۱
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۶
متهمِ سکه‌ی ثامن به کشور بازگردانده شد

با پای خودم آمدم ولی پلیس ایران هم بود!

بامدادِ شنبه، متهمِ سکه‌ی ثامن، فرهاد زاهدی‌فر، که صدها میلیارد تومان از بیش هزار تن در چند استان کلاهبرداری و سپس فرار کرده بود با اقدامهای اطلاعاتیِ پلیس به کشور بازگردانده شد.
فرهاد زاهدی‌فر، متهمِ سکه‌ی ثامن، به کشور بازگردانده شد.
فرهاد زاهدی‌فر، متهمِ سکه‌ی ثامن، به کشور بازگردانده شد.
بامدادِ شنبه، متهمِ سکه‌ی ثامن، فرهاد زاهدی‌فر، که صدها میلیارد تومان از بیش هزار تن در چند استان کلاهبرداری و سپس فرار کرده بود با اقدامهای اطلاعاتیِ پلیس به کشور بازگردانده شد.
به گزارشِ «مردم‌سالاری آنلاین»، زاهدی‌فر در پای پلکانِ هواپیمایی که او را به ایران بازگردانده بود، در گفت‌وگویی، مدعی شد که از کشور فرار نکرده و بلیت برگشت نیز داشته است، ولی کارها به نحوی پیش رفته که گویا نمی‌توانسته به کشور بازگردد. وی که با همکاری قوه‌ی قضائیه، پلیسِ فتا، پلیسِ بین‌المللِ نیروی انتظامی و پلیسِ جهانیِ اینترپل دستگیر و به ایران بازگردانده شده است، در پاسخ به اینکه اکنون با پای خودش به کشور بازگشته یا نه؟ گفت: «با پای خودم آمدم ولی پلیس ایران هم بود».
نامِ کشورِ همسایه‌ای که زاهدی‌فر در آن دستگیر شده است، روشن نیست، ولی معلوم شده که وی در فرارش از سه کشور عبور کرده که سرانجام در کشورِ سوم دستگیر شده است. زاهدی‌فر در این کلاهبرداری از همکاریِ بستگانِ نزدیکش نیز برخوردار بوده است که برخی‌شان نیز دستگیر نشده‌اند و به خارج از ایران فرار کرده‌اند و پلیس درصدد دستگیریِ آنان نیز برآمده است.
با دستگیریِ زاهدی‌فر، نیروی انتظامی با صدورِ اطلاعیه‌ای هشدار داد که «مجرمان و غارتگرانِ بیت‌المال و اموالِ مردم را در هر مخفیگاهی، حتی خارج از مرزهای میهنِ
زاهدی‌فر در پای پلکانِ هواپیمایی که او را به ایران بازگردانده بود، مدعی شد که از کشور فرار نکرده و بلیت برگشت نیز داشته است، ولی کارها به نحوی پیش رفته که گویا نمی‌توانسته به کشور بازگردد. وی در پاسخ به اینکه اکنون با پای خودش به کشور بازگشته یا نه؟ گفت: «با پای خودم آمدم ولی پلیس ایران هم بود».
اسلامی، شناسایی، دستگیر و برای تحملِ مجازاتِ قانونی، استردادِ اموال و احقاقِ حقِ مالباختگان به کشور باز خواهند گرداند».
گفتنی است که سوم ِمهرماه اطلاعیه‌ای از سوی قوه‌ی قضاییه روی تارنمای سکه‌ی ثامن نهاده شد. برپایه‌ی این اطلاعیه، بازپرسِ پرونده از مدیران و دست‌اندرکارانِ تارنمای سکه‌ی ثامن درخواست کرده بود که برای تادیه‌ی حقوقِ کاربرانِ این تارنما و رفع ابهام و نگرانیِ آنان مراجعه و همکاری کنند و دستگاهِ قضایی نیز در جهتِ حلِ مشکلات مردم، بدونِ نگاهِ به برخوردِ قضایی و انتظامی، تا رفعِ کامل مشکلات در کنارِ همه خواهد بود. بازپرس پرونده، همچنین، به دست‌اندرکارانِ سکه‌ی ثامن دستور داده بود که با در دست داشتنِ مدارک، در نخستین زمان، جهتِ پیگیری و هماهنگی به دادسرای تهران مراجعه کنند.
 پس از آن، در هفتمِ مهرماه، دادستانِ تهران، جعفری دولت‌آبادی، نیز اعلام کرد که مدیرعاملِ سکه‌ی ثامن و همسرش از کشور خارج شده‌اند، ولی همه‌ی حسابها و اموالشان و شماری خودرو گرانبها از آنان ضبط و توقیف شده است. پیروِ این موضوع، رئیسِ اتحادیه‌ی طلا و جواهر، آیت محمد، نیز از اموالِ مدیرِ سکه‌ی ثامن گفت که وی «در حدودِ ۵۰ میلیارد تومان در حسابهای بانکیِ خود دارد و صاحبِ چندین ملک و زمین نیز هست».
سکه‌ی ثامن، برپایه‌ی آگهیِ تاسیسِ منتشرشده، در سالِ ۱۳۹۶ آغاز
زاهدی‌فر در این کلاهبرداری از همکاریِ بستگانِ نزدیکش نیز برخوردار بوده است که برخی‌شان نیز دستگیر نشده‌اند و به خارج از ایران فرار کرده‌اند و پلیس درصدد دستگیریِ آنان نیز برآمده است.
به کار کرد و سهامدارانِ آن فرهاد زاهدی‌فر و فرانک روشنی اصل هستند و در زمینه‌ی خرید و فروش آنلاین سکه، طلا و سکه‌ی آب‌شده و نیز واردات و صادرات، اخذِ وام و اعتباراتِ ارزی و ریالی فعالیت می‌کرد، و برپایه‌ی آنچه که در تارنمای سکه‌ی ثامن آمده، این موسسه مدعی است که همه‌ی مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه را نیز داشته است.
گفتنی است، شرکتِ سکه‌ی ثامن ۲۷ شهریورماه اعلام ورشکستگی کرد و در اطلاعیه‌ای عنوان داشت: «بنا به استفاده‌ی کاربران و تریدرها از رباتهای غیرِ مجاز و همچنین کارمندِ ثامن که به نامِ شوهرِ خود معامله می‌کرد به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و ... به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان سودهای غیرِ متعارف کاربران که به وسیله‌ی رباتها و اتورفرش استفاده شده است، به اطلاع می‌رساند سکه‌ی ثامن ورشکستگی خود را اعلام می‌نماید و از امروز فقط کاربران می‌توانند پولهای خود را بدون دریافتِ سودهای غیرِ متعارف را ثبتِ درخواست نمایند. کاربران امروز مهلت دارند موجودی خود را به فروش رسانده و درخواست واریز نمایند.»
برپایه‌ی داده‌های غیررسمی بیش از سه هزار سرمایه‌گذار و ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ی توقیف‌شده در پرونده‌ی سکه‌ی ثامن است. سخنگوی قوه‌ی قضائیه، غلامحسین محسنی اژه‌ای، هم گفته بود که ۶۰۰ تن در این پرونده شکایت کرده‌اند.
 
 
کد مطلب: 95256
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *