۰
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۷
ابتکاری تازه در گردشگری میان ایران و آلمان

تعطيلات سفیر آلمان در ایران چگونه می‌گذرد؟

سفیر آلمان در ایران برای گشودن مسیری تازه در امر گردشگری میان دو کشور، تعطیلات خود را در ایران سپری کرد.
تعطيلات سفیر آلمان در ایران چگونه می‌گذرد؟
در هفته هاي گذشته خبر گذراندن تعطيلات سفير آلمان در ايران، مورد توجه رسانه ها و علاقه مندان به فرهنگ ايراني در آلمان قرار گرفته است. آقاي ميشائل كلور برشتولد، سفير آلمان در ايران براي گذراندن تعطيلات تابستاني خود با عشاير بختياري در دره كوهرنگ زاگرس همراه شد.

از ديدگاه توريست هاي اروپايي كه برنامه اي براي گذراندن تعطيلات خود در كشور هايي نظير ايران در سر می پرورانند،  آشنايي نزديك با فرهنگ ها و سنت هاي مناطق مختلف جغرافيايي كشور مقصد بسیار قابل توجه می باشد. از نگاه يك توريست سفر باید در برگیرنده تجارب جالبي باشد به طوریکه فرد قادر باشد همه آنها را در طول يك سفر چند روزه تجربه كند. از جمله نکات قابل توجه برای یک توریست آشنایی با  انواع غذا، آداب و رسوم و لباس های سنتي مناطق مورد نظر ميباشد چرا که قرار گرفتن در محيط هاي ناشناخته و جذاب از اهداف اصلي مسافرين خارجي ست.

بر این اساس تصميم سفير آلمان در مورد گذراندن تعطيلات به همراه عشاير بختياري بازتاب جالبي را در کشورش به همراه داشته است. از جنبه سياسي و رسانه اي نيز، اين انتخاب برشتولد به نوعي تاکید غیر مستقیم بر امنیت داخلی ايران و اشاره به زيبايي هاي ناشناخته ی این سرزمین،كه غالباً در رسانه های غربی كمتر به آن پرداخته ميشود، نيز بوده است. اين سفر  از جهت آشنایی افرادی كه هيچ نوع اطلاع كافي در خصوص سفر و زيبايي هاي داخل ايران ندارند، بسيار جالب و با اهميت تلقی می شود. به سر بردن در محيطی امن با ميزياناني بسيار گرم و صميمي كه نظیر آن را در كمتر نقطه اي از جهان امروز ميتوان یافت.

همزمان با انتشار اين خبر روزنامه اشپيگل اخبار ديگري در خصوص حضور توريست و مسافرين خارجي در ايران منتشر کرد. طی این خبر، خبر گزاري اشپيگل در مصاحبه اي با سخنگوي اپراتور توريستي مونيخ به موضوع علاقه مسافران اروپايي به سفر به ايران و كشور هاي اطراف آن ميپردازد.

فرانكو ايليك به سوالات خبرگزاري اشپيگل اينگونه پاسخ ميدهند:

اشپيگل آنلاين: در شرايطي كه برخی از خطوط هوايي اروپايي شمار برخي پرواز هاي خود را محدود كرده اند، نتايج اين دست اقدام چه تاثيراتي بر روي نياز مسافرين گذاشته است؟

فرانكو ايليك: درست است که اين موضوع سفر اروپاییان به ایران را تحت الشعاع خود قرار داده است. اما از طرف دیگر ما نیز به هنگام دريافت مثلاً خبر لغو یک پرواز به سمت ايران، گزينه هاي ديگر هوايي را به مسافران ارايه ميدهيم.

اشپيگل آنلاين: در سال هاي اخير سفر به ايران مورد توجه بسياري از آلماني ها قرار گرفته است. تورهای به مقصد ایران اغلب از سوی آلمانی ها رزرو می شوند. اما هم اکنون پس از مسئله یاد شده تقاضا در چه حدي است؟

فرانكو ايليك: در یک سال اخير تقاضاها در حد معمول بوده است ولي در چندین سال گذشته بخصوص سال ٢٠١٥ تقاضا سفر به سمت ايران به اوج خود رسيده بود. ما در آن زمان دقيقاً ٢٦٥٠ ميهمان داشتيم كه براي سفر به اين کشور تور رزرو كرده بوده اند. در سال ٢٠١٦ نيز این تقاضا همچنان ادامه داشت ولي در سال گذشته (2017) تعداد٢٢٥٠ مهمان داشتيم که در مقایسه با دو سال گذشته اندکی ریزش داشته است.

اشپيگل آنلاين: چه نكته اي مانع از سفر علاقه مندان به گذراندن تعطيلات در ايران ميباشد؟

فرانكو ايليك: نكته اصلي تغييرات اقلیمی و آب و هوايي ايران است که چند سالیست این کشور را درگیر کرده و این اتفاق عملاً سفر به این کشور را كمي دشوار كرده است. البته وجود موانع برای سفر به برخی کشورها همواره وجود دارد و فقط مختص ایران نیست. به طور مثال ما متقاضیانی برای سفر به ترکیه داشتیم كه تنها به علت سياست هاي نادرست رجب طيب اردوغان تمايل خود را برای سفر به این کشور از دست داده اند. در مورد ایران اما باید به این نکته نیز توجه داشت که اغلب افراد علاقمند با وجود مشكلات اقليمي، همچنان دوست داشته اند تا سفر خود را انجام دهند زیرا ايران يک مكان توريستي مناسب براي گردشگران است. مهمان نوازي ايرانيان نسبت به مسافران خارجي بسيار ويژه می باشد. از نظر شرايط سياسي مواضع این كشور نسبت به کذشته این موارد تغییری نداشته و مانند سابق ادامه دارد. با توجه به كاهش ارزش ريال در داخل ايران، بازدید گردشگران خارجی از ایران به لحاظ مالی بسیار مقرون به صرفه می باشد. در نتیجه این موضوع و همچنین وجود تنوع اقليمي و فرهنگي به نظر می رسد در سال های آتی ایران مقصد بسياري از گردشگران اروپايي خواهد شد.
کد مطلب: 93897
برچسب ها: ایران سفیر آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *