می‌کنیم که فرمودند در یک تقسیم حضرت علی علیه السلام علم را بر چند شعبه تقسیم می‌کنند:
«الْفِقْهُ لِلْأَدْیَانِ وَ الطِّبُّ لِلْأَبْدَانِ وَ النَّحْوُ لِلِّسَانِ وَ النُّجُومُ لِمَعْرِفَةِ الْأَزْمَانِ؛ علم چهار رشته است: 1- علم فقه برای دین 2- علم طب، برای امراض بدن 3- علم نحو، برای مصونیت زبان از خطا 4- علم نجوم برای شناخت زمان»
وی افزود: از این حدیث می‌توان دریافت علم پزشکی دارای اهمیت فراوانی است و همانطور که جامعه به روحانیون برای ترویج دین نیاز دارد به پزشک برای تضمین سلامت نیازمند است.
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ امام علی (ع) در خصوص پزشکی می‌فرمایند: کسی که کار پزشکی می‌کند باید ۳ ویژگی داشته باشد، اول اینکه از خدا بترسد، دوم آن که خیرخواه مردم باشد (یعنی دلسوز بیماران باشد) و سوم اینکه تلاش فراوان در پزشکی داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر از موضوع نامه ای که دکتر نوبخت نوشته اند اطلاع داشتم در نطق پیش از دستور مجلس به آن می‌پرداختم، چرا که این روش‌ها دیگر منسوخ شده و استاد بزرگواری که چنین رفتاری با وی صورت گرفته باید به جایگاه خود بازگردد و وزارت بهداشت حتما باید پاسخگوی برخورد خود با دکتر رازی باشد.
دکتر مصطفی کواکبیان در پایان  گفت: یک دعوای تاریخی بین دو وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود داشته که امیدواریم با دریافت حکم وزارت توسط آقای دکتر محسنی بندپی دعوای تاریخی این دو وزارتخانه نیز حل شده و مایه افتخار و مباهات ما گردد.
 
کد مطلب: 93093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *