۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۷
ترقی:

تحریم‌ها ربطی به انرژی هسته‌‌ای ندارد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با تأکید بر اینکه تحریم‌ها علیه ایران با قطع سلطه مستشاران آمریکایی بر سرنوشت سیاسی و نظامی کشور آغاز شد، گفت: تحریم‌ها موجب شد ملت ایران از آن به عنوان فرصتی برای خودکفایی استفاده کند
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «منشأ اصلی تحریم‌ها بغض و کینه دشمنان نسبت به سرافرازی ملت ایران است» اشاره کرد و اظهار داشت: تحریم‌های اقتصادی غرب و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران قبل از اینکه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان را شروع کنیم، آغاز شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با تأکید بر اینکه آمریکا و غرب با قطع شدن دستشان از منابع ملی و ذخایر زیرزمینی و همچنین قطع سلطه، مستشاران آمریکا بر سرنوشت سیاسی و نظامی ایران تحریم‌های خود را آغاز کردند، افزود: از آن زمان تاکنون همواره این تحریم‌ها ادامه دارد و آمریکا و غرب از همان ابتدا برای اعمال آنها در مقابله با نظام جمهوری اسلامی بهانه‌های گوناگونی را مطرح می‌کنند.

وی بر همین اساس به تحریم‌های دشمن در زمان جنگ تحمیلی اشاره و اضافه کرد: در آن مقطع همه امکانات بر روی کشور ما بسته شد تا امکان پیروزی صدام به وجود آید و بعد از جنگ نیز همین موضع را بر ما تحمیل کردند اما این تحریم‌ها موجب شده ملت ایران از آنها را به عنوان فرصتی برای خودکفایی استفاده کند.

ترقی با تأکید بر اینکه در همه مواردی که آمریکایی‌ها ما را تحریم‌ کردند به خوداتکایی رسیده‌ایم، یادآور شد: تحریم‌های دشمنان نه تنها تأثیری بر پیشرفت کشور نداشته بلکه موجب شده تا کشور در زمینه‌های گوناگون به استقلال واقعی سوق داده شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در پایان فشارهای ناشی از تحریم را موجب افزایش سرعت پیشرفت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ما در همه عرصه‌ها سرعت چشم‌گیری و نمونه‌ای به ویژه در سطح خاورمیانه داشته‌ایم.
کد مطلب: 10687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *