۴۲
۹
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۴
یک روحانی با منبرهای متفاوت و ۱.۴ میلیون فالوور

حسن آقامیری کیست و چرا خلع لباس شد؟

حسن آقامیری روحانی شناخته‌شده‌ای که در اینستاگرام بیش از یک میلیون و چهارصد هزار فالوور دارد، با شکایت دادستان ویژه روحانیت تهران به خلع لباس دائم و دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. از زمانی که صدور این حکم توسط آقامیری در اینستاگرام وی اعلام شد، تعداد فالوورهای وی نیز به سرعت افزایش یافت! حسن آقامیری کیست، چه می‌گوید و چرا خلع لباس شد؟
حسن آقامیری روحانی شناخته شده‌ای که با حکم دادگاه ویژه روحانیت خلع لباس شد، کیست؟
حسن آقامیری روحانی شناخته شده‌ای که با حکم دادگاه ویژه روحانیت خلع لباس شد، کیست؟
حسن آقامیری روحانی شناخته‌شده‌ای که در اینستاگرام بیش از یک میلیون و چهارصد هزار فالوور دارد، با شکایت دادستان ویژه روحانیت تهران به خلع لباس دائم و دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. از زمانی که صدور این حکم توسط آقامیری در اینستاگرام وی اعلام شد، تعداد فالوورهای وی نیز به سرعت افزایش یافت! حسن آقامیری کیست، چه می‌گوید و چرا خلع لباس شد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، حسن آقامیری روحانی محبوب و شناخته‌شده‌ای خصوصاً در میان جوانان است. او از تمام تکنولوژی‌هایی که گوشی‌های هوشمند فراهم آورده‌اند، خصوصاً شبکه‌های اجتماعی، برای نشر عقاید خود استفاده کرده است و احتمالاً محبوب‌ترین روحانی فعال در فضای مجازی است.
منبرهای آقامیری معمولاً به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرامی‌اش پخش می‌شود و کلیپ‌های سخنرانی‌های وی در حد وسیعی دیده و به اشتراک گذاشته می‌شود.
حسن آقامیری تنها از حیث وسعت استفاده از شبکه‌های اجتماعی، یک روحانی متفاوت محسوب نمی‌شود. او به گفته خودش، وابستگی به درآمد روحانیت ندارد؛ از حوزه علمیه، بیمه و شهریه نمی‌گیرد و کسب‌وکار شخصی‌اش را دارد و در یک شرکت خصوصی، مشاور است. وی 15 سال است که سخنرانی می‌کند، اما وابستگی درآمدی به منبر ندارد.
حسن آقامیری از حیث، صحبت‌هایی که در سخنرانی‌های خود مطرح می‌کند نیز با روحانیون سنتی، تفاوت بسیاری دارد. این سخنرانی‌ها علی‌رغم ایجاد محبوبیت برای او در بین جوانان، باعث شده تا او مخالفان سرسخت زیادی داشته باشد. خبرگزاری فارس همین دیروز (22 دی 97) در مطلبی علیه آقامیری نوشته است: «این روحانی جوان در حال انتشار تفکری ست که هرچند در نگاه اول به ظاهر برای مخاطبان خصوصاً نسل جوان، زیبا به نظر می‌آید، اما نتایج فاسد و مخربی در پی‌خواهد داشت، زیرا علی‌رغم برخی نکات صحیح که در بین سخنان این روحانی یافت می‌شود هسته مرکزی این تفکر به دلیل ضدیت با قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام عمیقا فاسد است».
آقامیری نظرات بدیعی در مورد کار کردن روحانیون دارد. وی در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید: «اهل بیت(ع) کار می‌کردند؛ اما برخی تصور می‌کنند که اهل بیت(ع) دست به خاک می‌زدند طلا می‌شد و کاری انجام نمی‌دادند؛ در حالی که این‌گونه نیست همه آنها شاغل بودند کشاورزی می‌کردند، تجارت می‌کردند و روایت‌های بسیاری هم در این زمینه وجود دارد. در یکی از هیئت‌های قم سؤال کردم که شغل حضرت ابوالفضل (ع) چه بود؟ هیچ کس نمی‌دانست. به آن‌ها گفتم می‌دانید چرا نمی‌دانید؟ چون نمی‌دانید شغل من و امثال من چیست؛ چون اگر حضرت ابوالفضل (ع) شغل داشته باشد حاج آقا هم باید شغل داشته باشد؛ بنابراین ابوالفضلِ ذهن شما باید بی‌کار باشد تا بی‌کاری ما توجیه شود. وابستگی مالی روحانیت به مردم یا دولت‌ها نمی‌تواند درست باشد. وابستگی باعث می‌شود کفه  ترازوی حرف‌ها به یک طرف کج شود. مردم یا دولت‌ها فرق نمی‌کند روحانی باید مستقل از این هر دو باشد».
 
خلع لباس دائمی آقامیری
آقامیری در صفحه اینستاگرامی خود در مورد حکمی که دادگاه ویژه روحانیت برایش صادر کرده، نوشته است: «بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت کردن و ریختن تو محل کار و انفردای و…با شکایت دادستان ویژه تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور آقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند: دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند و خلع لباس دائم؛ خوب موفق باشید».
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، ابراز امیدوار کرده که حکم صادره برای حسن آقامیری در دادگاه تجدیدنظر نقض شود. با این حال، خود آقامیری نگفته است که به حکم صادره اعتراض کرده است یا خیر. احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی نیز در واکنش به خلع لباس شدن حسن آقامیری در اینستاگرام نوشته است: «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، سید جان عزیزتر میشی. خودت و خدای خودت قاضی اول و آخرین. نه اینکه هرکی محکوم شده، سالم بوده؛ اما اکثر آدم‌های سالم محکومند. عزت و ذلت را خدا میده و توی این دنیا همین محبت‌های مردمه که همیشه همراهته. خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل».
آقامیری پیش از این در مصاحبه با همشهری جوان در پاسخ به این سوال که آیا شأنیت لباس‌تان را از شأنیت خودتان جدا می‌کنید، گفته بود: «اصلا شأنیتی نیست. لباسی در کار نیست. چه لباسی؟ مگر لباس پیغمبر با مردمش فرق می‌کرده؟ این لباس یک چیز تاریخیه، اصالت نداره. کی گفته لباس آخوند باید با مردم فرق کنه؟ چرا باید اینجور باشه؟ شأنیتی باشه شأنِ انسانیته، شأنِ تقوا و پرهیزکاریه. لباس اصالتی نداره».
آقامیری همچنین در این مصاحبه گفته بود از این که پشت سرش، زیاد حرف می‌زنند و از این‌که ممکن است، ممنوع‌المنبر شود، اذیت نمی‌شود. با این دستگاه فکری باید در ادامه دید آیا تغییری در حکم صادره برای سید حسن آقامیری ایجاد می‌شود یا این که زور مخالفان وی می‌چربد و او باید برای همیشه با لباس روحانیت خداحافظی کند.
ویدئوی زیر را ببینید تا با فضای منبرهای حسن آقامیری آشنا شوید.

دانلود

 
کد مطلب: 100965
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مهدی قربانی
Iran, Islamic Republic of
او حرف قشنگ میزداماحرفهای قشنگ نه .حرفهای اوبدعتی زشت دردین اسلام بود اوصددرصدبه جاهایی وابسته است وحکم دادگاه روحانیت هم برایش بسیاررئوفانه است که بایدکلاهشرا بیندازدآسمان وخداراشکرکند که دراینجانظام اسلامی حاکم است که راسش فقیهی کاردان وباایمان حضوردارند
United States
اقای اقامیری مثل همه روحانیون دیگه حرفای درست و اشتباهاتی داشته دلیل نمیشه اینقدر تند و امنیتی باهاش رفتار بشه و امثال شما هم بهش برچسب بزنند
Iran, Islamic Republic of
من با همه نظراتشون که به نوعی انذار در قرآن رو به سخره گرفته مخالفم اما اینکه می گفتند و در عمل هم ثابت کردند روحانی باید شغلی داشته باشه سیره عملی ائمه بزرگوار ماست واقعا درسته
hemmas
Iran, Islamic Republic of
طلبه ها هم مثل بقیه اقشار سطوح مختلفی دارن. بعضیشون بازدهی بالایی دارن و برخی بازدهی پایین و تقریبا بیکار هستن، ولی اکثریت طلبه ها بازدهی متوسطی دارن(که در بیشتر مشاغل هم همینطوره) حالا شما یه طلبه ی معمولی رو(از بین همون اکثریت) تصور کنین، طلبه‌ای که روزی دو ساعت فقه و اصول فقه میخونه(میره کلاس) روزی یک ساعت توی مدرسه علمیه تدریس داره، روزی یک بار نماز جماعت هم برگزار میکنه، روزی یک ساعت رو صرف مطالعات مربوط به مسائل فرهنگی و دینی میکنه و روزی حدود یک ساعت هم توی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای رفع شبهه و ترویج معارف دین تلاش میکنه، و ماه رمضان و ماه محرم و ایام فاطمیه هم میره تبلیغ(یعنی تقریبا سه ماه از سال-زمان تبلیغ و زمان مطالعات قبل از تبلیغ-) میشه بگید این بنده‌ی خدا دقیقا چجوری باید به کار غیر حوزوی و غیر طلبگی مشغول بشه و درآمد مستقل داشته باشه؟؟؟!!! متاسفانه مردم ما دقیقا نمیدونن طلبه ها مشغول چه فعالیت هایی هستن و طلبه‌ها از این لحاظ خیلی مظلومن.(بگذریم که شاید دلیل اصلیش وجود طلبه نماهایی مثل آقامیری باشه)
Iran, Islamic Republic of
اینایی که شما گفتین الان توجیهی بود یا دفاعی. کسی طلبه بودن را به انها اجبار نکرده طلبه برای اسلام و تبلیغ درس میخونه کسی وادارش نکرده بعدشم میتونه با کار نیمه وقت هزینه زندگی دربیاره الان خیلی ها هستن دانشجو هم کار میکنن هم درس میخونن الان اون دانشجو باید چیکار کنه
hemmas
Iran, Islamic Republic of
مسئله، مسئله‌ی مفت‌خور بودن است! و الا اگر کسی به درد جامعه بخورد آیا ما با حقوق دادن به او مشکلی داریم؟هرگز.
اگر طلبه‌ها به درد جامعه می‌خورند پس باید پولی هم به آنها داده شود تا بتوانند زندگی کنند.
اگر کسی فعالیتهای دینی و فرهنگی رو خدمت به جامعه بدونه، هیچ مشکلی با تامین مالی طلبه ها نخواهد داشت
اگر اموری مثل فعالیتهای فرهنگی در مساجد و مدارس و برپایی مجالس اهل بیت و منبر رفتن و روضه خوندن و افزایش محبت اهل بیت در بین مردم و آموزش معارف قرآن و اخلاق اسلامی و آموزش اعتقادات و پاسخگویی به شبهات و مشاوره خانواده و مشاوره و تلاش برای جلوگیری از طلاق و برپایی نماز جماعت و ترویج حیا و عفت و غیرت در جامعه و نوشتن کتاب و دفاع از مبانی دین و نوشتن کتب فلسفی و آموزش فلسفه اسلامی و تبلیغ اسلام در خارج از کشور و جلب قلوب انسان ها به اسلام و شیعه کردن آنها و...اگر این فعالیتها را مفید می‌دانید دیگر چه دلیلی دارد که با تامین مالی حوزه ها و روحانیت مخالفت کنید؟
آیا شما با حقوق های چند میلیونی اساتید فلسفه و اساتید جامعه شناسی و انسان شناسی و اساتید روانشانسی و... در دانشگاه ها هم مخالفت میکنید و آنها را هم مفتخور می‌دانید؟ در حالی که فقط برای تدریس و تحقیق و کار علمی پول میگیرند

طلبه ها معمولا تا پنج شش سال اول، فعالیت اصلی شان درس و بحث و تحقیق است و بعد کم کم وارد فضای تبلیغ در روستاها و شهرها و فعالیت در مساجد و منبر رفتن و کتاب نوشتن و...می‌شوند
یعنی مشکل شما برای آن شهریه‌ی آن پنج شش سال است؟ خب چرا به شهریه ای که دانشجوهای تربیت مدرس میگیرند گیر نمیدهید؟ چرا آنها را مفتخور نمیدانید؟؟

حالا طلبه ها مگر چقدر شهریه میگیرند؟؟ طلبه‌ی مجردی که مثلا پایه شش باشد-سال ششم-زیر دویست هزار تومان شهریه میگیرد!
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما کسی با حقوق طلبگی ک الان نهایتا 500باشه میتونه زندگی کنه؟؟؟؟من میشناسم طلبه هایی که محتاجن.اکثرن یا بنا هستن یا رو تاکسی کار میکنن
Iran, Islamic Republic of
پس دانشجوهای مملکت که صبح تا غروب سر کلاسن و شب جنازشون میرسه خونه باز باید بشینن درس بخونن از کجا دربیارن؟ چرا به دانشجوها حقوق نمیدن؟ طرف رفته حوزه علمیه, چشمش کور دندش نرم باید سختیاشم بکشه. نه که مفت مفت از بیت المال پول بره تو جیبش. حالا هی توجیه بیارین
hemmas
Iran, Islamic Republic of
طلبه ها شهریه میگیرن نه حقوق!
شهریه رو مراجع میدن اون هم از پول خمسی که مردم به مراجع میدن پس ربطی به بیت المال به اون معنایی که در ذهن شماست نداره.
شما اگه مراجع رو قبول نداری، پول خمست رو نده به مراجع!
Canada
توی دانشجو مگه ۱۵سال درس خوندی دولت مگه واست مدرسه درست نکرد؟ معلم درخدمتت نذاشت؟استاد دانشگاه واست نذاشت؟بعدش معلم و مهندس و دکتر میشی پوست از سر مردم نمیکَنی؟حالا روحانیت ذات و رسالتش اینه که مشکلات فکری و عقیدتی جامعه رو برطرف کنه چندرغاز شهریه میگیره تو اعتراض داری؟ خودت و بابات و اجدادت چند بار مگه خمس و زکات دادین؟ اصلا میدونی به قول خودت حقوق روحانی چقدره؟مگه فیش حقوقی دارن؟
Iran, Islamic Republic of
مشكل همينه.كه طلبه به وظيفه اش كه همون حل مشكلات فكري و عقيدتيه عمل نمي كنه.البته تقصيري هم نداره خودشم هنوز درست توجيه نشده.
علی
Iran, Islamic Republic of
حوزه علمیه خودش بخشی از سیستم آموزشی کشوره - اینایی که میرن دانشگاه افسری هم حقوق میگیرن - تربیت معلم هم حقوق میده - بحث حقوق نیست که بحث مفید بودنه
irani
Iran, Islamic Republic of
اره انقدر زحمت می کشید که مملکت گل و بلبل هستش نه مردم دین درستی دارن نه معلومه سالی چندصد میلیارد دارن میدن به شما که اسلام تبلیغ کنی نتایجش چی میشه...
Iran, Islamic Republic of
همه این کارها رو الگوهای ما یعنی امامان می کردند و کار هم می کردند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اولا امامان ما زمانی کار میکردن که حکومت دستشون نبود
و دستشون بسته بود و نمیتونستن ادم تربیت کنن پس برای گل و گیاه وقت میذاشتن

بسم الله یه روایت بیارید که حضرت علی علیه السلام در دوران حدودا 5 ساله حکومتشون کار کرده باشن
اگرم چاهی درست میکردن و بیلی میزدن مال دوران خانه نشینی ایشان بود نه حکومت داری


در ثانی : امام معصوم علم لدنی داره و همه چیو میدونه و نیازی به تعلیم نداره
اما کسی که برای خدا میخواد بره حوزه علمیه درس بخونه ایا علم خدادادی داره ؟؟
طلبه اگر بخواد یه هزارم علم امام رو داشته باشه باید خودشو رسما به کشتن بده
خب این کسب علم با کار کردن منافات نداره ؟؟
تازه هجمه علیه دین اون زمان چقدر بوده و الان و امروزه چقدره

سهم نهاد های فرهنگی کشور از کل بودجه پارسال یه درصد بوده
این در حالی هست که عربستان 25 درصد بودجه نفتی کشورش رو خرج تفکر وهابیت میکنه

ثالثا : کل پولی که طلبه های متاهل میگیرن حدود 700 تومن هست
اون پول رو هم تا زمانی میدن که
اولا طلبه درس بخونه
ثانیا جایی استخدام نشه
اگه طلبه ای درس نخونه یا استخدام بشه شهریش پرررر

من برام سواله جناب اقا میری چطور خودشو کارشناس دین میدونه که این موضوعات رو برای مردم توضیح نمیده
محمد
Iran, Islamic Republic of
حضرت علی معدن علم بودند نیازی نداشتند که دود چراغ بخورند و مطالعه کنند و بعد به مردم سخنرانی کنند ، علما و طلبه ها باید هر روز مطالعه و تحقیق بکنند باید در مراسمات باشند یعنی کارشون همینه که مبانی و معارف و احادیث رو بخونند و منتقل کنند
Iran, Islamic Republic of
اینها دلیل نمیشه طلبه هم مثل بقیه مردم باید کار کنه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
این نسخه ایه که خودتون برای خودتون پیچیدید. تعادل در هر کاری خوبه. اگر همه ما در هر جایگاهی به اقتصاد کشور کمک کنیم هم نیاز به این همه منبر و وعظ نیست و هم ازدواج و کار و ... رونق میگیره. مردم هم به همین اندازه که از دین بلد هستند راه خودشونو پیدا میکنن.
Iran, Islamic Republic of
احسنت...
آقاحسن اگه وقت میذاشت شبهات خودشو از علما میپرسید الان تو ذهن جوونا اینا رو اینطوری به شبهه نمی انداخت وقتی بخوایی خودشیرینی کنه آدم خودشو مردمی بدونه میشه یکی مثل آقا میری
Iran, Islamic Republic of
سلام شما که میگی طلبه ها نمیرسن کار بکنن .پس کار طلبه ها ترویج دین وبرچیدن شبهات مردم و ترویج عدالت اجتماعیه آیا این موارد که وظایف این قشر هست اتفاق افتاده واین وظیفه رو به انجام رسوندن.
Iran, Islamic Republic of
این همه طلبه. پس چرا مردم روز به روز دارن از دین و از روحانیت فاصله میگیرن؟
Iran, Islamic Republic of
به خدا همه حرفاش درست بود
Iran, Islamic Republic of
فقط یک جمله از او بیاور که ضد دینی باشد .کلی گویی نکن گناه است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط یه حرفش این بود که میگفت جهنم و عذاب های جهنمی در این سطحی که تعریف میکنن وجود نداره و به اصطلاح امید بیخودی به مردم میداد
بله مردم باید به خدا بیشتر امیدوار باشن تا بترسن شکی نیست
اما همون خدایی که میگه من ارحم الراحمین هستم همون خدا میگه من اشد المعاقبین هم هستم و بعد خود خدا ایات عذاب رو که اب جوشان هست و یا زنده سوختن هست رو توی همین قران توضیح میده
هزاران روایت دیگه هم هست که بماند
خب کسی میخواد گرفتار این اتیش قهر خدا نشه عین آدم زندگی کنه و چمیدونم دزدی و گرگی نکنه
نه اینکه منکر آیات بشه و بگه جهنم توش اتیش و این چیزا نیس
هست خوبم هست
خدا که با کسی تعارف نداره
خوب باشیم تا نریم توش
کلا اقا میری فساد اعتقادی داره که توی مناظره با اقای رفیعی هم خودشو نشون داد
Iran, Islamic Republic of
نتیجه حکومت اسلامی شرایطی نیست که ما الان داریم 😐
سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه فقط با استدلال بفرمایید کجای حرفاش مشکل داره ؟
ممنون جواب بدین
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام این حرفها دو بعد داره بعد درست و بعد غلط
اما بعد درست احتکار زشت است مال یتیم خوردن و نوزاد زشت است
اما بعد غلط اینکه چرا فقظ اسم حاجی میارند؟اسم نماز خوان میارند؟
ادغام این دو به صورت کلی اصلن صحیح نیست.
She.hi
Iran, Islamic Republic of
بالاخره برای بستن دهنش یه بهونه پیدا کردن مثل ماموری که مواد مخدر جاسا میکنه و اون و به گردن صاحب ماشین می ندازه تا کمتر گندهای که به، دولت زده رو رسوا میکرد،مثل حرف هایش درباره صنعت خوردسازی،،وقتی مافیای خودرو،بعد از آگاه کردن مردم از ظلمی که روا کردن ،فورا احساس خطر کردن فقط یه نمونه ش این بود باید راهی برای بستن دهنش بود تا بیشتر از این رسوا نکند و این به ضرر خودروساز
مدیکس
Iran, Islamic Republic of
تفکر کسی که این سایتو نوشته فاسده، نه آقا میری 😅😂✌️✌️✌️✌️
Iran, Islamic Republic of
ایشون بعضی حرفاشون درست و بعضی غلط بود
این یه ترفنده عادیه که در میان صحبت های درست نکات غلط قرار میده و خیلی اروم و نرم ذهن شنونده رو به دست میگیره . یه نمونه از شیعه ی انگلیسی هستن ... وقتی سوره ی واقعه رو روی منبر زنده به تمسخر میگیرن حرفی باقی نمیمونه
Iran, Islamic Republic of
کلی گویی نکن یکی از حرفهای غلطش را بگو .دیدی نمیتونی
Greece
ببخشید کجاشو به مسخره گرفت؟
Canada
حسن آقامیری و آقامیری ها نتیجه تلاش سرویس انگلیسیه که تو حوزه درس میخونن ولی درمسیر و خط مشی انگلیسیها حرکت میکنن.بیچاره خودشم شاید ندونه. اگه میدونه که پس منافقه.اگه نمیدونه که خیلی غافله
روح اله
Iran, Islamic Republic of
گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند,
جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد.
علی
Iran, Islamic Republic of
نه من و نه شما و نه آقامیری معصوم نیستیم - از تمام حرف هایی که در کل عمرمون میزنیم فقط 10 درصدش شاید صحیح باشه - آقامیری هم از این قاعده مستثنا نیست - حرف هایی داشت صحیح سایر سخنان و حرف هایی داشت اشتباه و کذب - مناظره راهش بود نه محاکمه -
Iran, Islamic Republic of
احسن شما واقعا نظرت اسلامی است .امام صادق مناظره می کرد نه محاکمه
Iran, Islamic Republic of
کسی ک میره پای منبر باید حواسش باشه چی میگه

بقول خودتون پول نمیگیره که اشتباه کنه و بگیم انسان جایزالخطاست، مثل پزشکی که اشتباه کنه و بیمارش بمیره حالا این نه یک بیمار بلکه ی جامعه رو منحرف کرده،

کسی که اشتباه حرف میزنه نباید بره پای منبر با افکار مردم بازی کنه البته اگه قبول داره یه جاهایی اشتباه کرده و اگرم که اصلا اشتباهاتشو انکار میکنه که دیگه بیشتر از این باید به حسابش میرسیدن
Iran, Islamic Republic of
یه نماینده خود دولت هم میاد درد مردم را به گوش همه ملت دولت برسونه ۴تا ادم بی عقل بی منطق پیدا میشه چوب لای چرخ میکنن ۰۰بابا چیکار داریم که اقا میری خوبه یا بد مهم اینه حرفهای دل مردم میزنه اینهمه خیانتها را میگه قرار بود چی بشیم چی شدیم داره میگه الان ۷۰ملیون نفر ایران از این نوع حکومت ناراضین اگه به خیابون بیان میکشن میگن تروریست هست اگه اخوندی حرف مردم بزنه میگن منافقه پس کی وکجا مردم باید حرفشو نو بزنن
United States
ایشون مبلع دینن.... اگه بلدنیستن... نباید بیان بدون سند و منبع دین خدا رو به مردم بشناسونن... خیلییی نرم و اهسته حرفای علط رو بین حرفای درستش میذاره و بیان میکنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما اینجاست که ما مردمی هستیم بجای توجه بحرف به گوینده توجه داریم به اینکه کدوم حرفش درسته کدوم حرفش غلط توجه نداریم وقتی یه نفر یه حرفش به دلمون نشست دیگه از او یه اسطوره میسازیم و بت میکنیم و میپرستیم و خیلی وقتها اون فرد رو گوشت جلوی گلوله میکنیم ، ما مردم خیلی دردها داریم اما این درد ها رو از همدیگه داریم نه از دشمن ، مردم باید از هر کسی که گوینده است بشنوند و بعد درست و غلط اونو تفکیک کنند خوبها رو بهره برداری کنند بدها رو بریزن دور ، حالا گوینده هر کی میخواد باشه ، وقتی یه گوینده حرفهای غلط زیادی زد مردم خودشون با بی توجهی به حرفها اونو از صحنه میفرستن بیرون ، دیگه نیاز به دادگاه نیست ،
Iran, Islamic Republic of
حرف زدن خوب است طبق قران و حدیث باشد،و چه خوب است برای مشکلات جامعه با بزرگان مشورت شود وبرای کمک به جامعه او هم مشاوره بدهد خیلی هم خوب است،از وی هم اقبال به عمل خواهد امد،درست است کمبودها و اشتباهات وجود دارد ،باید سعی شود مشکلات مرتفع شود ،و ما هم کم پیشرفت نداشتیم،
ولی این که فقط از کمبودها صحبت شود و همه را با این کمبود ها ناامید کرد کار درستی نیست...و این ناامیدی جوانان را به نظام بدبین وخیلی اتفاق ها در افکار مردم جریان سازی میشود که مطابق با شرع و شریعت نیست..و این یعنی ضربه به دین خدا.....
Iran, Islamic Republic of
کاش ب حرف هایی ک میزنیم فکر میکردیم الان هیچکس جایی که الان هس نبود، هیچکس....