مردم سالاری آنلاين - پربيننده ترين عناوين ورزشی :: نسخه کامل https://www.mardomsalari.ir/Sport Mon, 22 Apr 2019 05:39:44 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری مردم سالاری آنلاین https://www.mardomsalari.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری مردم سالاری آنلاین آزاد است. Mon, 22 Apr 2019 05:39:44 GMT ورزشی 60 "عادل" به مثابه فیلسوف https://www.mardomsalari.ir/article/106325/عادل-مثابه-فیلسوف   الف. افلاطون در رسالۀ جمهور و همچنین تیمائوس، نفس انسانى را مركّب از سه جزء می‌داند: جزءعقلانى(لوگيستيكون)، جزء اراده (تيمو اَيدس) و جزء شهوانى (اين تومه تيكون). متعاقبا، با نظر به هریک از این جنبه‌های سه‌گانه، انسان دارای فضیلتی خواهد بود: انسانی که قوۀ عقلانی در او حکفرماست، دارای فضیلت حکمت و دانش است؛ انسانی که قوۀ همت و اراده در او غالب است دارای فضیلت شجاعت و انسانی که توانایی کنترل قوۀ شهوانی را داراست، از فضیلت پرهیزگاری و عفت برخوردار است. اکنون اگر این فضایل فوق الذکر را با هم بنگریم و یا به عبارت دیگر انسانی دارای این فضایل سه‌گانه با همدیگر باشد، عادل خواهد بود؛ در حقیقت، با چنین مقدماتی، یکی از ارزش‌های مدنظر افلاطون یعنی ارزش عدالت محقق خواهد شد؛ چرا که ارزش از منظر افلاطون عبارتست از زیبایی، عدالت و حقیقت. ب. به بیانِ دیگر، سه جزء نفس انسان، از نظر افلاطون عبارتند از: جزء خردمند، جزء اراده و جزء میل‌کننده. همچنین افلاطون در رسالۀ جمهوری اجزاء نفس را از نظر تعداد و کارکرد با اجزاء شهر(جامعه) یکی می‌داند: جزء خردمند برابر با طبقۀ فرمانروایان، جزء اراده برابر با طبقۀ حافظان شهر(سپاهیان) و جزء میل‌کننده برابر با طبقۀ شهروندان و پیشه‌وران. مطابق با نظر سقراط "عادل" کسی است که هر جزء نفس او تنها وظیفۀ خود را انجام دهد و در کار دیگری مداخله نکند. در حقیقت، «جزءِ خرد» انسان خردمند، بر دو جزء دیگر حکومت می‌کند و «جزءِ اراده»، آن را در کنترل «جزء میل کننده» کمک می‌کند. همچنین، به منظور برقراری عدالت در شهر(جامعه) طبقات جامعه نیز، همانند اجزاء نفس انسان،  باید با یکدیگر هماهنگ باشند. به عبارت بهتر، هنگامی در شهر یا جامعه عدالت برقرار می‌شود که هر کس بر اساس تعلقش به طبقۀ مربوطه و مطابق با لیاقت و شایستگی در جایگاه خود قرار گیرد و وظیفه‌ای را که برای آن ساخته شده به نحو احسن انجام دهد. تنها و تنها در این صورت خواهد بود که هماهنگی و هارمونی در نفس و هم چنین در جامعه ایجاد خواهد شد و این هماهنگی و هارمونی سبب سلامتی و زیبایی نفس و جامعه می‌شود. در این زمینه، کاسمن در مقالۀ "عدالت و فضیلت" به نکته‌ای اشاره می‌کند که بیان آن برای فهم عدالت افلاطونی لازم است. وی می‌گوید:  اکثر مفسران از عدالت افلاطونی به گونه‌ای برداشت کرده‌اند که گویا افلاطون فقط به اصل وحدت و هماهنگی بین اجزای نفس و طبقات شهر تأکید می‌کند، در حالی‌که در عدالت افلاطونی نباید فقط به وحدت و هماهنگی و نظم تکیه کرد. بلکه برای فهم بهتر هماهنگی و وحدت در عدالت افلاطونی باید به تمایزات در عدالت نیز توجه نمود. سقراط در رساله جمهوری عدالت را یک فضیلت می‌داند. اگر ما به دنبال عدالت به مثابه یک فضیلت هستیم ضروری است که تقسیم‌بندی کاری را که در آن هر کس باید به وظیفه خاص خویش عمل کند بر طبق اصول معیارگرا (اصل تمایزات) به انجام برسانیم. همین اصل معیارگراست که بیانگر فضیلت عدالت در درون شهر است. آن اصلی که در این جا کاسمن به آن اشاره می‌کند اصلی است که بیانگر تمایز در عملکردها با توسل به عناصر مختلف در شهر می‌باشد که سبب می‌شود بهترین عمل در شهر انجام شود، یعنی وقتی جامعه براساس اصل تقسیم وظایف بنا می‌شود. این بدان دلیل است که این تقسیم‌بندی ویژگی اساسی زندگی  اجتماعی به شمار می‌رود. در اینجا عدالت در واقع به معنای اصل تمایز در باب عملکردهاست که مستقر بر شایستگی طبیعی افراد است. پس اگر سؤال اساسی در جامعه این باشد که گروه‌های مختلف مردم چه کارهایی انجام می‌دهند؟ پاسخ این است که آن کاری که در آن خوب هستند. یعنی آن کاری که برای انجام آن مناسب‌ترند که این همان عدالت است. پس گفتن این مطلب که عدالت در واقع اصل تمایز در عملکردهایی است که بر پایه قابلیت‌های طبیعی بنا نهاده شده است معادل با گفتن این جمله است که این اصل تمایزات بر پایه فضیلت‌ها می‌باشد. چراکه فضیلت کیفیت و خصوصیتی است که فرد را قادر به انجام دادن یک عملکرد به نحو احسن می‌نماید. بنابراین زمانی که سقراط می‌گوید عدالت اصلی است که بر مبنای آن هر کس می‌بایست کاری را انجام دهد که به طور طبیعی برای آن مناسب است، او اساساً به این نکته اشاره می‌کند که در یک جامعۀ مبتنی بر عدالت هر فردی وظایفی را بر عهده می‌گیرد که فضیلت متناسب با آن را دارا باشد.  ج. از نظر نگارنده، عادل فردوسی‌پور انسانی است که واجد هر سه فضیلت ذکر شده مطابق با بند «الف» است و از این رو نام "عادل" بسیار زیبنده اوست. در حقیقت، فردوسی‌پور هم در کار حرفه‌ای خود از دانش سطح اول بین المللی برخوردار است و هر لحظه خود را با دانش روزِ رسانه نو می‌کند و هم از شجاعت غیرقابل وصفی در مواجه و پرداختن به فساد، رانت، سوء مدیریت و بداخلاقی‌های موجود در فوتبال ایران بهره‌مند است: «از پرداختن به انتقال غیر فوتبالی تیم‌های دسته‌اولی به لیگ برتر از طریق رانت برخی نمایندگان مجلس شهرهای مربوطه» گرفته تا «بازکردن پروندۀ دلال‌ها برای خرید و فروش بازیکنان». بعلاوه، از افشاگری بی‌سابقه او درباره سحر و جادو در برنامۀ نود تا مبارزه با بداخلاقی‌هایی همچون فحاشی در ورزشگاه‌ها، برخورد غیر حرفه‌ای برخی از بازیکنان، مدیران و مسئولان باشگاه‌ها و .... . همه و همۀ اینها به خاطر شجاعت بی‌مثال "عادل" است. فضیلت سوم عادل فردوسی‌پور پاکی، عفت و پرهیزگاری است. او به شدت در برابر وسوسه‌های مالی، دیده شدن‌ بیشتر و جاه و مقام مقاوم بود. یکی از نمونه‌های بسیار کوچک آن نقل قولی است از زبان سرهنگ علیفر، گزارشگر تلویزیونی فوتبال؛ او که در برنامۀ خندوانه به دعوتِ رامبد جوان دعوت شده بود، درباره عادل می‌گوید: «من خبر دارم که برای اجرای یک برنامه، آن هم تنها برای سه شب، از عادل فردوسی‌پور دعوت کردند تا در ازای آن یک میلیارد تومان به او بدهند و او به راحتی چنین پیشنهادی را رد کرد». نمونه‌های اینچنینی در وصف پرهیزگاری عادل فردوسی‌پور در ارتباط با اجرای برنامۀپربیننده و محبوب نود بسیارند. د. سقراط در رسالۀ جمهوری، فیلسوف را برابر با انسان"عادل" قرار می‌دهد. چرا که فیلسوف کسی است که خرد بر او حاکم است و در حقیقت بالاترین جزءِ نفس او بر دیگر اجزاءِ نفس تسلط دارد. او بر این باور است که به منظور برقراری عدالت در شهر(جامعه) و یا به عبارت بهتر به زبان او به منظور تحقق آرمان‌شهر، فیلسوف باید زمام جامعه را در دست گیرد؛ فیلسوفی که عادل است و موجب اجرای عدالت در جامعه نیز خواهد شد. بنابراین، در قالب یک تمثیل و به زبانی ساده، اگر شهر و یا جامعۀ مورد نظر افلاطون را به جامعۀ فوتبالی در کشورمان تقلیل دهیم،آنگاه در جامعه‌ای که مسئولین فداراسیون فوتبال- اعم از رئیس و نایب رئیس فدارسیون، کمیتۀ اخلاق، کمیتۀ داوری و سازمان لیگ- در آن نقش حافظان جامعۀ فوتبالی را برعهده دارند و بازیکنان، مربیان، مدیران و مسئولین باشگاه‌ها و کلیۀ پیشه‌های دیگرِ در ارتباط با فوتبال نقش شهروندان آن جامعه را بازی می‌کنند، "عادل" فردوسی‌پور با تولید و اجرای برنامۀ نود در نقش "عادل" یا " فیلسوف" آن جامعه در طی بیست سال گذشته نقش‌آفرینی کرده است. مردی از جنس عدالت، که هم مؤلفه‌های درونی نفسش هماهنگ و سازگار بودند و هم ناظر بر اجرای عدالت و قرار گیری هر فرد در جایگاه خود بر اساس شایستگی‌هایش در جامعۀ فوتبالی کشورمان بود و این نقش فردی و اجتماعی برای بینندگان برنامۀ نود چه زیبا و سازنده به نظر می‌رسید. باشد روزگای که قدر فیلسوفان هر جامعه‌ای دانسته شود. محمدرضا واعظ شهرستانی، پژوهشگر فلسفه-دانشگاه بُن    1-افلاطون، دوره آثار افلاطون، ترجمه محمد حسن لطفی، صص964- 965. 2-نگاه کنید به: Kosman, A., Justice and Virtue: The Republic’s Inquiry into Proper Difference, Cambridge University, press, 2007, pp.126–133.   3-به نقل از: ثریا ملکی و شمس الملوک مصطفوی، "بررسى و نقد نظریه عدالت در رساله جمهورى افلاطون"، دوره 15، شماره 28، پاییز و زمستان 1394، صفحه 141-173. 4-ثریا ملکی و شمس الملوک مصطفوی، "بررسى و نقد نظریه عدالت در رساله جمهورى افلاطون"، دوره 15، شماره 28، پاییز و زمستان 1394، صفحه 141-173.     ]]> ورزشی Sun, 21 Apr 2019 10:01:00 GMT https://www.mardomsalari.ir/article/106325/عادل-مثابه-فیلسوف چرا نهاد ورزش، نظام مند عمل نمی کند؟ https://www.mardomsalari.ir/note/106328/چرا-نهاد-ورزش-نظام-مند-عمل-نمی-کند   به نظر می رسد تحلیل و شناخت از وضع موجود ورزش ما بسیار ناچیز است. مسئولین کار طبیعی خود را انجام می دهند و این کار عمدتاً تبلغات است. در چنین شرایطی، وظیفه کانونی روشنفکران ورزشی ، تفکیک تحلیل از تبلغات است. روی آوردن به نبض جامعه ورزش و واقعیت ها، بهترین روش علمی برای شناخت است. ۳ دلیل برای فهم وضع موجود ورزش قابل تصور است: اول اینکه ورزش ما، ورزش افراد است نه سیستم ها. الفاظی مانند فدراسیون ، ساختار، باشگاه ، قانون حرفه ای و سیستم در توسعه یافتگی ورزش ها مهم هستند. اصولاً، سیستم ها هستند که توسعه ورزشها را هدایت می کنند. اما در پیشبرد بسیاری از امور در ورزش ما، در نهایت باید رضایت افراد را جلب کنیم تا آنکه طبق مقررات عمل کنیم. ما نتوانسته ایم مهم ترین فرآورده مدرنیته که سیستم سازی در همه عرصه ها است را ایجاد کنیم. تقریباً حل هر مسئله ای تابع رأی، سلیقه، خواسته ها، منافع افراد است. این وضعیت به صورت طبیعی فراز و نشیب دارد. چون انسان ها همیشه حالات ثابتی ندارند و افکار و تمایلات روحی آنها ممکن است در شرایط مختلف متفاوت باشد و تحت الشعاع منافع آنی باشد. متکی بودن به افراد در هر نهاد و سازمانی، بی ثباتی می آورد. در حالی که سیستم ها ثبات دارند و انسان ها  می توانند خروجی آنها را پیش بینی کنند. امروز در جهان، سیستم ها، خطاها را تشخیص می دهند نه افراد. بنابراین، بی ثبات هستیم چون با درصد بالا، تحت تأثیر قضاوت افراد هستیم نه سیستم ها... دوم ، پیچیدگی و ابهام در سیاستگذاری ها. به طور فراوانی، علاقه داریم در فدراسیونها، در باشگاهها، در همه جا تقریباً، افراد را کنترل کنیم. کنترل را بر روابط قاعده مند ترجیح می دهیم. ورزشکار و مدیر ورزشی کشورهای پیشرفته در ورزش به ثبات اندیشه ها و سیاست گذاری ها در مدیریت ورزش، اطمینان ذهنی، روانی دارند و می تواند برنامه ریزی کنند و به ثبات در سال های آینده  اعتماد داشته باشند. ما به ابهام علاقه داریم چون می خواهیم کنترل کنیم. ابهام و کنترل کردن، نقش فرد را افزایش می دهد و سیستم سازی را مختل می کند. سوم تأثیر روابط بین المللی بر ورزش و ورزشکار. امروز عصر شبکه سازی است. شبکه سازی با فدراسیونها، باشگاهها، مراکز تحقیقاتی ورزشی  شبکه ها کارها را پیش می برند. اکثر موسسات ورزشی ، ارتباط این شبکه ها را تسهیل می کنند. روابط بین الملل ورزشی  یعنی شبکه سازی با جهان ورزش، یعنی روان کردن ارتباطات میان شبکه های داخلی با همراهان بین المللی خود. آن هایی که تلاش می کنند می خواهند بیاموزند از هر فردی، از هر ملیتی، از هر قومی. توانایی مهم است و نه ملیت و محل تولد. در جهان شبکه ها، مهارت مهم است و نه جغرافیا.  کاری که در همین نزدیکی خودمان کشور قطر دارد روی فوتبال خود انجام می دهد... به عنوان مثال ژاپنی ها اهمیت نمی دهند چه فردی و با چه روحیه ای در فیفا یا ای اف سی است؛ آنها با هزاران شبکه علمی و آموزشی، در آنجا کار می کنند. این نوع روش ، ثبات می آورد، منافع مشترک تعریف می کند و از خصلت های منفی افراد مانند عصبانیت، پیش داوری و سوء برداشت فاصله می گیرد. برای آنکه ثبات ایجاد کنیم باید در نوع تصمیم گرفتن و تصمیم سازی تجدید نظر کنیم و در جلسات مهم ورزشی ، دیدگاه ها مختلف را گرد هم آوریم تا از همه زوایا، موضوعات را ببینیم. پیرامون یک موضوع، از درون ورزش و از بیرون ورزش، مخالف و موافق موضوع را گرد یک میز بزرگ جمع کنیم و بعد تصمیم بگیریم و برنامه ریزی کنیم ....  اگر از این روش و این گونه روش ها برای تصمیم سازی بهره نبریم، از ورزش جهانی که با سرعت قابل توجهی در حال حرکت است عقب می مانیم... *جامعه شناس و بازیکن سابق فوتبال   ]]> ورزشی Sun, 21 Apr 2019 10:28:14 GMT https://www.mardomsalari.ir/note/106328/چرا-نهاد-ورزش-نظام-مند-عمل-نمی-کند شرمنده مسعود شجاعی هستم https://www.mardomsalari.ir/news/106326/شرمنده-مسعود-شجاعی-هستم رئیس هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی با بیان اینکه این باشگاه مطالباتی از فدراسیون فوتبال داشته است، گفت: به خاطر اتفاقات بعد از بازی با پیکان شرمنده مسعود شجاعی هستم. به گزارش خبرنگار مهر، عباس الیاسی درباره اتفاقات رخ داده در تبریز بعد از باخت تراکتورسازی به پیکان در لیگ برتر فوتبال گفت: از مردم و یگان ویژه عذرخواهی می‌کنم. به عنوان رئیس هیأت مدیره دست تک تک آنها را می بوسم. وی افزود: هدفمان این است که از فوتبال لذت ببریم. این همه سرمایه گذاری در دنیا می‌شود تا مردم به ورزشگاه بیایند و در کمال آرامش از تماشای آن لذت ببرند. بخصوص کشور ما که فشارهای اقتصادی و سیاسی دارد و مردم باید با فراغ بال به ورزشگاهی بیایند و برگردند. وقتی بخواهیم چنین شرایطی ایجاد کنیم تا تماشاگر بیاید و از فوتبال لذت ببرد، نیازمند فضاهایی هستیم که یکی از این فضاها توسط رسانه‌ها ایجاد می‌شود. این فضاها را فدراسیون فوتبال به عنوان متولی باید مدیریت کند. رئیس هیأت مدیره باشگاه تراکتورسازی تاکید کرد: نمی‌خواهم دنبال بهانه باشم ولی بعد از اتفاقات بازی با سپیدرود، مطالبات ذهنی و روحی و کلامی داشتیم. از رئیس فدراسیون خواستیم جلسه‌ای داشته باشیم تا گپ بزنیم و آرام شویم! نتوانستیم پاسخ هوادارانمان را بدهیم و آنها با این ذهنیت وارد ورزشگاه شدند. الیاسی با اشاره به ماجرای سیلی خوردن مسعود شجاعی از یکی از تماشاگران تراکتورسازی ادامه داد: هوادار هر تیمی با آن تیم زندگی می‌کند. من شرمنده هواداران شدم. آقای زنوزی هم ماجرای یکی از تماشاگران ما را گفته است که برای اینکه در زمستان به هواداران بگوید به ورزشگاه بیایند، در آن هوای سرد برهنه شد. مطمئناً چنین عاشقی نمی‌آید آبروی شهر و تیمش را ببرد؛ آن هم به کاپیتان تیمش؛ آن هم مسعود شجاعی که اسطوره اخلاق است. اشکان دژاگه و احسان حاج صفی هم همینطور. بچه‌های ما واقعاً نمونه هستند. وی اظهار کرد: برای اینکه تیم را به آرامش برسانیم و هیجان به لیگ بیاید تمام ارکان را فراهم کردیم ولی یک جاهایی دیده نشدیم و جواب سئوالاتمان را نگرفتیم. قصدم این نیست فضا را سمت فدراسیون ببرم. پارسال همین زمان و وقتی بنده کار مدیریت را بر عهده گرفتیم، برای سقوط نکردن می‌جنگیدیم و ۳۰۰ نفر هم در ورزشگاه نبودند. برای این آرامش همه باید وظایف را به درستی انجام بدهیم. رئیس هیأت مدیره تراکتورسازی درباره اینکه باشگاه برای جلوگیری از این اتفاقات چه کاری کرده است؟ گفت: کاپیتان‌های تیم با بازیکنان صحبت کردند. ما هم صحبت کردیم. متأسفانه این اتفاق بد افتاد. صحبتم این است که باید به وظیفه خود به درستی انجام بدهیم. قبول دارید تراکتورسازی پرطرفدارترین تیم هست یا نه؟ تمام تیم‌هایی که جلوی تراکتورسازی قرار می‌گیرند با انگیزه هستند. حداقل ما را ببینند! الیاسی یادآور شد: تکلیف آقا مسعود (شجاعی) روشن است. او اسطوره اخلاق است. آرامشی که در تیم حاکم است را مدیون شجاعی هستیم. من شرمنده این بازیکن هستم. اشکان و هم احسان دیگر بازیکنان هم همینطور. تیم ما تبدیل به تیمی شده که همه دوست دارند بیایند و آنرا ببینند. وی همچنین در خصوص حواشی دیدار با پرسپولیس گفت: این سرزمین به مهمان نوازی معروف است. این جوسازی و جریان قومی به ما نمی‌خورد. برای بازی با پرسپولیس مشکلی نداریم. رئیس هیأت مدیره تراکتورسازی درباره صحبت‌های خارج از عرف محمدرضا زنوزی مالک باشگاه و متهم کردن سایپا و پیکان به تبانی تاکید کرد: سایپا و پیکان قابل احترام هستند. این دو تیم صنعتی هستند. پرسپولیس و استقلال هم دولتی هستند. بنابراین بار روحی و روانی اتفاقات روی بدنه است ولی اینجا تمام فشارها روی یک نفر است و باید جواب همه را بدهد. دوستان خودشان را جای زنوزی بگذارند! الیاسی در پایان گفت: خودم چند روز در فدراسیون بالا و پایین می‌روم. تنها کسی که با ما صحبت می‌کند آقای تورک رئیس کمیته اخلاق است. دنبال محکوم کردن کسی نیستیم. فقط می‌گوئیم فوتبال ما و آذربایجان دیده شود و به آنها احترام بگذارند. ]]> ورزشی Sun, 21 Apr 2019 10:02:44 GMT https://www.mardomsalari.ir/news/106326/شرمنده-مسعود-شجاعی-هستم تاریخ سازی رونالدو با یک رکورد جدید https://www.mardomsalari.ir/news/106321/تاریخ-سازی-رونالدو-یک-رکورد-جدید ستاره پرتغالی یوونتوس با قهرمانی که در سری A به دست آورد یک رکورد جدید را به نام خود به ثبت رساند. به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای اسپورت، کریستیانو رونالدو که فصل نخست حضورش در یوونتوس را تجربه می‌کند، توانست با این تیم قهرمانی در سری A را به دست آورد. یوونتوس در دیدار برابر فیورنتینا توانست با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسد تا ۵ هفته قبل از پایان لیگ هشتمین قهرمانی پیاپی خود را قطعی کند. رونالدو به نخستین بازیکنی در تاریخ تبدیل شده است که توانست قهرمانی در سه لیگ معتبر اروپایی یعنی لیگ برتر انگلیس، رقابت های سری A و رقابت های لالیگا را تجربه کند. رونالدو با منچستر یونایتد قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، با رئال مادرید قهرمانی در لالیگا و با یوونتوس هم قهرمانی در سری A را به دست آورده است. این فوق ستاره پرتغالی امید زیادی داشت که با یووه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را هم به دست آورد اما با وجود بازی های خوبی که به نمایش گذاشت نتوانست به نیمه نهایی راه پیدا کند. ]]> ورزشی Sun, 21 Apr 2019 09:32:57 GMT https://www.mardomsalari.ir/news/106321/تاریخ-سازی-رونالدو-یک-رکورد-جدید مهاجم الدحیل جایگزین طارمی میشود https://www.mardomsalari.ir/news/106323/مهاجم-الدحیل-جایگزین-طارمی-میشود باشگاه الغرافه قطر می خواهد که مهاجم الدحیل را جایگزین مهدی طارمی در این تیم کند. به گزارش ایسنا، روزنامه الوطن از تغییر بزرگ برای فصل بعد لیگ ستارگان سخن به میان آورد. به نوشته الوطن عمر السومه مهاجم سوریه ای سرشناس الاهلی عربستان مورد توجه باشگاه الدحیل قطر قرار گرفته است. به نوشته الوطن عمر السومه با توجه به عملکرد ضعیف الاهلی در فصل جاری می خواهد برای فصل بعد راهی لیگ ستارگان قطر شود و الدحیل جدی ترین گزینه او است. این روزنامه قطری همچنین نوشت که در صورت پیوستن السومه به الدحیل یوسف العربی مهاجم این تیم راهی الغرافه خواهد شد تا جایگزین مهدی طارمی در این تیم شود. به گزارش ایسنا، طارمی در فصل که گذشت نتوانست عملکرد خوبی در الغرافه داشته باشد و حتی در مقطعی از فصل هواداران این تیم قطری خواستار فسخ قرارداد او شدند. به احتمال خیلی زیاد طارمی تابستان امسال به پرسپولیس برگردد. ]]> ورزشی Sun, 21 Apr 2019 09:50:39 GMT https://www.mardomsalari.ir/news/106323/مهاجم-الدحیل-جایگزین-طارمی-میشود آنچه هواداران تراکتورسازی باید یاد بگیرند https://www.mardomsalari.ir/news/106322/آنچه-هواداران-تراکتورسازی-باید-یاد-بگیرند دومین شکست متوالی تراکتورسازی باعث شد بار دیگر هواداران این تیم از کوره در بروند و کارهایی را انجام دهند که در فاصله چهار هفته تا پایان لیگ هجدهم، تیم محبوبشان بار دیگر به حاشیه برود. به گزارش ایسنا، تراکتورسازی با شکست برابر پیکان دومین باخت متوالی خود در این فصل را تجربه کرد که این برای نخستین بار باشد که تراکتورسازان در دو دیدار متوالی از کسب امتیاز عاجز می‌مانند. البته حاشیه اصلی ایجاد شده برای این تیم پس از سوت موعود بنیادی‌فر اتفاق افتاد؛ باخت به پیکان باعث شد تا هواداران شاکی تراکتورسازی به داخل زمین بیایند و حتی به مسعود شجاعی و اشکان دژاگه حمله‌ور شوند. اتفاقی که به ندرت در سایر تیم‌ها ایرانی رخ می‌دهد. هوادارانی که تا چند سال قبل معتقد بودند تراکتورسازی بعد از منچستر اول است، حالا بازیکن خود را کتک می‌زنند و برایشان قهرمانی مهم نیست. دو شکست متوالی فاصله این تیم را تا پرسپولیس صدرنشین به شش امتیاز رسانده است اما بازی‌های آسان شاگردان لیکنز نسبت به پرسپولیسی‌ها نشان می‌دهد که این تیم هنوز شانس بالایی برای قهرمانی دارد. چیزی که برای هواداران تراکتورسازی قابل درک نبوده و آنها همانند چند فصل گذشته پس از افت در مقطعی از فصل دوباره شروع به حاشیه سازی برای تیم‌شان کردند، صندلی‌های ورزشگاه را شکستند و به بازیکن و مالک حمله‌ور شدند؛ مالکی که سعی کرده بود در این فصل، تراکتور را از یک تیم میان‌جدولی به یک تیم مدعی تبدیل کند و بازیکنان ارزشمندی همچون سه کاپیتان تیم ملی را برای تیمش جذب کند. این نشان می‌دهد تنها چیزی که برای هواداران تراکتورسازی مهم است کسب جام است و دلیل نتیجه گرفتن به هیچ وجه مشخص نیست. باخت به سپیدرود باعث شد به دروازه‌بانی که هفت بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود، تهمت شرط بندی بزنند و حالا پس از باخت به پیکان هم به کسانی حمله‌ور می‌شوند که تراکتورسازی را به یک تیم مدعی تبدیل کرده‌اند. حاشیه‌سازی هواداران این تیم رویدادی تکراری نیست و سال‌های قبل و با وجود مدیریت متفاوت، این هواداران بارها سرخ‌پوشان تبریزی را به حاشیه بردند و باعث شدند که بسیاری از دیدارهای این تیم بدون تماشاگر برگزار شود. برای تیمی که سودای قهرمانی بالاترین سطح فوتبال ایران را دارد زیبنده نیست که ماشین ضد شورش پس از اتمام بازی به دنبال متفرقه کردن مردم باشد. دیگر حلقه گمشده حاشیه دیدار پیکان و تراکتورسازی مدیریت هواداران بود. مدیریتی که هنوز نمی‌داند چگونه باید با مشکلات تیم برخورد کند و واکنش‌های اشتباه باعث می‌شود که تراکتورسازی بیش از پیش وارد حاشیه شود. نمونه‌ای از این اشتباه‌ها واکنش زنوزی به گل‌های بدی بود که محسن فروزان برابر سپیدرود دریافت کرد و حالا ناتوانی کانون هواداران تراکتورسازان باعث شد تا چنین هرج و مرجی پس از یک باخت در تبریز پیش آید. هواداران تراکتورسازی اگر می‌خواهند تیم‌شان دوباره مدعی قدرتمندی باشد، باید راه و رسم حمایت از تیم مدعی قهرمانی را یاد بگیرند و با هر شکست به دنبال ایجاد حاشیه نباشند. مدیریت تراکتورسازی نیز باید به گونه‌ای کار خود را انجام دهد که اتفاق فصل ۹۴-۹۳ یعنی هرج و مرج هواداران و از دست رفتن قهرمانی بار دیگر برای این تیم به وجود نیاید. ]]> ورزشی Sun, 21 Apr 2019 09:40:42 GMT https://www.mardomsalari.ir/news/106322/آنچه-هواداران-تراکتورسازی-باید-یاد-بگیرند